Πρότυπη Επαγγελματική Συμπεριφορά
Τι σημαίνει πρότυπη επαγγελματική συμπεριφορά
Κάθε επιχείρηση ακολουθεί και εφαρμόζει κάποιους κανόνες επαγγελματικής συμπεριφοράς και τακτικής, που διαμορφώνονται ανάλογα με το περιβάλλον και τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε οργανισμού. Οι κανόνες αυτοί τηρούνται τόσο μεταξύ των εργαζομένων της επιχείρησης όσο και μεταξύ της επιχείρησης και των πελατών, των προμηθευτών και των συνεργατών της και διέπουν όλο το φάσμα της επαγγελματικής επικοινωνίας. Πρότυπη επαγγελματική συμπεριφορά, είναι οι καθορισμένες διαδικασίες που ακολουθούνται στο πλαίσιο της λειτουργίας μιας επιχείρησης και αφορούν όλες τις λεπτομέρειες της επικοινωνίας: από τον τρόπο που απαντάει η γραμματεία σε όσους καλούν το τηλεφωνικό κέντρο μέχρι τον τρόπο υποδοχής του πελάτη στα γραφεία της επιχείρησης. Όλα αυτά τα στοιχεία δηλαδή που δημιουργούν την εικόνα ενός οργανισμού που λειτουργεί επαγγελματικά, σταθερά και εύρυθμα.
Η πρότυπη επαγγελματική συμπεριφορά εντοπίζεται, επίσης, στην εσωτερική οργάνωση κάθε τμήματος της επιχείρησης, στην επικοινωνία μεταξύ των στελεχών με τα διευθυντικά στελέχη, στον τρόπο που αρχειοθετούνται και διαχειρίζονται τα έγγραφα που αφορούν τα τμήματα της επιχείρησης, ακόμα και στον τρόπο ενδυμασίας των υπαλλήλων.
Αυτό ωστόσο, που έχει ιδιαίτερη σημασία, είναι η επαγγελματική συμπεριφορά προς τον πελάτη ή συνεργάτη της εταιρείας. Είτε επικοινωνήσει τηλεφωνικά ή ηλεκτρονικά είτε επισκεφθεί αυτοπροσώπως την επιχείρηση, θα πρέπει να αισθάνεται ότι αντιμετωπίζεται σαν μία ιδιαίτερη περίπτωση, στην οποία δίνεται η προσοχή και αξία που πρέπει. Συνεπώς, στην περίπτωση αυτή επιβάλλεται να διατηρούνται πάντα τα στοιχεία επικοινωνίας τους ή το μήνυμα με την ανάγκη ή την επιθυμία του πελάτη, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα προσέγγισης σε μεταγενέστερο χρόνο. Από ‘κει και πέρα είναι σημαντικό να ενημερώνεται ο ίδιος άμεσα για ο,τιδήποτε αφορά την επιχείρηση: προσφορές, εκπτώσεις, νέα προϊόντα, νέες επαγγελματικές δραστηριότητες. Στο πλαίσιο, τέλος, του after sales service, είναι ιδανικό να επικοινωνήσουμε μαζί του, προκειμένου να ελέγξουμε αν έμεινε ικανοποιημένος από τις υπηρεσίες που του προσφέρθηκαν.
Ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα και προσθέτοντας αξία στην εξυπηρέτηση του πελάτη, πετυχαίνουμε έναν από τους σπουδαιότερους στόχους μιας επιχείρησης: την σχέση εμπιστοσύνης μαζί του! Γιατί ο πελάτης δεν μας κρίνει μόνο από αυτά που κάνουμε, αλλά και από τον τρόπο που τα κάνουμε.
- H επαγγελματική συμπεριφορά μπορεί να γίνει πρότυπη
- Πρότυπη επαγγελματική συμπεριφορά: Για να μην είστε μια τυχαία επιχείρηση..
- Ο επαγγελματισμός είναι η δεύτερη φύση σας
- Η επαγγελματική συμπεριφορά όπως πρέπει να είναι
Γιατί πρέπει να υπάρχει πρότυπη επαγγελματική συμπεριφορά
1. Συνεπάγεται καλύτερη οργάνωση των εσωτερικών και εξωτερικών εργασιών της επιχείρησης
2. Συμβάλλει στην ταχύτερη διεκπεραίωση των εργασιών
3. Δημιουργεί τις βάσεις για σωστή ενδοεταιρική και εξωεταιρική επικοινωνία
4. Στηρίζει το επαγγελματικό προφίλ της επιχείρησης
5. Βοηθάει στην πρόληψη τυχόν λαθών
6. Δημιουργεί σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες
Ναι μεν αλλά..
