Εδώ και μερικά χρόνια, ειδικά μετά τον υποτιθέμενο ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους, υπάρχουν περίοδοι που οι λογιστές καλούνται να διεκπεραιώσουν εργασίες στο πλαίσιο αυστηρών χρονοδιαγραμμάτων που τίθενται χωρίς πολλή σκέψη από τα εκάστοτε υπεύθυνα υπουργεία. Η υποβολή των δηλώσεων είναι μια από αυτές. Η ασθένεια αλλά και η έλλειψη συνεργατών μπορεί να δυσκολέψει σημαντικά την ομαλή και σωστή διεκπεραίωση αυτών των υποχρεώσεων, με ενδεχόμενες αρνητικές συνέπειες για τους πελάτες και την επιχείρηση. Όλοι συμφωνούμε πως οι λογιστές διαχειρίζονται ευαίσθητα οικονομικά δεδομένα των πελατών τους και η απουσία τους από το γραφείο μπορεί να δημιουργήσει άγχος, πίεση και κενά ασφαλείας δυσκολεύοντας την πρόσβαση σε πληροφορίες και επηρεάζοντας την ομαλή ροή εργασιών του γραφείου. Δυστυχώς ενώ γνωρίζουμε την σπουδαιότητα αλλά και την δύναμη που έχουμε ως κλάδος δεν έχουμε καταφέρει να συμφωνήσουμε ούτε στα βασικά προβλήματα του κλάδου και με ενιαίο μέτωπο να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα. Όταν θα σταματήσουμε το “εγώ” και θα ασχοληθούμε με το “εμείς” ίσως κάτι θα αλλάξει προς το καλύτερο.
Τα μέτωπα είναι πολλά (δηλώσεις, mydata, κ.λπ) και έρχεται να προστεθεί τώρα και η ψηφιακή κάρτα εργασίας για την οποία το αρμόδιο υπουργείο μόλις δύο χρόνια μετά την πρώτη έναρξη εξέδωσε εγκύκλιο με την οποία αλλάζει θέση σε ορισμένα θέματα (δείτε πιο κάτω) και δίνει διευκρινήσεις σε μερικά ακόμα. Εν μέσω υποβολής δηλώσεων πρέπει να μελετηθεί η εγκύκλιος προσεκτικά και φυσικά να υπάρξει και ανάλογη ενημέρωση των πελατών εργοδοτών.
Δεν είναι όμως μόνο η ψηφιακή κάρτα που έρχεται, υπάρχει και η διασύνδεση των pos με τις ΦΗΜΑΣ του παρόχους και τα ERP και που γι αυτή τη διασύνδεση η ΑΑΔΕ εξέδωσε εγκύκλιο (δείτε πιο κάτω) με νέες διευκρινίσεις που ξεκαθαρίζουν ποιος τελικά υποχρεούται ή όχι σε διασύνδεση.

Η ΑΑΔΕ όμως δεν περιορίστηκε στην έκδοση μόνο της εγκυκλίου. Ξεκίνησε μέσα στο Σαββατοκύριακο να στέλνει και ενημερωτικά email σχετικά με την υποχρέωση διασύνδεσης τονίζοντας επίσης ότι, για τη μη συμμόρφωση των υπόχρεων στη διασύνδεση υπάρχουν και πρόστιμα.

  • Αγαπητή κυρία / Αγαπητέ κύριε,
    Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία που τηρούνται στα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, δεν έχετε διασυνδέσει το ταμειακό σας σύστημα με το/τα τερματικά POS που διαθέτει η επιχείρησή σας.
    Υπενθυμίζουμε ότι η προθεσμία ολοκλήρωσης της διασύνδεσης εκπνέει την 1η Ιουλίου 2024 και η μη διασύνδεση επισύρει πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ή είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ, ανάλογα με το λογιστικό σύστημα (απλογραφικό ή διπλογραφικό) που είστε υπόχρεοι να τηρείτε.
    Σε περίπτωση που δεν έχετε έρθει σε επικοινωνία με τον συνεργάτη σας που κατασκευάζει ή υποστηρίζει τεχνικά το Εμπορικό/Λογιστικό πρόγραμμα διαχείρισης (ERP) της επιχείρησής σας, προκειμένου να προγραμματίσετε ραντεβού διασύνδεσης εντός Ιουνίου του/των POS με το ERP που συνεργάζεται με Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό (ΦΗΜ) σας ή τον Πάροχο Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης παρακαλούμε να το πράξετε άμεσα.
    Αν έχετε ήδη διασυνδέσει το ταμειακό σας σύστημα με το/α POS, παρακαλούμε αγνοήστε αυτό το μήνυμα.
    Σας ευχαριστούμε για τον χρόνο και τη συνεργασία σας.
    Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων

Αυτό που ξέχασε να γράψει η ΑΑΔΕ είναι: Εάν δεν είστε υπόχρεοι στη διασύνδεση σύμφωνα με και με την εγκύκλιο Ε.2044/2024 αγνοήστε αυτό το μήνυμα.

