Του Νίκου Σακελλαρίου, συνεργάτη του Taxheaven

Στο γ’ τρίμηνο και ιδιαίτερα στην αύξηση της κατανάλωσης στα νοικοκυριά, στην ανάπτυξη λόγω τουρισμού και μεταφορών και στη συνεπή φοροδοτική πολιτική για ΕΝΦΙΑ και εισόδημα επαφίενται οι ελπίδες του υπουργείου Οικονομικών για να έχουμε μία καλύτερη πορεία στα έσοδα μέχρι το τέλος του χρόνου. Το υπουργείο Οικονομικών θέλει να συγκεντρώσει τουλάχιστον 15 δις ευρώ μέχρι το τέλος του γ’ τριμήνου (τετράμηνο Ιουνίου-Σεπτεμβρίου) από διαφορετικές πηγές προκειμένου να αντιμετωπίσει τις επιταγές της Ε.Ε. για σταδιακή μείωση των ενισχύσεων στην ελληνική οικονομία. Επιπλέον στην οδό Νίκης έχουν υπολογίσει ότι το δ’ τρίμηνο θα αυξηθούν οι ανάγκες της ελληνικής οικονομίας λόγω του πετρελαίου θέρμανσης και ουσιαστικά εάν έχει εξασφαλίσει ένα καλό ‘μαξιλάρι’ εσόδων θα μπορέσει να ζητήσει μία πρόσκαιρη ενίσχυση για τα μικρά και μεσαία νοικοκυριά.

Στο διάστημα αυτά ίσως γίνουν 2-3 δημοπρασίες εντόκων και πιθανόν μία νέα επανέκδοση ομολόγου (αλλά μόνο εάν βελτιωθεί το κλίμα) προκειμένου να ισχυροποιηθεί η κρατική ρευστότητα.

Προς νέο fuel pass

Για τονώσει την κινητικότητα και την αγοραστική δύναμη, το υπουργείο Οικονομικών προσανατολίζεται στη δεύτερη δόση ενίσχυσης της ρευστότητας για καύσιμα (fuel pass) αλλά θα πρέπει να πάρει την έγκριση από την Ε.Ε. μέσα στην εβδομάδα. Πιθανότατα θα έχουμε ειδήσεις την επόμενη εβδομάδα για τις νέες ενισχύσεις για τα καύσιμα.

Διαπραγμάτευση με τους θεσμούς για κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης

Η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για τον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα ανεβάζει το κόστος του μέτρου από τα 750 εκατ. στο 1,2 δισ. ευρώ. Μαζί με τα 850 εκατ. ευρώ που κοστίζει η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών θα αποτελούσαν μόνιμα μέτρα συνολικού κόστους 2,1 δισ., για τα οποία το οικονομικό επιτελείο θα έπρεπε να βρει τον ανάλογο δημοσιονομικό χώρο. Με την παράταση όμως της αναστολής των δημοσιονομικών κανόνων, το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει να διαπραγματευτεί ξανά με τους θεσμούς, για να συνεχίζουν ισχύουν και το 2023 και πάλι ως έκτακτα.

Πηγή