Αθήνα, 21-3-2025
Αρ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/265/οικ.5219
 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ

Ταχ. Δ/νση: Βασ. Σοφίας 15
Τ.Κ. 10674, Αθήνα
Τηλέφωνο: 213 13 13 337, -336, -340, -250, -378,
E-mail: [email protected]

ΘΕΜΑ: Μητρώο Συμβούλων Ακεραιότητας του ν. 4795/2021 (Α’62) – Προσθήκη πεδίου διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και άλλα θέματα

Σχετ.: 1. H αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.64/989/οικ.6510/11-4-2023 (ΑΔΑ: 94ΠΜ46ΜΤΛ6-ΡΜΕ) κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και της Αναπληρώτριας Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας με θέμα
«Ρυθμίσεις ειδικότερων θεμάτων λειτουργίας και διαχείρισης Μητρώου Συμβούλων Ακεραιότητας», όπως ισχύει
2. Η αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/247/οικ.622/10-1-2024 (ΑΔΑ: 63Ζ446ΜΤΛ6-Τ4Ν) εγκύκλιος
3. Η αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/253/οικ.7981/22-4-2024 (ΑΔΑ: 6ΞΓΧ46ΜΤΛ6-ΘΤΠ) εγκύκλιος
4. Τα αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.64/1185/οικ.9766/21-5-2024 και ΔΙΔΑΔ/Φ.64/1205/12500/10-7-2024 έγγραφα γνωστοποίησης προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη θέσεων Συμβούλων Ακεραιότητας

Σε συνέχεια των ανωτέρω 1 έως 3 σχετικών αναφορικά με τη λειτουργία του Μητρώου Συμβούλων Ακεραιότητας και την σχετική εφαρμογή που έχει αναπτυχθεί και λειτουργεί στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου (Απογραφή), σας γνωρίζουμε τα εξής:

1. ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΠΕΔΙΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ

Με την αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.64/1219/οικ. 14616/8-8-2024 απόφαση (Β’ 4810) «Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/989/οικ.6510/11-4-2023 απόφασης «Ρυθμίσεις ειδικότερων θεμάτων λειτουργίας και διαχείρισης Μητρώου Συμβούλων Ακεραιότητας» (Β’ 2474)», τροποποιήθηκε η αριθ. 1 σχετική και ειδικότερα αντικαταστάθηκε η παρ. 2 του άρθρου 4 αυτής προκειμένου να συμπεριληφθεί η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στα προσωπικά στοιχεία που απαιτείται να συμπληρώνουν όσοι υπάλληλοι αιτούνται την εγγραφή τους στο Μητρώο Συμβούλων Ακεραιότητας, με σκοπό να χρησιμοποιείται κατά λόγο αρμοδιότητας από την Υπηρεσία μας ή την Εθνική Αρχή Διαφάνειας αποκλειστικά α) για την ενημέρωση των εγγεγραμμένων μελών και των αιτούντων την εγγραφή, για θέματα που αφορούν στο Μητρώο και β) για την κοινοποίηση αμελλητί προσκλήσεων που εκδίδει η Εθνική Αρχή Διαφάνειας για την πλήρωση θέσεων Συμβούλων Ακεραιότητας. Σε συνέχεια της ως άνω τροποποίησης, το πεδίο της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου συμπεριλήφθηκε στη σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή «Σύμβουλοι Ακεραιότητας» που λειτουργεί στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου (Απογραφή).

Κατόπιν των ανωτέρω, οι υπάλληλοι που υποβάλλουν εφεξής αίτηση εγγραφής στο Μητρώο Συμβούλων Ακεραιότητας θα καλούνται κατά την υποβολή της αίτησής τους να συμπληρώσουν υποχρεωτικά το νέο πεδίο της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το οποίο θα είναι κατ’ αρχάς προσυμπληρωμένο με τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που είναι ήδη συμπληρωμένη στα στοιχεία του υπαλλήλου στην Απογραφή, με δυνατότητα αλλαγής του προσυμπληρωμένου πεδίου από τον υπάλληλο, χωρίς ωστόσο να μεταβάλλεται το πεδίο της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε άλλες εφαρμογές ή στα στοιχεία του υπαλλήλου που τηρούνται στην Απογραφή

Οι υπάλληλοι, οι οποίοι έχουν ήδη εγγραφεί στο Μητρώο Συμβούλων Ακεραιότητας ή έχουν ήδη υποβάλει αίτηση εγγραφής, η οποία βρίσκεται σε στάδιο ελέγχου ή αξιολόγησης θα πρέπει να μεταβούν στην εφαρμογή των Συμβούλων Ακεραιότητας και προβάλλοντας την ήδη υποβληθείσα αίτησή τους να συμπληρώσουν το πεδίο της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επιλέγοντας στη συνέχεια «Αποθήκευση».

