Τροπολογία κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου «Θέσπιση προδιαγραφών ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, περιβαλλοντική κατάταξη καταλυμάτων, απλούστευση διαδικασίας ίδρυσης τουριστικών επιχειρήσεων και ειδικότερες διατάξεις ελέγχου και ενίσχυσης πλαισίου τουριστικών υποδομών» με την οποία προβλέπονται τα ακόλουθα:

1.    Επανακαθορίζεται το καθεστώς αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων μακροχρόνιων συμβάσεων υγείας. Συγκεκριμένα, από την οριζόμενη ημερομηνία και εφεξής, η αναπροσαρμογή των αναφερόμενων ασφαλίστρων εξαρτάται από τον Ετήσιο Δείκτη Αναπροσαρμογής μακροχρόνιων ασφαλίσεων υγείας (Ε.Δ.Α.) που δημοσιεύεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) τον μήνα Δεκέμβριο.

2.    Τροποποιούνται οι μεταβατικής ισχύος διατάξεις του π.δ.71/2019 (άρθρα 39 και 65) και παρατείνονται. έως την οριζόμενη ημερομηνία:

–   η προθεσμία υποβολής αιτημάτων επανάκρισης των μελετητικών και εργοληπτικών επιχειρήσεων που είναι εγγεγραμμένες στα Μητρώα συντελεστών παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΜΗ.Τ.Ε.).

–   η διάρκεια ισχύος των πτυχίων των εγγεγραμμένα»’ στα οικεία Μητρώα μελετητών και εργοληπτών και των βεβαιώσεων εγγραφής στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων,

–   η δυνατότητα έκδοσης ενημερότητας πτυχίου για τις συγκεκριμένες εργοληπτικές επιχειρήσεις.

3.    Επέρχονται τροποποιήσεις στους νόμους 3883/2010 και 2439/1996 αναφορικά με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία διενέργειας κρίσεων αξιωματικών και συγκεκριμένα, προβλέπονται:

η διενέργεια έκτακτων κρίσεων και για αξιωματικούς στους βαθμούς Ταξιάρχου και αντίστοιχων και Συνταγματάρχη και αντίστοιχων, ανεξάρτητα από τον χρόνο παραμονής στον βαθμό.

η δυνατότητα παραμονής αξιωματικών στους βαθμούς Υποστράτηγου και αντίστοιχων και Ταξιάρχου και αντίστοιχων, μέχρι τέσσερα (4) έτη.

4. Ρυθμίζονται θέματα διοίκησης του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργιών Ελλάδος».


Ποιο ζήτημα αντιμετωπίζει η αξιολογούμενη ρύθμιση;

Άρθρο 1: Αντιμετωπίζεται το φαινόμενο της ύπαρξης ελλείμματος διαφάνειας τιμών που παρατηρείται σε αγορές ασφαλιστικών υπηρεσιών υγείας και παροχής ιδιωτικών υπηρεσιών υγείας.

Άρθρο 2: Τη δυνατότητα έγκαιρης υποβολής αιτημάτων εγγραφής καιεπανάκρισης των πτυχίων των επιχειρήσεων στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Μητρώου Συντελεστών Παραγωγής Δημοσίων και Ιδιωτικών Έργων, Μελετών, Τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΟΠΣ ΜΗ.Τ.Ε.).

Άρθρο 3: Αντιμετωπίζεται το ζήτημα της δυνατότητας έκτακτων κρίσεων των Ταξιαρχών και αντιστοίχων βαθμών των λοιπών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων από τα αρμόδια Συμβούλια αυτεπάγγελτα, ανεξάρτητα από τον χρόνο παραμονής τους στον βαθμό, καθώς και Συνταγματαρχών και αντιστοίχων βαθμών των λοιπών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων από τα αρμόδια Συμβούλια αυτεπάγγελτα, εφόσον έχουν συμπληρώσει τριάντα ένα (31) έτη συνολικής υπηρεσίας αξιωματικού.

