Καλλιθέα, 22/12/2021
Αριθμός απόφασης: 4615


ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ Α2
   
Ταχ. Δ/νση: Αριστογείτονος 19
Ταχ. Κώδικας: 176 71 – Καλλιθέα
Τηλέφωνο: 213 1604553
E-mail: [email protected]

ΑΠΟΦΑΣΗ

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:
α. Του άρθρου 63 του Ν. 4174/2013 (ΦΕΚ Α’ 170), όπως ισχύει.
β. Του άρθρου 10 της Δ. ΟΡΓ. Α 1125859 ΕΞ 2020/23.10.2020 Απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ (ΦΕΚ Β 4738/26.10.2020) με θέμα «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)»
γ. Της ΠΟΛ 1064/12.04.2017 Απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

2. Την ΠΟΛ 1069/4-3-2014 Εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών.

3. Την υπ’ αριθμ. ΔΕΔ 1126366 ΕΞ 2016/30.08.2016 (ΦΕΚ 2759/τ. Β’/ 01.09.2016) Απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών.

4. Τη με ημερομηνία κατάθεσης 09/09/2021 και με αριθμό πρωτοκόλλου ενδικοφανή προσφυγή της εταιρείας με την επωνυμία , ΑΦΜ , με
έδρα στη ΒΙ.ΠΕ κατά των υπ’ αριθμ.:
• ./2021 Οριστικής Πράξης Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος φορολογικού έτους 2015 του Προϊσταμένου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.,
• ./2021 Οριστικής Πράξης Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος φορολογικού έτους 2016 του Προϊσταμένου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.,
• ./2021 Οριστικής Πράξης Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος φορολογικού έτους 2017 του Προϊσταμένου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.,
• ./2021 Οριστικής Πράξης Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος φορολογικού έτους 2018 του Προϊσταμένου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.,
• ./2021 Οριστικής Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθ. 54 Κ.Φ.Δ. φορολογικού έτους 2015 του Προϊσταμένου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.,
• ./2021 Οριστικής Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθ. 54 Κ.Φ.Δ. φορολογικού έτους 2016 του Προϊσταμένου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., 
• ./2021 Οριστικής Πράξης Επιβολής Προστίμου άρθ. 54 Κ.Φ.Δ. φορολογικού έτους 2017 του Προϊσταμένου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ..

5. Τις ως άνω πράξεις των οποίων ζητείται η ακύρωση, καθώς και την οικεία Έκθεση Ελέγχου.

6. Τις απόψεις του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.

7. Την εισήγηση του ορισθέντος υπαλλήλου του Τμήματος Α2 όπως αποτυπώνεται στο σχέδιο της απόφασης.

Επί της με ημερομηνία κατάθεσης 09/09/2021 και με αριθμό πρωτοκόλλου ενδικοφανούς προσφυγής της εταιρείας με την επωνυμία , ΑΦΜ , η οποία υπεβλήθη εμπρόθεσμα, και μετά την μελέτη και την αξιολόγηση όλων των υφιστάμενων στο σχετικό φάκελο εγγράφων και των προβαλλόμενων λόγων της ενδικοφανούς προσφυγής, επαγόμαστε τα ακόλουθα:

