Επιμέλεια:
Κωνσταντίνος Αντ. Κουλογιάννης
Πτυχιούχος Τ.Ε.Ι.
Λογιστής – Φοροτεχνικός
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven

Καλημέρα και καλή εβδομάδα.
 

Πολλά και ενδιαφέροντα συνέβησαν την περασμένη εβδομάδα, όπως βέβαια συμβαίνει κάθε εβδομάδα τα τελευταία τουλάχιστον 12 χρόνια. Έχω την ελπίδα όμως ότι κάποια Δευτέρα θα ξεκινήσω με την φράση “Λίγα και αδιάφορα”, μέχρι τότε πιθανόν να έχουν λειτουργήσει πλήρως και τα myDATA.

Η συγκέντρωση των λογιστών στο Σύνταγμα, καθώς και άλλες περιοχές της Ελλάδος την περασμένη εβδομάδα, ήταν μια πρώτη αντίδραση του κλάδου (μετά από πολύ καιρό) για όλα αυτά που αντιμετωπίζουμε τα τελευταία χρόνια. Δείτε την σχετική είδηση του κόμβου : Συγκέντρωση λογιστών στο Σύνταγμα και εδώ την ανακοίνωση της ΕΦΕΕΑ με τα αιτήματα της συγκέντρωσης.
Είναι αλήθεια ότι η κατάσταση με το επάγγελμά μας έχει φτάσει στο απροχώρητο. Ακόμη και τώρα μετά την πανδημία, οι εργασίες που πρέπει να διεκπεραιωθούν από τα λογιστήρια και τα λογιστικά γραφεία —και οι οποίες βαίνουν αυξανόμενες τα τελευταία χρόνια— ξεπερνούν τα ανθρώπινα όρια και αυτό που μόλις έγραψα δεν είναι υπερβολή (ή  μπορεί και να είναι, αλλά είναι μικρή).

Εκτός από την καθημερινή εργασία (τήρηση βιβλίων, μισθοδοσίες, ΕΡΓΑΝΗ Ι,  ΑΠΔ, ΦΠΑ, Ε9, κ.λπ.) προστίθενται ανά τακτά χρονικά διαστήματα νέα έντυπα για την απόδοση τελών και εισφορών (τέλος σακούλας, διαμονής, τέλος ανακύκλωσης), νέες πλατφόρμες που πρέπει να συμπληρωθούν για δεκάδες ενισχύσεις που πρέπει να δοθούν στους πολίτες, αλλά και πλατφόρμες αχρείαστες που σκοπό έχουν να τροφοδοτήσουν με στατιστικά τα διάφορα υπουργεία (ανεμβολίαστοι, αποθέματα κλπ). Στις ανωτέρω εργασίες πρέπει να προσθέσουμε και τις περίπου «εποχιακές»:  Δηλώσεις εισοδήματος, ΓΕΜΗ, ισολογισμοί στην τράπεζα της Ελλάδος, myDATAΜΥΦ, το ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ με τις απογραφές που έρχεται σύντομα, τις νέες ΑΠΔ του ΤΕΚΑ, και περίπου εκατό πλατφόρμες ακόμα τις οποίες δεν θυμάμαι.
Ταυτόχρονα με τα παραπάνω θα πρέπει να παρακολουθούμε και να ενημερωνόμαστε για τις συνεχόμενες αλλαγές στην νομοθεσία, να διαβάζουμε δεκάδες εγκυκλίους αφού μεταφράσουμε μερικές από αυτές πρώτα αλλά και να διεκπεραιώνουμε εργασίες με «αυξημένη επικινδυνότητα» οι οποίες μπορούν να μας “στείλουν” να κάνουμε παρέα με τον Παλαιοκώστα εάν δεν είμαστε προσεκτικοί (δέουσα επιμέλεια, μητρώο δικαιούχων).
Επί τη ευκαιρία μη δείτε τα νέα πρόστιμα για το Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων. Δείτε όμως τις αλλαγές  που φέρνει το νομοσχέδιο και κατεβάστε το υπόδειγμα του μητρώου για να είστε προετοιμασμένοι.

Δεν ξεχνώ φυσικά τα myDATA τα οποία όμως τα “χρειαζόμαστε” για να κρατούν την αδρεναλίνη στα ύψη και μας βοηθούν να είμαστε σε συνεχή εγρήγορση έτσι ώστε να μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στις υπόλοιπες εργασίες…

Εάν σκεφτεί κάποιος παραγωγός να φτιάξει τηλεπαιχνίδι με κάμερες σε λογιστικά γραφεία και επιχειρήσεις (γιατί και εκεί τα λογιστήρια έχουν φτάσει στο όριά τους),  η τηλεθέαση θα χτυπήσει “κόκκινο”. Οι συνθήκες εργασίας ξεπερνούν σε δυσκολία τις συνθήκες διαβίωσης του Survivor εάν εξαιρέσουμε την πείνα [γιατί κάποιοι πελάτες (ειδικά οι αγρότες) πληρώνουν ενίοτε σε είδος] και αυτό που γράφω δεν είναι υπερβολή (ή  μπορεί και να είναι, αλλά είναι μικρή). 

Όλα αυτά είναι λίγο πολύ γνωστά και έχουν επισημανθεί πολλάκις από συναδέλφους, η κατάσταση όμως αντί να βελτιώνεται χειροτερεύει. Εάν κάποιος δει τις φορολογικές υποχρεώσεις που έχουν συσσωρευθεί στο τέλος Ιουνίου ή θα πάθει εγκεφαλικό ή έμφραγμα κι αυτό που γράφω δεν είναι υπερβολή (ή μπορεί και να είναι, αλλά είναι μικρή).

Για να εκπληρώσουμε όλες αυτές τις υποχρεώσεις στην ώρα τους, θα πρέπει να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε από τον Μάρτιο του 2022 και δυστυχώς σήμερα έχουμε Ιούνιο του 2022 και η χρονομηχανή δεν έχει εφευρεθεί ακόμα (πλησιάζουμε απ΄όσο γνωρίζω αλλά δεν μπορώ να αναφέρω περισσότερα γιατί θα βγω εκτός θέματος).

Σαν να μη φτάνουν όλα αυτά, έχουμε και το υπ. Οικονομικών να μας εμπαίζει (και αυτό δεν είναι υπερβολή) και να αρνείται τη ψήφιση νομοθετικής ρύθμισης που θα αντιμετωπίσει το θέμα της ασθένειας του λογιστή-φοροτεχνικού. Θα ήθελα πραγματικά να ήξερα  γιατί το κράτος δεν δείχνει την ίδια ευαισθησία που έχει δείξει σε άλλες επαγγελματικές ομάδες για ένα τόσο ανθρώπινο θέμα.

Για την ασθένεια του λογιστή έχουν γίνει 4 ερωτήσεις στη Βουλή και μια αναφορά.
Δημοσιονομικό κόστος : Μηδέν
Αποτέλεσμα: Το Υπ. Οικ. δεν κάνει τίποτα.

Για το τέλος επιτηδεύματος  των αγροτών έγινε μια ερώτηση στη Βουλή πριν 3 χρόνια.
Δημοσιονομικό κόστος: Μερικά εκ. ευρώ
Αποτέλεσμα : Ψηφίστηκε άμεσα διάταξη και κάθε χρόνο εδώ και 3 χρόνια ψηφίζεται απαλλαγή.
 