Άρθρο 4: Προβλέπεται η δυνατότητα παραμονής στους βαθμούς του Ταξιάρχου και Υποστρατήγου και αντιστοίχων βαθμών, ανεξαρτήτως ηλικίας και μέχριτέσσερα (4) έτη, αξιωματικών οι οποίοι λόγω της κρισιμότητας των καθηκόντων τους και της εμπειρίας τους σε ορισμένες θέσεις είναι σημαντικό να παραμείνουν σε αυτές τις θέσεις, αλλά και εν γένει στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Άρθρο 5: Τη συνέχιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της διοίκησης του νομικού προσώπου με την επωνυμία «Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος» (εφεξής ΣΚΛΕ), λόγω της αδυναμίας συγκέντρωσης της απαιτούμενης απαρτίας τόσο της Γενικής Συνέλευσής του, όσο και των Γενικών Συνελεύσεων των περιφερειακών τμημάτων του.


Γιατί αποτελεί πρόβλημα;

Άρθρο 1: Η αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων συμβάσεων ασφάλισης υγείας βάσει του Ενιαίου Δείκτη Υγείας (Ε.Δ.Υ.) που καταρτίζεται από το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), οδηγεί, λόγω και των παραδοχών κατάρτισης του δείκτη, σε υπερβολικές ετήσιες αναπροσαρμογές των ως άνω ασφαλίστρων. Ειδικότερα, ο Ε.Δ.Υ. βαίνει διαρκώς αυξανόμενος λόγω, κυρίως, της μη ανανέωσης των χαρτοφυλακίων των μακροχρόνιων συμβάσεων ασφάλισης υγείας, δεδομένου ότι η προσφορά αυτής της κατηγορίας των ασφαλιστικών προϊόντων δεν προσφέρεται στην αγορά ήδη από πολλά έτη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, η διαρκής αύξηση του Ε.Δ.Υ., να οδηγεί σε δυσανάλογη επιβάρυνση της συγκεκριμένης κατηγορίας ασφαλισμένων.

Άρθρο 2: Απαιτείται παράταση των προθεσμιών που είχαν προβλεφθεί για την εγγραφή στο ΟΠΣ ΜΗ.Τ.Ε., καθώς απαιτήθηκε αυξημένος χρόνος εξοικείωσης των υποχρέων με το εν λόγω σύστημα.

Άρθρο 3: Με το υφιστάμενο νομοθετικό καθεστώς προβλέπεταί η διενέργεια έκτακτων κρίσεων για τους Ταξιάρχους (και αντίστοιχους βαθμούς των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων) και τους Συνταγματάρχες (και αντίστοιχους βαθμούς των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων), οι οποίοι έχουν συμπληρώσει τον προβλεπόμενο χρόνο παραμονής στον βαθμό του Συνταγματάρχη και αντίστοιχου βαθμού, εμποδίζοντας τη δυνατότητα των Ενόπλων Δυνάμεων να αξιολογούν την επιχειρησιακή ικανότητα και ετοιμότητα των στελεχών του. Επιπρόσθετα, οι Υποστράτηγοι και αντίστοιχοι δεν δύνανται να παραμείνουν ως διατηρητέοι στον ίδιο βαθμό για τέσσερα (4) έτη, δυνατότητα που παρέχεται στους Ταξιάρχους και αντίστοιχους.

Άρθρο 4: Με το υφιστάμενο νομοθετικό καθεστώς οιΤαξίαρχοι και αντίστοιχοι και οι Υποστράτηγοι και αντίστοιχοι που υπάγονται στον ν. 2439/1996 (Α’ 219) δεν δύνανται να παραμείνουν στον βαθμό που φέρουν ανεξαρτήτως ηλικίας και μέχρι τη συμπλήρωση τεσσάρων (4) ετών στον ίδιο βαθμό, στερώντας τη δυνατότητα από τις Ένοπλες Δυνάμεις να αξιοποιήσουν έμπειρους και ικανούς ανώτατους αξιωματικούς σε σημαντικές θέσεις.