Δυστυχώς το email αυτό έχει σταλεί και σε μη υπόχρεους σε διασύνδεση και σκεφτείτε ποιος καλείται να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά και να ενημερώσει σχετικά τους επιχειρηματίες που από αύριο (ήδη κάποιοι έχουν επικοινωνήσει) θα ξεκινήσουν να τηλεφωνούν πανικόβλητοι…

Δήλωση βλάβης pos.
Στη περίπτωση βλάβης του pos με την εφαρμογή του πρωτοκόλλου διασύνδεσης με την Α.1155 oι NSP (Πάροχος πληρωμών) θα υλοποιήσουν κλήση δήλωσης βλάβης από το διασυνδεδεμένο pos που θέλουν να απελευθερωθεί προς το μητρώο pos της ΑΑΔΕ με ορίσματα όπως (ΑΦΜ επιχείρησης, mid => Εμπορικός κωδικός πελάτη , tid => Μοναδικός κωδικός τερματικού ). Εφόσον η ΑΑΔΕ θα απαντάει επιτυχώς ο NSP θα ξεκλειδώνει το pos και θα περνά σε ελεύθερη λειτουργία ενώ παράλληλα η βλάβη θα καταγράφεται στα στοιχεία της επιχείρησης στο μητρώο pos για να έχει η επιχείρηση πλήρη εικόνα του ιστορικού δηλώσεων βλαβών ανά pos.

Όπως είχα αναφέρει και σε προηγούμενο σχόλιο, σε όλο το 2024 θα έχουμε διαρκώς νέες μηχανογραφικές υλοποιήσεις. Σύντομα θα δούμε υλοποιήσεις από τα λογισμικά και τις ΦΗΜΑΣ για τα δελτία παραγγελίας και σε λίγες ημέρες θα έχουμε την απόφαση για το Δελτίο Αποστολής φάση 1ης υλοποίησης (ναι σε λίγες ημέρες). Το μοντέλο της αυτόματης προ συμπλήρωσης και υποβολής σε δηλώσεις ΦΠΑ, Ε1, Ε3 θα “παίξει” πολύ τα επόμενα χρόνια. Με τις υλοποιήσεις στο mydata θα βρεθούμε αντιμέτωποι με πολλά προβλήματα λαθών μέχρι την ωρίμανση των λογισμικών αλλά και την εκπαίδευση μας στα νέα μοντέλα λογιστικοποίησης εμπορικών συναλλαγών. Προσωπικά δεν πιστεύω να μειωθεί ο όγκος των λογιστικών εργασιών αντιθέτως θα βρεθούμε αντιμέτωποι σε πολλές νέες μορφές συμφωνίας, πολλών κυκλωμάτων που θα τεκμηριώνουν τυχόν φορολογικούς ελέγχους. Να θυμίσω πως η έκδοση και η διαβίβαση των παραστατικών διακίνησης θα δημιουργούν κατ είδος βιβλίο αποθήκης και μητρώο παγίων. Αυτό συνεπάγεται νέες πρόσθετες ενέργειες σε ελέγχους από πλευράς του Λογιστή αλλά και εκδόσεις Δελτίων ποσοτικής παραλαβής για διόρθωση των ποσοτήτων στο mydata σε εκδότη λήπτη.

Η ψηφιακή εποχή φέρνει αλλαγές στο επάγγελμα, φέρνοντας ταυτόχρονα και νέες ευκαιρίες. Ενώ η αυτοματοποίηση όντως μπορεί να οδηγήσει στην κατάργηση κάποιων θέσεων εργασίας, παράλληλα δημιουργεί και νέες ανάγκες αλλά και απαιτήσεις. Με την ίδια λογική καταργούνται δουλειές που κάναμε και δημιουργούνται νέες διαφορετικές και σε άλλη ένταση. Όταν λέω ένταση αναφέρομαι πως πλέον λόγω της πληθώρας των εργασιών εργαζόμαστε αργά τα μεσάνυκτα για να προλάβουμε π.χ. τις υποβολές των δηλώσεων κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου ή τις γιορτές τις εκκρεμότητες του γραφείου μας.

