Τη διαβεβαίωση ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα στις 30 Νοεμβρίου, έδωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος, υπογραμμίζοντας «ότι δεν υπάρχει παραμικρή σκέψη για μετάθεση της ημερομηνίας αυτής».

Ο υφυπουργός Υποδομών, μιλώντας σήμερα στον τηλεοπτικό σταθμό Action 24, επεσήμανε ότι, παράλληλα με τις δοκιμαστικές διαδρομές (trial run) που ξεκινούν την 1η Νοεμβρίου, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία των πιστοποιήσεων, προκειμένου το Μετρό να παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς απολύτως ασφαλές.

Όσον αφορά στον χρόνο παράδοσής του, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι: «Λιγότερο από 40 ημέρες έχουν απομείνει για να παραδοθεί Μετρό στους Θεσσαλονικείς. Βαδίζουμε αντίστροφα προς την 30ή Νοεμβρίου και δεν υπάρχει η παραμικρή σκέψη για οποιαδήποτε άλλη ημερομηνία. Άλλωστε, την ημέρα εκείνη λήγει και η σύμβαση του κατασκευαστή του έργου που πρέπει να παραδώσει το τροχαίο υλικό».

Για τις δοκιμές και τη διαδικασία των πιστοποιήσεων που βρίσκεται σε εξέλιξη, ο κ. Ταχιάος διαβεβαίωσε ότι «το μόνο σίγουρο είναι ότι στην περίπτωση του Μετρό Θεσσαλονίκης θα υπάρχει ασφάλεια», διευκρινίζοντας ότι «τούτο δεν οφείλεται μόνο στις διαδικασίες που ακολουθούνται, αλλά και στο ότι τη λειτουργία του ανέλαβε η γαλλο-ιταλική κοινοπραξία ΤΗΕΜΑ, η οποία λειτουργεί πανομοιότυπο Μετρό στην Κοπεγχάγη, με το ίδιο τροχαίο υλικό, την ίδια τοπολογία σταθμών, με αντίστοιχα συστήματα, αλλά και το Μετρό του Μιλάνο.

Είναι άνθρωποι με εμπειρία και ξέρουν από ασφάλεια, θα παραλάβουν ένα εξαιρετικό έργο, που έχει φτιάξει η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Webuild Hitachi, ώστε αυτό να λειτουργήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οτιδήποτε άλλο ακούγεται είναι φημολογίες των ημερών. Θα υπάρχει πιστοποίηση για τη λειτουργία του και την κατασκευή του από την TUV Rheinland, μία από τις κορυφαίες παγκοσμίως εταιρείες πιστοποίησης».

Ειδικότερα, για το υψηλό επίπεδο ασφάλειας με το οποίο θα λειτουργεί το Μετρό, ο κ. Ταχιάος εξήγησε ότι: «Θα παραδοθεί ένα Μετρό με επίπεδο ασφαλείας 4, το οποίο σημαίνει ότι δεν υπάρχει ηλεκτροδηγός. Θα υπάρχουν συνοδοί μέσα στα τρένα οι οποίοι θα εξυπηρετούν τους πολίτες σε πρώτη φάση, και θα μπορούν να εκτελέσουν μία χειροκίνητη λειτουργία, εάν χρειαστεί, για παράδειγμα σε περίπτωση διακοπής ρεύματος, προκειμένου να το μετακινήσουν μέχρι τον επόμενο σταθμό. Από το τρένο θα φαίνεται μόνο η σήραγγα, κανένα τηλεχειριστήριο. Το ίδιο σύστημα υπάρχει σε 48 δίκτυα μετρό σε 40 χώρες στον κόσμο, περίπου 1.350 χλμ. τα οποία εξυπηρετούνται με τον ίδιο τρόπο.

Οι πιθανότητες σφάλματος στο λογισμικό (software) -όχι ατυχήματος- είναι 10 -8, άρα ελάχιστες. Πρόκειται για ένα κλειστό δίκτυο 5G, το οποίο έχει αδειοδοτηθεί από την Ελληνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και είναι αυτό που καθοδηγεί τα τρένα. Η επικοινωνία γίνεται μεταξύ των τρένων και του Κέντρου Ελέγχου. Ανά πάσα στιγμή, το κάθε τρένο είναι σε θέση να γνωρίζει το προηγούμενο και το επόμενο και ανάλογα αυτό προγραμματίζεται και μέσω του Κέντρου Λειτουργίας γίνεται η μετακίνηση τους». Μάλιστα με τον ίδιο τρόπο, όπως είπε, θα λειτουργήσει και η γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα.

Συνοψίζοντας, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι: «Την πρώτη ημέρα που θα μπουν οι Θεσσαλονικείς στους σταθμούς του Μετρό στις 30 Νοεμβρίου, και δεν αναφέρομαι στον Σταθμό Βενιζέλου -ένα μνημειακό σταθμό μοναδικό στον κόσμο- θα καταλάβουν ότι η πόλη έχει αλλάξει επίπεδο. Όταν οι επιβάτες θα κατέβουν στις αποβάθρες θα νομίζουν ότι βρίσκονται σε πολυτελές σαλόνι με γυάλινες όψεις».

Πηγή: ΑΜΠΕ 

Πηγή