Ένα όραμα για το μέλλον της ψηφιακής εμπειρίας, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό ενός οχήματος. Αυτό είναι το όραμα της βαυαρικής φίρμας όπως, ακριβώς, το παρουσιάζει στην Έκθεση Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Προϊόντων (CES) 2023 στο Λας Βέγκας.

Το BMW i Vision Dee είναι ένα φουτουριστικό, μεσαίου μεγέθους sedan με μία νέα και λιτή σχεδιαστική γλώσσα. Το όνομα “ Dee ” συμβολίζει την ψηφιακή συναισθηματική εμπειρία –Digital Emotional Experience – και αυτός ακριβώς είναι ο στόχος του: να δημιουργήσει έναν ακόμα πιο ισχυρό σύνδεσμο μεταξύ των ανθρώπων και των αυτοκινήτων τους στο μέλλον.

Οι μελλοντικές ψηφιακές λειτουργίες θα υπερβαίνουν κατά πολύ το επίπεδο του φωνητικού ελέγχου και των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που γνωρίζουμε σήμερα. Το BMW Head-Up-Display εκτείνεται σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ, δίνοντας μια γεύση από την επόμενη γενιά οχημάτων. Από το 2025 και μετά, αυτή η καινοτομία θα είναι διαθέσιμη στα μοντέλα της NEUE KLASSE. Το BMW Group έχει επίσης βελτιστοποιήσει τη χρήση της τεχνολογίας αλλαγής χρωμάτων. Έχοντας παρουσιάσει το BMW iX Flow Featuring E Ink, με δυνατότητα αλλαγής από μαύρο σε λευκό χρώμα, στην τελευταία έκθεση CES, το BMW i Vision Dee μπορεί πλέον να φιλοτεχνήσει το εξωτερικό του με έως και 32 χρώματα.

Με τις έξυπνες, σχεδόν …ανθρώπινες ικανότητές του, το BMW i Vision Dee συνοδεύει τους οδηγούς όχι μόνο σε πραγματικές καταστάσεις στους δρόμους, αλλά και στο ψηφιακό τους περιβάλλον.

Το BMW Mixed Reality Slider, σε συνδυασμό με το προηγμένο Head-up-Display, είναι το ψηφιακό highlight και το κέντρο ελέγχου λειτουργίας του BMW i Vision Dee. Χρησιμοποιώντας shy-tech αισθητήρες στον πίνακα οργάνων, οι οδηγοί μπορούν να αποφασίζουν οι ίδιοι την ποσότητα του ψηφιακού περιεχομένου που θέλουν να βλέπουν στο προηγμένο Head-Up Display. Η επιλογή πέντε βημάτων περιλαμβάνει από αναλογικές, μέχρι πληροφορίες σχετικές με την οδήγηση, περιεχόμενα του συστήματος επικοινωνίας και προβολή επαυξημένης πραγματικότητας, ακόμα και την είσοδο σε εικονικούς κόσμους. Παράλληλα, μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν τα παράθυρα με λειτουργία dimmer για τη σταδιακή «εξασθένιση» της πραγματικότητας. Μπορεί κάποιος να βιώσει τη μικτή πραγματικότητα (Mixed Reality) στο BMW i Vision Dee ως μία εμβυθιστική εμπειρία στην οποία εμπλέκονται διαφορετικές αισθήσεις χωρίς να απαιτούνται πρόσθετα εργαλεία, δημιουργώντας μια νέα διάσταση οδηγικής απόλαυσης για τον χρήστη.

Το BMW Group είναι γνωστό στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας ως πρωτοπόρος του Head-Up-Display και έχει βελτιώσει συστηματικά αυτή την τεχνολογία τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Στο BMW i Vision Dee, η προβολή σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ επιτρέπει την απεικόνιση πληροφοριών στη μεγαλύτερη δυνατή επιφάνεια – η οποία γίνεται αναγνωρίσιμη ως οθόνη μόνο όταν ενεργοποιηθεί. Με αυτόν τον τρόπο, το BMW Group καταδεικνύει τις τεράστιες δυνατότητες της τεχνολογίας προβολής και το BMW i Vision Dee οπτικοποιεί το πώς ένα προηγμένο Head-Up-Display θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και στο μέλλον, ως μέθοδος απεικόνισης και λειτουργίας. Η στάνταρ έκδοση παραγωγής του BMW Head-Up-Display που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ θα χρησιμοποιείται στα μοντέλα της NEUE KLASSE από το 2025 και μετά.