Τώρα σε ό,τι αφορά στη δήλωση του κου Τσακίρη σχετικά με τους λογιστές και τους συμβούλους, θα ήθελα απλά να του υπενθυμίσω ότι επιστρεπτέα προκαταβολή πήραν 605.586 επιχειρήσεις και τα χρήματα που δόθηκαν για τους 7 κύκλους άγγιξαν τα 8.3 δις ευρώ, όταν ο προϋπολογισμός του προγράμματος ήταν συνολικά 8.850 δις (βάσει του τμήματος 3.1 του προσωρινού πλαισίου).
Μπορεί να μας πει ο υφυπουργός όλες αυτές τις επιστρεπτέες ποιος τις διεκπεραίωσε; Μήπως οι υπάλληλοι του υπουργείου του; 

Η αγανάκτηση ενός ολόκληρου κλάδου για τις απαράδεκτες δηλώσεις του υφυπουργού συνοψίζεται στο κείμενο του Κωστή (Γραβιά): Απαξιώνοντας έναν ολόκληρο κλάδο- Αυτός τελικά είναι ο σεβασμός προς τον επαγγελματία λογιστή

Πάντως Κε Υφυπουργέ ακόμα και να μας απολύσετε, εμείς θα βρούμε εργασία και μάλιστα χωρίς άγχος (ελπίζω να δέχονται και άνδρες). 

Όπως ήταν φυσικό οι δηλώσεις αυτές πυροδότησαν αντιδράσεις :

ΠΟΦΕΕ – Ευχαριστώ ή Απόλυση

Συλ.Επαγγ.Λογ.Μεσσηνίας – Διαμαρτυρία για τις δηλώσεις του Υφ. Ανάπτυξης

ΕΛΦΕΕ ΗΛΕΙΑΣ – Αίτημα για ενεργοποίηση του άρθρου 12 του κώδικα δεοντολογίας λογιστών – φοροτεχνικών

Σ.Ο.Λ.Π. – Αισθανόμαστε απογοητευμένοι και εξοργισμένοι

Είπαν : Στην πολιτική, η βλακεία δεν είναι μειονέκτημα.

Ελλάδα 2.0

ΟΕΕ – Υπ. Οικονομικών: Ενημερωτική εκστρατεία οικονομολόγων και επιχειρήσεων για τις ευκαιρίες του «Ελλάδα 2.0»

Ευτυχώς το ΟΕΕ σε συνεργασία με το Υπ. Οικ. θα μας βοηθήσουν να ενημερωθούμε σχετικά με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» έτσι ώστε να μην υπάρξει κίνδυνος να μας απολύσουν ή να μας αφήσουν απλήρωτους. Η πρώτη εκδήλωση  → ΟΕΕ – Ευκαιρίες και προοπτικές του «Ελλάδα 2.0»

Να δεις τι σου’χω για μετά

Για να πάρουμε μια γεύση από το myDATA σε light εκδοχή του υπ. Εργασίας, την περασμένη εβδομάδα κοινοποιήθηκαν :

myΕrgani app – Εγχειρίδιο χρήσης της εφαρμογής

Με την εφαρμογή αυτή ο κάθε εργαζόμενος θα βλέπει όλες τις πληροφορίες που εμείς έχουμε ανεβάσει στην ΕΡΓΑΝΗ ενώ η εφαρμογή θα χρησιμοποιηθεί και για την κάρτα εργασίας που ακολουθεί.

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Εγχειρίδιο χρήσης για την επιχείρηση/εργοδότη

50 σελιδούλες είναι μόνο.

ΕΡΓΑΝΗ: Διάθεση εφαρμογής εργοδότη για την Κάρτα Εργασίας Ergani CardScanner mobile app για δοκιμαστική χρήση σε trial περιβάλλον

Η εφαρμογή θα δουλεύει σε tablet και κινητά. Δώστε προσοχή στις λεπτομέρειες.
Μην πάρετε συσκευή με μικρή μνήμη γιατί σύμφωνα με τις οδηγίες : “Προτείνεται η χρήση συσκευής με τουλάχιστον 2GB RAM. Αν στη συγκεκριμένη συσκευή γίνεται και άλλη χρήση ή έχουν εγκατασταθεί περισσότερες εφαρμογές, ενδεχομένως να χρειάζονται 3GB RAM”.

Επίσης πολύ σημαντική είναι και η επισήμανση (η οποία προβλέπεται από την εργατική νομοθεσία) για τη χρήση της κάμερας : “Κατά τη χρήση της κάμερας για την ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας (QR Code) προτείνεται να γίνεται απενεργοποίηση οποιασδήποτε λειτουργίας image enhancing που ενδεχομένως προσφέρει η συσκευή, καθώς και η ρύθμιση auto focus (αντί για fixed focus). Επίσης, προτείνεται να μην χρησιμοποιείται το φλας της συσκευής ούτε έντονος φωτισμός (πχ προβολέας) στη θέση που έχει τοποθετηθεί η συσκευή. Ασφαλώς, προτείνεται να μην γίνεται χρήση της εφαρμογής σε άμεσο ηλιακό φως.
Μην σας ξενίζουν τα παραπάνω, λίγο πολύ είναι γνωστές αυτές οι έννοιες σε εμάς του λογιστές που έχουμε “Φωτογραφική μνήμη”.
 

Να δεις τι σου’χω για πιο μετά

Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων, ηλεκτρονικό δελτίο αποστολής και σύνδεση Ταμειακών και POS ανάμεσα στα έργα της ΑΑΔΕ για την επόμενη τριετία

Η είδηση αφορά την παρουσίαση του απολογισμού του 2021 και των στόχων για την περίοδο 2022-2025 της ΑΑΔΕ από τον διοικητή, στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Πάντα όμως από τις εκθέσεις αυτές βλέπουμε τις νέες εφαρμογές που σχεδιάζει η ΑΑΔΕ και τις οποίες φυσικά θα τις  χρησιμοποιήσουμε εμείς.

Δηλώσεις

Την περασμένη εβδομάδα “άνοιξε” και η εφαρμογή για τροποποιητικές δηλώσεις αναδρομικών φορολογικού έτους 2020 → Αναδρομικά 2020: Τροποποιητικές δηλώσεις – Διαθέσιμη η υποβολή.

Σχετικά με την καταληκτική προθεσμία και τον νούμερο των δηλώσεων που έχουν υποβληθεί έως σήμερα δεν θα σχολιάσω κάτι. Η μάλλον θα σχολιάσω, άλλαξα γνώμη.
Έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα στατιστικά των υποβολών, η παράταση είναι σίγουρη και το μόνο που μένει να μάθετε είναι μέχρι πότε. Εγώ ξέρω όπως καταλαβαίνετε αλλά δεν μπορώ να προβώ σε αποκαλύψεις από τώρα. Θα γράψω περισσότερα για το θέμα μετά την επίσημη ανακοίνωση, έτσι ώστε να το μάθετε και εσείς, αλλά και για να διαπιστώσετε επίσης ότι το ήξερα.
Το περίεργο με τις δηλώσεις φέτος είναι ότι παρόλο που η εφαρμογή τέθηκε σε λειτουργία νωρίς, ο ρυθμός υποβολής είναι πολύ χαμηλότερος συγκριτικά με άλλα έτη.
Μπορείτε να μαντέψετε το λόγο;

Μήπως φταίει η ασάφεια σχετικά με την επιστρεπτέα προκαταβολή η οποία λύθηκε πρόσφατα;
Μήπως φταίει η κατάργηση των ΜΥΦ η οποία μας δημιουργεί μια αβεβαιότητα σχετικά με τα δεδομένα των βιβλίων;
Μήπως φταίει η επικαιροποίηση των στοιχείων επικοινωνίας;  
Μήπως πήγαμε διακοπές το Πάσχα και αργήσαμε να γυρίσουμε, ή μήπως ορισμένοι συνάδελφοι δεν βρήκαν φέτος το περιοδικό «H φορολογική μου δήλωση» και δεν μπορούν να κάνουν δηλώσεις χωρίς αυτό;
Εννοείται ότι εγώ ξέρω το λόγο, απλά δεν μπορώ να μοιραστώ την πληροφορία αυτή μαζί σας γιατί μετά θα την έχουμε μισή, μισή.

