Για άλλη μία φορά ταλαιπωρήθηκαν οι επιβάτες στο μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς το μεσημέρι της Δευτέρας, ακινητοποιήθηκε συρμός στην Τροχιά 1, με αποτέλεσμα στους σταθμούς να συνωστίζεται κόσμος, δημιουργώντας το αδιαχώρητο.

Εξαιτίας του συνωστισμού, σε κάποιους σταθμούς, φέρεται ότι απαγορεύτηκε για ώρα η πρόσβαση στις αποβάθρες, με αρκετούς να αγανακτούν.

Όπως αναφέρει το voria.gr, οι επιβάτες εξυπηρετήθηκαν μετά από περίπου 15 λεπτά από άλλο συρμό μέσω της Τροχιάς 2 .

Σύμφωνα με μαρτυρία επιβάτιδας στο «Ράδιο Θεσσαλονίκη», ο συρμός ακινητοποιήθηκε στον σταθμό Σιντριβάνι. «Δεν άνοιγαν οι πόρτες για λίγα λεπτά, έπειτα άνοιξαν μπήκε κι άλλος κόσμος μέσα και ξεκίνησε. Σταματήσαμε στον σταθμό Συντριβάνι και μετά έγινε αποβίβαση όλων, το τρένο γύρισε πίσω στη Νέα Ελβετία».

Τι υποστηρίζει η THEMA

Την δική της απάντηση για το περιστατικό δίνει η διαχειρίστρια εταιρεία THEMA με ανακοίνωση που έχει δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα thessmetro.gr.

Όπως αναφέρεται πως «εάν εντοπιστεί ακόμα και μια μικρή απόκλιση, όπως εμπόδιο στις γραμμές, το σύστημα σταματά αυτόματα τον συρμό για να αξιολογήσει την κατάσταση. Με αυτόν τον τρόπο προλαμβάνονται εγκαίρως ενδεχόμενα προβλήματα».

«Ειδικά κατά την έναρξη λειτουργίας ενός πλήρους αυτόματου συστήματος Μέτρο, όπως είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι αναμενόμενο να συμβούν πιο συχνά μεμονωμένα περιστατικά ακινητοποιήσεων συρμών που επιφέρουν ολιγόλεπτες καθυστερήσεις και εντάσσονται κατά την προσαρμογή του συστήματος στις πραγματικές και εντατικές συνθήκες λειτουργίας. Αυτές οι καθυστερήσεις είναι απόλυτα φυσιολογικές και δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση την ασφάλεια των επιβατών» προσθέτει η εταιρεία, διαβεβαιώνοντας πως «η ακινητοποίηση ενός συρμού πραγματοποιείται προληπτικά προκειμένου να εξασφαλιστεί η  σωστή λειτουργία όλων των συστημάτων και δεν υποδηλώνει απαραίτητα τεχνική βλάβη του συρμού. Το σύστημα διασφαλίζει ότι ο συρμός μπορεί να συνεχίσει το δρομολόγιο του μόνο όταν επιβεβαιωθεί ότι οι συνθήκες είναι απόλυτα ασφαλείς».

Η εταιρεία σημειώνει πως πολλαπλά εφεδρικά συστήματα ασφαλείας λειτουργούν παράλληλα. «Αν κάποιο κύριο σύστημα εντοπίσει πρόβλημα, τα εφεδρικά συστήματα ασφαλείας ενεργοποιούνται. Ο συρμός παραμένει ακινητοποιημένος έως ότου όλα τα συστήματα επιβεβαιώσουν τις συνθήκες για την ασφαλή συνέχιση της λειτουργίας» διευκρινίζει.

Και συνεχίζει: «Σε σπάνιες περιπτώσεις όπου η ανίχνευση του ενδεχόμενου προβλήματος και η αποκατάσταση απαιτεί χρόνο, μπορεί να είναι απαραίτητη η εκκένωση του συρμού.

Η εκκένωση πραγματοποιείται για να:

  • Αποφευχθούν παρατεταμένοι χρόνοι παραμονής των επιβατών μέσα στον ακινητοποιημένο συρμό.
  • Διασφαλιστεί ότι οι τεχνικοί μπορούν να αποκαταστήσουν το πρόβλημα με ασφάλεια, χωρίς επιβάτες εντός του συρμού.

Αυτή είναι μια τυπική διαδικασία που ακολουθείται από όλα τα αυτόματα συστήματα μετρό παγκοσμίως».

Πηγή