Άρθρο 5: Λόγω του πολύ μεγάλου αριθμού μελών του ΣΚΛΕ καθίσταται δυσχερής η επίτευξη της απαιτούμενης απαρτίας του ενός τετάρτου (1/4) των οικονομικώς τακτοποιημένων μελών. Επιπλέον, η θητεία του πρώτου εκλεγμένου Διοικητικού Συμβουλίου λήγειστις 15 Ιανουάριου 2025, καθώς αυτό είναι το έτος κατά το οποίο συμπληρώνεται η τριετής θητεία των πρώτων αιρετών οργάνων.

Προτεινόμενες διατάξεις :

Άρθρο 1
Αναπροσαρμογή ασφαλίστρων μακροχρόνιων συμβάσεων υγείας και διαφάνεια ως προς τις τιμές παροχής υπηρεσιών υγείας και ασφάλισης υγείας
1. Η ετήσια αναπροσαρμογή ασφαλίστρων σε συμβάσεις ασφάλισης υγείας με διάρκεια μεγαλύτερη του ενός (1) έτους (μακροχρόνιες) εξαρτάται από τον Ετήσιο Δείκτη Αναπροσαρμογής μακροχρόνιων ασφαλίσεων υγείας (Ε.Δ.Α.) που δημοσιεύεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), τον μήνα Δεκέμβριο. Ο Ε.Δ.Α. εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου 2026.

2. Η παρ. 1 δεν εφαρμόζεται για μακροχρόνιες συμβάσεις ασφάλισης υγείας στις οποίες δεν προβλέπεται αναπροσαρμογή ασφαλίστρων ή προβλέπεται σταθερή αναπροσαρμογή ασφαλίστρων.

3. Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ασφάλισης υγείας ανακοινώνουν δημόσια τις αναπροσαρμογές ασφαλίστρων για κάθε προϊόν ασφάλισης υγείας που προσφέρουν, ιδίως, σε διακριτή σελίδα του ιστοτόπου της επιχείρησης με τίτλο «αναπροσαρμογές ασφαλίστρων». Η ανακοίνωση περιλαμβάνει τουλάχιστον την ονομασία του ασφαλιστικού προϊόντος, το ποσοστό της αναπροσαρμογής του ασφαλίστρου και τον χρόνο έναρξης ισχύος της αναπροσαρμογής.

4. Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών υγείας ανακοινώνουν δημόσια τις τιμές των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, ιδίως για κάθε είδος ιατρικής ή νοσηλευτικής πράξης, που προσφέρουν στους καταναλωτές, καθώς και το ύψος αναπροσαρμογής της τιμής τους από την αμέσως προηγούμενη τιμή. Η ανακοίνωση γίνεται με τη μορφή πίνακα-τιμοκαταλόγου, ιδίως, σε διακριτή σελίδα του ιστοτόπου της επιχείρησης με τίτλο «τιμές υπηρεσιών υγείας». Η ανακοίνωση περιλαμβάνει τουλάχιστον την ονομασία της ιατρικής υπηρεσίας, την τιμή στην οποία προσφέρεται στους καταναλωτές, τον χρόνο έναρξης ισχύος της αναπροσαρμογής, τον χρόνο εφαρμογής της αμέσως παλαιότερης τιμής και το ποσοστό της αναπροσαρμογής της τιμής σε σχέση με την αμέσως παλαιότερη τιμή.

5. Οι ανακοινώσεις των παρ. 3 και 4 δεν διαγράφονται πριν από την πάροδο δέκα (10) ετών από την ημερομηνία δημοσίευσής τους και αποστέλλονται από τις υπόχρεες επιχειρήσεις στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από τη δημοσίευσή τους στον ιστότοπο της επιχείρησης. Τα στοιχεία των ανακοινώσεων μπορούν να δημοσιεύονται από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου με κάθε πρόσφορο μέσο, προκειμένου να είναι δυνατή η σύγκρισή τους από τους καταναλωτές.

