Ο δείκτης κραγιόν, που επινοήθηκε κατά τη διάρκεια της ύφεσης του 2001 από τον Leonard Lauder, τότε πρόεδρο της Estee Lauder,  επέστρεψε δυναμικά.

Ο Lauder είχε διαπιστώσει  το φθινόπωρο εκείνης της χρονιάς, ότι οι πωλήσεις κραγιόν υποδείκνυαν πως οι γυναίκες που αντιμετωπίζουν ένα αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον στρέφονται στα προϊόντα ομορφιάς ως μια προσιτή απόλαυση.

Στη συνέχεια, η οικονομική κρίση του 2008-2009 γέννησε τον δείκτη του Μακιγιάζ  καθώς οι γυναίκες έδωσαν προτεραιότητα στο άψογο δέρμα.

Αυτή τη φορά, ετοιμαστείτε για τον δείκτη του Αρώματος ( ή της επιστροφής στις κραιπάλες). Οι πωλήσεις αρωμάτων αντανακλούν την στροφή των γυναικών σε φθηνότερες απολαύσεις, την ώρα που ο πλανήτης κινειται σε ρυθμούς οικονομικής κρίσης.

Καθώς οι μάσκες βγαίνουν, το κραγιόν πρωτοπορεί — τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη και είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες καλλυντικών

Αλλά η ζήτηση για καλλυντικά δεν περιορίζεται πλέον στο κραγιόν αναφέρει το ρεπορτάζ του Bloomberg.

Οι περισσότερες γυναίκες παραμέλησαν τα νεσεσέρ με το μακιγιάζ τους όταν έμεναν σπίτι κατά τη   διάρκεια  των lockdown, όπως έκαναν και με τις  ντουλάπες τους .

Εκείνη την περίοδο οι καταναλώτριες έδωσαν περισσότερη σημασία στην περιποίηση του δέρματος.  

Όμως, καθώς τα περιοριστικά μέτρα ήρθησαν η σκυτάλη της ομορφιάς επιστρεφει ξανά στις αξίες του μακιγιάζ

Οι έμποροι λιανικής στοιχηματίζουν πολλά σε αυτά τα προϊόντα   για την περίοδο των γιορτών

Γιατί είναι φθηνότερα

Παρά την οικονομική ανασφάλεια, η βιομηχανία της ομορφιάς επηρεάζεται λιγότερο από τα αυξανόμενα κόστη. Η  κατανάλωση ενέργειας για την παραγωγή των προιόντων μακιγιάζ  είναι σχετικά μικρή, ενώ και για την συσκευασία το κόστος δεν είναι υψηλό, λόγω του μικρού μεγέθους των προϊόντων. Έτσι η  μέση τιμή των προϊόντων ομορφιάς premium στις ΗΠΑ αυξήθηκε μόλις 2%  σε σχέση με πέρυσι.

Την ίδια ώρα που ο πληθωρισμός ανέβασε τις τιμές των τροφίμων κατά  10,9% και κατά 5,1% στα είδη ένδυσης τον Ιούλιο στις ΗΠΑ ,τα προϊόντα ομορφιάς έγιναν η πιο προσιτή πολυτέλεια.

Παράλληλα ανθεί και η βιομηχανία των αρωμάτων

«Το ονομάζουμε δείκτη αρώματος», είπε πρόσφατα στους επενδυτές η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Coty Inc. Sue Nabi, η οποία  δεν βλέπει σημάδια μείωσης των πωλήσεων.

Κι εδώ ρόλο έπαξε η λήξη των lockdown

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν πια χρόνο για την χρονοβόρα ρουτίνα περιποίησης του δέρματος, αλλά η επιστροφή στην δουλειά και στα πάρτι, απαιτούν  εκτός από χρώματα (του μακιγιάζ) και…αρώματα.

Οι γίγαντες της ομορφιάς έχουν μάλιστα μετατοπίσει την προσοχή τους προς εξατομικευμένα αρώματα, τα οποία απευθύνονται στους αγοραστές των millennial και της  Gen Z, και είναι πιο οικονομικά καθώς ο πληθωρισμός  εκτοξεύει τις τιμές.

Στο κάτω κάτω αν δεν μπορείτε να αντέξετε οικονομικά μια τσάντα Prada, τι θα λέγατε για ένα μπουκάλι από το νέο της άρωμα, Paradoxe Που κοστίζει πολύ φθηνότερα; καταλήγει σκωπτικα το ρεπορτάζ του Bllomberg.

naftemporiki.gr

    

Πηγή