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Με την υπ’ αριθμ ./2021 Οριστική Πράξη Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος του Προϊσταμένου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., φορολογικού έτους 2015, μειώθηκε η ζημιά παρελθουσών χρήσεων και κατ’ επέκταση και η ζημιά προς μεταφορά της προσφεύγουσας κατά ποσό 2.992.353,14 €.
Με την υπ’ αριθμ ./2021 Οριστική Πράξη Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος του Προϊσταμένου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., φορολογικού έτους 2016, μειώθηκε η ζημιά παρελθουσών χρήσεων και κατ’ επέκταση και η ζημιά προς μεταφορά της προσφεύγουσας κατά ποσό 2.992.353,14 €.
Με την υπ’ αριθμ ./2021 Οριστική Πράξη Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος του Προϊσταμένου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., φορολογικού έτους 2017, μειώθηκε η ζημιά παρελθουσών χρήσεων και κατ’ επέκταση και η ζημιά προς μεταφορά της προσφεύγουσας κατά ποσό 2.992.353,14 €.
Με την υπ’ αριθμ ./2021 Οριστική Πράξη Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος του Προϊσταμένου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., φορολογικού έτους 2018, μειώθηκε η ζημιά παρελθουσών χρήσεων της προσφεύγουσας κατά ποσό 2.992.353,14 €, με αποτέλεσμα την εμφάνιση φορολογητέων κερδών ύψους 1.428.533,00 € και τον συνακόλουθο υπολογισμό αναλογούντος φόρου 414.274,57 €, πλέον προστίμου άρθρου 58 του Κ.Φ.Δ. λόγω ανακρίβειας ύψους 207.137,29 €, ήτοι συνολικό ποσό προς καταβολή 621.411,86 €.
Με την υπ’ αριθμ ./2021 Οριστική Πράξη Επιβολής Προστίμου άρθ. 58 του Κ.Φ.Δ. του Προϊσταμένου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., φορολογικού έτους 2015, επιβλήθηκε σε βάρος της προσφεύγουσας πρόστιμο 100,00 €, επειδή υπέβαλε ανακριβή δήλωση φορολογίας εισοδήματος από την οποία δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου.
Με την υπ’ αριθμ ./2021 Οριστική Πράξη Επιβολής Προστίμου άρθ. 58 του Κ.Φ.Δ. του Προϊσταμένου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., φορολογικού έτους 2016, επιβλήθηκε σε βάρος της προσφεύγουσας πρόστιμο 100,00 €, επειδή υπέβαλε ανακριβή δήλωση φορολογίας εισοδήματος από την οποία δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου.
Με την υπ’ αριθμ ./2021 Οριστική Πράξη Επιβολής Προστίμου άρθ. 58 του Κ.Φ.Δ. του Προϊσταμένου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., φορολογικού έτους 2017, επιβλήθηκε σε βάρος της προσφεύγουσας πρόστιμο 100,00 €, επειδή υπέβαλε ανακριβή δήλωση φορολογίας εισοδήματος από την οποία δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου. Οι ως άνω πράξεις εδράζονται επί της από 29/06/2021 Έκθεσης Μερικού Ελέγχου Φορολογίας Εισοδήματος του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., η οποία εκδόθηκε δυνάμει της υπ’ αριθμ ./24-03-2021 εντολής ελέγχου του Προϊσταμένου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ..

Σύμφωνα με την ως άνω Έκθεση Μερικού Ελέγχου Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος, κατά το παρελθόν είχε διενεργηθεί έτερος έλεγχος στην προσφεύγουσα από το Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., δυνάμει της υπ’ αριθμόν ./12-09-2018 εντολής ελέγχου, ο οποίος αφορούσε μερικό έλεγχο φορολογίας εισοδήματος της διαχειριστικής χρήσης 2013. Με το πέρας του εν λόγω ελέγχου, εκδόθηκε η υπ’ αριθμόν ./24-12-2019 Έκθεση Ελέγχου και βάσει αυτής, η υπ’ αριθμόν ./24-12-2019 Οριστική Πράξη Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος, με την οποία προσδιορίστηκε ζημιά 10.315.654,28 € έναντι δηλωθείσης 13.308.007,42 €, ήτοι μείωση ύψους 2.992.353,14 €.

Η προσφεύγουσα, άσκησε ενώπιον της Υπηρεσίας μας την υπ’ αριθμόν ./24-01-2020 ενδικοφανή προσφυγή, η οποία απορρίφθηκε σιωπηρά.
Κατά της τεκμαιρόμενης σιωπηρής απορριπτικής απόφασης της Υπηρεσίας μας, η προσφεύγουσα άσκησε την υπ’ αριθμόν ./29.12.2020 προσφυγή ενώπιον του Τριμελούς Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, η οποία εκκρεμεί προς συζήτηση.