6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Υγείας και του Προέδρου της ΕΛ.ΣΤΑΤ., μετά από γνώμη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, εξειδικεύονται οι κρίσιμοι δείκτες ή παράγοντες ή βάσεις δεδομένων που λαμβάνονται υπόψη από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. για την κατάρτιση και τον υπολογισμό του Ε.Δ.Α..

7. Το άρθρο 2α του ν. 2251/1994 (Α’ 191), περί αναπροσαρμογής ασφαλίστρων, και το π.δ. 13/2022 (Α’ 30), περί παραγόντων και δεικτών από τους οποίους εξαρτάται η αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων σε μακροχρόνιες συμβάσεις ασφάλισης υγείας, καταργούνται.

Άρθρο 2
Θέματα Μητρώων συντελεστών παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών – Τροποποίηση άρθρων 39 και 65 π.δ. 71/2019

1. Στο άρθρο 39 του π.δ. 71/2019 (Α’ 112), περί μεταβατικών διατάξεων, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1, αα) οι λέξεις «Εντός εννέα (9) μηνών από τη θέση σε λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων των ΜΗ.Τ.Ε., κατά την ημερομηνία που ορίζεται στη διαπιστωτική πράξη της παρ. 24 του άρθρου 118 του ν. 4472/2017 (Α’ 74)» διαγράφονται, αβ) μετά από τις λέξεις «με τις προϋποθέσεις του παρόντος» προστίθενται οι λέξεις «μέχριτην 30ή Ιουνίου 2025», β) στην παρ. 2, βα) το πρώτο εδάφιο αντικαθίσταται από δύο νέα εδάφια, ββ) στο τελευταίο εδάφιο: ί) οι λέξεις «Με την πάροδο της προθεσμίας των εννέα (9) μηνών από την ημερομηνία θέσης σε λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων των ΜΗ.Τ.Ε.» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Μετά την άπρακτη πάροδο της προθεσμίας της 30ής Ιουνίου 2025», Η) οι λέξεις «εντός της ως άνω προθεσμίας» διαγράφονται και οι παρ. 1 και 2 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Οι μελετητικές επιχειρήσεις που είναι εγγεγραμμένες στα Μητρώα Μελετητών και Γραφείων Μελετών υποχρεούνται να υποβάλουν αίτηση επανάκρισης για την κατάταξή τους στην αντίστοιχη κατηγορία μελέτης και τάξη, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του παρόντος μέχριτην 30ή Ιουνίου 2025.

Η απόφαση κατάταξης της μελετητικής επιχείρησης στο ΜΗ.Μ.Ε.Δ.Ε. εκδίδεται μέσα σε προθεσμία εννέα (9) μηνών από την υποβολή της αίτησης στην υπηρεσία τήρησης του ΜΗ.Μ.Ε.Δ.Ε..».

2. Τα πτυχία των εγγεγραμμένων στο Μητρώο Μελετητών και στο Μητρώο Γραφείο Μελετών που είναι σε ισχύ κατά την 3η Ιουλίου 2019 και όσα εκδόθηκαν σε συνέχεια αιτήσεων που υποβλήθηκαν πριν από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης της παρ. 24 του άρθρου 118 του ν. 4472/2017 (Α’ 74), εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την 30ή Ιουνίου 2025. Για το διάστημα από την 30ή Ιουνίου 2025 και μέχρι την έκδοση απόφασης κατάταξης της μελετητικής επιχείρησης στο ΜΗ.Μ.Ε.Δ.Ε. τα πτυχία του προηγούμενου εδαφίου εξακολουθούν να ισχύουν υπό την προϋπόθεση υποβολής της αίτησης επανάκρισης μέχρι την παραπάνω ημερομηνία.

Η απόφαση κατάταξης εκδίδεται εντός της προθεσμίας του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1. Μετά την άπρακτη πάροδο της προθεσμίας της 30ής Ιουνίου 2025 παύει η ισχύς όλων των πτυχίων για τα οποία δεν υποβλήθηκε αίτηση επανάκρισης.».

2. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 65 του π.δ. 71/2019, περί μεταβατικών διατάξεων, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) οι λέξεις «Εντός εννέα (9) μηνών από τη θέση σε λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων των ΜΗ.Τ.Ε., κατά την ημερομηνία που ορίζεται στη διαπιστωτική πράξη της παρ. 24 του άρθρου 118 του ν. 4472/2017 (Α’ 74),» διαγράφονται, β) μετά από τις λέξεις «με τις προϋποθέσεις του παρόντος» προστίθενται οι λέξεις «, μέχρι την 30ή Ιουνίου 2025» και η παρ. 4 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Οι εργοληπτικές επιχειρήσεις που είναι εγγεγραμμένες στο Μ.Ε.ΕΠ. υποχρεούνται να υποβάλουν αίτηση επανάκρισης για την κατάταξή τους στην αντίστοιχη κατηγορία έργων ή εξειδικευμένη εργασία και τάξη στα Τμήματα I και II του ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε. (άρθρα 45 και 47), σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του παρόντος, μέχρι την 30ή Ιουνίου 2025. Η επανάκριση διενεργείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο παρόν.

Η απόφαση κατάταξης της εργοληπτικής επιχείρησης στο ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε. εκδίδεται μέσα σε προθεσμία εννέα (9) μηνών από την υποβολή της αίτησης στην υπηρεσία τήρησης του ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε.».

3. Στην παρ. 6 του άρθρου 65 του π.δ. 71/2019, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις : α) το πρώτο εδάφιο αντικαθίσταται από δύο νέα εδάφια, β) το τέταρτο εδάφιο αντικαθίσταται, γ) στο τελευταίο εδάφιο: γα) οι λέξεις «Για το χρονικό διάστημα των εννέα (9) μηνών από τη θέση σε λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων των ΜΗ.Τ.Ε.» αντικαθίσταται από τις λέξεις «Για το χρονικό διάστημα μέχρι την 30ή Ιουνίου 2025» και η παρ. 6 διαμορφώνεται ως εξής:

«6. Οι βεβαιώσεις εγγραφής στο Μ.Ε.ΕΠ., καθώς και τα πτυχία εργοληπτών Δημοσίων Δασοτεχνικών Έργων που είναι σε ισχύ κατά την 3η Ιουλίου 2019, και όσα εκδόθηκαν σε συνέχεια αιτήσεων που υποβλήθηκαν πριν από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης της παρ. 24 του άρθρου 118 του ν. 4472/2017 (Α’ 74), εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την 30ή Ιουνίου 2025. Για το διάστημα από την 30ή Ιουνίου 2025 και εφεξής μέχρι την έκδοση απόφασης κατάταξης της εργοληπτικής επιχείρησης στο ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε. τα πτυχία του προηγούμενου εδαφίου εξακολουθούν να ισχύουν υπό την προϋπόθεση υποβολής της από την παρ. 1 του άρθρου 65 προβλεπόμενης αίτησης επανάκρισης, εντός της προθεσμίας που προβλέπεται σε αυτό.

Η απόφαση κατάταξης εκδίδεται εντός της προθεσμίας του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1. Μετά την άπρακτη πάροδο της προθεσμίας της 30ής Ιουνίου 2025 παύει η ισχύς όλων των πτυχίων για τα οποία δεν υποβλήθηκε αίτηση επανάκρισης.