Ρητορική ερώτηση που μου έγινε πρόσφατα (εάν δεν ήταν ρητορική θα την απάνταγα γιατί φυσικά και γνωρίζω).
«Το Ε9 του 2021 γιατί δεν ανοίγει «Γνωρίζουν οι υπεύθυνοι της εφαρμογής ότι ακυρώνονται αγοροπωλησίες ακινήτων λόγω της καθυστέρησης ανοίγματος της εφαρμογή;» Επιτέλους κάποια στιγμή θα πρέπει το κράτος να σταματήσει να βάζει εμπόδια στην επιχειρηματικότητα.

 

Επί του πιεστηρίου -Τροπολογίες που κατατέθηκαν την Παρασκευή το βράδυ

✔  Τροπολογία για την επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής συντάξεων και την συνταξιοδότηση ασφαλισμένων του ΟΓΑ

✔  Εξαίρεση ως προς το πλαφόν στις επαγγελματικές μισθώσεις για το έτος 2022

Τριπλασιάζεται το ποσό της επιδότησης για το πρόγραμμα «Πρώτο Ένσημο»

Προγράμματα οικονομικής στήριξης οικογενειών για την πρόσβαση βρεφών και νηπίων σε υπηρεσίες προσχολικής αγωγής και φροντίδας

Ρύθμιση για τις εκκρεμείς αιτήσεις εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών – οικονομική ενίσχυση στην εταιρεία Ellinair Α.Ε – Σύνδεση προθεσμιών αιτήσεων προγράμματος συνεισφοράς του Δημοσίου σε ευάλωτους οφειλέτες με την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας

myDATA

✔  Ηλεκτρονικό τιμολόγιο στις δημόσιες συμβάσεις: Αποστολή μέσω του δικτύου peppol και του Κέντρου Διαλειτουργικότητας ΓΓΠΣΔΔ

Η ΑΑΔΕ πρόσθεσε στην σελίδα των myDATA και συγκεκριμένα στην ενότητα με τους παρόχους το ακόλουθο κείμενο: 
“Επισημαίνεται οι προμηθευτές του ελληνικού δημοσίου που έχουν ήδη επιλέξει την χρήση Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων και έχουν υποβάλλει τη «Δήλωση Αποκλειστικής Έκδοσης Στοιχείων μέσω Παρόχου» στη Φορολογική Διοίκηση (Α.1258/23.11.2020 και Α.1138/2020), υποχρεούνται να εκδίδουν αποκλειστικά ηλεκτρονικά τιμολόγια προς το Ελληνικό Δημόσιο μέσω παρόχου και να τα αποστέλλουν σε ηλεκτρονική μορφή μέσω του δικτύου peppol και του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΔΔ.”
Αυτήν την περίοδο η εφαρμογή υποδοχής και αποδοχής των Ηλ.Τιμολογίων στο δίκτυο peppol δοκιμάζεται και σύντομα θα υπάρχουν ανακοινώσεις.

Τα  myDATA ήταν το κύριο θέμα συζήτησης της ανοικτής άτυπης πανελλαδικής διαδικτυακής συνάντησης που οργάνωσε ο Λογιστικός Σύλλογος Αθηνών και η οποία έλαβε χώρα την περασμένη εβδομάδα → ΛΣΑ: myDATA και υποβολή φορολογικών δηλώσεων επιχειρήσεων – Ενημέρωση για την άτυπη πανελλαδική διαδικτυακή συνάντηση. Στην συνάντηση συμμετείχαν αρκετοί συνάδελφοι οι οποίοι είπαν την άποψή τους σχετικά με το έργο, ενώ έχω την εντύπωση ότι κατέθεσαν και προτάσεις.
Ο κλάδος έχει ανάγκη από παρόμοιες εκδηλώσεις, οι οποίες μάλιστα έχουν ενωτικό χαρακτήρα. Καλό θα ήταν να συνεχιστούν με την συμμετοχή περισσοτέρων συναδέλφων.
 

Επειδή πραγματικά παρόλο που διαβίβασα τα έσοδα του 2021 με ελάχιστα προβλήματα (δυσκολεύτηκα βέβαια με κάποιες εξειδικευμένες περιπτώσεις), και επειδή πριν από τον Νιφορόπουλο θεωρούμαι (υποκειμενικά) ως ένας από του καλύτερους γνώστες των myDATA, έχω να κάνω μερικές σοβαρές προτάσεις και το εννοώ το “σοβαρές” γιατί μερικοί νομίζουν ότι κάνω συνέχεια χιούμορ, ενώ στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς αυτό.

Η πρότασή μου δεν αφορά τον «πυρήνα» του έργου αλλά μόνο την υλοποίηση, και συνοψίζεται στα ακόλουθα :

  • Τώρα που έχουμε προχωρήσει κάπως και έχουν ξεκινήσει δειλά δειλά οι διαβιβάσεις, τώρα που και οι άνθρωποι της ΑΑΔΕ βλέπουν και κατανοούν (ελπίζω) τα προβλήματα που παρουσιάζονται, θα πρέπει κατά την γνώμη μου να τεθούν κάποια χρονοδιαγράμματα υλοποίησης γιατί διαφορετικά μας βλέπω απολυμένους να κατασκηνώνουμε έξω από την Καραγιώργης Σερβίας.

    Θα πρέπει τα επόμενα βήματα να οριοθετηθούν χρονικά με σαφέστατα χρονοδιαγράμματα από την ΑΑΔΕ με επίσημες ανακοινώσεις οι οποίες ανάλογα με τη φάση του έργου και τις δυσκολίες να αναπροσαρμόζονται αναλόγως.

    Παράδειγμα:  (σημειώστε ότι οι ημερομηνίες είναι ενδεικτικές αν και έχω την αίσθηση ότι για το μεγαλύτερο ψηφιακό έργο της νεοελληνικής ιστορία μάλλον κάπως έτσι θα έπρεπε να είναι).

    Α’ φάση. Διαβίβασης αντικριζόμενων εσόδων χονδρικής – Οριστικοποίηση φάσης και επίλυση προβλημάτων έως 31.12.2022 (η φάση αυτή αφορά παραστατικά του φορολογικού έτους 2021).
    Από 1.1.2023 διαβίβαση σε ορισμένο χρόνο των εσόδων ή με τους χρόνους που περιγράφονται στην ΠΟΛ.1138/2020 (real time, κ.λπ.) ή εφόσον δεν είναι εφικτοί οι χρόνοι αυτοί, διαβίβαση το αργότερο μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα.

    Β φάση. Διαβίβασης λοιπών εσόδων και ειδικών άλλων περιπτώσεων εσόδων για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων που για κάποιο λόγο δεν έχουν υλοποιηθεί στην Α φάση (εκτός λιανικής) (τόκοι, μερίσματα, επιδοτήσεις ενοίκια, κλ.π.) έως 30.6.2023 (τα έσοδα αυτά θα αφορούν το φορολογικό έτος 2022)
    Από 1.7.2023 η διαβίβαση των λοιπών εσόδων θα γίνεται κανονικά στους χρόνους της απόφασης (ΠΟΛ.1138/2020).

    Γ φάση. Συνέχιση διαβίβασης λιανικών συναλλαγών και συμφωνία με esend (ΑΔΗΜΕ,ΦΗΜ,ΦΤΜ) ολοκλήρωση έως 30.12.2023.
    Από 1.1.2024 χαρακτηρισμός λιανικών με τους χρόνους της ΠΟΛ.1138 εφόσον το σύστημα έχει δουλέψει και “έρχονται” συμφωνημένες οι λιανικές στα λογισμικά των επιχειρήσεων. Εάν όχι, διαβίβαση από το λογιστικό πρόγραμμα των λιανικών ανά μήνα.

    Δ φάση. Έναρξη χαρακτηρισμού εξόδων από 1.1.2024 και ολοκλήρωση έως 31.12.2024. Απαραίτητη προϋπόθεση να μπορούμε να βλέπουμε το αναλυτικό βιβλίο.
    Από 1.1.2025 χαρακτηρισμός των εξόδων στους χρόνους της ΠΟΛ.1138 εφόσον μέχρι τις 31.12.2024 δεν έχουν παρουσιαστεί προβλήματα.