Ως εκ τούτου, οι αποδέκτες της παρούσας εγκυκλίου παρακαλούνται να την κοινοποιήσουν αμελλητί και με κάθε πρόσφορο τρόπο α) στους υπαλλήλους τους προς ενημέρωση, ειδικότερα δε σε όσους είτε είναι ήδη εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Συμβούλων Ακεραιότητας, όπως προκύπτει από τη σχετική λίστα που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, στη διαδρομή Ανθρώπινο Δυναμικό Δημοσίου Τομέα – Σύμβουλοι Ακεραιότητας/ Μητρώο είτε έχουν αιτηθεί την εγγραφή τους στο Μητρώο, χωρίς να έχει ακόμα ολοκληρωθεί και β) σε όλους τους φορείς που υπάγονται ή εποπτεύονται από αυτούς, εφόσον ανήκουν στο πεδίο εφαρμογής των σχετικών ρυθμίσεων, για τις δικές τους κατά λόγο αρμοδιότητας ενέργειες και την ενημέρωση των υπαλλήλων τους κατά τα ανωτέρω αναφερόμενα.

2. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ

Σε συνέχεια των αιτήσεων εγγραφής στο Μητρώο των Συμβούλων Ακεραιότητας που έχουν ήδη εξεταστεί και για την ενημέρωση των Υπηρεσιών Προσωπικού, στο πλαίσιο της δικής τους αρμοδιότητάς τους για την αποδοχή ή απόρριψη των αιτήσεων εγγραφής που υποβάλλονται σε αυτές, διευκρινίζονται τα εξής:

Σύμφωνα με την αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.64/989/οικ.6510/11-4-2023 απόφαση «Ρυθμίσεις ειδικότερων θεμάτων λειτουργίας και διαχείρισης Μητρώου Συμβούλων Ακεραιότητας» (Β’ 2474), «1. Στο Μητρώο εγγράφονται, κατόπιν αίτησής τους, μόνιμοι ή με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (Ι.Δ.Α.Χ.) πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι, κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ ή ειδικό επιστημονικό προσωπικό, οι οποίοι ανήκουν οργανικά σε Υπουργεία ή σε αυτοτελείς Υπηρεσίες ή σε Ανεξάρτητες Αρχές ή Αποκεντρωμένες Διοικήσεις ή Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ή οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, έχουν τον Α’ βαθμό και τριετή κατ’ ελάχιστο πραγματική δημόσια υπηρεσία και διαθέτουν το Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Επάρκειας Συμβούλου Ακεραιότητας του άρθρου 27 του ν. 4795/2021».

Εκ των ανωτέρω ρυθμίσεων προκύπτει ότι για την εγγραφή στο Μητρώο Συμβούλων Ακεραιότητας απαιτείται ο/η υπάλληλος να είναι κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ με τριετή κατ’ ελάχιστο πραγματική δημόσια υπηρεσία, προϋπόθεση, η οποία τίθεται προκειμένου να εξασφαλίσει την ελάχιστη απαιτούμενη διοικητική εμπειρία για τους υπαλλήλους που θα εγγραφούν στο εν λόγω Μητρώο προκειμένου δυνητικά να καταλάβουν μία θέση Συμβούλου Ακεραιότητας.

Κατόπιν τούτου για την αποδοχή της αίτησης εγγραφής στο Μητρώο θα πρέπει η εν λόγω κατ’ ελάχιστο τριετής πραγματική δημόσια υπηρεσία α) να έχει διανυθεί στην εκ του νόμου απαιτούμενη εκπαιδευτική κατηγορία (ΠΕ ή ΤΕ), μη συνυπολογιζομένης της πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας που έχει διανυθεί σε κατώτερη κατηγορία και β) να έχει διανυθεί μετά το διορισμό στην Υπηρεσία, μη συνυπολογιζομένου του χρόνου προϋπηρεσίας που ενδεχομένως αναγνωρίζεται ως πραγματική δημόσια υπηρεσία για βαθμολογική εξέλιξη. Οι υπάλληλοι που διαθέτουν Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Επάρκειας Συμβούλου Ακεραιότητας αλλά δεν πληρούν τις ως άνω προϋποθέσεις και για τον λόγο αυτό απορρίπτεται η αίτησή τους θα πρέπει με την συμπλήρωση της κατά τα ανωτέρω τριετούς πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας να υποβάλλουν εκ νέου αίτηση εγγραφής στο Μητρώο.