Πολλά τα ερωτήματα πως ένα μικρό λογιστικό γραφείο ενός ή δύο ατόμων θα καταφέρει να αντέξει τον όγκο εργασιών. Πως θα είναι ανταγωνιστικό; πως θα αυξήσει το πελατολόγιο του; Η εποχή που διανύουμε φέρνει αλλαγές στον κλάδο της λογιστικής. Η αυτοματοποίηση και η εξειδίκευση θα διαμορφώσουν το μέλλον του επαγγέλματος. Η ικανότητα προσαρμογής στις νέες συνθήκες, η συνεχής εκπαίδευση και η υιοθέτηση νέων δεξιοτήτων θα είναι απαραίτητες για την επιτυχία των λογιστών.
 

Σημαντικά θέματα εβδομάδος


 Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Τι ισχύει για βιομηχανία και λιανεμπόριο – Οδηγίες εφαρμογής

  • Αλλαγές της τελευταίας στιγμής και νέες διευκρινίσεις λίγο πριν την πλήρη εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας σε Λιανεμπόριο και  βιομηχανία.   Με την νέα εγκύκλιο αλλάζει θέση το υπ.εργασίας σε σχέση με τον κύριο ΚΑΔ και την ένταξη στην ψηφιακή κάρτα.

    Συγκεκριμένα
    :
    Όταν ο κύριος ΚΑΔ εργοδότη στο TAXIS είναι μεν ένας από τους εντασσόμενους αλλά υφίστανται υποκαταστήματα που ανήκουν σε κλάδους οικονομικής δραστηριότητας (π.χ. Ξενοδοχεία, Εστίαση, Γυμναστήρια) που δεν έχουν ενταχθεί έως τώρα στην ψηφιακή κάρτα και οι οποίοι, λόγω της ιδιαιτερότητάς τους, θα ενταχθούν σε επόμενο στάδιο, δεν υφίσταται υποχρέωση εφαρμογής του μηχανισμού της ψηφιακής κάρτας στην παρούσα φάση για το υποκατάστημα.  Επίσης σε περιπτώσεις επιχειρήσεων που ο κύριος ΚΑΔ εργοδότη στο TAXIS υπάγεται στον μηχανισμό της ψηφιακής κάρτας εργασίας και εκτελούνται πολλαπλές δραστηριότητες στον ίδιο χώρο, εκ των οποίων κάποιες δεν έχουν υπαχθεί ακόμα στην ψηφιακή κάρτα (π.χ. εστίαση), δεν υπάρχει υποχρέωση εφαρμογής του μηχανισμού για το σύνολο των εργαζομένων της επιχείρησης αυτής, καθώς είναι εξαιρετικά δύσκολο, κατά την ελεγκτική διαδικασία να γίνει διαχωρισμός των δραστηριοτήτων. Ενδεικτικά αναφέρεται το ακόλουθο παράδειγμα: Επιχείρηση που έχει υπαχθεί στον μηχανισμό της ψηφιακής κάρτας εργασίας, βάσει κύριου ΚΑΔ εργοδότη στο TAXIS, και εντός των κτιριακών εγκαταστάσεών της υφίσταται ταυτόχρονα παρασκευαστήριο προϊόντων ζύμης, γλυκών κλπ, τμήμα πώλησης προϊόντων καθώς και χώρος με τραπεζο-καθίσματα για εξυπηρέτηση πελατών, δεν έχει υποχρέωση εφαρμογής του συστήματος της ψηφιακής κάρτας εργασίας για το σύνολο των εργαζομένων της.

    Στην εγκύκλιο επίσης αναφέρονται οι εξαιρέσεις από την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας , οι ειδικότητες οι οποίες δεν εντάσσονται (εργάτες γης κλπ), ενώ γίνεται αναφορά για τις

    αποκλίσεις μεταξύ του δηλωθέντος ωραρίου στην Ψηφιακή Οργάνωση του Χρόνου Εργασίας και σημάνσεων («χτυπημάτων») της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, για την ευέλικτη προσέλευση και για τη δυνατότητα επιλογής απολογιστικού συστήματος καταχώρισης αλλαγών ωραρίου, οργάνωσης χρόνου εργασίας και υπερωριών.