    Ε φάση.  Έναρξη προ συμπλήρωσης ΦΠΑ. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2024 (1.7.2024) με τα τα στοιχεία των μηνών αυτών. Ολοκλήρωση έως 31.12.2024

    ΣΤ φάση. Έναρξη προ-συμπλήρωσης Ε3 και συμφωνίες έως την ημερομηνία των δηλώσεων του Φ.Ε. 2025 (30.6.2026 ) με τα στοιχεία του φορολογικού έτους 2025.

    Στην κάθε φάση θα πρέπει να μπορεί να ο λογιστής να βλέπει το αναλυτικό βιβλίο. Δεν μας φτάνει να βλέπουμε μόνο τον ΜΑΡΚ. Πρέπει πριν τη φάση της προ συμπλήρωσης των εντύπων να έχουμε σιγουρευτεί ότι διαβιβάζουμε σωστά και στα σωστά πεδία με τους σωστούς χαρακτηρισμούς, έτσι ώστε οι φάσεις προ συμπλήρωσης να υλοποιηθούν πιο ομαλά.

    Οι κυρώσεις (πρόστιμα) όποια και εάν είναι αυτά  θα ενεργοποιούνται μόνο όταν ολοκληρώνονται οι φάσεις του έργου και τεκμηριωμένα δεν δημιουργούνται προβλήματα στα συστήματα της ΑΑΔΕ. Μετά τον καταλογισμό των οποιονδήποτε προστίμων θα υπάρχει ορισμένος χρόνος συμμόρφωσης, και μόνο όταν δεν θα υπάρχει συμμόρφωση θα οριστικοποιούνται τα πρόστιμα. Σε κάθε φάση του έργου και εφόσον υπάρχουν τεχνικά θέματα η ΑΑΔΕ θα ενημερώνει και θα δίνει περιθώριο για την διόρθωση).
    Η ΑΑΔΕ θα πρέπει να έχει σε real time  web service το οποίο θα ενημερώνει το site της με τον uptime χρόνο που έχει η εφαρμογή (αλλά και τα λογισμικά), έτσι ώστε να μην ψάχνουμε ανακοινώσεις για διακοπές λειτουργίας της εφαρμογής. Θα πρέπει να ενημερωνόμαστε αυτόματα από το λογισμικό ή να το βλέπουμε στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ.

    Τεχνικό εγχειρίδιο από όλες τις εταιρίες λογισμικού σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ για τις διορθώσεις σε περίπτωση σφαλμάτων ή λαθών.
    Εγκύκλιος από την ΑΑΔΕ με σαφές πλαίσιο για το τι γίνεται σε όλες τις περιπτώσεις λαθών/τεχνικών θεμάτων/απώλειας διαβίβασης, μη ενεργού δικτύου, κ.λπ. (στο οποίο θα βασιστούν και οι εταιρίες λογισμικού)  ώστε να ανατρέχει ο κάθε συνάδελφος για να δει πως θα αντιμετωπίσει το κάθε πρόβλημα.

    Κλείνω αναφέροντας ότι οι παραπάνω ημερομηνίες είναι ενδεικτικές. Όπως ενδεικτικές είναι και οι φάσεις. Αυτό που θέλω να τονίσω με τις παρατηρήσεις μου, είναι ότι το έργο θα πρέπει να “σπάσει” σε φάσεις οι οποίες θα αναφέρονται σε απόφαση ή επίσημες ανακοινώσεις, με τρόπο κατανοητό για το λογιστή-φοροτεχνικό και όχι με ορολογία myDATA στην οποία ακόμη αρκετοί δεν είναι εξοικειωμένοι (δείτε για παράδειγμα την Α.1038/2022  και το μπέρδεμα με τις επιδοτήσεις). 

Ψηφιακός Μετασχηματισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

Voucher αναβάθμισης ταμειακών μηχανών και διασύνδεσης με POS, αντικατάστασης ΕΑΦΔΣΣ και δαπάνης υπηρεσιών παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης

«Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση για την υλοποίηση της Δράσης “Ψηφιακός Μετασχηματισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων”, του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 (κωδικός Δράσης 16706), της οποίας οι όροι αναφοράς περιλαμβάνουν κριτήρια επιλεξιμότητας που διασφαλίζουν ότι τα επιλεγμένα έργα συμμορφώνονται με την τεχνική καθοδήγηση σχετικά με την εφαρμογή της αρχής της «μη πρόκλησης σημαντικής βλάβης» (2021/C58/01) μέσω της χρήσης καταλόγου αποκλεισμού και της απαίτησης συμμόρφωσης με τη σχετική ενωσιακή και εθνική περιβαλλοντική νομοθεσία.

Οι επενδύσεις θα στοχεύουν στις τεχνολογίες και υπηρεσίες που προωθούν την ψηφιοποίηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, και συγκεκριμένα στις ηλεκτρονικές πληρωμές, στις ηλεκτρονικές πωλήσεις και στις εφαρμογές ηλεκτρονικής τιμολόγησης, στα εργαλεία ψηφιακής διαφήμισης, στα συστήματα τηλεργασίας, στην επιχειρηματική αναλυτική, στην αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων, στις υπηρεσίες δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας των δεδομένων και αποκατάστασης σε περίπτωση καταστροφής, στην τεχνητή νοημοσύνη, στο διαδίκτυο των πραγμάτων, στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων για ανέπαφη εξυπηρέτηση, στα συστήματα κυβερνοασφάλειας, στις υποδομές και υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους, στα υποδείγματα και στο λογισμικό βιομηχανικών πλατφορμών δεδομένων, στην αναβάθμιση των ταμειακών μηχανών και του οικοσυστήματος των POS.

Επισημάνσεις – Αρθρογραφία κόμβου


Παραίτηση από το δικαίωμα προτίμησης παλαιών μετόχων, από την οποία τεκμαίρεται άτυπη δωρεά – Το νομικό πρόσωπο, ως φορέας δικαιωμάτων και υποχρεώσεων δεν ταυτίζεται με τους μετόχους του (είτε είναι άμεσοι είτε έμμεσοι), και σε κάθε περίπτωση είναι το ίδιο υπόχρεο σε απόδοση φόρου δωρεάς

Παροχές σε είδος προς εργαζομένους – Το αυτοκίνητο ως παροχή σε είδος – Κάτοικοι εξωτερικού και τεκμήρια απόκτησης-εισαγωγή συναλλάγματος

ΔΕΔ – Παραγραφή στις υποθέσεις φοροδιαφυγής

Ανάλωση κεφαλαίου σε κοινή δήλωση συζύγων

ΔΕΔ – Εκπίπτουν οι δαπάνες ένδυσης δικηγόρων – Τεκμηρίωση λοιπών δαπανών (εστιατόρια, καφετέριες, ξενοδοχεία)

Άρθρα Γενική Συνέλευση: Αρμοδιότητα σύγκλησης Γενικής Συνέλευσης – Πρόσκληση και περιεχόμενο αυτής

Διάλειμμα – Το φαινόμενο του ξερόλα

Η επιλογή του θέματος είναι τυχαία. Η μήπως δεν είναι;

  • Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε γνωρίσει αυτόν τον τύπο ανθρώπου που, πριν προλάβεις να πεις κάτι, εκείνος γνωρίζει την απάντηση! Που, αν τολμήσεις και τον αμφισβητήσεις, θα γίνει πυρ και μανία! Είναι ο ίδιος άνθρωπος, που μπορεί και χρησιμοποιεί τα λόγια σου, με τη δικιά του πινελιά, ισχυριζόμενος ότι τα σκέφτηκε πρώτος και, φυσικά, τα λέει καλύτερα από σένα!

