Τη διαδικασία πώλησης του βραχίονα της χονδρικής ENA Food έχει ξεκινήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος, θυγατρική του ομίλου της Delhaize, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι έχει ήδη αναθέσει στην Deloitte την επικοινωνία με έναν κλειστό κύκλο δυνητικών αγοραστών.

Οι πληροφορίες θέλουν τους βασικούς παίκτες της εγχώριας οργανωμένης χονδρικής -που αποτελεί μια αγορά με δυναμική εσόδων περί το 1,2 δισ. ευρώ- να αποτελούν τους επί της αρχής προτιμητέους ενδιαφερόμενους.

3 μνηστήρες

Στην κούρσα διεκδίκησης φέρεται, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, να εισέρχονται σε πρώτη φάση τρεις ενδιαφερόμενοι: ο leader του κλάδου, η Metro, η οποία έχει δυναμική δικτύου που αριθμεί 50 σημεία cash and carry, η Μασούτης με 22 σημεία και η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, μέσω της the Mart, με 13 καταστήματα.

Ο έτερος παίκτης που φέρεται ότι προσεγγίστηκε, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, δεν φαίνεται ότι εκδήλωσε ενδιαφέρον να συμμετάσχει στη διαδικασία. Σε αυτό το πλαίσιο, τόσο η Metro ΑΕΒΕ όσο και η βορειοελλαδίτικη Μασούτης φέρεται ότι εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στην απόκτηση συγκεκριμένων καταστημάτων και όχι στο σύνολο του δικτύου, γεγονός που αφήνει τη Σκλαβενίτης ως τον μοναδικό διεκδικητή του συνόλου της δραστηριότητας της ENA, στον βαθμό που δεν υπάρξουν εκπλήξεις από άλλον ενδιαφερόμενο επενδυτή.

Το δίκτυο The Mart

Ο όμιλος ΕΥΣ εισήλθε στον κλάδο των cash and carry το 2015, προχωρώντας στη στρατηγική εξαγορά της the Mart. Οι σχεδιασμοί του ομίλου σε ό,τι αφορά το κανάλι της οργανωμένης χονδρικής περιλαμβάνουν για φέτος επενδύσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ, που αφορούν την έναρξη κατασκευής νέου καταστήματος στην Καλαμάτα, την πρόοδο της κατασκευής Κέντρου Διανομής στον Ταύρο Αττικής, το οποίο θα ολοκληρωθεί εντός του 2025, την αναβάθμιση εξοπλισμού μηχανογράφησης, καθώς και την ολοκλήρωση της αντικατάστασης των ψυκτικών εγκαταστάσεων.

Εκτιμήσεις για τα κέρδη

Οι εκτιμήσεις της διοίκησης της The Mart για το 2024 κάνουν λόγο για διατήρηση ικανοποιητικής κερδοφορίας και περαιτέρω βελτίωση του μεριδίου αγοράς. Ενδεχόμενη απόκτηση της ENA θα διπλασιάσει τη δυναμική του δικτύου της The Mart και θα επιταχύνει την προσπάθεια του ομίλου για περαιτέρω διείσδυση στο κανάλι του χονδρεμπορίου. Σημειώνεται ότι η ENA Food αριθμεί 14 καταστήματα. H ENA ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1991 και εξαγοράστηκε από την ΑΒ Βασιλόπουλος το 2001. Η δραστηριότητα χονδρικής της ΑΒ Βασιλόπουλος συνεισφέρει στον τζίρο περί το 5%, με τις πωλήσεις κοντά στα 100 εκατ. ευρώ.

Πηγή