Τα νέα του ΕΣΠΑ
Διαδικτυακές πωλήσεις προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας
23/3/2021
Η μελέτη με τίτλο «Διαδικτυακές πωλήσεις προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας», δημοσιεύτηκε πρόσφατα από το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Προϊόντων Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας (EUMOFA).
Στη μελέτη αναλύονται οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ενδιαφερόμενοι, ιδίως αλιείς και ιχθυοκαλλιεργητές, στη χρήση των νέων ψηφιακών λύσεων για τις διαδικτυακές πωλήσεις προϊόντων και στην εκμετάλλευση των ευκαιριών πώλησης, που διατίθενται σε τοπικές, εθνικές και παγκόσμιες αγορές θαλασσινών προϊόντων. Στη μελέτη αναλύονται τα παραδείγματα 9 χωρών και 11 μελετών περιπτώσεων για την εξαγωγή των τελικών πορισμάτων.
Οι διαδικτυακές πωλήσεις των προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας πραγματοποιούνται μέσω ενός εύρους καναλιών, που περιλαμβάνουν ειδικές διαδικτυακές πλατφόρμες, ιστοσελίδες παραγωγών, ενδιάμεσων εμπόρων και εμπόρων λιανικής πώλησης. Οι άμεσες πωλήσεις συγκαταλέγονται ανάμεσα στα πιο δημοφιλή μοντέλα επιχειρήσεων για διαδικτυακές πωλήσεις, από επιχειρήσεις σε καταναλωτές (B2C), μαζί με άλλα επιχειρηματικά μοντέλα πωλήσεων με online μεσάζοντες και άλλα μοντέλα με βάση τις ανάγκες της κοινότητας.
Οι επιπτώσεις της πανδημίας της νόσου COVID-19 σε πολλούς τομείς της οικονομίας ήταν καταστροφικές. Μία από αυτές τις επιπτώσεις, η απαγόρευση των πάγκων πώλησης φρέσκων προϊόντων στα μεγάλα καταστήματα λιανικής πώλησης, στις λαϊκές αγορές των πόλεων και στον τομέα της HoReCa, σε συνδυασμό με την πτώση της ζήτησης για νωπά προϊόντα ψαριών, οδήγησε στην ισχυρή ανάπτυξη των άμεσων πωλήσεων, στις παράκτιες περιοχές της Ευρώπης. Για την υποστήριξη και εξυπηρέτηση αυτής της νέας δυναμικής της αγοράς, τα διαδικτυακά εργαλεία και οι υπηρεσίες παράδοσης αυξήθηκαν.
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αποφέρουν πλεονεκτήματα τόσο για τους παραγωγούς όσο και για τους καταναλωτές. Οι παραγωγοί έχουν τον πλήρη έλεγχο της διαδικασίας εμπορίας σε κάθε στάδιο και αυξάνουν τα έσοδά τους χάρη στα πιο ευέλικτα μοντέλα τιμολόγησης, ενώ οι καταναλωτές συνήθως επωφελούνται από την υψηλή ποιότητα των προϊόντων και τις ανταγωνιστικές τιμές.
Παρόλα αυτά, η ηλεκτρονική πώληση εμπεριέχει μια σειρά υποχρεώσεων και δεξιοτήτων. Συνήθως, αυτές οι υποχρεώσεις περιλαμβάνουν το πρόσθετο κόστος συσκευασίας και αποστολής των προϊόντων, ενώ επιπρόσθετα, η δημιουργία και η διατήρηση διαδικτυακών εργαλείων συνήθως έχει πολλές προκλήσεις και αποτελεί αρκετά χρονοβόρα διαδικασία.
Είδος
Ημερομηνία τελευταίας τροποποίησης: 23/3/2021