    Οι αρχαίοι προγονοί μας ισχυρίζονταν ότι η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια. Το φαινόμενο «παντογνώστης» απέχει από την πραγματικότητα. Η ημιμάθεια εχθρεύεται τη γνώση, διότι περιορίζει τον άνθρωπο από το να εξελιχθεί, σε αντίθεση με την αμάθεια, η οποία  κινητοποιεί τον άνθρωπο να προσπαθήσει να διευρύνει τις γνώσεις του…

    Ο ξερόλας βασίζεται στην ημιμάθειά του…
    Ο ξερόλας είναι το άτομο που πάντα έχει άποψη για όλα. Δεν έχει σημασία εάν δεν έχει την παραμικρή γνώση πάνω σε κάποιο αντικείμενο. Πάντα θα επιμένει με τρόπο επιβλητικό, μπας και πείσει τους άλλους ότι η άποψή του είναι η μόνη αλήθεια. Εξαιτίας του υπέρμετρου εγωισμού του και της ανικανότητας να παραδεχτεί ότι έχει ελλιπείς γνώσεις, καταλήγει να γίνεται στενόμυαλος, συνεπώς με το πέρασμα των χρονών να μαθαίνει λιγότερα…

    Ο ξερόλας βασίζει τις γνώσεις του σε σκόρπιες επιφανειακές γνώσεις από εδώ και από εκεί… Απεχθάνεται να γνωρίζει πράγματα από την προσωπική-συστηματική μελέτη, γι’ αυτό και συνήθως οι γνώσεις που παινεύεται ότι κατέχει είναι υπερεκτιμημένες. Ορισμένες φορές επιλέγει να χρησιμοποιήσει λόγια και θεωρίες κάποιων άλλων, προκειμένου να διασφαλίσει την εγκυρότητα του λόγου του και να πρωταγωνιστήσει…

    Υπάρχουν δύο διακριτοί τύποι ξερόλα: πρώτον, ο εξυπνάκιας της παρέας, που κατανοεί πλήρως ένα θέμα συζήτησης, ενώ έχει πλήρη άγνοια. Στο δεύτερο τύπο, ο εξυπνάκιας προσποιείται ότι γνωρίζει το θέμα της συζήτησης -για παράδειγμα, σε μια συζήτηση ανθρώπων που έχουν ζήσει χρόνια σε χώρα του εξωτερικού, ο ξερόλας της παρέας (ο οποίος δεν έχει επισκεφτεί ποτέ τη συγκεκριμένη χώρα) επιμένει ότι είναι ειδήμονας για τον τρόπο ζωής των κατοίκων της, επειδή… το άκουσε από τον αδελφό του ξαδέρφου του μπατζανάκη του και βγάζει συμπεράσματα. Δεν τον ενδιαφέρει να ερευνήσει για το αν αυτό που άκουσε είναι αληθινό η όχι…

    Τι υποκινεί αυτή τη ναρκισσιστική σφοδρή επιθυμία για την αυτοκολακεία;
    Σύμφωνα με την ψυχολογία, ένα πρόσωπο που ενεργεί ως ξερόλας, μπορεί να εμπεριέχει στο χαρακτήρα του, εκτός από αλαζονεία, στοιχεία ψυχοπαθολογίας, όπως μεγαλομανία και ναρκισσισμό.

    Πίσω από τη μάσκα του ειδήμονα, ο ξερόλας κρύβει με έντεχνο τρόπο τη χαμηλή αυτοεκτίμησή του και την ανάγκη να πείσει πάνω από όλα, τον ίδιο του τον εαυτό για την δική του αξία. Οι προσπάθειες εντυπωσιασμού των άλλων αποτελούν μια επίδειξη για το πόσο έξυπνος, ενδιαφέρων, αστείος είναι, με απώτερο σκοπό την αποδοχή και την επιβεβαίωση των τρίτων. Ως συνέπεια, ο ξερόλας φροντίζει να επιλέγει να περιβάλλεται από εκείνον τον κοινωνικό περίγυρο, ο οποίος θα επιδείξει θαυμασμό και ευγνωμοσύνη που μοιράστηκε τις γνώσεις του.

    Το παραπάνω κείμενο είναι της Έλσας Μπάρδα, Ψυχολόγου, αναλύτρια εφαρμοσμένης συμπεριφοράς.

Το φαινόμενο του “ξερόλα” έχει γιγαντωθεί ταυτόχρονα με την αύξηση της χρήσης των social media, άνθρωποι κάθε μορφωτικού επιπέδου και επαγγέλματος έχουν γνώμη για όλα ακόμη και για εξειδικευμένα ζητήματα που ούτε καν γνωρίζουν αλλά νομίζουν ότι γνωρίζουν. Διαχωρίζω αυτούς που λένε τη γνώμη τους γιατί καλούνται να απαντήσουν σε μία ερώτηση, από αυτούς που γράφουν συνεχώς τη γνώμη τους για τελείως διαφορετικά θέματα —κάθε ημέρα— χωρίς  καν να έχουν ερωτηθεί.
Αν και η πρώτη κατηγορία φαινομενικά είναι πιο αθώα, ωστόσο σπάνια βλέπουμε και από αυτά τα πρόσωπα απαντήσεις του τύπου «δεν γνωρίζω» ή «δεν είμαι ειδικός».
Η δεύτερη κατηγορία η οποία είναι και η πιο επικίνδυνη αποτελείται από πρόσωπα τα οποία παρασυρόμενα από την ημιμάθειά τους θεωρούν ότι πρέπει να κοινοποιήσουν την άποψή τους για οποιοδήποτε θέμα ικανοποιώντας (πιθανότατα) την ανάγκη τους για συνεχή προβολή. 

Το φαινόμενο αυτό κατά την άποψή μου (ως ειδικού στο θέμα) δημιουργεί πρόβλημα σε ένα μεγάλο μέρος του κοινωνικού συνόλου. Όσοι διαβάζουν τους ημιμαθείς παραπληροφορούνται, ενώ ταυτόχρονα οι δεύτεροι παρασυρόμενοι από το χειροκρότημα (like) συνεχίζουν να διαχέουν την ημιμάθειά τους. Το δυστύχημα σε αυτό το φαινόμενο είναι ότι δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι την ίδια αντίληψη και αυτό το εκμεταλλεύονται οι ημιμαθείς (ηθελημένα ή άθελά τους) με αποτέλεσμα να δημιουργούνται «περσόνες» τύπου Αρ. Σώρρα. Το επίσης ατυχές για ορισμένους μη ηθελημένα ξερόλες, είναι ότι όσοι ξέρουν, δεν ασχολούνται μαζί τους με αποτέλεσμα αυτοί να μένουν με την εντύπωση ότι πραγματικά γνωρίζουν ένα θέμα, ενώ στην πραγματικότητα η αλήθεια απέχει από την γνώμη τους όσο απέχει η πάταξη της φοροδιαφυγής από την πλήρη λειτουργία των myDATA.
 

Όσοι βλέπετε/βλέπουμε/βλέπουν πτυχές του  εαυτού τους στο παραπάνω κείμενο…. καλά κάνετε/κάνουμε/κάνουν.

 

Είπαν : “Η τιμή είναι αυτό που πληρώνεις, αξία είναι αυτό που παίρνεις.”

Τέλος ανακύκλωσης

Τέλος ανακύκλωσης: Διευκρινίσεις σχετικά με το τέλος στα πλαστικά μπουκάλια με ετικέτα PVC

  • Για λόγους ορθής εφαρμογής της επιβολής του τέλους ανακύκλωσης :
    Α. -Το τέλος ανακύκλωσης επιβάλλεται στα πλαστικά μπουκάλια υγρών (νερό, αναψυκτικά, γάλα, λάδι, σάλτσες, απορρυπαντικά κ.ά.), στα οποία εφαρμόζεται ετικέτα από πολυβινυλοχλωρίδιο PVC, που καλύπτει όλη την επιφάνεια της φιάλης (full sleeve). Τέτοιου τύπου συσκευασίες απαντώνται κυρίως σε ποτά αλλά όχι αποκλειστικά.

