Κατατέθηκε στη Βουλή το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης».

Με το υπόψη σχέδιο νόμου εισάγονται διατάξεις σχετικά με την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας μέσω της αξιοποίησης της κλινικής εμπειρίας των ιατρών του, την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης, και ρυθμίζονται λοιπά θέματα του Υπουργείου Υγείας.

Ειδικότερα:

1. Προσδιορίζονται ο σκοπός και το αντικείμενο των διατάξεων του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου. (άρθρα 1 και 2)

2. α. Ρυθμίζεται το καθεστώς απασχόλησης των ειδικευόμενων οδοντιάτρων. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων ορίζεται ότι:
– οι ειδικευόμενοι οδοντίατροι είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και η άσκησή τους επιτρέπεται σε μία μόνο οδοντιατρική ειδικότητα,
– στους έμμισθους ειδικευόμενους οδοντιάτρους καταβάλλονται τακτικές αποδοχές καθώς και αποδοχές εφημεριών όπως και για τους ειδικευόμενους γιατρούς,
– παρέχεται η δυνατότητα, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, παράτασης της παραμονής των ειδικευόμενων οδοντιάτρων στην οργανική θέση που κατείχαν μέχρι την ανάληψη υπηρεσίας από τον επόμενο ειδικευόμενο οδοντίατρο,
– ιδιώτες οδοντίατροι, οι οποίοι υποχρεούνται σε συμπληρωματική εκπαίδευση στο πλαίσιο μεταβατικών διατάξεων για την απόδοση οδοντιατρικής ειδικότητας δύνανται, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, να τοποθετούνται ως άμισθοι υπεράριθμοι ειδικευόμενοι. (άρθρα 3 & 45)

3. Ρυθμίζονται ζητήματα συγκρότησης των συμβουλίων κρίσης και επιλογής οδοντιάτρων και ιατρών του Ε.Σ.Υ. (άρθρο 4)

4. Καθορίζονται, οι όροι και οι προϋποθέσεις συνέχισης της εκπαίδευσης εξειδικευόμενων ιατρών και οδοντιάτρων στις αναφερόμενες περιπτώσεις διορισμού και χορήγησης αδειών, προκειμένου να συμπληρωθεί ο προβλεπόμενος για την εξειδίκευση χρόνος εκπαίδευσής τους. (άρθρο 5)

5. Παρέχεται, έως το οριζόμενο χρονικό διάστημα, η δυνατότητα παράτασης του χρόνου παραμονής στην υπηρεσία των αναφερόμενων ⅰ) ιατρών Ε.Σ.Υ., και ⅱ) νοσοκομειακών φαρμακοποιών του Ε.Σ.Υ.. (άρθρο 6)

6. Συμπεριλαμβάνονται στα εισοδήματα που θεωρούνται ότι προέρχονται από άσκηση ιδιωτικού έργου και φορολογούνται σύμφωνα με την οριζόμενη νομοθεσία, οι αμοιβές του αναφερόμενου προσωπικού κλάδου βιοϊατρικών επιστημών και κλάδου ακτινοφυσικών που αποκτώνται εξαιτίας της συμμετοχής τους στην ολοήμερη λειτουργία και παραμονή στο νοσοκομείο πέραν της ημερήσιας νοσηλείας. (άρθρο 7)

7. Επανακαθορίζονται, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, οι όροι και οι προϋποθέσεις υπηρεσιακών μεταβολών (μεταθέσεις, υπολογισμός υπηρεσίας, αποσπάσεις λόγω συνυπηρέτησης) ειδικευμένων ιατρών και οδοντιάτρων κλάδου Ε.Σ.Υ. οι οποίοι υπηρετούν σε άγονες και προβληματικές περιοχές. (άρθρο 8)

8. α. Τίθεται σε λειτουργία, από το οριζόμενο χρονικό διάστημα, Εργαστήριο Ανοσολογίας/Ιστοσυμβατότητας των Μεταμοσχεύσεων, στο «Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο» (Ω.Κ.Κ.).
β. Το Ελληνικό Δημόσιο δύναται να παρέχει προς το Ω.Κ.Κ., για τα οικονομικά έτη 2025 και 2026, πρόσθετη επιχορήγηση η οποία δεν θα υπερβαίνει το ποσό των δύο εκατομμυρίων (2.000.000) ευρώ, για την κάλυψη των άμεσων λειτουργικών αναγκών του ανωτέρω Εργαστηρίου. (άρθρο 9)

