ΕΝΩΣΗ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΡΤΑΣ-ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ
Ε.Φ.Ε.Ε.Α.Φ
ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ 14 – ΑΡΤΑ 47100
ΤΗΛ: 2681023534-72133
Email: [email protected]

Η Ένωση Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών Άρτας-Φιλιππιάδας (ΕΦΕΕΑ-Φ) προσπαθώντας να συμβάλει και να αναδείξει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σας παρουσιάζουμε και σας επισυνάπτουμε τις παρατηρήσεις μας για ορισμένες νέες Ψηφιακές Υποχρεώσεις των Επιχειρήσεων (που συνεπάγονται επιπλέον κόστος) έτσι ώστε να βοηθήσουμε στις παρεμβάσεις που τα θεσμικά όργανα και οι επαγγελματικοί/κλαδικοί φορείς μπορούν να κάνουν στην Κυβέρνηση και στη Διοίκηση, ώστε να συμβάλουμε όλοι στην σωστή και εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων.

Αναλυτικά

Για τα Ψηφιακά Παραστατικά Διακίνησης

Η ημερομηνία εφαρμογής της Α’ φάσης της 2/6 πρέπει να παραταθεί διότι δεν είναι ακόμη σαφές το θεσμικό πλαίσιο της Α’ φάσης των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης. Επίσης υπάρχουν σειρά από τεχνικά προβλήματα στην διαβίβαση ψηφιακών παραστατικών διακίνησης όπως ενδεικτικά παραθέτουμε κατωτέρω:

– Δεν έχει διευκρινισθεί ο τρόπος απόδειξης της απώλειας διασύνδεσης όταν δεν είναι για τεχνικούς λόγους εφικτή η άμεση διαβίβαση ενός ψηφιακού παραστατικού διακίνησης.

– Είναι σαφές ότι οι πωλήσεις παγίων συνεπάγονται διαβίβαση ψηφιακού παραστατικού διακίνησης. Δεν έχει διευκρινισθεί ρητά αν οι λοιπές διακινήσεις παγίων πλην της ενδοδιακίνησης μεταξύ εγκαταστάσεων της οντότητας απαλλάσσονται του ψηφιακού παραστατικού διακίνησης.

– Το Mydata απορρίπτει Τιμολόγια Διακίνησης όταν αυτά έχουν και γραμμές ειδών με μηδενική αξία πώλησης. Πρόκειται για τεχνικό λάθος που δημιουργεί προβλήματα σε εμπορικές πολιτικές προσφορών του τύπου δύο συν ένα είδος δώρο. Οι συναλλαγές αυτές δεν διαβιβάζονται σήμερα ακόμα.

– Δεν έχει διευκρινισθεί αναλυτικά με εγκύκλιο εφαρμογής η απαλλαγή ενδοδιακίνησης αποθεμάτων μεταξύ εγκαταστάσεων που απέχουν μεταξύ τους 10 χιλιόμετρα σε ευθεία. Δημιουργούνται έτσι μεγάλοι κίνδυνοι τυπικών παραβάσεων για εμπορικές επιχειρήσεις που θα διεξάγουν ενδοδιακίνηση αποθεμάτων σε κοντινές εγκαταστάσεις.

Προξενεί απορία πώς το Υπουργείο απαιτεί από μικρομεσαίες επιχειρήσεις να συμμορφωθούν με τα ψηφιακά παραστατικά διακίνησης στις 2/6 ενώ από την άλλη αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες του εγχειρήματος παραχώρησε παράταση μέχρι 1/12/25 για τις θυγατρικές πολυεθνικών επιχειρήσεων με κύκλο εργασιών άνω των 5.000.000 ευρώ που χρησιμοποιούν τα ERP των μητρικών τους επιχειρήσεων. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όλες οι πολυεθνικές επιχειρήσεις πάνε για την Β’ φάση και όλες οι μικρομεσαίες Ελληνικές για την πρώτη φάση κάτι που είναι εντελώς άδικο.

Για το Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων

Η 1/7 είναι πλήρως ανέφικτη ημερομηνία για την έναρξη εφαρμογής του μέτρου. Μέχρι σήμερα καμία εταιρεία πληροφορικής δεν έχει καλύψει την σχετική υποχρέωση ενώ η ΑΑΔΕ δεν έχει ούτε η ίδια οριστικοποιήσει τις σχετικές τεχνικές προδιαγραφές οι οποίες ενδεικτικά τροποποιήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα. Άρα το μόνο που μένει για την ώρα είναι η συνεχής χειροκίνητη πληκτρολόγηση εισόδου και εξόδου οχημάτων στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, κάτι πολύ δύσκολο να υλοποιηθεί από τους μικρομεσαίους επαγγελματίες.

Για πολλές επιχειρήσεις η εφαρμογή του μέτρου θα σημάνει αντικατάσταση των ΦΗΜΑΣ με σύστημα τιμολόγησης μέσω παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης, καθώς δεν είναι πρακτικά δυνατό το ψηφιακό πελατολόγιο να εφαρμοσθεί με χειροκίνητη καταχώρηση. Αυτό από μόνο του απαιτεί να δοθεί περισσότερος χρόνος.

Το μέτρο συνιστά μεγάλη διοικητική επιβάρυνση των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών σε οχήματα και αποτελεί ψηφιακή επαναφορά των πρόσθετων βιβλίων του ΚΒΣ της δεκαετίας του 1980 τα οποία καταργήθηκαν ως αναποτελεσματικά το 2012. Θα οδηγήσει πιθανόν σε πολλές τυπικές παραβάσεις χωρίς πραγματικό φορολογικό αποτέλεσμα ενάντια στην φοροδιαφυγή.

Με εκτίμηση,

Για το ΔΣ της ΕΦΕΕ Άρτας Φιλιππιάδας

Ο Πρόεδρος
Γεώργιος Θεοδόσης

Ο Γραμματέας
Εύδοξος Καραπέτσης

Πηγή