Δεκάξι και σήμερα για να κλείσει ο χρόνος και να κάνει… ταμείο η αγορά. Το εμπόριο δίνει την ύστατη «μάχη», φέτος, προκειμένου να κερδίσει το στοίχημα της ανάπτυξης σε μια από τις δυσκολότερες χρονιές. Η προσπάθεια για ολική επαναφορά στην κανονικότητα μετά την πανδημία του Covid-19 κύλησε μετ’ εμποδίων, λόγω της διεθνούς γεωπολιτικής κρίσης, του υπερπληθωρισμού και της ενεργειακής ακρίβειας.

Οι έμποροι καλούνται να διαχειριστούν μια πραγματικά έκρυθμη κατάσταση, βιώνοντας κλίμα αβεβαιότητας και κακής ψυχολογίας των καταναλωτών, με το… πορτοφόλι του μέσου νοικοκυριού να έχει υποστεί αφαίμαξη από το αυξημένο κόστος καθημερινής διαβίωσης.

Τα εμπορικά καταστήματα αναζητούν τον… μποναμά των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς ώστε να ρεφάρουν τις όποιες απώλειες μιας δύσκολης χρονιάς. Ετοιμάζονται να κόψουν το «νήμα» του 2022, έχοντας μπροστά τους χρόνο μη επαρκή για να κάνουν την έκπληξη, αλλά αρκετό για κάποιες, τελευταίου τύπου, «διορθώσεις» στις επιδόσεις τους. Αρκεί να διαβάσουν σωστά τις ανάγκες των καταναλωτών και να «παίξουν τίμια» με τις τιμές. Η πιστότητα του πελάτη αποτυπώνει την άυλη υπεραξία κάθε επιχείρησης, μια υπεραξία που δύσκολα χτίζεται, εύκολα γκρεμίζεται. Αποτελεί «σταθερά» για «μικρούς» και «μεγάλους», τον οδηγό για τις πωλήσεις και τη ρευστότητα και, κρίνοντας από το γεγονός ότι ο Δεκέμβριος φέρνει το 25% του ετήσιου τζίρου των εμπορικών επιχειρήσεων, αστοχίες τον τελευταίο μήνα του έτους δεν… συγχωρούνται.

Η χρονιά επιβάλλεται να κλείσει θετικά για έναν ακόμη λόγο: Κανείς δεν γνωρίζει τι θα συμβεί το 2023, με τον Πούτιν να πολεμά στην «αυλή» της Ευρώπης και την ίδια να απειλείται από τον κίνδυνο της ενεργειακής ανεπάρκειας. Το εμπόριο χρειάζεται… πολεμοφόδια για τη νέα χρονιά και οι εορτές προσφέρονται.

Από την έντυπη έκδοση

Πηγή