Κατά τη διάρκεια του παρόντος ελέγχου, αντικείμενο του οποίου ήταν οι διαχειριστικές περίοδοι που έπονταν αυτής του προηγούμενου ελέγχου (2014 έως και 2018), διαπιστώθηκε ότι η προσφεύγουσα δεν είχε μεταφέρει ορθά τη φορολογική ζημιά της χρήσης 2013, όπως αυτή είχε προσδιοριστεί από τον έλεγχο, με αποτέλεσμα:
• όσον αφορά στα φορολογικά έτη 2014 έως και 2017, να εμφανίζει φορολογική ζημιά αυξημένη κατά το ανωτέρω ποσό των 2.992.353,14 € και
• όσον αφορά στο φορολογικό έτος 2018, να εμφανίζει φορολογική ζημιά αντί φορολογητέων κερδών.

Επισημαίνεται ότι, ο έλεγχος δεν εξέδωσε πράξη για το φορολογικό έτος 2014, δεδομένου ότι, λόγω παραγραφής (από 31/12/2020), είχε παρέλθει το χρονικό διάστημα εντός του οποίου είχε δικαίωμα να προβεί σχετικά.

Η προσφεύγουσα, με την υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή, ζητά την ακύρωση των ως άνω προσβαλλόμενων πράξεων, προβάλλοντας τους κάτωθι ισχυρισμούς:

1ος λόγος: Πλημμελής και εσφαλμένη αναμόρφωση των δεδομένων των φορολογικών δηλώσεων που υπέβαλε για τα φορολογικά έτη 2015 έως και 2018, με αιτία τη μη αναγνώριση φορολογικής ζημιάς βάσει δήλωσης για τη διαχειριστική περίοδο 2013- Οριστικοποίηση του νόμιμου τίτλου (δήλωσης φόρου εισοδήματος) φορολογικού έτους 2014, ήτοι του πρώτου έτους στο οποίο μεταφέρθηκε προς συμψηφισμό η δηλωθείσα ζημιά της διαχειριστικής περιόδου 2013, μέρος της οποίας δεν αναγνωρίστηκε από τον έλεγχο, οριστικοποίηση που επήλθε συνεπεία της παραγραφής του δικαιώματος του Ελληνικού Δημοσίου να πραγματοποιήσει έλεγχο φορολογίας εισοδήματος και να εκδώσει πράξη διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος για το επίμαχο φορολογικό έτος, με αποτέλεσμα να τυγχάνει απολύτως σύννομη η μεταφορά ολόκληρης της ζημιάς του φορολογικού έτους 2013, ήτοι και αυτής που δεν αναγνωρίστηκε από τον έλεγχο, στα επόμενα πέντε (5) φορολογικά έτη, με νόμιμο τίτλο την οριστικοποιηθείσα δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2014.

2ος λόγος: Οι επίμαχες καταλογιστικές πράξεις έχουν αμιγώς παρακολουθηματικό χαρακτήρα σε σχέση με την αρχικώς εκδοθείσα υπ’ αριθμόν ./24-12-2019 οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος χρήσης 2013 και συνεπώς, σε περίπτωση εν όλω ή εν μέρει αποδοχής της υπ’ αριθμόν ./29.12.2020 προσφυγής που ασκήθηκε ενώπιον του Τριμελούς Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, θα πρέπει ομοίως να ακυρωθούν ή άλλως να μεταρρυθμιστούν, λόγω της παρεπόμενης συνέπειας που θα έχει στην υπό κρίση υπόθεση.

3ος λόγος: Επαναλαμβάνονται, για σκοπούς πληρότητας, οι ισχυρισμοί που είχαν περιληφθεί στην υπ’ αριθμόν ./24-01-2020 ενδικοφανή προσφυγή της προσφεύγουσας.