9. Τίθενται μεταβατικές διατάξεις σχετικά με τη λειτουργία του Ογκολογικού Νοσοκομείου Παίδων “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ”(φορέας εκτός Γενικής Κυβέρνησης επιχορηγούμενος από τον κρατικό προϋπολογισμό). Συγκεκριμένα μεταξύ άλλων:
α. Μετατίθεται η ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του ανωτέρω νοσηλευτικού ιδρύματος.
β.  Δύναται ο Πρόεδρος του Ογκολογικού Νοσοκομείου Παίδων “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ” να ασκεί παράλληλα και αμισθί καθήκοντα κοινού Διοικητή των Διασυνδεόμενων Νοσοκομείων Γ.Ν. Παίδων Αθηνών «Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ» και Γ.Ν. Παίδων Αθηνών «Π & Α. Κυριακού», μέχρι την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας περί τοποθέτησης κοινού Διοικητή στα νοσοκομεία αυτά. (άρθρα 10 – 13)

10. Παρατείνεται από τη λήξη της έως το οριζόμενο χρονικό διάστημα, η ισχύς των διατάξεων που αφορούν στη(ν):
– νομιμοποίηση δαπανών, για την εξόφληση υποχρεώσεων των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και των Υγειονομικών Περιφερειών (Υ.Πε),
– νομιμοποίηση δαπανών των Κέντρων Υγείας, για την εξέταση δειγμάτων βιολογικού υλικού ύποπτων κρουσμάτων κορωνοϊού COVID-19,
– εκκαθάριση και πληρωμή δαπανών νοσοκομείων για την εξέταση δειγμάτων βιολογικού υλικού ύποπτων κρουσμάτων κορωνοϊού COVID-19,
– νομιμοποίηση δαπανών που απορρέουν από προμήθειες των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. συμπεριλαμβανομένων των Ψυχιατρικών και των Πανεπιστημιακών Κλινικών, των Νοσοκομείων Αρεταίειο και Αιγινήτειο, του Ω.Κ.Κ. και του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου της Θεσσαλονίκης. (άρθρο 14)

11. Επικαιροποιούνται οι διατάξεις αναφορικά με το ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης της διακίνησης φαρμάκων στην εγχώρια αγορά του άρθρου 14 του ν. 5057/2023. (άρθρο 15)

12. Προβλέπεται εντός του Υπουργείου Υγείας η σύσταση (μη αμειβόμενης) Επιτροπής, με συμβουλευτικό ρόλο, για την παρακολούθηση της φαρμακευτικής δαπάνης, την ολοκλήρωση των διαγνωστικών/θεραπευτικών πρωτοκόλλων και τη δημιουργία Εθνικών Μητρώων ασθενών. (άρθρο 16)

13. Ρυθμίζονται ζητήματα αναφορικά με τη διαδικασία αξιολόγησης φαρμάκων από την Επιτροπή Αξιολόγησης και Αποζημίωσης Φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης, τη λειτουργία της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης Τιμών Φαρμάκων, την αξιολόγηση φαρμάκων που διακινούνται με έκτακτη εισαγωγή, καθώς και τη λειτουργία της Επιτροπής Ελέγχου του Συστήματος Ηλεκτρονικής Προέγκρισης του Ε.Ο.Π.Υ.Υ..
Ενδεικτικά, προβλέπεται ρητά ότι το καταβαλλόμενο τέλος για την αξιολόγηση ενός φαρμάκου από την Επιτροπή Αξιολόγησης και Αποζημίωσης Φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης θα εμφανίζεται στα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού και θα εγγράφεται ως πίστωση, κατά περίπτωση, στον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Υγείας. Προβλέπεται επίσης ότι οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας καλύπτουν τις δαπάνες αποζημίωσης των νομικών συμβούλων της Επιτροπής Αξιολόγησης και Αποζημίωσης Φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης, της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης Τιμών Φαρμάκων και της Ειδικής Υποεπιτροπής Αξιολόγησης των κατ’ εξαίρεση Χορηγούμενων Φαρμάκων. (άρθρα 17 – 19 & 24)