Η ψηφιακή εμπειρία ήδη ξεκινά έξω από το όχημα, με ένα εξατομικευμένο σενάριο υποδοχής που συνδυάζει γραφικά στοιχεία με φωτιστικά και ηχητικά εφέ. Η φυσική γλώσσα χρησιμεύει ως η απλούστερη, πιο διαισθητική μορφή αλληλεπίδρασης, επιτρέποντας την τέλεια κατανόηση μεταξύ των ανθρώπων και των οχημάτων τους. Οι προβολείς και η κλειστή μάσκα νεφρών της BMW σχηματίζουν επίσης ένα σύνηθες phygital (συγχώνευση φυσικού και ψηφιακού) εικονίδιο σε μια ομοιόμορφη επιφάνεια, επιτρέποντας στο όχημα να παράγει διαφορετικές εκφράσεις προσώπου. Αυτό σημαίνει ότι το BMW i Vision Dee μπορεί να μιλάει στους ανθρώπους και, ταυτόχρονα, να εκφράζει οπτικά διαθέσεις όπως χαρά, έκπληξη ή έγκριση. Το BMW i Vision Dee μπορεί επίσης να προβάλλει μια εικόνα του avatar του οδηγού στο πλαϊνό παράθυρο για να εξατομικεύσει περαιτέρω το σενάριο υποδοχής.

Μετά το θεαματικό ντεμπούτο του BMW iX Flow Featuring E Ink στην έκθεση CES 2022, το BMW Group αποκαλύπτει τώρα μία full-colour έκδοση της τεχνολογίας E Ink στο BMW i Vision Dee που θα χρησιμοποιηθεί στις εξωτερικές επιφάνειες του οχήματος για πρώτη φορά παγκοσμίως.

Το BMW i Vision Dee, αντί να εναλλάσσει την αμφίεσή του μεταξύ μαύρου και λευκού, προσφέρει τώρα ένα πολύχρωμο, πλήρως μεταβλητό και ατομικά παραμετροποιήσιμο εξωτερικό. Μια μεμβράνη ePaper από τον συνεργάτη του BMW Group, E Ink, εφαρμόζεται στο αμάξωμα για τη δημιουργία αυτής της μαγικής χρωματικής εμφάνισης. Υπάρχει δυνατότητα απεικόνισης έως και 32 χρωμάτων.

Η επιφάνεια του αμαξώματος του BMW i Vision Dee χωρίζεται σε 240 τμήματα E Ink, καθένα από τα οποία ελέγχεται ξεχωριστά. Αυτό επιτρέπει τη δημιουργία μιας σχεδόν απεριόριστης ποικιλίας σχεδίων και τη μεταβολή τους μέσα σε δευτερόλεπτα. Η διαδικασία κοπής με λέιζερ που χρησιμοποιείται για το κόψιμο των μεμβρανών και ο σχεδιασμός του ηλεκτρονικού ελέγχου αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με την E Ink. Η προσαρμογή αυτής της τεχνολογίας για καμπύλες επιφάνειες και ο προγραμματισμός των κινούμενων εικόνων (animations), αναπτύχθηκαν από τους μηχανικούς του BMW Group – επιτρέποντας μια μορφή εξατομίκευσης που είναι μοναδική στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως.

Η σχεδίαση του BMW i Vision Dee είναι σκόπιμα λιτή, ώστε να εστιάζει την προσοχή στην ψηφιακή εμπειρία και το DNA της μάρκας BMW. Εξωτερικά, βασίζεται στην κλασική σχεδίαση ενός sedan αυτοκινήτου τριών όγκων που αποτελεί τον πυρήνα της μάρκας BMW. Παραδοσιακά σχεδιαστικά στοιχεία, όπως η μάσκα νεφρών της BMW, οι διπλοί στρογγυλοί προβολείς και το στιλιστικό στοιχείο Hofmeisterkink, επαναπροσδιορίζονται, με phygital εικονίδια να αντικαθιστούν τα αναλογικά στοιχεία. Αυτό προσδίδει στο BMW i Vision Dee τον δικό του ψηφιακό, αλλά ανθρώπινο, χαρακτήρα.

Στο εσωτερικό, η ψηφιοποίηση συμβαδίζει με τη λιτή χρήση υλικών, χειριστηρίων και οθονών, ώστε να διασφαλίζεται ότι τίποτα δεν αποσπά την προσοχή από την ψηφιακή εμπειρία και τη νέα αίσθηση αναβαθμισμένης οδηγικής απόλαυσης. Η αντισυμβατική σχεδίαση του τιμονιού, με την κεντρική κάθετη ακτίνα, δημιουργεί σημεία επαφής που ζωντανεύουν όταν ο οδηγός τα πλησιάζει ή τα αγγίζει, και μπορούν να λειτουργήσουν με την κίνηση του αντίχειρα. Αυτά τα phygital σημεία επαφής ελέγχουν την επιλογή του περιεχομένου που προβάλλεται στο παρμπρίζ και, μαζί με το Head-Up Display, υποστηρίζουν έτσι την αρχή «χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο».

Πηγή