"Κούρεψαν" 3 στα 4 δάνεια οι εταιρείες διαχείρισης, ρύθμισαν 20.593 δάνεια το β΄ εξάμηνο 2019

Δάνεια ύψους 1,2 δισ. ευρώ, τόσο στεγαστικά και καταναλωτικά όσο και επιχειρηματικά, ρύθμισαν οι εταιρείες διαχείρισης στο β΄ εξάμηνο του 2019, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρέδωσαν την περασμένη Παρασκευή στον υπουργό Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρα.

Σύμφωνα με όσα δημοσιοποίησε σήμερα το Υπουργείο Οικονομικών, οι Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις απέστειλαν στοιχεία για τις ρυθμίσεις – μεταξύ των οποίων και δάνεια με εμπράγματη εξασφάλιση την πρώτη κατοικία – που πραγματοποιήθηκαν το 2ο εξάμηνο του 2019, και αφορούν μη εξυπηρετούμενα δάνεια τα οποία αγοράστηκαν από Εταιρίες Διαχείρισης Κεφαλαίου και δεν ανήκουν σε Τραπεζικά Ιδρύματα.

Ειδικότερα:

20.593 δάνεια, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ, ρυθμίστηκαν επιτυχώς.
Στα 3 από τα 4 μη εξυπηρετούμενα δάνεια, διενεργήθηκε ταυτόχρονα και διαγραφή οφειλής. Δηλαδή, 75% των οφειλετών έλαβαν “κούρεμα” χρέους.

Από αυτά, 20.340 ήταν στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια, καθώς και δάνεια μικρών  επιχειρήσεων, συνολικού ύψους 700 εκατ. ευρώ.
253 ήταν δάνεια μικρομεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων, συνολικού ύψους 498 εκατ. ευρώ.

Την ίδια περίοδο, δηλαδή το 2ο εξάμηνο του 2019, οι τράπεζες ρύθμισαν 43.400 δάνεια πελατών, συνολικού ύψους 3,2 δισ. ευρώ.

Αύξηση 42% στις ρυθμίσεις των τραπεζών μέσω της πλατφόρμας της ΕΓΔΙΧ

Εντατικοποιώντας τις πρωτοβουλίες και τις προσπάθειες προς κάθε κατεύθυνση (Τράπεζες, Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις, Ενιαίος Ειδικός Εκκαθαριστής, δανειολήπτες), το Υπουργείο Οικονομικών θέτει τη βέλτιστη αντιμετώπιση της υπερχρέωσης νοικοκυριών ως ζήτημα υψηλής προτεραιότητας.

Πέραν των στοιχείων για τις ρυθμίσεις μη εξυπηρετούμενων δανείων από τράπεζες και εταιρείες διαχείρισης, το Υπουργείο Οικονομικών δημοσίευσε και αναλυτικά στοιχεία για την πρόοδο των αιτήσεων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΕΓΔΙΧ για την προστασία της πρώτης κατοικίας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠ.ΟΙΚ., από τη μέχρι σήμερα αξιολόγηση αποκαλύπτει βελτίωση των αποτελεσμάτων.

Πιο συγκεκριμένα, οι προτάσεις ρύθμισης που έχουν υποβληθεί από τις τράπεζες προς τους δανειολήπτες, στο πλαίσιο εφαρμογής του νόμου 4605/2019 για την προστασία της πρώτης κατοικίας, έχουν σημειώσει αύξηση κατά 42% τον τελευταίο μήνα και έχουν υπερδιπλασιαστεί από το τέλος του έτους, φτάνοντας τις 924 (από 402 στο τέλος του 2019).

Να σημειωθεί ότι σε όλες αυτές τις προτάσεις περιλαμβάνεται κρατική επιδότηση, η οποία φτάνει έως 50% στη δόση του δανείου. Ήδη, 437 δανειολήπτες έχουν ανταποκριθεί θετικά στις προτάσεις που τους έχουν γίνει και έχουν διασώσει την κύρια κατοικία τους, ενώ οι υπόλοιποι 487 έχουν προθεσμία ένα μήνα για να αποδεχθούν την πρόταση της τράπεζας.

Επιπρόσθετα, οι αιτήσεις των πολιτών που υποβάλλονται στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αυξάνουν με μεγαλύτερο ρυθμό, φτάνοντας πλέον τις 2.375, από 795 στο τέλος του 2019.

Παράλληλα, το Υπουργείο Οικονομικών ανέλυσε, με βάση τα στοιχεία που έχει αντλήσει από την έως τώρα ανταπόκριση των δανειοληπτών τόσο στα e-mails που τους στάλθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα όσο και στα ερωτηματολόγια που αναρτήθηκαν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, τους λόγους για τους οποίους οι χρήστες της πλατφόρμας δεν προέβησαν στην οριστική υποβολή της αίτησης.
Από την μέχρι τώρα ανάλυση προκύπτει ότι από τους 6.204 δανειολήπτες των οποίων οι αιτήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη απάντησαν οι 540, δηλαδή ποσοστό 8%, με ποσοστό 34,37% αυτών να δηλώνουν ότι σκοπεύουν να συνεχίσουν την διαδικασία της αίτησης το αμέσως προσεχές διάστημα.

Από τους 30.264 δανειολήπτες των οποίων οι αιτήσεις ακυρώθηκαν, είτε με δική τους πρωτοβουλία είτε επειδή δεν προέβησαν σε καμία ενέργεια στην πλατφόρμα για διάστημα άνω των 3 μηνών, απάντησαν οι 708, δηλαδή ποσοστό 2,3%. Το 32,20% αυτών σκοπεύει να υποβάλει νέα αίτηση.

Τέλος, στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα η απρόσκοπτη και χωρίς κόστος υποστήριξη των πολιτών από τα 44 Κέντρα και Γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΚΕΥΔ – ΓΕΥΔ) που λειτουργούν πανελλαδικά (Συνημμένο 1), καθώς και από το ειδικό helpdesk που έχει δημιουργηθεί και λειτουργεί μέσω της ιστοσελίδας της ΕΓΔΙΧ (www.keyd.gov.gr) για την Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας  Κατοικίας (ΗΠΠΚΚ).

Μέχρι σήμερα, μέσω του δικτύου ΚΕΥΔ – ΓΕΥΔ, έχουν εξυπηρετηθεί, συνολικά, 19.305 οφειλέτες με συνεχώς αυξανόμενη τάση.

Ενώ από την ημερομηνία ενεργοποίησης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας έχουν υποβληθεί και απαντηθεί περισσότερα από 6.965 ερωτήματα από την ομάδα υποστήριξης της ΗΠΠΚΚ.