4ος λόγος: Η διάταξη του άρθρου 53, παρ. 4 του ν. 4174/2013, στο βαθμό που καθιστά τον προσδιορισμό του επιτοκίου υπολογισμού του τόκου εκπρόθεσμης καταβολής φορολογικής οφειλής, που προβλέπει το άρθρο αυτό, για τη μη εμπρόθεσμη καταβολή φόρων, αντικείμενο νομοθετικής εξουσιοδότησης, αντίκειται στα άρθρα 78, παρ. 1 & 4 και 43, παρ. 2 του Συντάγματος και συνεπώς πρέπει να διαγραφεί το ποσό τόκου που τυγχάνει επιβλητέο με αιτία την προσβαλλόμενη καταλογιστική πράξη του φορολογικού έτους 2018.

Ως προς τους 1ο και 2ο ως άνω ισχυρισμούς της ενδικοφανούς προσφυγής

Επειδή ο έλεγχος διαπίστωσε ότι μη ορθώς η προσφεύγουσα μετέφερε για συμψηφισμό σε επόμενες φορολογικές περιόδους (2014 έως και 2018) το επιμέρους ποσό των φορολογικών ζημιών ύψους 2.992.353,14 €, το οποίο δεν είχε αναγνωριστεί κατά τον προηγούμενο φορολογικό έλεγχο, που αφορούσε στη χρήση 2013.

Επειδή η προσφεύγουσα επικαλείται σχετική νομολογία του ΣτΕ (ΣτΕ 1487/2000, ΣτΕ 1294/2000, ΣτΕ 595/2007, ΣτΕ 2100/2008), σύμφωνα με την οποία, «…η μεταφορά ζημιάς προς συμψηφισμό στα επόμενα οικονομικά έτη ενεργείται με βάση τον κατά το χρόνο της μεταφοράς υπάρχοντα νόμιμο τίτλο περί της ζημιάς αυτής (αυτού δηλ. που αφορά το έτος κατά το οποίο προέκυψε η ζημιά), τέτοιοι δε μπορεί να είναι, ανάλογα με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η φορολογική υπόθεση, είτε η υποβληθείσα και μη ελεγχθείσα ακόμη φορολογική δήλωση, είτε το φύλλο ελέγχου, είτε δικαστική απόφαση. Συγκεκριμένα,από τους τίτλους αυτούς ληπτέος κάθε φορά υπόψη είναι ο τελευταίος που υπάρχει κατά την κρίση των οικονομικών αποτελεσμάτων του έτους της μεταφοράς, δεν είναι δε, πάντως, επιτρεπτός ο κατά παρεμπίπτουσα δικαστική κρίση έλεγχος της νομιμότητας του τίτλου αυτού κατά την κρίση των οικονομικών αποτελεσμάτων των επόμενων ετών, στα οποία επιδιώκεται η μεταφορά της ζημίας. Περαιτέρω, εάν μετά την τελεσίδικη κρίση της διαφοράς της αναγόμενης στο έτος στο οποίο επιδιώκεται η μεταφορά της ζημίας, τροποποιηθεί ή ανατραπεί, με πράξη της φορολογικής αρχής ή, αν ασκηθούν κατ αυτής ένδικα μέσα, με αμετάκλητη δικαστική απόφαση, ο τίτλος του έτους κατά το οποίο προέκυψε η ζημία, και ο τίτλος αυτός έχει ληφθεί υπόψη από το δικαστήριο, στη φορολογική αρχή απόκειται, με συμπληρωματική πράξη, να προσαρμόσει, προς τα νέα δεδομένα περί της ζημίας, την εγγραφή την αναγόμενη στο έτος στο οποίο έχει γίνει η μεταφορά της ζημίας. Κατά της πιο πάνω πράξης μπορούν να ασκηθούν τα προβλεπόμενα ένδικα μέσα. Από τα πιο πάνω παρέπεται ότι, αν νόμιμος τίτλος είναι η δήλωση του φορολογουμένου για το ύψος της ζημίας που προέκυψε ορισμένο οικονομικό έτος, ζητήματα αναφερόμενα στο κύρος του τίτλου αυτού κατά νόμο και στο αν το ύψος της ζημίας ανταποκρίνεται στα δεδομένα των βιβλίων κρίνονται αποκλειστικώς κατά την κρίση των οικονομικών αποτελεσμάτων του έτους στο οποίο φέρεται να έχει προκύψει η ζημία. Τα πιο πάνω ζητήματα δεν επιτρέπεται να εξεταστούν παρεμπιπτόντως στο έτος στο οποίο επιδιώκεται η μεταφορά της ζημίας. Στο τελευταίο αυτό έτος μπορούν να εξεταστούν μόνο τα ζητήματα που έχουν σχέση με τη νομιμότητα της ίδιας της μεταφοράς, όπως αν η μεταφορά επιτρέπεται και αν επιχειρείται μέσα στο νόμιμο χρόνο αφότου προέκυψε η ζημία, αν, όντως, έχει απομείνει υπόλοιπο ζημίας προς μεταφορά και ποιο το ύψος του και αν έχει γίνει συμψηφισμός μέρους της ζημίας αυτής προς κέρδη ενδιάμεσων ετών. Τέλος, κατά την έννοια των ίδιων διατάξεων, η τροποποίηση ή η ανατροπή του τίτλου, που έχει ληφθεί υπόψη για το συμψηφισμό ζημίας προς κέρδη επόμενου έτους, καθιστά ανακριβή, ως προς το θέμα τούτο, τη δήλωση του έτους στο οποίο έγινε, με βάση τον τίτλο αυτόν, η μεταφορά της ζημίας, ιδίως, αν ο τίτλος αυτός είναι η δήλωση του φορολογουμένου, με όλες τις συνέπειες που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία για την υποβολή ανακριβούς δήλωσης.