    – Το τέλος ανακύκλωσης αφορά μόνο πλαστικά μπουκάλια με ετικέτα PVC και σε όχι άλλα πλαστικά προϊόντα ακόμη κι αν έχουν ετικέτα από PVC.

    Δεν επιβάλλεται σε μπουκάλια κατασκευασμένα από άλλα υλικά όπως γυαλί.

    -Το τέλος ανακύκλωσης δεν επιβάλλεται σε πλαστικά μπουκάλια που έχουν καψύλιο από PVC στο πώμα (για λόγους ασφαλείας).

    – Η καταβολή του τέλους ανακύκλωσης επιβάλλεται στον τελικό καταναλωτή στο σημείο λιανικής πώλησης ανά τεμάχιο προϊόντος. Το τέλος ανακύκλωσης ορίζεται σε οκτώ (8) λεπτά προ ΦΠΑ. 

    Β. Οι παραγωγοί ή εισαγωγείς προϊόντων συσκευασμένων σε πλαστικά μπουκάλια, τα οποία φέρουν ετικέτα από PVC:

    – καλούνται να ενημερώνουν τους φορείς πώλησης για τα ανωτέρω προϊόντα, προκειμένου να εφαρμοστεί το μέτρο ορθά και να αποφευχθεί η σύγχυση των καταναλωτών σχετικά με τις ανακυκλώσιμες ή μη συσκευασίες.

    – απαγορεύεται να θέτουν είτε επί της πλαστικής φιάλης είτε επί της ετικέτας σήμανση για δυνατότητα ανακύκλωσης της συσκευασίας.

 

Χωρίς σχόλιο


 Γυναίκες στα ΔΣ των επιχειρήσεων – Τουλάχιστον το 40% των μη εκτελεστικών διοικητικών στελεχών θα πρέπει να είναι γυναίκες

ΣτΕ – ‘Αρειος Πάγος – ΔΕΕ

✏ ΣτΕ 17/2022 Αφετηρία προθεσμίας άσκησης ενδοστρεφούς προσφυγής από Κοινωνικοασφαλιστικό Οργανισμό

✏ ΣτΕ 1195/2022 – Μη απαλλαγή κοινωφελούς ιδρύματος από εργοδοτικές εισφορές υπέρ πρώην ΤΣΜΕΔΕ για απασχόληση έμμισθου μηχανικού

✏ ΣτΕ 2462/2020 Τραπεζική εταιρεία – Μη αναγνώριση προς επιστροφή, φόρου παρακρατηθέντος στα φορολογηθέντα, κατ’ ειδικό τρόπο εισοδήματα

✏ ΣτΕ 717/2021 Πώς προβάλλονται παραδεκτά λόγοι παραγραφής που δεν είχαν συμπεριληφθεί στο δικόγραφο της ενδικοφανούς προσφυγής

✏ ΣτΕ 396/2021 ΚΒΣ – Για την αφαίρεση στην επαγγελματική εγκατάσταση επισήμων στοιχείων αρκεί η απλή απόδειξη παραλαβής

✏ ΣτΕ 1267-1274/2022: Πρακτικά δικαστικού συμβιβασμού για πρόστιμο ΚΒΣ. Δεν απορρέει δεδικασμένο ώστε να δεσμεύεται το δικαστήριο της φορολογίας εισοδήματος ή φ.π.α.

✏ ΣτΕ 1275/2022 – Έννοια νόθευσης φορολογικού στοιχείου. Επιβολή προστίμου χωρίς να διαπιστώνεται φοροδιαφυγή. Αρχή της αναλογικότητας. Ακύρωση προστίμου

Άρειος Πάγος 625/2022 Σχετικά με την επιβολή εισφοράς αλληλεγγύης και εισφοράς υπέρ ΟΑΕΔ από τους έμμισθους δικηγόρους Δημοσίου, ΝΠΔΔ ΟΤΑ, Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών και ΝΠΙΔ, συμπεριλαμβανομένων των Τραπεζών

✏ Υπόθεση C‑55/21 Δεν υφίσταται υποχρέωση των κρατών μελών να θεσπίσουν ρύθμιση που προβλέπει την επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης για τα βιομηχανοποιημένα καπνά που τίθενται σε ανάλωση και καταστρέφονται υπό τελωνειακή εποπτεία

ΔΕΔ

➤  ΔΕΔ Α 4603/2021 Επιβολή προστίμου λόγω παραβίασης ΦΤΜ από την επιχείρηση μεταπώλησης

➤  ΔΕΔ Α 4659/2021 Πρόστιμα μη διαφύλαξης ηλεκτρονικών αρχείων ΦΗΜ και παραβίασης στη λειτουργία ΦΗΜ

➤  ΔΕΔ Θ 3474/2021 Prorata σε εταιρία με μισθώσεις

Νομοθεσία


Νόμος 4938/2022 – Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νόμος με τις τροποποιήσεις στον κώδικα δικηγόρων και τις δικηγορικές εταιρίες

Απλοποίηση διαδικασίας χορήγησης ασφαλιστικής ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος

Υπ. Εργασίας: Ψηφίστηκε η τροπολογία για την ασφαλιστική ενημερότητα στις μεταβιβάσεις ακινήτων

Φορολογικές και όχι μόνο αποφάσεις

 

Επίδομα ρεύματος – Μετά τις 14.6 έως 30.6.2022 οι αιτήσεις – Οι δικαιούχοι, ο τρόπος επικαιροποίησης στοιχείων κατοικίας και οι λοιπές λεπτομέρειες για τη χορήγηση της ενίσχυσης

  • Όλες οι λεπτομέρειες για την χορήγηση του επιδόματος ρεύματος για το πεντάμηνο από 1ης Δεκεμβρίου 2021 έως 31η Μαΐου 2022.
    Η οικονομική ενίσχυση παρέχεται σε φυσικά πρόσωπα, φορολογικούς κατοίκους Ελλάδος, με ετήσιο καθαρό οικογενειακό εισόδημα μετά την αφαίρεση των φόρων, φορολογικού έτους 2020, έως τις σαράντα πέντε χιλιάδες (45.000) ευρώ. Αν ο υπόχρεος υποβάλει για πρώτη φορά φορολογική δήλωση για το φορολογικό έτος 2021, λαμβάνεται υπόψη το καθαρό οικογενειακό εισόδημα μετά φόρων, φορολογικού έτους 2021.
    Τα στοιχεία εισοδήματος του φορολογικού έτους 2020, λαμβάνονται υπόψη, όπως έχουν δηλωθεί έως την 1η Μαΐου 2022. Τα στοιχεία φορολογικής κατοικίας, καθώς και του εισοδήματος φορολογικού έτους 2021, λαμβάνονται υπόψη, όπως έχουν δηλωθεί, μέχρι τη στιγμή της αίτησης για τη λήψη της οικονομικής ενίσχυσης κάθε δικαιούχου.