Για το χρονικό διάστημα μέχρι την 30ή Ιουνίου 2025, και εφόσον εντός αυτού υποβληθεί αίτηση επανάκρισης ή δήλωσης της παρ. 2, μέχρι την έκδοση σχετικής απόφασης, εξακολουθεί να εκδίδεται, σύμφωνα με τα ισχύοντα μέχρι την 3η Ιουλίου 2019, η ενημερότητα πτυχίου για εργοληπτικές επιχειρήσεις που είναι καταταγμένες στις τάξεις 3η έως 7η.».
Άρθρο 3
Προϋποθέσεις έκτακτων κρίσεων – Τροποποίηση περ. γ) παρ. 3 άρθρου 20, παρ. 6 άρθρου 22, παρ. 8 άρθρου 26 και περ. γ) άρθρου 31 ν. 3883/2010

1. Η περ. γ) της παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 3883/2010 (Α’167), περί των τακτικών και έκτακτων κρίσεων, αντικαθίσταται ως εξής:

«γ) Αξιωματικοί βαθμού Αντιστράτηγου έως Συνταγματάρχη, αυτεπάγγελτα και ανεξάρτητα από τον χρόνο παραμονής τους στον βαθμό, ως εξής:

γα) Αντιστράτηγοι και αντίστοιχοι και Υποστράτηγοι και αντίστοιχοι από το ΣΑΓΕ,

γβ) Ταξίαρχοι και αντίστοιχοι και

γγ) Συνταγματάρχες και αντίστοιχοι, εφόσον έχουν συμπληρώσει τριάντα ένα (31) έτη συνολικής υπηρεσίας Αξιωματικού.».

2. Στην παρ. 6 του άρθρου 22 του ν. 3883/2010, περί των διαδικασιών κατά τις κρίσεις, στο τέταρτο εδάφιο, προστίθενται οι λέξεις «καθώς και Συνταγματαρχών και αντιστοίχων που κρίνονται σύμφωνα με την περ. γ) της παρ. 3 του άρθρου 20,» και η παρ. 6 διαμορφώνεται ως εξής:

«6. Η απόφαση του Συμβουλίου Κρίσεων κοινοποιείται στους ενδιαφερομένους αμελλητί. Αυτοί έχουν δικαίωμα άσκησης ενδικοφανούς προσφυγής κατά της απόφασης, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών από την κοινοποίησή της, προς τον Υπουργό Εθνικής Αμυνας, ο οποίος υποχρεούται να απαντήσει εντός δέκα (10) ημερών από την ημερομηνία της υποβολής της κατόπιν πρότερης υποβολής αιτιολογημένης γνώμης του οικείου Συμβουλίου Κρίσεων. Μετά την άπρακτη πάροδο της προθεσμίας υποβολής της προσφυγής αυτής ή την απάντηση επί των προσφυγών που τυχόν υποβληθούν, οι πίνακες των κρινόμενων Αξιωματικών κυρώνονται από τον Υπουργό Εθνικής Αμυνας. Ειδικά για τις κρίσεις ανώτατων Αξιωματικών, καθώς και Συνταγματαρχών και αντιστοίχων που κρίνονται σύμφωνα με την περ. γ) της παρ. 3 του άρθρου 20, η προθεσμία και η άσκηση της εν λόγω προσφυγής δεν αναστέλλουν τη συνέχιση και την ολοκλήρωση της διαδικασίας των κρίσεων, λόγω της κρισιμότητας των καθηκόντων που αντιστοιχούν στο βαθμό τους. Η αρμοδιότητα του Υπουργού Εθνικής Άμυνας για την εξέταση και απάντηση της προσφυγής αυτής δύναται να μεταβιβαστεί, γενικά ή κατά κατηγορία στελεχών, με απόφασή του.».

3. Στην παρ. 8 του άρθρου 26 του ν. 3883/2010, περί προαγωγών, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) προστίθενται οι λέξεις «του Υποστρατήγου και αντιστοίχων και», β) οι λέξεις «ή μετά την παραμονή τριών (3) ετών στον βαθμό του Υποστρατήγου και αντιστοίχων» διαγράφονται, γ) οι λέξεις «ή, εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει πραγματική συντάξιμη υπηρεσία τριάντα πέντε (35) ετών, τίθενται Εκτός Οργανικών Θέσεων (ΕΟΘ) μέχρι τη συμπλήρωσή τους» διαγράφονται και η παρ. 8 διαμορφώνεται ως εξής:

«8. Σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η προαγωγή Αξιωματικών, λόγω έλλειψης κενών οργανικών θέσεων, μετά την παραμονή τεσσάρων (4) ετών στον βαθμό του Υποστρατήγου και αντιστοίχων και του Ταξιάρχου και αντιστοίχων, αυτοί τίθενται σε αυτεπάγγελτη αποστρατεία ως ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους.»