14. Εισάγονται ρυθμίσεις αναφορικά με την αυτόματη επιστροφή (clawback) επί της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης για τους Κατόχους Άδειας Κυκλοφορίας (Κ.Α.Κ.) και τις φαρμακευτικές εταιρείες, που είναι προμηθευτές φαρμακευτικών σκευασμάτων των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «Παπαγεωργίου» και συγκεκριμένα επανακαθορίζονται, για τα αναφερόμενα έτη, τα ποσοστά αυτόματης επιστροφής για τα φαρμακευτικά σκευάσματα, αναλόγως της αξίας τους.
Παρέχεται επίσης νομοθετική εξουσιοδότηση για τον καθορισμό με κανονιστική πράξη του μέγιστου ποσοστού αυτόματης επιστροφής κατ’ έτος για συγκεκριμένη κατηγορία φαρμακευτικών σκευασμάτων.
(άρθρα 20 & 44 παρ. 1)

15. Παρέχεται η δυνατότητα στους συμβεβλημένους με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. παρόχους υγείας, να παρέχουν υπηρεσίες και στους ασφαλισμένους του Ταμείου Υγείας Προσωπικού Εθνικής Τραπέζης της Ελλάδος (Τ.Υ.Π.Ε.Τ.), μετά από τη σύναψη σχετικής σύμβασης μεταξύ του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και του Τ.Υ.Π.Ε.Τ.. (άρθρο 21)

16. Προβλέπεται η ένταξη, από την αναφερόμενη ημερομηνία, του Ενιαίου Δημοσιογραφικού Οργανισμού Επικουρικής Ασφάλισης Περίθαλψης (Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π.) και του Ταμείου Υγείας Προσωπικού Εθνικής Τραπέζης Ελλάδος (Τ.Υ.Π.Ε.Τ.) σε όλα τα μέτρα οικονομικού χαρακτήρα συγκράτησης της φαρμακευτικής δαπάνης, με αναλογική εφαρμογή των οριζομένων διατάξεων για τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.. (άρθρο 22)

17. Παρέχεται η δυνατότητα επανασύναψης σύμβασης παρόχων υπηρεσιών με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. μετά την παρέλευση του οριζόμενου χρονικού διαστήματος από τη μονομερή καταγγελία της σύμβασης εκ μέρους του παρόχου.(άρθρο 23)

18. Ρυθμίζονται διάφορα θέματα, αναφορικά με το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (Ε.ΚΕ.Α.). Συγκεκριμένα:
α. Προβλέπεται η δυνατότητα αξιοποίησης, από το Ε.ΚΕ.Α. και κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, της αναφερόμενης ποσότητας ανακτημένου πλάσματος, ως πρώτη ύλη για την παρασκευή in vitro διαγνωστικών προϊόντων.
Για την αξιοποίηση του προαναφερόμενου πλάσματος, συνάπτεται σχετική σύμβαση με ανάδοχο και το ποσό που προκύπτει αποτελεί έσοδο του Ε.ΚΕ.Α.. β. Παρατείνονται από τη λήξη τους και έως το οριζόμενο χρονικό διάστημα, η υπ’ αρ. :
– 17/18 συμφωνία πλαίσιο του Ε.ΚΕ.Α για την προμήθεια αντιδραστηρίων αιμοδοσίας με συνοδό εξοπλισμό για τον έλεγχο του αίματος με τη μέθοδο της μοριακής τεχνικής νουκλεϊκών οξέων-ΝΑΤ και
– 17/18-4 εκτελεστική σύμβαση που ανατέθηκε δυνάμει της υπ’ αρ. 17/18 συμφωνίας πλαίσιο, με ανάλογη επαύξηση του οικονομικού αντικειμένου. (άρθρα 25 & 26)

