Από τον Ιούλιο του 2021, όταν το Κρατικό Συμβούλιο της Κίνας έδωσε το πράσινο φως στο Πεκίνο, τη Σαγκάη, την Γκουαντσόου, την Τιεντζίν και την Τσονγκτσίνγκ να ηγηθούν των προσπαθειών δημιουργίας διεθνών καταναλωτικών κέντρων, οι πόλεις αυτές κατάφεραν αξιοσημείωτα αποτελέσματα ενισχύοντας τη διεθνή τους επιρροή και ωθώντας δυναμικά την ευημερία της καταναλωτικής αγοράς.

Για παράδειγμα, η Τσονγκτσίνγκ ως διεθνές καταναλωτικό κέντρο συνδυάζει δράσεις αστικής αναβάθμισης και ανάπλασης και προβάλλεται ως μια ορεινή πόλη γνωστή για τα ποτάμια και τις γέφυρές της, αναδεικνύοντας διακριτά καταναλωτικά χαρακτηριστικά και ολοκληρωμένες δράσεις με ποικίλες επιχειρηματικές μορφές. Αντίστοιχα και η Τιεντζίν ενσωματώνει στα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τις επώνυμες μάρκες της μοναδικά ιστορικά και πολιτιστικά στοιχεία που αφηγούνται την ιστορία της πόλης και που της επιτρέπουν να αξιοποιήσει το υπάρχον καταναλωτικό δυναμικό και να προσελκύσει παγκόσμιους πόρους και πελάτες, επεκτείνοντας ενεργά την αγορά της. Το 2023, οι συνολικές λιανικές πωλήσεις καταναλωτικών αγαθών στο Πεκίνο, τη Σαγκάη, το Γκουανγκζού, το Τιαντζίν και το Τσονγκτσίνγκ αυξήθηκαν κατά 8,4% σε ετήσια βάση, 1,2 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα από τον εθνικό ρυθμό ανάπτυξης.

Από πέρυσι και σε διεθνές επίπεδο, ο εισερχόμενος τουρισμός της Κίνας ανακάμπτει ταχύτατα, προσφέροντας ένα εύρωστο εξωτερικό περιβάλλον για τη δημιουργία πόλεων που θα αποτελούν διεθνή καταναλωτικά κέντρα. Το 2023, 1,168 εκατομμύρια τουρίστες εισήλθαν στο Πεκίνο και το διεθνές τουριστικό εισόδημα έφτασε τα 11,85 δισεκατομμύρια γιουάν, δείχνοντας μια σαφή τάση βελτίωσης. Προκειμένου στο μέλλον να εστιάσουν καλύτερα στις διεθνείς αγορές, πέρα από τις παγκοσμιοποιημένες και υψηλής ποιότητας επιχειρηματικές οντότητες, τα αγαθά και τις ποιοτικές υπηρεσίες, οι πόλεις αυτές πρέπει να επιταχύνουν την ανάδυση τοπικών εμπορικών σημάτων και να οικοδομήσουν ένα χώρο συγκέντρωσης και ενσωμάτωσης καταναλωτικών πόρων.

Στην εγχώρια σφαίρα, η δημιουργία διεθνών καταναλωτικών κέντρων δεν αρκεί μόνο να βασίζεται σε διεθνή χαρακτηριστικά αλλά ταυτόχρονα πρέπει να αποτελεί πρότυπο για την ενίσχυση της εγχώριας ζήτησης. Η προστιθέμενη αξία του χονδρικού και λιανικού εμπορίου και της στέγασης και εστίασης στην Γκουαντσόου αυξήθηκε κατά μέσο όρο κατά 8,4% το έτος στη διάρκεια των τελευταίων τριών ετών. Το 2023, η κατά κεφαλήν καταναλωτική δαπάνη των κατοίκων της Γκουαντσόου έφτασε περίπου τα 50.000 γιουάν, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση μεταξύ των πέντε πόλεων που αποτελούν διεθνή καταναλωτικά κέντρα. Μέσα από την καινοτομία με νέα καταναλωτικά μοντέλα, τη συνεχή προώθηση της κατανάλωσης και τον εμπλουτισμό των μορφών της, τη δημιουργία νέων καταναλωτικών εφαρμογών και την ωρίμανση των καταναλωτικών συνηθειών, οι πόλεις αυτές διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ενίσχυση της εγχώριας ζήτησης.

Επιπλέον, σκοπός της δημιουργίας περισσότερων τέτοιων κέντρων πρέπει να είναι η ενίσχυση της ακτινοβολίας τους και του ηγετικού τους ρόλου καθώς και ο σχηματισμός ενός παγκόσμιου κέντρου προσέλκυσης καταναλωτών και ανάπτυξης περιφερειακών συνδέσεων. Για παράδειγμα, η Σαγκάη δεν αποτελεί μόνο την πρώτη επιλογή για διεθνή εμπορικά σήματα που επιθυμούν να εισέλθουν στην κινεζική αγορά αλλά ταυτόχρονα λειτουργεί και ως γέφυρα που επιτρέπει στα τοπικά εμπορικά σήματα να διεθνοποιηθούν. Πολλές ξένες και εγχώριες μάρκες λανσάρουν, προβάλλουν και πωλούν νέα προϊόντα διαμορφώνοντας πρώιμες οικονομικές αλυσίδες, επιτυγχάνοντας μια θετική αλληλεπίδραση ανάμεσα στη βιομηχανική ανάπτυξη και τη διαφοροποίηση της κατανάλωσης.

Η δημιουργία διεθνών καταναλωτικών κέντρων αποτελεί ένα μακροχρόνιο και επίπονο έργο. Πιστεύουμε ότι όλο και περισσότερες κινεζικές πόλεις θα συνεχίσουν να διατηρούν την ισχυρή αναπτυξιακή τους πορεία και να ενισχύουν συνεχώς τη διεθνή επιρροή και ανταγωνιστικότητά τους, αποτελώντας λαμπρά πρότυπα κατανάλωσης σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πηγή