4. Στην υποπερ. (2) της περ. γ) του άρθρου 31 του ν. 3883/2010, περί κρίσεων ανά βαθμό, οι λέξεις «εκτός από «διατηρητέοι»» διαγράφονται και η υποπερ. (2) διαμορφώνεται ως εξής: «(2) «Διατηρητέοι»: Παραμένουν στον βαθμό τους μέχρι τις επόμενες τακτικές ή έκτακτες κρίσεις, οπότε κρίνονται εκ νέου, σύμφωνα με τις παρούσες διατάξεις.».

5. Η παρ. 1 εφαρμόζεται αναλόγως και για αξιωματικούς βαθμού Υποστρατήγου έως Συνταγματάρχη και αντιστοίχων που κρίνονται σύμφωνα με τον ν. 2439/1996 (Α’ 219).

Άρθρο 4
Παραμονή Ταξιαρχών και Υποστράτηγων στον βαθμό – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 12, παρ. 6 άρθρου 16, παρ. 4 άρθρου 18 και παρ. 8 άρθρου 21 ν. 2439/1996

1. Στην περ. β’ της παρ. 7 του άρθρου 12 του ν. 2439/1996 (Α’ 219), περί των ειδικών κρίσεων, προστίθενται οι λέξεις «και Υποστράτηγοι», και η περ. β’, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, διαμορφώνεται ως εξής:

«β. Συνταγματάρχες, Ταξίαρχοι και Υποστράτηγοι και οι αντίστοιχοι των άλλων κλάδων, που, κατά την κρίση των αρμόδιων Συμβουλίων, δεν συγκεντρώνουν μεν σε εξαίρετο βαθμό όλα τα ιδιάζοντα προσόντα για κάλυψη ανώτερης θέσης, οι οποίοι όμως, με βάση τη συνεκτίμηση των προσόντων τους σε όλη τη σταδιοδρομία τους, μπορούν να τα αποκτήσουν στο μέλλον και θεωρούνται κατάλληλοι για την ενάσκηση των καθηκόντων του βαθμού τους.».

2. Στην περ. α’ της παρ. 6 του άρθρου 16 του ν. 2439/1996, περί της διενέργειας κρίσεων, μετά την υποπερ. (1), προστίθεται υποπερ. (ΙΑ) και η περ. α’ διαμορφώνεται ως εξής:

«α. Υποστρατήγους-Υποναυάρχους-Υποπτεράρχους:

(1) Προακτέοι κατ’ εκλογή

(ΙΑ) Διατηρητέοι στον αυτό βαθμό

(2) Ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους».

3. Στο εισαγωγικό εδάφιο της περ. γ’ της παρ. 4 του άρθρου 18 του ν. 2439/1996, περί συνεπειών των δυσμενών κρίσεων, προστίθεται η λέξη «, Υποστράτηγοι», και η περ. γ’, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, διαμορφώνεται ως εξής:

«γ. Συνταγματάρχες, Ταξίαρχοι, Υποστράτηγοι και οι αντίστοιχοι των άλλων Κλάδων, που κρίνονται:

(1) Μια (1) φορά στον βαθμό που φέρουν, διατηρητέοι στον αυτό βαθμό, παραμένουν στην ενεργό υπηρεσία ή αποστρατεύονται μετά από αίτησή τους προαγόμενοι στον επόμενο βαθμό.

(2) Δύο (2) φορές στον βαθμό που φέρουν, διατηρητέοι στον αυτό βαθμό, αποστρατεύονται προαγόμενοι στον επόμενο βαθμό ή τίθενται εφόσον το επιθυμούν Ε.Ο.Θ ανεξάρτητα αν έχουν συμπληρώσει πλήρη συντάξιμη υπηρεσία.».

