Από την έντυπη έκδοση

Ιδιαίτερα θετική αναμένεται η φετινή χρονιά για το κανάλι του Σουέζ, το οποίο έχει καταφέρει να πετύχει τα υψηλότερα έσοδα στην ιστορία του, ενώ οι διελεύσεις παραμένουν ανεπηρέαστες από τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας, τα έσοδα από τα τέλη διελεύσεων αναμένεται να φθάσουν έως το τέλος του 2023 τα 7 δισ. δολ., έναντι 6,3 δισ. δολ. το 2021.

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 το κανάλι κατέγραψε έσοδα 1.691 εκατομμυρίων δολαρίων, έναντι 1.409 εκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2021, σημειώνοντας αύξηση 20%.

Τoν Ιούλιο του 2022 τα μηνιαία έσοδα του καναλιού έφθασαν τα 704 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με δήλωση του προέδρου της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) Osama Rabie. Ο πρόεδρος υποστήριξε ότι τα έσοδα αυξήθηκαν από 531,8 εκατομμύρια δολάρια τον ίδιο μήνα το προηγούμενο οικονομικό έτος κατά 172,2 εκατ. δολάρια ή 32,4%.

Τον Ιούλιο του 2022, 2.103 πλοία διέσχισαν το κανάλι, έναντι 1.670 πλοίων τον Ιούλιο του 2021 – αύξηση 433 πλοίων ή 25,9%. Επιπλέον, περίπου 125,1 εκατομμύρια τόνοι φορτίου μεταφέρθηκαν μέσω του καναλιού, από 105,8 εκατομμύρια τόνους τον Ιούλιο του 2021 – αύξηση 18,2%.

Στις 29 Ιουλίου, το κανάλι πέτυχε τα υψηλότερα ημερήσια έσοδά του ιστορικά, καταγράφοντας 31,8 εκατομμύρια δολάρια και τη δεύτερη υψηλότερη ημερήσια καθαρή χωρητικότητα στην ιστορία του, με 5,6 εκατομμύρια τόνους.

Τον Ιούλιο ο αριθμός των πετρελαιοφόρων αυξήθηκε κατά 60,2% σε ετήσια βάση, των δεξαμενόπλοιων υγροποιημένου φυσικού αερίου κατά 31%, ο αριθμός των bulk carriers κατά 21%, ενώ τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά 8,8%.

Το 2021 η διέλευση των πλοίων παρουσίασε ισχυρή αύξηση φτάνοντας τις 20.694 από 18.812,72, αύξηση 10% σε σύγκριση με το 2020. Τα πλοία μεταφοράς LNG αυξήθηκαν πάνω από ένα τρίτο στα 937 πλοία, ενώ οι διελεύσεις των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το 2021 ανήλθαν σε 5.186, αυξημένες κατά 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Επενδύσεις

Η αρχή καταβάλλει συνεχείς προσπάθειες για τη διατήρηση του ρυθμού ανάπτυξης και να εκσυγχρονίσει τις υπηρεσίες της.

Υπάρχουν σε εξέλιξη εργασίες για τη δημιουργία μιας δεύτερης θαλάσσιας λωρίδας 10 χιλιομέτρων σε αμφίδρομη κυκλοφορία.

Το έργο, που θα κοστίσει 191 εκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουνίου 2023, θα αυξήσει τη χωρητικότητα κατά έξι πλοία, ενώ ο χρόνος διέλευσης θα παραμείνει περίπου 11 ώρες.

Οι εργασίες στοχεύουν κυρίως στην αύξηση της κίνησης με ασφάλεια, ενώ 30 χλμ. νοτιότερα του Καναλιού, όπου εγκλωβίστηκε το «Ever Given», θα υπάρξει διεύρυνση κατά 40 μέτρα ανατολικά και βάθος στα 72 πόδια από 66 που είναι σήμερα.

Τον Απρίλιο, η Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ της Αιγύπτου υπέγραψε συμφωνία αξίας 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την παραγωγή έως και 350.000 τόνων πράσινης ενέργειας για τροφοδοσία καυσίμων στα πλοία στην Ain Sokhna, με μια κοινοπραξία που περιλαμβάνει την EDF Renewables και το αιγυπτιακό κρατικό επενδυτικό ταμείο.

Σημειώνεται ότι πρόσφατα η APM Terminals, θυγατρική της δανικής ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς containers, Maersk, με έδρα τη Χάγη, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα Container Terminal (SCCT) στο East Port Said, όπου η αρχή του καναλιού είναι εταίρος, για να τον μετατρέψει σε παγκόσμιο κόμβο για τη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων στην περιοχή της Ανατολικής και Νότιας Μεσογείου. Ο όμιλος σκοπεύει να επενδύσει 500 εκατομμύρια δολάρια με τη λειτουργία μιας νέας αποβάθρας κοντέινερ 1.000 μέτρων δίπλα στην υπάρχουσα μήκους 500 μέτρων, με αύξηση του αριθμού των γερανών σε 30, όλοι με ηλεκτρική ενέργεια.

Τέλος, η Mercedes-Benz Egypt βρίσκεται σε συζητήσεις για την έναρξη των εργασιών του νέου της κόμβου logistics στην Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ. Η Mercedes-Benz Logistics and Distribution Egypt (MBLDE) θα παρέχει υπηρεσίες logistics, συμπεριλαμβανομένης της αποθήκευσης και διαχείρισης αποθεμάτων ανταλλακτικών.

Πηγή