    Τέλος γίνεται αναφορά και για τις

    ελλείψεις σημάνσεων της ψηφιακής κάρτας εργασίας ή μη έγκαιρη υποβολή σημάνσεων της ψηφιακής κάρτας από την επιχείρηση στο ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, ενώ για πρώτη φορά γράφεται σε εγκύκλιο ότι η παράλειψη σήμανσης της ψηφιακής κάρτας από εργαζόμενο λόγω αμέλειας είναι πολύ πιθανό να συμβεί και στα πλαίσια της καλής πίστης, είναι σκόπιμο να γίνονται αποδεκτά μέχρι 3 μονά χτυπήματα τον μήνα ανά εργαζόμενο, στην οποία περίπτωση, η σχετική διαπίστωση από την Επιθεώρηση Εργασίας, θα συνεπάγεται σύσταση και όχι επιβολή προστίμου.

    Η εγκύκλιος που πρέπει οπωσδήποτε να διαβάσετε  

    37271/21-06-2024

    Εκτός βέβαια από την ψηφιακή κάρτα

    τέθηκαν την περασμένη εβδομάδα σε λειτουργία,  4 νέες διαδικασίες δηλώσεων : → Δηλώσεις Απασχόλησης την Έκτη Ημέρα
    → Δήλωση Εξαίρεσης από την Υποχρέωση Προαναγγελίας και της
    → Ψηφιακή Οργάνωση Χρόνου Εργασίας, Μεταβαλλόμενο / Τροποποιούμενο ωράριο (ανά Ημέρα) αλλά απολογιστικά,
    → Υπερωρίες αλλά απολογιστικά, Ε8: Αναγγελία Νόμιμης Υπερωριακής Απασχόλησης (Απολογιστικό).

    Προσοχή η

    δυνατότητα εξαήμερης εργασίας αφορά αποκλειστικά:

    επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας από τη φύση τους, που λειτουργούν όλες τις ημέρες της εβδομάδας επί 24ωρου βάσεως με σύστημα εναλλασσόμενων βαρδιών και εφαρμόζουν σύστημα πενθήμερης εβδομαδιαίας εργασίας για τους εργαζομένους τους καθώς και

    επιχειρήσεις μη συνεχούς λειτουργίας που λειτουργούν 5 ή 6 ημέρες την εβδομάδα επί 24ωρου βάσεως με σύστημα εναλλασσόμενων βαρδιών και εφαρμόζουν σύστημα πενθήμερης εβδομαδιαίας εργασίας για τους εργαζομένους τους, σε περίπτωση αυξημένου φόρτου εργασίας, με υποχρέωση σχετικής δήλωσης στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.

    Περισσότερα για το θέμα σχολιάστηκαν στο briefing της εβδομάδας,
    και ακόμα περισσότερα θα σχολιαστούν στο
    : Δωρεάν εργατικό webinar την Τετάρτη, 26/06 – Όλες οι λεπτομέρειες για την ψηφιακή κάρτα εργασίας

 

Διασύνδεση ΦΗΜ-POS: Νέες διευκρινίσεις και ερωταπαντήσεις

  • Με μια νέα εγκυκλιο της η ΑΑΔΕ δίνει επιπλέον διευκρινίσεις (μαζί με ερωτήσεις απαντήσεις) για την διασύνδεση των pos με ΦΗΜ και με ERP/παρόχους.
    Προσοχή η απόφαση πρέπει να αναγνωσθεί ολόκληρη και όχι αποσπασματικά γιατί μπορεί να οδηγήσεις σε λάθος συμπεράσματα.