19. Παρατείνονται εκ νέου από τη λήξη τους και έως την οριζόμενη ημερομηνία, τα αναφερόμενα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID – 19 και την προστασία της δημόσιας υγείας. Ενδεικτικά αναφέρεται η παράταση:
– λειτουργίας των εμβολιαστικών κέντρων και η συνακόλουθη καταβολή αποζημίωσης στο απασχολούμενο προσωπικό,
– των συμβάσεων του αναφερόμενου ιατρικού προσωπικού,
– των συμβάσεων έργου και παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών επαγγελματιών υγείας διαφόρων ειδικοτήτων καθώς και διοικητικού προσωπικού του Ε.Ο.Δ.Υ.,
– της υπερωριακής εργασίας του προσωπικού του Ε.Ο.Δ.Υ.,
– των συμβάσεων εργασίας Ι.Δ.Ο.Χ. του Ε.Ο.Δ.Υ. για τις ανάγκες φύλαξης και καθαριότητας των κτιρίων της ευθύνης του και των περιβαλλόντων αυτών χώρων καθώς και για τις ανάγκες εστίασης και σίτισης,
– της υγειονομικής κάλυψης ανασφάλιστων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων που χρήζουν νοσηλείας,
– της δυνατότητας απασχόλησης ιδιωτών γιατρών σε δημόσια νοσοκομεία,
– της διαδικασίας αποστολής φαρμάκων σε ευπαθείς ομάδες και σε ασθενείς που βρίσκονται σε περιορισμό,
– της χρήσης αεροσκαφών και πλωτών μέσων για τη διακομιδή ασθενών,
– της συμμετοχής του προσωπικού του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.) και των στρατιωτικών νοσοκομείων στο πρόγραμμα εφημεριών του Ε.Σ.Υ.,
– ισχύος ρυθμίσεων για την αποζημίωση ιατρών διαφόρων ειδικοτήτων για μετακίνηση σε νοσοκομεία της ίδιας ή άλλης Υγειονομικής Περιφέρειας,
– των συμβάσεων εργασίας ι.δ.ο.χ. προσωπικού στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας, καθώς και του ι.δ.ο.χ. προσωπικού του Υπουργείου Υγείας και των εποπτευόμενων από αυτό φορέων προς κάλυψη αναγκών καθαριότητας, φύλαξης και σίτισης,
– της υπερωριακής εργασίας των εργαζόμενων στις Δ.Υ.Πε. και στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας σύμφωνα με το άρθρο 169 του ν. 4876/2021,
– της δυνατότητας υπέρβασης του ανώτατου εβδομαδιαίου χρόνου εργασίας [σαράντα οκτώ (48) ωρών] για τους ιατρούς των νοσοκομείων και των μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ.) του Ε.Σ.Υ.,
– των μνημονευόμενων συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ι.δ.ο.χ.) του προσωπικού που απασχολείται στις αναφερόμενες δομές ψυχικής υγείας,
– των συμβάσεων εργασίας προσωπικού COVID – 19 σε προνοιακούς φορείς,
– των συμβάσεων εργασίας ι.δ.ο.χ. του έκτακτου προσωπικού των προνοιακών φορέων (Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφερειών, Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών κ.λπ.) του άρθρου 34 του ν. 4578/2018
– της παραμονής των αναφερόμενων ειδικευόμενων νοσηλευτών, στις κατά περίπτωση υγειονομικές μονάδες, με ισόχρονη παράταση της σύμβασής τους.
– των συμβάσεων επικουρικού προσωπικού των κλάδων ιατρικού, νοσηλευτικού και πάσης φύσεως λοιπού προσωπικού των αναφερόμενων υγειονομικών δομών,
– των συμβάσεων ι.δ.ο.χ. του λοιπού πλην ιατρών, επικουρικού προσωπικού του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και του Ε.Ο.Φ. (άρθρο 27)

20. α. Καθιερώνεται η ολοήμερη λειτουργία των δομών παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας που εντάσσονται στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας (Ε.Δ.Υ.Ψ.Υ.).
β. Ορίζεται το νομοθετικό πλαίσιο της ολοήμερης λειτουργίας των αναφερόμενων δομών. (άρθρο 28)

21. Επαναπροσδιορίζονται οι κατηγορίες και ειδικότητες προσωπικού των ενταχθέντων στο Ε.Δ.Υ.Ψ.Υ. δομών παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Ε.Σ.Υ. που μεταφέρονται αυτοδικαίως στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών (Δ.Υ.Πε.). (άρθρο 29)

22. α. Συστήνεται στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής «ΔΡΟΜΟΚΑΪΤΕΙΟ» μία (1) θέση Διοικητή και καθορίζεται ο τρόπος επιλογής του.
β.  Εντάσσεται η Α’ Ψυχιατρική Κλινική του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στους Διασυνδεόμενους Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας του Περιφερειακού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας (Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ.), κατά τα ειδικότερα οριζόμενα. (άρθρο 30)