Επειδή η προσφεύγουσα, βασιζόμενη στην ως άνω νομολογία του ΣτΕ, ισχυρίζεται ότι η φορολογική αρχή, ως αρμόδια για τον επαναπροσδιορισμό της μεταφερόμενης φορολογικής ζημιάς στα επόμενα φορολογικά έτη (2014 έως και 2018), δεν προέβη σε έκδοση σχετικής συμπληρωματικής πράξης αναφορικά με το φορολογικό έτος 2014, που τυγχάνει το αμέσως επόμενο φορολογικό έτος της χρήσης 2013, εντός της νόμιμης περιόδου παραγραφής (έως 31/12/2020), με αποτέλεσμα ο νόμιμος τίτλος για τη μεταφορά της ζημιάς (η υποβληθείσα ΔΦΕ του οικείου φορολογικού έτους) να καταστεί οριστικός. Ισχυρίζεται επίσης ότι η σχετική οριστικοποίηση καταλαμβάνει όχι μόνο τη ζημιά που προέκυψε εντός του επίμαχου φορολογικού έτους αλλά και τη ζημιά που μεταφέρθηκε σε αυτό από το προηγούμενο έτος (2013). Κατά συνέπεια, κατά το σκεπτικό της προσφεύγουσας, εφόσον οριστικοποιήθηκε η μεταφερόμενη ζημιά του φορολογικού έτους 2014 (στην οποία περιλαμβάνεται και το ποσό της διαφοράς των 2.992.353,14 €), ορθώς μεταφέρθηκε το εν λόγω ποσό και στα επόμενα φορολογικά έτη 2015 έως και 2018.

Επειδή σύμφωνα με το άρθρο 36 παρ. 4 του ν. 4174/2013:

«Εάν ο διορθωτικός προσδιορισμός φόρου συνεπάγεται τροποποίηση πράξης προσδιορισμού φόρου για φορολογικό έτος για το οποίο το δικαίωμα ελέγχου έχει παραγραφεί, η αντίστοιχη προσαρμογή φόρου διενεργείται στο παλαιότερο φορολογικό έτος για το οποίο το δικαίωμα ελέγχου δεν έχει ακόμη παραγραφεί και στο οποίο αφορά ο διορθωτικός προσδιορισμός φόρου».