    Θα σταθώ σε ένα σημείο μόνο το οποίο ξεκαθαρίζεται και ήταν απορία πολλών συναδέλφων (και όχι μόνο) εδώ και καιρό:

    4. Ε: Επιχείρηση με μεικτές συναλλαγές (είτε χονδρικές και λιανικές με υποχρέωση χρήσης ΦΗΜ είτε λιανικές με υποχρέωση χρήσης ΦΗΜ και λιανικές που απαλλάσσονται από την χρήση ΦΗΜ βάσει της ΠΟΛ.1002/2014) έχει την υποχρέωση να διασυνδέσει όλα τα τερματικά POS που διαθέτει με το Ταμειακό της Σύστημα, για το σύνολο των συναλλαγών της;
    Α: Όχι, έχει την υποχρέωση να διασυνδέσει τα τερματικά POS που θα επιλέξει, για τις συναλλαγές λιανικής για τις οποίες έχει υποχρέωση χρήσης ΦΗΜ ή για τις οποίες χρησιμοποιεί ΦΗΜ παρά το ότι δεν έχει υποχρέωση.
    Δεν έχει την υποχρέωση να διασυνδέσει αποκλειστικά και μόνο τα τερματικά POS μέσω των οποίων ολοκληρώνονται:
    – συναλλαγές χονδρικής ή
    – συναλλαγές που απαλλάσσονται από την χρήση ΦΗΜ βάσει της ΠΟΛ.1002/2014, εφόσον δεν κάνει χρήση ΦΗΜ για τη διενέργεια των συναλλαγών αυτών.

    Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση που επιχείρηση δεχτεί πληρωμές σε μη διασυνδεμένο τερματικό POS για συναλλαγές για τις οποίες έχει υποχρέωση διασύνδεσης, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 10.000 ή 20.000 €, ανάλογα με το τηρούμενο λογιστικό σύστημα.
    Για την τήρηση της σχετικής υποχρέωσης η ΑΑΔΕ προχωρά σε εκτεταμένες διασταυρώσεις των στοιχείων που τηρούνται στα πληροφοριακά της συστήματα, καθώς και στοιχείων τρίτων, ενώ, σε κάθε περίπτωση, η συμμόρφωση ελέγχεται και στο πλαίσιο των ελέγχων ορθής τήρησης βιβλίων και έκδοσης στοιχείων (προληπτικοί έλεγχοι).

    Η εγκύκλιος     Ε.2044/2024

    Περισσότερα για το θέμα σχολιάστηκαν στο briefing της εβδομάδας


 

Μονιμοποίηση μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ σε ταξί και την παράδοση καφέ (take away & delivery)

  • Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπ.Οικονομικών :

    Από 1/7/2024 μονιμοποιείται ο μειωμένος συντελεστής στα ταξί (από το 24% στο 13%)

    με εκτιμώμενο ετήσιο δημοσιονομικό κόστος 45 εκατ. ευρώ.
    Επιπλέον παραμένει ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ (13%) σε καφέ, κακάο, τσάι και χαμομήλι που αποτελούν παραδόσεις αγαθών (take away και delivery), με εκτιμώμενο δημοσιονομικό κόστος 65 εκατ. το χρόνο, και επανέρχεται στο 24% μόνο στα σερβιριζόμενα, κατά αναλογία με τα υπόλοιπα μη αλκοολούχα ποτά, με εκτιμώμενη εξοικονόμηση 43 εκατ. το χρόνο.  


 Παράταση υποβολής Πόθεν Έσχες

  • Με τροπολογία που προστέθηκε σε νομοσχέδιο το οποίο ήδη ψηφίστηκε και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (ν. 5113/2024) παρατείνεται η προθεσμία υποβολής δηλώσεων Πόθεν Έσχες (ετήσιες και αρχικές από 28.2.2024) για την 31η.12.2024.


    Περισσότερα για το θέμα σχολιάστηκαν στο briefing της εβδομάδας

Από τον Σεπτέμβριο οι αλλαγές στη φορολογία των ατομικών – Δεν θα δοθεί παράταση στις δηλώσεις

  • Θα ακολουθήσουν και άλλες παρόμοιες τέτοιες δηλώσεις μέχρι την λήξη των δηλώσεων
     


 Παράταση δηλώσεων φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας

  • Με την απόφαση 1097/2024 της ΑΑΔΕ, παρατείνεται η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας του ν. 27/1975, ειδικά για το φορολογικό έτος 2023, μέχρι τις 26 Ιουλίου 2024.

    Η παράταση δόθηκε λόγω έναρξης της ηλεκτρονικής εφαρμογής της υποβολής αυτών.