    Οι αιτήσεις θα ξεκινήσουν μετά τις 14.6.2022 και η καταληκτική προθεσμία είναι έως την 30η Ιουνίου 2022.
    → Η απόφαση :   3365/3.6.2022

✔ Ενίσχυση λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος – Έκτακτη εισφορά στους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας – Οικονομικά κίνητρα για δραστηριότητες με σημαντική συμβολή στον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής. Κοινοποίηση διατάξεων

  • Η απόφαση αφορά την κοινοποίηση των άρθρων 24, 36, 37 και 45 του ν. 4936/2022.
    Το άρθρο 24 αφορά σε φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες.
    Το άρθρο 36 αφορά σε φυσικά πρόσωπα, φορολογικούς κατοίκους Ελλάδος, με ετήσιο καθαρό οικογενειακό εισόδημα μετά την αφαίρεση των φόρων, φορολογικού έτους 2020, έως τις σαράντα πέντε χιλιάδες (45.000) ευρώ.
    Το άρθρο 37 αφορά σε παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας για το σύνολο των μονάδων παραγωγής τους, καθώς και εκείνες που εκπροσωπούνται από Φορείς Σωρευτικής Εκπροσώπησης (ΦΟ.Σ.Ε.).
    → Η απόφαση :Ο ΔΕΑΦ 1048348 ΕΞ 01-06-2022

Επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού – Δημοσιεύθηκε το πρόγραμμα επιδότησης διακοπών για την περίοδο 2022-2023

  • Δικαιούχοι/ωφελούμενοι του Προγράμματος
    Ως «Δικαιούχοι» του προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού περιόδου 2022-2023 ορίζονται:
    α) ασφαλισμένοι/-νες που συγκεντρώνουν κατά το προηγούμενο της έναρξης του προγράμματος ημερολογιακό έτος 50 ημέρες από την ασφάλισή τους στον eΕΦΚΑ λόγω εξαρτημένης σχέσης εργασίας ιδιωτικού δικαίου με εισφορές υπέρ των συνεισπραττόμενων κλάδων της Δ.ΥΠ.Α. ή/και τη χορήγηση ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας του άρθρου 142 του ν. 3655/2008, ή/και τη χορήγηση τακτικής επιδότησης ανεργίας με βάση τις κοινές περί ανεργίας διατάξεις ή/και επιδόματος μακροχρονίως ανέργων περ. ΙΙΙ της υποπ. 1 της παρ. ΙΑ του ν. 4093/2012,
    β) άνεργοι εγγεγραμμένοι στο Ειδικό Μητρώο Ανέργων ΑμεΑ της Δ.ΥΠ.Α. κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων.
    → Η απόφαση : οικ. 55349/10.6.2022

Έως 14.6.2022 οι αιτήσεις για την ενίσχυση εφημερίδων, ραδιοφωνικών σταθμών, τηλεόρασης και ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης

  • Με την τροποποίηση αυτή προβλέπεται :
    – Ήδη υποβληθείσες στον ΕΔΟΕΑΠ αιτήσεις δικαιούχων του άρθρου 1 της υπ’ αρ. 81/24.05.2022 (Β’ 2568) κοινής υπουργικής απόφασης, δε χρειάζεται να υποβληθούν εκ νέου, δύνανται, ωστόσο, οι αιτούντες να υποβάλλουν συμπληρωματικά δικαιολογητικά, εφόσον απαιτούνται
    – Παρατείνεται και ορίζεται καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή της αίτησης
    – Σχετικά με τους δικαιούχους της ενίσχυσης προστίθεται εδάφιο το οποίο αναφέρει : Επιχείρηση που ήταν, κατά τα ανωτέρω, προβληματική την 31η Δεκεμβρίου 2019, αλλά, στη συνέχεια, έπαυσε να είναι, δύναται να επιλεχθεί.
    → Η απόφαση : 90/10.06.2022

 

Παράταση περιόδου εφαρμογής προαιρετικού μηχανισμού αντιστροφής της επιβάρυνσης για τις παραδόσεις ορισμένων αγαθών και την παροχή ορισμένων υπηρεσιών που είναι επιδεκτικά απάτης, και του μηχανισμού ταχείας αντίδρασης κατά της απάτης στον τομέα του ΦΠΑ
→ Η οδηγία  : Οδηγία (ΕΕ) 2022/890 του Συμβουλίου της 3ης Ιουνίου 2022 για την τροποποίηση της οδηγίας 2006/112/ΕΚ όσον αφορά την παράταση της περιόδου εφαρμογής του προαιρετικού μηχανισμού αντιστροφής της επιβάρυνσης για τις παραδόσεις ορισμένων αγαθών και την παροχή ορισμένων υπηρεσιών που είναι επιδεκτικά απάτης, και του μηχανισμού ταχείας αντίδρασης κατά της απάτης στον τομέα του ΦΠΑ
 

Τροποποίηση της απόφασης Α.1228/2020 ως προς τους μήνες για τους οποίους παρέχεται απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής του συνολικού μισθώματος.

  • Με την απόφαση αυτή τροποποιείται η Α.1228/2020  σχετικά με τους μήνες στήριξης που ίσχυσαν για την μείωση των μισθωμάτων από Απρίλιο έως και Ιούλιο 2021.
    → Η απόφαση : Α.1072/2022

 

Κίνητρα Ευρεσιτεχνίας – Οι επιλέξιμες δαπάνες και οι λοιπές λεπτομέρειες για την φορολογική απαλλαγή

  • Με την απόφαση αυτή καθορίζονται οι φορείς πιστοποίησης της ευρεσιτεχνίας, τα κριτήρια χαρακτηρισμού των επιλέξιμων και μη δαπανών, των προϋποθέσεων, των όρων, της διαδικασίας και κάθε άλλου αναγκαίου θέματος για την εφαρμογή του άρθρου 71Α του ν. 4172/ 2013.

    Υπενθιμίζεται ότι Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 71Α του ν. 4172/2013 (Κ.Φ.Ε.), όπως αυτό ισχύει μετά την τροποποίησή του με την παρ. 1 του άρθρου 89 του ν. 4864/2021, τα κέρδη της επιχείρησης από την εκμετάλλευση ευρεσιτεχνίας διεθνώς αναγνωρισμένης στο όνομά της, που αναπτύχθηκε από την ίδια, απαλλάσσονται από τον φόρο εισοδήματος για έως τρεις (3) συνεχόμενες χρήσεις, αρχής γενομένης από τη χρήση μέσα στην οποία πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά τα κέρδη αυτά. Η απαλλαγή χορηγείται με την προϋπόθεση ότι υπάρχει σύνδεση με τις δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης που πραγματοποιήθηκαν από την επιχείρηση για την ανάπτυξη της ευρεσιτεχνίας.
    Με την απόφαση αυτή ως φορέας πιστοποίσης ορίζεται είναι ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (Ο.Β.Ι.), ο οποίος ιδρύθηκε με το άρθρο 1 του ν. 1733/1987.
    → Η απόφαση : 79628 ΕΞ 2022

 

Οι φορολογικές διατάξεις του νόμου 4935/2022 με τα κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων – Οδηγία ΑΑΔΕ

  • Διατάξεις των κάτωθι άρθρων:
    α) Άρθρο 1 «Πεδίο Εφαρμογής» αφορά σε ατομικές επιχειρήσεις, νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες.
    β) Άρθρο 2 «Ορισμοί»
    γ)Άρθρο 3 «Απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος στην περίπτωση μετασχηματισμού επιχειρήσεων»
    δ) Άρθρο 4 «Απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος στην περίπτωση συνεργασίας προσώπων»
    ε) Άρθρο 5 «Απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος στην περίπτωση εισφοράς ατομικής επιχείρησης»
    στ) Άρθρο 6 «Γενικές διατάξεις για την απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος»
    ζ) Άρθρο 7 «Απαλλαγή εισοδήματος από υπεραξία μεταβίβασης παγίων σε τρίτο»
    η) Άρθρο 9 «Απαλλαγή από τέλος χαρτοσήμου και συναφείς φορολογικές απαλλαγές»
    θ) Άρθρο 10 «Αναγνώριση έκπτωσης δαπανών σε περιπτώσεις απόκτησης εταιρικών συμμετοχών»
    ι) Άρθρο 11 «Μεταφορά ζημιάς -Αντικατάσταση παρ.3 του άρθρου 2 του ν. 2166/1993»
    ια) Άρθρο 12 «Προϋποθέσεις για την απαλλαγή από την επιβολή φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου-Προσθήκη εδαφίων στην παρ.1 άρθρου 3 του ν.δ. 1297/1972
    ιβ) Άρθρο 13 «Απαλλαγή από την επιβολή φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου-Προσθήκη εδαφίου στην παρ.1 άρθρου 3 του ν. 2166/1993»
    ιγ) Άρθρο 14 «Κίνητρα για μετασχηματισμούς επιχειρήσεων-Τροποποίηση άρθρου 61 του ν.4438/2016»
    ιδ) Άρθρο 15 «Απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος στην περίπτωση συνεργασίας φυσικών
    ιε) προσώπων, κατά κύριο επάγγελμα αγροτών»
    ιστ) Άρθρο 16 «Συμβολαιακή γεωργία»
    ιζ) Άρθρο 18 «Μεταβατικές διατάξεις»
    ιη) Άρθρο 19 «Καταργούμενες διατάξεις»
    ιθ) Άρθρο 23 «Υπολογισμός φόρου επί της συνολικής αξίας ανά εμπράγματο δικαίωμα επί ακινήτου-Τροποποίηση Ενότητας Γ του άρθρου 4 του ν. 4223/2013»
    κ)Άρθρο 24 « Πληρωμή του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων-Τροποποίηση παρ.1 άρθρου 8 του ν. 4223/2013»
    λ) Άρθρο 28 «Έναρξη ισχύος»
    → Η απόφαση : Ο ΔΕΑΦ 1048263 ΕΞ 01-06-2022