Επειδή ο έλεγχος δεν εξέδωσε πράξη διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2014, λόγω παρέλευσης της πενταετούς περιόδου παραγραφής, εντός της οποίας είχε δικαίωμα να προβεί σχετικά (31/12/2020). Ωστόσο, προσδιόρισε το ύψος της φορολογικής ζημιάς που η προσφεύγουσα είχε δικαίωμα να μεταφέρει στο πρώτο μη παραγεγραμμένο φορολογικό έτος (2015) με βάση την πράξη διορθωτικού προσδιορισμού της χρήσης 2013.

Επειδή ωστόσο, σε περιπτώσεις μεταφερόμενης φορολογικής ζημιάς, δηλαδή ενός φορολογικού αντικειμένου που εμφανίζει διάρκεια πέραν του ενός φορολογικού έτους, η τυχόν παραγραφή μιας διαχειριστικής χρήσης δε δύναται να εξαφανίζει τις συνέπειες του διορθωτικού προσδιορισμού που έλαβε χώρα στην προηγούμενη αυτής από τις επόμενες αυτής, δεδομένου ότι οι εν λόγω συνέπειες δεν αφορούν την παραγεγραμμένη χρήση.

Επειδή εξάλλου, τυχόν αντίθετη ερμηνεία και αντιμετώπιση, θα καθιστούσε άνευ αντικειμένου την αναμενόμενη απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών επί της υπ’ αριθμόν ./29.12.2020 προσφυγής της προσφεύγουσας αναφορικά με την καταλογιστική πράξη της χρήσης 2013, δεδομένου ότι σε περίπτωση μη δικαίωσής της και επικύρωσης της καταλογιστικής πράξης του ελέγχου, η προσδιορισθείσα μείωση της μεταφερόμενης φορολογικής ζημιάς θα είχε αντίκτυπο μόνο στη χρήση 2013, χωρίς το φορολογικό αποτέλεσμα των ετών 2015-2018 (μη παραγεγραμμένα) να αυξηθεί ισόποσα, γεγονός άτοπο. Ως εκ τούτου, οι ισχυρισμοί της προσφεύγουσας απορρίπτονται ως αβάσιμοι.

Ως προς τον 3ο ως άνω ισχυρισμό της ενδικοφανούς προσφυγής

Δεδομένου ότι οι ισχυρισμοί που είχαν περιληφθεί στην υπ’ αριθμόν ./24-01-2020 ενδικοφανή προσφυγή, η οποία απερρίφθη σιωπηρά από την Υπηρεσία μας, έχουν περιληφθεί και στην υπ’ αριθμόν /29.12.2020 προσφυγή που εκκρεμεί προς συζήτηση ενώπιον του Τριμελούς Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, απαραδέκτως προβάλλονται και στην υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή.

Ως προς τον 4ο ως άνω ισχυρισμό της ενδικοφανούς προσφυγής 

Επειδή η δημόσια διοίκηση δεσμεύεται από την αρχή της νομιμότητας, όπως αυτή καθιερώνεται με τις διατάξεις των άρθρων 26 παρ. 2, 43, 50, 82, 83 και 95 & 1 του Συντάγματος (ΣτΕ 8721/1992, 2987/1994), και η οποία συνεπάγεται ότι η διοίκηση οφείλει ή μπορεί να προβαίνει μόνο σε ενέργειες που προβλέπονται και επιβάλλονται ή επιτρέπονται από τους κανόνες που θεσπίζουν το Σύνταγμα, οι νομοθετικές πράξεις, οι διοικητικές κανονιστικές πράξεις, που έχουν εκδοθεί βάσει νομοθετικής εξουσιοδότησης, καθώς και από κάθε κανόνα ανώτερης ή ισοδύναμης προς αυτούς τυπικής ισχύος. Συνεπώς, η διοίκηση μπορεί να ενεργήσει μόνο ό,τι επιτρέπεται από τους κανόνες αυτούς.