Επίσης διευκρινίζεται ότι δεδομένου ότι σύμφωνα με την αριθ. ΔΙΠΑΑΔ/ΕΚΔΔΑ/Φ.4/26/οικ.13726/2021 απόφαση (Β’ 2973), «Καθορισμός του περιεχομένου, των προϋποθέσεων και της διαδικασίας συμμετοχής στο Πρόγραμμα Πιστοποίησης Επαγγελματικής Επάρκειας Συμβούλων Ακεραιότητας, του τρόπου, της διάρκειας της διαδικασίας παρακολούθησης και του τύπου του πιστοποιητικού» (άρθρο 2 παρ. 1), «1. Δικαίωμα παρακολούθησης του «Προγράμματος Πιστοποίησης Επαγγελματικής Επάρκειας Συμβούλων Ακεραιότητας» έχουν μόνιμοι ή με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (ΙΔΑΧ) πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι, κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ ή Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού, οι οποίοι ανήκουν οργανικά σε Υπουργεία ή σε αυτοτελείς Υπηρεσίες ή σε Ανεξάρτητες Αρχές ή Αποκεντρωμένες Διοικήσεις ή νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου ή Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, εφόσον κατέχουν τον Α’ βαθμό», για την αποδοχή της αίτησης εγγραφής στο Μητρώο οι υπάλληλοι θα πρέπει να κατέχουν τον Α’ βαθμό τόσο κατά το χρόνο παρακολούθησης του Προγράμματος Πιστοποίησης Επαγγελματικής Επάρκειας Συμβούλων Ακεραιότητας όσο και κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης εγγραφής στο Μητρώο.

3. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΑΠΌ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω αναφερόμενα για τις προϋποθέσεις που εξετάζονται κατά τη διαδικασία ελέγχου των αιτήσεων εγγραφής στο Μητρώο από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Προσωπικού και δεδομένου ότι διαπιστώνεται ότι σε αρκετές περιπτώσεις οι αρμόδιες υπηρεσίες προσωπικού δεν αιτιολογούν ως οφείλουν με παράθεση πλήρους αιτιολογίας την ύπαρξη των προϋποθέσεων, καθώς και τη μη συνδρομή κωλυμάτων, με αποτέλεσμα κατά τον έλεγχο της αίτησης από τον Κεντρικό Διαχειριστή να είναι αδύνατη η τελική κρίση για το νόμιμο ή μη της έγκρισης ή απόρριψης της αίτησης του υπαλλήλου, υπενθυμίζεται η αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/253/οικ.7981/22-4-2024 (ΑΔΑ: 6ΞΓΧ46ΜΤΛ6-ΘΤΠ) σχετική εγκύκλιος της Υπηρεσίας μας για την διατύπωση της εκ του νόμου απαιτούμενης πλήρους αιτιολογίας αποδοχής ή απόρριψης αίτησης εγγραφής στο Μητρώο Συμβούλων Ακεραιότητας από τις Υπηρεσίες Προσωπικού σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 της αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.64/989/οικ.6510/11-4-2023 (Β’ 2474, ΑΔΑ: 94ΠΜ46ΜΤΛ6-ΡΜΕ) κοινής απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών και της Αναπληρώτριας Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας με θέμα «Ρυθμίσεις ειδικότερων θεμάτων λειτουργίας και διαχείρισης Μητρώου Συμβούλων Ακεραιότητας», όπως ισχύει.

Οι αποδέκτες της παρούσας εγκυκλίου παρακαλούνται να την κοινοποιήσουν, με κάθε πρόσφορο τρόπο, στους υπαλλήλους και σε όλους τους φορείς που υπάγονται ή εποπτεύονται από αυτούς, εφόσον ανήκουν στο πεδίο εφαρμογής των σχετικών ρυθμίσεων.

Η παρούσα εγκύκλιος έχει αναρτηθεί στη διαδρομή Ανθρώπινο Δυναμικό Δημοσίου Τομέα – Σύμβουλοι Ακεραιότητας/ Μητρώο (https://www.ypes.gr/anthropino-dynamiko-dimosioy-tomea/category–symvouloi-akeraiotitas-mitroo).

Ο Γενικός Γραμματέας
Ιωάννης Φουστανάκης

Πηγή