4. Στην παρ. 8 του άρθρου 21 του ν. 2439/1996, περί αποστρατειών, προστίθεται περ. ιβ) ως εξής:

«ιβ) Κατ’ εξαίρεση δεν είναι υποχρεωτική η αποστρατεία λόγω συμπλήρωσης ορίου ηλικίας, πριν από τη συμπλήρωση τεσσάρων (4) ετών στον κατεχόμενο βαθμό, των Αξιωματικών που αναφέρονται στις περ. ζ) και η).».
Άρθρο 5
Ρύθμιση επειγόντων θεμάτων του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 81, παρ. 7 άρθρου 96 και παρ. 1 άρθρου 102 ν. 4488/2017

1. Στην παρ. 3 του άρθρου 81 του ν. 4488/2017 (Α’ 137), περί της Γενικής Συνέλευσης του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος», προστίθεται τρίτο εδάφιο και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:

«3. Η ΓΣ βρίσκεται σε απαρτία, ότανπαρευρίσκονταιτουλάχιστοντα μισά εκτωνοικονομικώς τακτοποιημένων μελών της. Αν δεν επιτευχθεί απαρτία, η συνεδρίαση αναβάλλεται για την ίδια ημέρα της επόμενης εβδομάδας, οπότε θεωρείται ότι υπάρχει απαρτία εάν παρίσταται το ήμισυ του οριζόμενου στο προηγούμενο εδάφιο αριθμού μελών. Αν δεν επιτευχθεί απαρτία, σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, η συνεδρίαση αναβάλλεται για την ίδια ώρα της επόμενης ημέρας, οπότε θεωρείται ότι υπάρχει απαρτία ανεξάρτητα από τον αριθμό των παρόντων μελών.».

2. Στην παρ. 7 του άρθρου 96 του ν. 4488/2017, περί γενικής συνέλευσης περιφερειακού τμήματος, προστίθεται νέο τρίτο εδάφιο, και η παρ. 7 διαμορφώνεται ως εξής:

«7. Η Γενική Συνέλευση βρίσκεται σε απαρτία, όταν παρευρίσκονται σε αυτή τουλάχιστον τα μισά από τα μέλη της. Αν δεν επιτευχθεί απαρτία, η συνεδρίαση αναβάλλεται για την ίδια ημέρα της επόμενης εβδομάδας, οπότε θεωρείται ότι υπάρχει απαρτία εάν παρίσταται το ήμισυ του οριζόμενου στο προηγούμενο εδάφιο αριθμού μελών. Αν δεν επιτευχθεί απαρτία σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, η συνεδρίαση αναβάλλεται για την ίδια ώρα της επόμενης ημέρας, οπότε θεωρείται ότι υπάρχει απαρτία ανεξάρτητα από τον αριθμό των παρόντων μελών. Οι αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης, με εξαίρεση τις αρχαιρεσίες, λαμβάνονται με πλειοψηφία των παρόντων και ανακοινώνονται στο ΔΣ του ΣΚΛΕ.».

3. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 102 του ν. 4488/2017, περί της διάρκειας της θητείας και του τρόπου εκλογής των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, της Κεντρικής Εξελεγκτικής Επιτροπής και των Πειθαρχικών Συμβουλίων του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδας, καθώς και των μελών των Περιφερειακών Συμβουλίων, καταργείται και η παρ. 1, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ), της Κεντρικής Εξελεγκτικής Επιτροπής και των Πειθαρχικών Συμβουλίων εκλέγονται ανά τριετία από τη Γενική Συνέλευση (ΓΣ) του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδας (ΣΚΛΕ) με καθολική, μυστική ψηφοφορία. Τα Περιφερειακά Συμβούλια εκλέγονται ανά τριετία από τη ΓΣ εκάστου Περιφερειακού Τμήματος με καθολική, μυστική ψηφοφορία.».

Αθήνα, 15 Ιανουάριου 2025

Πηγή