 

Μόνιμες εγκαταστάσεις αλλοδαπών νομικών προσώπων – Οι διατάξεις του άρθρου 48Α ΚΦΕ έχουν εφαρμογή και για την υπεραξία που προκύπτει από τη μεταβίβαση συμμετοχών 

  • Με την εγκύκλιο αυτή παρέχονται συμπληρωματικές οδηγίες για την απόφαση Ε.2057/2021 αναφορικά με την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 48Α του ΚΦΕ στις μόνιμες εγκαταστάσεις αλλοδαπών νομικών προσώπων στην Ελλάδα.

    Γίνεται δεκτό για λόγους ίσης μεταχείρισης και σύμφωνα με την πάγια νομολογία ΔΕΕ και την υποχρέωση της χώρας μας να εφαρμόζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία, ότι οι διατάξεις του άρθρου 48Α ΚΦΕ έχουν εφαρμογή και για την υπεραξία που προκύπτει από τη μεταβίβαση συμμετοχών μόνιμης εγκατάστασης στην Ελλάδα αλλοδαπού νομικού προσώπου, το οποίο είναι φορολογικός κάτοικος κράτους – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου.
    → Η απόφαση : Ε.2047/2022

 


Ρύθμιση ανεξόφλητων οικονομικών αξιώσεων παραμεθορίου – Η απόφαση με τους όρους, τις προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά και τη διαδικασία χορήγησης δικαιώματος έκπτωσης σε οφειλές προς τη φορολογική διοίκηση και τους ΦΚΑ
→ Η απόφαση : 51245/01-06-2022

Αποφάσεις για πληγέντες από φυσικά φαινόμενα

78659 ΕΞ 2022 Καθορισμός επιχορήγησης των πληγέντων από τον σεισμό της 30ής Οκτωβρίου 2020, στην Περιφερειακή Ενότητα Χίου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου

76714 ΕΞ 2022 Χορήγηση ενίσχυσης με τη μορφή προκαταβολής για την αποζημίωση των πληγέντων από την πλημμύρα της 14ης και 15ης Οκτωβρίου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Κέρκυρας της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων

73506 ΕΞ 2022 Καθορισμός επιχορήγησης των πληγέντων από την πλημμύρα της 4ης Απριλίου 2020 σε περιοχές του Δήμου Σκιάθου της Περιφερειακής Ενότητας Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας

71713 ΕΞ 2022 Καθορισμός επιχορήγησης των πληγέντων από τις πλημμύρες της 20ης έως 26ης Νοεμβρίου 2019 σε περιοχές του Δήμου Θάσου της Περιφερειακής Ενότητας Θάσου και των Δήμων Καβάλας και Παγγαίου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

72851 ΕΞ 2022 Καθορισμός επιχορήγησης των πληγέντων από την πλημμύρα της 10ης Ιουλίου 2019 σε περιοχές των Δήμων Ιάσμου, Κομοτηνής και Μαρωνείας-Σαπών της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης της Περιφέρειας Ανατολική Μακεδονίας και Θράκης

78462 ΕΞ 2022 Καθορισμός επιχορήγησης των πληγέντων από τον ανεμοστρόβιλο της 4ης Νοεμβρίου 2019, σε περιοχές του Δήμου Καλαμάτας της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου

76304 ΕΞ 2022/2.6.2022 Καθορισμός επιχορήγησης των πληγέντων από την πλημμύρα της 12ης Ιανουαρίου 2021 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Λοιπές αποφάσεις

53387/6.6.2022 Καθορισμός αναγκών εποχικού προσωπικού Παιδικών Εξοχών Κατασκηνώσεων του Κρατικού Προγράμματος έτους 2022

Δ.ΟΡΓ.Δ 1048605 ΕΞ 03-06-2022 Έκδοση του «Εγχειριδίου των συνηθέστερων ερωτημάτων που υποβάλλονται από τους πολίτες και των αντίστοιχων απαντήσεων σε Τελωνειακά θέματα», Μαΐου 2022

ΣΛΟΤ 384/2022 Έργα σύνδεσης ΑΔΜΗΕ

Λοιπές ειδήσεις με ενδιαφέρον που δημοσιεύθηκαν την περασμένη εβδομάδα

Σε λειτουργία η εφαρμογή για ενίσχυση επιχειρήσεων Ημαθίας, Πέλλας, Κοζάνης, Καστοριάς, Φλώρινας, Λάρισας

Πρώτη αρωγή σε περιοχές της Κρήτης που επλήγησαν από το σεισμό του Σεπτεμβρίου: Νέες αιτήσεις ή τροποποίηση αιτήσεων που έχουν υποβληθεί έως και 14.6.2022ΑΑΔΕ – Κρατική Αρωγή: Αιτήσεις και για νέες περιοχές στην Κρήτη – Τροποποιητικές έως 14 Ιουνίου

Κατώτατος μισθός: Συμβούλιο και Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία για τη νέα νομοθεσία της ΕΕ

Στο 11,3% ο πληθωρισμός για τον Μάιο – Στα επίπεδα του 1995

Αδήλωτα τετραγωνικά: Δεκτές και οι δηλώσεις με ορθά στοιχεία που υποβλήθηκαν από 1.1.2022 έως και 23.3.2022

Αυξημένα τα φορολογικά έσοδα τον Μάρτιο και τον Απρίλιο σύμφωνα με τις εκθέσεις πορείας των εσόδων από φόρους της ΑΑΔΕ

Μέσω ΕΣΠΑ 2ος κύκλος χρηματοδότησης για τις νεοφυείς επιχειρήσεις του Elevate Greece που επλήγησαν από την πανδημία – Από 22 Ιουνίου οι αιτήσεις

Κτηματολόγιο: Παρατείνεται η ανάρτηση σε Λάρισα και Καρδίτσα

Στεγαστικό επίδομα φοιτητών – Διεύρυνση των δικαιούχων

Video παρουσίασης της Δράσης “Επιχορήγηση υφιστάμενων επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από την πανδημία, σε περιοχές που υπέστησαν μεγάλες φυσικές καταστροφές” του ΕΠΑνΕΚ

Νέα Δράση ΕΠΑνΕΚ: Στήριξη Νεοφυών Επιχειρήσεων Εθνικού Μητρώου «Elevate Greece» για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19 (Β’ Κύκλος)

✔  Η εορτή του Αγίου Πνεύματος

Ελπίζω να μη κούρασα πολύ το πνεύμα σας σήμερα, μιας που είναι και η μεγάλη γιορτή του Αγίου Πνεύματος.
Ζήστε το σήμερα, “ρίχνετε” όμως και μερικές κλεφτές ματιές στην επόμενη ημέρα γιατί δεν αργεί να έρθει. Συνήθως κάνει μια ημέρα.

Καλή συνέχεια
 

Πηγή