    Η εγκύκλιος  
    Α.1097/2024

    Περισσότερα για το θέμα σχολιάστηκαν στο briefing της εβδομάδας


 

■ Briefing

Το briefing της εβδομάδας – Κάρτα εργασίας, ΕΡΓΑΝΗ, διασύνδεση POS κ.ά. (21.6.2024) – Εάν προτιμάτε να ακούτε και όχι να διαβάζετε. Κάτι γκρινιάριδες μιλάνε συνήθως…
 
 

Επισημάνσεις – αρθρογραφία – ΔΕΔ


Άρθρα Η εορτή του Αγίου Πνεύματος
 
Άρθρα Ταμειακές ροές επιχείρησης παροχής υπηρεσιών

 Τεκμήριο από δωρεάν παραχώρηση οικίας με πισίνα

Μη εξόφληση τιμολογίων άνω των 500€ με τραπεζικό μέσο πληρωμής – Η κατάσχεση τραπεζικών λογαριασμών δεν απαλλάσσει τον προσφεύγοντα από την υποχρέωση πληρωμών με τη χρήση ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής ή μέσω παρόχου υπηρεσιών πληρωμών

Υποχρέωση εγγραφής στο Ε.Κ.Μ.Ε.Α. των Συνεταιρισμών και Ομάδων Παραγωγών Καπνού
 
Φορολόγηση κέρδους από επιχειρηματική δραστηριότητα πώλησης ακινήτου – Δαπάνη ενοικίασης κατοικίας στελέχους εταιρείας – Ψηφιακή κάρτα εργασίας
 

Ευρωπαϊκά


CESOP: Διαβίβαση και ανταλλαγή πληροφοριών για πληρωμές στο πλαίσιο της καταπολέμησης της απάτης ΦΠΑ

Ευρ. Εισαγγελία: Πέντε άτομα καταδικάστηκαν στη Γερμανία για απάτη ΦΠΑ πολλών εκατομμυρίων
 
Ευρωπαϊκό Συμβούλιο: Εξέτασε την επάρκεια των δημοσίων συντάξεων

Αυστρία: Απάτη με επιδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
 
ΔΝΤ: Ισχυρότερα δίκτυα κοινωνικής ασφάλισης και φορολογικά συστήματα για το μετριασμό των επιπτώσεων της τεχνητής νοημοσύνης
 


 

Εργατικά – Ασφαλιστικά

ΚΕΠΕΑ/ΓΣΕΕ: Πως αμείβεται η ημέρα του Αγίου Πνεύματος
 
ΔΕφΑθ: Υπολογισμός σύνταξης με βάση το νομοθετικό καθεστώς που ίσχυε την 31η.12.2014

Διευκρινίσεις για τις βαθμίδες αναπηρίας στη χορήγηση σύνταξης
 
Πότε πληρώνονται οι συντάξεις Ιουλίου
 

Τα νέα της ΑΑΔΕ

  Επικαιροποίηση Εγχειριδίου Επιλεγμένων Λειτουργικών Διαδικασιών της Δ.Δ.Θ.Ε.Κ.Α. και του Α.Τ.ΔΙ.Τ.Σ. Η εγκύκλιος    →Δ.ΟΡΓ.Γ 1071021 ΕΞ 18-06-2024
 
 Εγχειρίδιο για εισαγωγείς-εξαγωγείς με απαλλαγές από επιβαρύνσεις  Η εγκύκλιος    → Δ.ΟΡΓ.Δ 1070393 ΕΞ 2024

myAADEapp: Διαθέσιμη νέα έκδοση για άμεση πρόσβαση σε δηλώσεις εισοδήματος και εκκαθαριστικά

Ξεκινάει η λειτουργία του Κέντρου Βεβαίωσης και Είσπραξης Θεσσαλονίκης από την Τρίτη, 25/6
 
Ενσωμάτωση των ΔΟΥ Γλυφάδας, ΙΒ’ και ΙΖ’ Αθηνών στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής

ΠΟΕ-ΔΟΥ: Απαντάμε με κινητοποιήσεις στη συλλογική στοχοποίηση εργαζομένων και τα σχέδια υποβάθμισης των ΔΟΥ της Περιφέρειας
 
Το εγχειρίδιο της ΑΑΔΕ για ενημέρωση εισαγωγέων-εξαγωγέων με απαλλαγές από επιβαρύνσεις
 
 

Νομοθεσία

Δημοσιεύθηκε ο νόμος 5113/2024 για τα ανασφάλιστα οχήματα, τα πρόστιμα τελών κυκλοφορίας και την παράταση στο Πόθεν έσχες
 
