Τώρα που η Βρετανία αποχώρησε και επίσημα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η κύρια πρόκληση για τις επιχειρήσεις στο γαλλικό λιμάνι του Καλαί είναι η πανδημία του κορωνοϊού, δήλωσε ο επικεφαλής του λιμένα την Παρασκευή.

Ο επικεφαλής του λιμανιού Ζαν-Μαρκ Πουισεσό μίλησε καθώς τα πρώτα οχήματα μεταφοράς με πλοίο έφτασαν από το Ντόβερ στο Καλαί, το πιο πολυσύχναστο λιμάνι οδικών εμπορευματικών μεταφορών της Γαλλίας, μετά την αποχώρηση της Βρετανίας από το μπλοκ στις 11 μ.μ. ώρα Λονδίνου την Πέμπτη.

Ο κόμβος Καλαί-Ντόβερ είναι η συντομότερη θαλάσσια διαδρομή μεταξύ της Βρετανίας και της ΕΕ – μόλις 23 μίλια (37 χλμ.) – και το Καλαί διαχειρίζεται περίπου 2 εκατομμύρια φορτηγά ετησίως.

«Αυτό που πραγματικά ελπίζουμε είναι να βάλουμε σύντομα πίσω μας την κρίση της Covid-19, να έχουμε όλα τα πιθανά εμβόλια και να επιστρέψουμε στην κανονική ζωή», δήλωσε ο Πουισεσό σε δημοσιογράφους, προσθέτοντας ότι η κρίση υγείας θα κοστίσει στο λιμάνι απώλεια εσόδων 30 εκατ. ευρώ το 2020 .

Ο ίδιος είπε ότι έχοντας προετοιμαστεί για το Brexit εδώ και τρία χρόνια, το Καλαί ήταν έτοιμο για την επιστροφή των τελωνειακών διατυπώσεων σχετικά με το εμπόριο μεταξύ Βρετανίας και Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Στενοχωριόμαστε που η Βρετανία αποχώρησε από την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά “το σόου πρέπει να συνεχιστεί”», τόνισε.

«Το Brexit δεν είναι συνώνυμο με τη συρρίκνωση της κυκλοφορίας, αλλά όλοι πρέπει να κάνουν τη δουλειά τους. Είμαστε ανακουφισμένοι γιατί ξέρουμε πώς θα λειτουργήσουμε », είπε.

Βρετανικές και ευρωπαϊκές επιχειρήσεις έχουν προειδοποιήσει για χάος στα σύνορα καθώς η γραφειοκρατία απειλεί να εμποδίσει  την ομαλή ροή σχεδόν 1 τρισεκατομμυρίου ευρώ στο ετήσιο εμπόριο.

Αλλά η διαταραχή θα ήταν χειρότερη αν η Βρετανία και η ΕΕ δεν είχαν καταλήξει σε εμπορική συμφωνία της τελευταίας στιγμής στις 24 Δεκεμβρίου. Μέχρι την τελική αποχώρηση του «νησιού» την Πέμπτη, η Βρετανία βρισκόταν σε μια μεταβατική περίοδο που διήρκεσε 11 μήνες αφότου εγκατέλειψε επίσημα το μπλοκ τον Ιανουάριο του 2020.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από το Reuters και τη Le Figaro.

Πηγή