Συνεχίζεται η τεράστια ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών μετά από τις πράξεις δολιοφθοράς σε σημεία των γαλλικών σιδηροδρόμων την ημέρα της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού προκαλώντας πραγματικό χάος αφού υπολογίζεται ότι περίπου 800 χιλιάδες άνθρωποι δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν με τα τρένα. Το σαμποτάζ αφορούσε κυρίως το σιδηροδρομικό δίκτυο των τρένων TGV.

Το TGV (Train à grande vitesse‎‎) είναι μία σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλών ταχυτήτων που αναπτύχθηκε από την εταιρεία Alstom και την SNCF, τον γαλλικό οργανισμό σιδηροδρόμων.Ύστερα από την εναρκτήρια γραμμή Παρίσι – Λυών το 1981, το δίκτυο του TGV που έχει ως κέντρο το Παρίσι, επεκτάθηκε συνδέοντας πόλεις της Γαλλίας και των γειτονικών χωρών. Διατηρεί το ρεκόρ ως ταχύτερο τρένο με τροχούς έχοντας πετύχει ταχύτητα 574 χλμ./ώρα τον Απρίλιο του 2007 και επίσης το ρεκόρ της μεγαλύτερης μέσης ωριαίας ταχύτητας για υπηρεσία μεταφοράς επιβατών.

Οι επιδόσεις

Οι συρμοί του TGV ταξιδεύουν με ταχύτητα μέχρι και 320 χλμ./ώρα σε εμπορική χρήση. Ένας ειδικά τροποποιημένος συρμός έφτασε τα 574,8 χλμ./ώρα σε δοκιμές ταχύτητας. Η μέγιστη ταχύτητά του, σχεδόν ίση με αυτή των πρωτοτύπων μαγνητικά αιωρούμενων τρένων (Maglev), επιτυγχάνεται μέσω ειδικών γραμμών μεγάλων ταχυτήτων (LGVs,lignes à grande vitesse) χωρίς απότομες καμπύλες, με ηλεκτρικούς κινητήρες μεγάλης ισχύος, χαμηλό βάρος ανά άξονα, αρθρωτά βαγόνια και σηματοδοσία εντός της καμπίνας του μηχανοδηγού που εξαλείφει την ανάγκη να βλέπει ο οδηγός τα σήματα στις γραμμές όταν το τρένο κινείται με μεγάλες ταχύτητες. Το σιδηροδρομικό δίκτυο TGV εξυπηρετεί περίπου 200 προορισμούς στη Γαλλία και άλλες χώρες.

Naftemporiki.gr

Πηγή