ΥΠΕΘΟ: «Όσοι έχουν εκκρεμότητες με αδρανή ή ανασφάλιστα οχήματα να τις τακτοποιήσουν πριν ενεργοποιηθεί η νέα νομοθεσία»
 

Κλαδικά

Ερωτήματα και αναφορές στη Βουλή για τα προβλήματα στην υποβολή των δηλώσεων και το ενδεχόμενο παράτασης

Έρευνα «Stop the Carousel» – Συλλήψεις στην Ιταλία υπόπτων εγκληματικής οργάνωσης που δημιουργήθηκε για να αποκτήσει κεφάλαια από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
 
ΠΟΦΕΕ: Δυναμικό παρών από το ΔΣ στην κατάθεση αιτήσεων ακύρωσης του νόμου για την τεκμαρτή φορολόγηση ελεύθερων επαγγελματιών

ΣτΕΔΕΕ -Α.Π.

ΣτΕ 1950/2022 Τόπος διενέργειας ελέγχου όταν η επιχείρηση τελεί σε αδράνεια (ΚΒΣ)
 
ΣτΕ 1721/2023 Τρόπος απόδειξης δαπάνης που έγινε στην αλλοδαπή (ΚΒΣ)

ΣτΕ 1675/2023 Το αίτημα για αμοιβαία διοικητική συνδρομή από τη φορολογική διοίκηση πρέπει να γίνει αποκλειστικά εντός του χρόνου της πενταετούς παραγραφής
 
ΣτΕ 1802/2023 Πρόστιμο ΚΒΣ για λήψη εικονικών φορολογικών στοιχείων – Καλή πίστη λήπτη

ΣτΕ: Το μαχητό τεκμήριο νόμιμης κοινοποίησης δεν έχει έδαφος εφαρμογής όταν αμφισβητείται η παραλαβή της συστημένης επιστολής – Η Διοίκηση φέρει το βάρος της απόδειξης
 
ΣτΕ: Συνταγματικό το clawback εξωνοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης που πραγματοποιήθηκε καθ’ υπέρβαση των εγγεγραμμένων κονδυλίων
 

Λοιπά ενδιαφέροντα

Αναρτήθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα κοινωνικού τουρισμού

Παράταση για το τιμολόγιο «ΓΑΙΑ» φθηνού αγροτικού ρεύματος

ΣτΠ: Αποδεκτή η ψηφιακή κάρτα αναπηρίας ως δικαιολογητικό για την έκδοση δελτίου μετακίνησης ΑμεΑ

Σύντομα το νομοσχέδιο για εταιρικούς μετασχηματισμούς

Παρατείνονται τα μέτρα κατά της ακρίβειας για ένα εξάμηνο ακόμα

ΕΕΕΠΕ: Επιτακτική ανάγκη η παράταση στην απόσυρση των ΕΑΦΔΣΣ, τη διασύνδεση ERP-POS και των vouchers Ψηφιακών Συναλλαγών

Κ. Χατζηδάκης: Μείωση φόρων σε συνάρτηση με την πάταξη της φοροδιαφυγής
 
ΙΝΕ/ΓΣΕΕ: Ετήσια έκθεση 2024 για την ελληνική οικονομία και την απασχόληση
 
Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΜμΕ: Δημοσιεύθηκαν τροποποιήσεις για τις δύο Δράσεις

Κατατέθηκαν στο ΣτΕ οι αιτήσεις ακυρώσεως κατά του φορολογικού νόμου 5073/2023
 
myPhoto: Διαθέσιμη από σήμερα η ψηφιακή υπηρεσία μέσω gov.gr και για τη διαχείριση φωτογραφιών ανήλικων

Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγών – Τα βασικά χαρακτηριστικά του
 
Αυστρία: Απάτη με επιδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

Κ. Χατζηδάκης: «Θα επικεντρωθούμε στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και της φοροαποφυγής»
 
Ηλεκτρονική τιμολόγηση και Δημόσιες Συμβάσεις: Μέχρι τέλος Ιουνίου η λειτουργία «Απόρριψη ηλεκτρονικού τιμολογίου (ΗΤ) με δυνατότητα διόρθωσης και επανυποβολής (Soft Reject–SR)»

Φορολογικές και όχι μόνο αποφάσεις (εκτός από αυτές που αναλύθηκαν ανωτέρω)