Επειδή σε κάθε περίπτωση, ο έλεγχος της συνταγματικότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 87 παρ. 2 και 93 παρ. 4 του Συντάγματος, ανήκει στη δικαιοδοσία των Δικαστηρίων και δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα των οργάνων της Διοίκησης, τα οποία οφείλουν να εφαρμόζουν το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο.

Ως εκ τούτου, ο ισχυρισμός της προσφεύγουσας απορρίπτεται ως αβάσιμος.

Αποφασίζουμε

Την απόρριψη της με ημερομηνία κατάθεσης 09/09/2021 και με αριθμό πρωτοκόλλου ενδικοφανούς προσφυγής της εταιρείας με την επωνυμία ΑΦΜ και την επικύρωση των υπ’ αριθμ ./2021 Οριστικών Πράξεων του Προϊσταμένου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., σύμφωνα με το ως άνω σκεπτικό.

Α) ./2021 Οριστική Πράξη Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος φορολογικού έτους 2015
Οριστική φορολογική υποχρέωση της προσφεύγουσας – καταλογιζόμενο ποσό με βάση την παρούσα απόφαση:

Ζημιά: 13.312.662,79 €

Β ./2021 Οριστική Πράξη Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος φορολογικού έτους 2016
Οριστική φορολογική υποχρέωση της προσφεύγουσας – καταλογιζόμενο ποσό με βάση την παρούσα απόφαση:
Ζημιά: 10.615.690,88 €

Γ) ./2021 Οριστική Πράξη Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος φορολογικού έτους 2017
Οριστική φορολογική υποχρέωση της προσφεύγουσας – καταλογιζόμενο ποσό με βάση την παρούσα απόφαση:
Ζημιά: 6.248.574,67 €

Δ) ./2021 Οριστική Πράξη Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος φορολογικού έτους 2018
Οριστική φορολογική υποχρέωση της προσφεύγουσας – καταλογιζόμενο ποσό με βάση την παρούσα απόφαση:

Ποσά (€) 
Φόρος: 414.274,57
Πρόστιμο άρθ. 58 Κ.Φ.Δ.: 207.137,29
ΚΑΤΑΛΟΓΙΖΟΜΕΝΟ ΠΟΣΟ: 621.411,86

Ε) ./2021 Οριστική Πράξη Επιβολής Προστίμου άρθ. 54 Κ.Φ.Δ. φορολογικού έτους 2015
Οριστική φορολογική υποχρέωση της προσφεύγουσας – καταλογιζόμενο ποσό με βάση την παρούσα απόφαση:
Πρόστιμο: Συνολικού ποσού 100,00 €

ΣΤ) ./2021 Οριστική Πράξη Επιβολής Προστίμου άρθ. 54 Κ.Φ.Δ. φορολογικού έτους 2016
Οριστική φορολογική υποχρέωση της προσφεύγουσας – καταλογιζόμενο ποσό με βάση την παρούσα απόφαση:
Πρόστιμο: Συνολικού ποσού 100,00 €

Ζ) ./2021 Οριστική Πράξη Επιβολής Προστίμου άρθ. 54 Κ.Φ.Δ. φορολογικού έτους 2017
Οριστική φορολογική υποχρέωση της προσφεύγουσας – καταλογιζόμενο ποσό με βάση την παρούσα απόφαση:
Πρόστιμο: Συνολικού ποσού 100,00 €

Εντελλόμεθα όπως αρμόδιο όργανο κοινοποιήσει με τη νόμιμη διαδικασία την παρούσα απόφαση στον υπόχρεο.

ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ
ΓΡΑΜΜΑΤΩ ΣΚΟΥΡΑ

Ακριβές Αντίγραφο
Ο/Η Υπάλληλος του Τμήματος Διοικητικής Υποστήριξης

Σημείωση: Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ενώπιον των αρμόδιων Διοικητικών Δικαστηρίων εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της.

Πηγή