Σχέδια για πεζοδρόμηση της διάσημης Όξφορντ Στριτ του Λονδίνου, ανακοίνωσε ο δήμαρχος της πόλης Σαντίκ Καν.

Αν εγκριθεί το σχέδιο, η Όξφορντ Στριτ θα ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων μεγάλων εμπορικών κόμβων, όπως η Times Square στη Νέα Υόρκη και η Λα Ράμπλα στη Βαρκελώνη, όπου η κυκλοφορία των αυτοκινήτων έχει σταματήσει εντελώς.

Προηγούμενη εκδοχή του σχεδίου για την απαγόρευση των οχημάτων από αυτή τη μήκους 1,9 χιλιομέτρου αρτηρία, είχε μπλοκαριστεί από το τοπικό Δημοτικό Συμβούλιο του Ουέστμινστερ, όμως το νέο σχέδιο υποστηρίζεται από την αντιπρόεδρο της βρετανικής κυβέρνησης Άντζελα Ρέινερ.

«Το σχέδιο αυτό για την αναζωογόνηση της Όξφορντ Στριτ θα ευνοήσει την ανάπτυξη με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και οικονομικής δραστηριότητας, ενώ θα δώσει την ώθηση που χρειάζεται στη νυκτερινή οικονομία του Λονδίνου», δήλωσε η Ρέινερ.

Μισό εκατομμύριο επισκέπτες

Η Όξφορντ Στριτ προσελκύει κάθε μέρα μισό εκατομμύριο επισκέπτες, σύμφωνα με το γραφείο του δημάρχου, όμως πολλά εμβληματικά καταστήματά της, μεταξύ των οποίων τα House of Fraser και Topshop, έχουν κλείσει τα τελευταία χρόνια.

Η περιοχή πασχίζει να ανακάμψει μετά την πανδημία της Covid-19, κατά την οποία πολλοί καταναλωτές στράφηκαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ λιγότεροι εργαζόμενοι επέστρεψαν στα γραφεία τους μετά τη λήξη των λοκντάουν.

Η εταιρεία New West End, η οποία εκπροσωπεί τα καταστήματα λιανικής της Όξφορντ Στριτ, υπογράμμισε πως η περιοχή παραμένει σημαντική για το λιανικό εμπόριο και τη φιλοξενία στο Λονδίνο.

Μερικά καταστήματα λιανικής καλωσόρισαν την κίνηση αυτή, με την αλυσίδα John Lewis, η ναυαρχίδα της οποίας βρίσκεται από το 1864 στην Όξφορντ Στριτ, να χαρακτηρίζει το δρόμο αυτό «κεντρική οδό του έθνους».

Από το γραφείο του δημάρχου δεν διευκρινίσθηκε πώς θα διαμορφωθούν τα δρομολόγια των λεωφορείων που χρησιμοποιούν την εν λόγω οδική αρτηρία.

Ο Στιούαρτ Λαβ, επικεφαλής του τοπικού Δημοτικού Συμβουλίου του Ουέστμινστερ, δήλωσε πως το Δημοτικό Συμβούλιο θέλει περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς θα αντιμετωπισθούν ανησυχίες κατοίκων και καταστηματαρχών σχετικά με τις μεταβολές στα δρομολόγια των μέσων μαζικής μεταφοράς, καθώς και για την πρόσβαση των ιδίων και των πελατών τους.

Πηγή