23. α. Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν:
– στη μεταφορά του προσωπικού των ενταχθέντων στον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων (Ε.Ο.Π.Α.Ε.), δομών και υπηρεσιών.
– στη στελέχωση των θεραπευτικών μονάδων του εν λόγω οργανισμού.
β. Αποσαφηνίζεται ο φορέας απασχόλησης του προσωπικού που δεν θα επιλέξει τη μεταφορά του στον Ε.Ο.Π.Α.Ε.. (άρθρα 31 & 32)

24. Ορίζεται το Δ.Σ. του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων (Ε.Ο.Π.Α.Ε.) ως το αρμόδιο όργανο για την έγκριση του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2025 και τις απαραίτητες προπαρασκευαστικές ενέργειες για τη διασφάλιση της ομαλής έναρξης της λειτουργίας του εν λόγω οργανισμού. (άρθρο 33)

25. Διευρύνονται οι φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας καθώς και οι ειδικότητες των επαγγελματιών που δύνανται να προσληφθούν σε αυτούς, με καθεστώς έκδοσης δελτίου απόδειξης παροχής υπηρεσιών για την κάλυψη των αναγκών τους σε προσωπικό. (άρθρο 34)

26. α. Νομιμοποιούνται και δεν αναζητούνται ως αχρεωστήτως καταβληθείσες οι πραγματοποιηθείσες δαπάνες για την καταβολή αποδοχών στους εργαζόμενους του Οργανισμού κατά των Ναρκωτικών (Ο.ΚΑ.ΝΑ.), κατά το αναφερόμενο χρονικό διάστημα, σε εκτέλεση σχετικών δικαστικών αποφάσεων.
β.  Παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν στην επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών εργαζομένων του Ο.ΚΑ.ΝΑ. που δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της ανωτέρω προτεινόμενης διάταξης. (άρθρα 35 & 44 παρ. 2)

27. Επανακαθορίζεται η σύνθεση της Διοικούσας Επιτροπής του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας, χωρίς να μεταβάλλεται ο συνολικός αριθμός των μελών αυτής.  (άρθρο 36)

28. Τροποποιούνται – συμπληρώνονται οι διατάξεις σχετικά με τη χρηματοδότηση των Τοπικών Ομάδων Υγείας. Ειδικότερα, παρέχεται η δυνατότητα κάλυψης των αναφερόμενων εξόδων και από άλλους πόρους, αντί αποκλειστικά από ενωσιακούς που ισχύει σήμερα. (άρθρο 37)

29. α. Επανακαθορίζεται, κατά περίπτωση, ο χρόνος εκτέλεσης συνταγών από τους φαρμακοποιούς.
β. Προκηρύσσεται, εκτάκτως, η χορήγηση αδείας ιδρύσεως φαρμακείων στην Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους. (άρθρα 38 – 40)

30. Παρέχεται η δυνατότητα:
– μετάταξης των αναφερόμενων αποσπασμένων υπαλλήλων σε κενές οργανικές θέσεις της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας ή σε προσωποπαγείς θέσεις σε περίπτωση έλλειψης κενών οργανικών θέσεων, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης ρύθμισης, με ταυτόχρονη δέσμευση ισάριθμων θέσεων μόνιμου προσωπικού.
– στους Προϊσταμένους των Διευθύνσεων της Ενιαίας Τεχνικής Υπηρεσίας των Διοικήσεων Υγειονομικών Περιφερειών (Δ.Υ.ΠΕ.), που ασκούν καθήκοντα Προϊσταμένου Διευθύνουσας Υπηρεσίας, καθώς και στους εκτελούντες χρέη αναπληρωτών αυτών, των οποίων η υπαλληλική σχέση λύεται αυτοδικαίως έως τις 31.12.2025, λόγω συμπλήρωσης του εξηκοστού έβδομου (67ου) έτους της ηλικίας τους, να παραμείνουν στην υπηρεσία τους έως την οριζόμενη ημερομηνία, κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας.
– σε περίπτωση εξάντλησης της διαθεσιμότητας αποκλειστικών νοσοκόμων από το σχετικό Μητρώο, να παρέχονται οι προβλεπόμενες υπηρεσίες και από αποκλειστικές/κούς νοσοκόμες/ους που δεν έχουν εγγραφεί σε αυτό, υπό την προϋπόθεση ότι κατέχουν κατ’ ελάχιστον άδεια εργασίας από τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ).
(άρθρα 41 – 43)

Δείτε ή κατεβάστε την Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης και τις προτεινόμενες διατάξεις:

Πηγή