Από την έντυπη έκδοση
 

Το 2024 αναμένεται να επιστρέψει η «κανονικότητα» στο κανάλι HoReCa, ωστόσο σε ό,τι αφορά τις καταναλωτικές συνήθειες η πανδημία έχει προκαλέσει σημαντικές αλλαγές. Σύμφωνα με την έρευνα που υλοποιήθηκε για την Coca-Cola Τρία Έψιλον από τις εταιρείες MSPS και Αlternative και παρουσιάστηκε χθες στο πλαίσιο της έκθεσης HoReCa 2022, οι βασικές αλλαγές στην κατανάλωση αφορούν τη μετακίνηση της ώρας αιχμής νωρίς το απόγευμα και έως τις 22.00, τη «μετά το γραφείο» έξοδο που έχει αρχίσει να καθιερώνεται τις καθημερινές, ενώ μικρότερες παρέες και μεγαλύτεροι λογαριασμοί χαρακτηρίζουν τις εξόδους. Παράλληλα, η διανομή «κατ’ οίκον» έχει γίνει τρόπος ζωής και οι «Ghost Kitchens» ήρθαν για να μείνουν, ενώ το Ιnstagram θεωρείται κύριο μέσο επιρροής της επιλογής καταστήματος.

Οι μελλοντικές τάσεις
Αναφορικά με τις τάσεις που αναμένεται να επικρατήσουν στο μέλλον: το 80% των ερωτηθέντων εκφράζει πρόθεση να ακολουθήσει χορτοφαγική διατροφή, έναντι 24% που είναι σήμερα ως υφιστάμενη συνήθεια, η έξοδος μετά τη δουλειά, δηλαδή απογευματινές ώρες, συγκεντρώνει το 68% από 39% σήμερα, καθώς επίσης και η κατανάλωση μη αλκοολούχων επιλογών, που το 65% δήλωσε ότι μελλοντικά θα στραφεί σε αυτή σε σχέση με το 43% τώρα.  Σε επίπεδο επισκεψιμότητας, τον τελευταίο χρόνο σε σχέση με 2-3 χρόνια πριν, καταγράφεται μείωση 6% στα καταστήματα καφέ, 12% στις ταβέρνες, 21% στα εστιατόρια, 23% στα καφέ – μπαρ, 20% στα fast food, 30% στα μπαρ, 51% στα club, και 37% στα μπαρ – εστιατόρια. Οι βασικοί λόγοι στους οποίους αποδίδουν οι ερωτηθέντες τον περιορισμό της εξόδου διασκέδασης αφορούν την εξοικονόμηση χρημάτων για το 70%, ενώ 62% δηλώνει ότι αισθάνεται περισσότερο ασφάλεια. Σε σχέση με την προ Covid-19 περίοδο, το 66% δηλώνει ότι βγαίνει λιγότερο έξω, ενώ το 37% αναφέρει ότι όταν βγαίνει καταναλώνει λιγότερο σε σχέση με προ πανδημίας εποχές.

Κατανάλωση
Στην κατηγορία των μη αλκοολούχων το τελευταίο δωδεκάμηνο, η κατανάλωση στα αναψυκτικά με ζάχαρη έχει υποχωρήσει κατά 18% και κατά 16% στα sugar free αναψυκτικά. Στο φυσικό μεταλλικό νερό η κατανάλωση μειώθηκε κατά 17% και κατά 27% στο ανθρακούχο. Μεγαλύτερη πίεση δέχθηκαν οι χυμοί που η κατανάλωση υποχώρησε κατά 32%, ενώ στο τσάι το αντίστοιχο ποσοστό κυμάνθηκε στο 29%. Στην κατανάλωση αλκοολούχων, την πρωτοκαθεδρία στις επιλογές των καταναλωτών κρατούν η μπίρα και το κρασί, συγκεντρώνοντας το 73%. Ωστόσο τους τελευταίους 12 μήνες η κατανάλωση και των δύο αυτών προϊόντων έχει υποχωρήσει κατά 7% και 14% αντίστοιχα.

Πηγή