Η εφαρμογή πρότυπης επαγγελματικής συμπεριφοράς, είναι μια διαδικασία που πρέπει να μελετηθεί και να εφαρμοστεί σταδιακά. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να προσαρμοστεί στα δεδομένα κάθε επιχείρησης και να εξασφαλιστεί ότι θα τηρείται αυστηρά από κάθε στέλεχος. Σε αντίθετη περίπτωση, ίσως τα αποτελέσματα να είναι τα αντίθετα από τα επιθυμητά.
Προσέξτε, λοιπόν, τα εξής:
1. Όλοι ανεξαιρέτως οι υπάλληλοι της επιχείρησης πρέπει να ακολουθούν τους ίδιους κανόνες επαγγελματικής συμπεριφοράς.
2. Η επαγγελματική συμπεριφορά πρέπει να τηρείται σε όλο το φάσμα των καθημερινών δραστηριοτήτων της επιχείρησης
3. Πρότυπη επαγγελματική συμπεριφορά δεν σημαίνει απουσία ευελιξίας. Η τήρηση των κανόνων είναι θεμιτή, αρκεί να μην φτάνει τα όρια της υπερβολής
4. Η τήρησης πρότυπης επαγγελματικής συμπεριφοράς δεν πρέπει να κάνει απρόσωπη την επιχείρηση. Η προσωπική και ουσιαστική επαφή με τον πελάτη και η επαφή μεταξύ των εργαζομένων είναι αυτό που θα δώσει ανθρώπινο πρόσωπο στην επιχείρηση.
Η πρόταση της Κουκλουμπέρης και Συνεργάτες (Λογιστικές, Φοροτεχνικές και Συμβουλευτικές Υπηρεσίες)
Στην εταιρεία Κουκλουμπέρης και Συνεργάτες (Λογιστικές, Φοροτεχνικές και Συμβουλευτικές Υπηρεσίες) πιστεύουμε ότι κάθε επιχείρηση – μικρή ή μεγάλη – πρέπει να εφαρμόζει στοιχειώδη πρότυπα επαγγελματικής συμπεριφοράς. Προτείνουμε, λοιπόν:
- Να δημιουργήσετε σε πρότυπη μορφή όλα τα έντυπα για τη διεκπεραίωση των εσωτερικών εργασιών της επιχείρησης (έντυπα παραγγελίας, παραλαβής δικαιολογητικών, ανάληψης έργου, ανάθεσης και διεκπεραίωσης εργασιών)
- Να καταγράφονται σε ειδικά έντυπα ερωτηματολόγια όλοι οι επισκέπτες της επιχείρησης, είτε είναι πελάτες είτε απλά ενδιαφερόμενοι, ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να τους προσεγγίσουμε αργότερα
- Εφόσον υπάρχει η δυνατότητα να προσφέρετε δωρεάν συντήρηση, επισκευή ή έλεγχο μετά την πώληση
- Στα πλαίσια του after sales service, να τηλεφωνήσετε στον πελάτη και να εξετάσετε αν έμεινε ικανοποιημένος
- Θυμίστε στον πελάτη τηλεφωνικά ή με sms και e-mail τις εκκρεμότητες που έχετε μαζί του (παραδείγματος χάριν ένα ραντεβού)
Στην Κουκλουμπέρης και Συνεργάτες (Λογιστικές, Φοροτεχνικές και Συμβουλευτικές Υπηρεσίες) είμαστε σε θέση να σας προτείνουμε και να υλοποιήσουμε σε συνεργασία μαζί σας τρόπους και ενέργειες που θα συμβάλλουν αποτελεσματικά στη διαμόρφωση προτύπων επαγγελματικής συμπεριφοράς. Σκοπός μας είναι να αναβαθμίσουμε το επίπεδο της επαγγελματικής σας επικοινωνίας και να σας βοηθήσουμε να αποκτήσετε τα πρότυπα επαγγελματικής συμπεριφοράς που εφαρμόζονται από τις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις. Μπορείτε να μας εμπιστευθείτε!