  Δηλώσεις φόρου πλοίων 1ης και 2ης κατηγορίας από φορείς εμπορικής εκμετάλλευσης πλοίων ναυλωμένων βάσει χρόνου/ταξιδίου – Τροποποίηση της Α 1122/2023

  • .Με την απόφαση αυτή τροποποιείται ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας των φορέων εμπορικής εκμετάλλευσης των πλοίων που παρέχουν υπηρεσίες μεταφορών με πλήρως εξοπλισμένα και στελεχωμένα πλοία άλλων εταιρειών, ναυλωμένα βάσει χρόνου/ταξιδίου, παράλληλα με την εκμετάλλευση των ιδιόκτητων και υπό γυμνή ναύλωση πλοίων τους, ενόψει της έναρξης ψηφιακής υποβολής δήλωσης φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας.

    Οι δηλώσεις πλοίων δεύτερη κατηγορίας υποβάλλονται πλέον με την νέα ψηφιακή εφαρμογή της ΑΑΔΕ ενώ οι δηλώσεις πλοίων πρώτης κατηγορίας συνεχίζουν να υποβάλλονται μέσω της εφαρμογής «Τα αιτήματά μου».

    Η απόφαση   → Α.1095/2024

  Δήλωση φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας ν. 27/1975 – Τροποποίηση της Α 1102/2023 για τον τύπο και περιεχόμενο και τα δικαιολογητικά

  Δήλωση φόρου ρυμουλκών ή ναυαγοσωστικών πλοίων δεύτερης κατηγορίας ν. 27/1975 με ξένη σημαία – Καθορισμός δικαιολογητικών εγγράφων που συνυποβάλλονται

  • Με την απόφαση αυτή ορίζεται ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης φόρου ρυμουλκών ή ναυαγοσωστικών πλοίων δεύτερης κατηγορίας του ν. 27/1975 με ξένη σημαία οποιασδήποτε χωρητικότητας των οποίων η διαχείριση γίνεται από ημεδαπές ή αλλοδαπές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 25 του ν. 27/1975.

    Υπόχρεη για την υποβολή δήλωσης φόρου πλοίων με βάση το άρθρο 26 του ν. 27/1975 είναι η διαχειρίστρια εταιρεία του άρθρου 25 του ίδιου νόμου για λογαριασμό της πλοιοκτήτριας εταιρείας ή της ναυλώτριας εταιρείας γυμνού πλοίου (bareboat charterer) ή της μισθώτριας εταιρείας πλοίου υπό χρηματοδοτική μίσθωση (ship lessee) κατά περίπτωση

    Η δήλωση του φόρου υποβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Μαρτίου του εκάστοτε έτους για το προηγούμενο έτος. Η καταβολή του φόρου γίνεται σε δύο (2) ισόποσες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Απριλίου και η δεύτερη μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Ιουνίου αντίστοιχα.

    Εξαιρετικά για το έτος 2023 η δήλωση υποβάλλεται μέχρι τις 30.06.2024 και η καταβολή του φόρου γίνεται σε δύο (2) ισόποσες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Ιουλίου 2024 και η δεύτερη μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Σεπτεμβρίου 2024 αντίστοιχα.

    Η απόφαση   → Α.1096/2024

Λοιπές αποφάσεις


 Επιχορήγηση μεταφορικού κόστους διανομής εντύπων και δημοσιογραφικού χάρτου εκδοτικών επιχειρήσεων έτους 2022 – Τροποποίηση της Α 1105/2022 . Η απόφαση  → Ε/2796/19-06-2024

 Επιχορήγηση πληγέντων Δήμου Ηγουμενίτσας (πλημμύρα 11ης Οκτωβρίου 2022)  . Η απόφαση  →48064/17-06-2024

 Μητρώο καθαρισμού οικοπέδων – Διάθεση διαδικτυακών υπηρεσιών στο πληροφοριακό σύστημα . Η απόφαση  → 21201 ΕΞ 14-06-2024

 Διάθεση υπηρεσίας «Διασταύρωση ΙΒΑΝ-ΑΦΜ» σε Πληροφοριακά Συστήματα τρίτων Φορέων . Η απόφαση  →21200 ΕΞ 14-06-2024

 Διάθεση στοιχείων παροχής επιδόματος μητρότητας στο ΠΣ Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης . Η απόφαση  → 21205 ΕΞ 14-06-2024

 Διάθεση υπηρεσιών στο Μητρώο Αθλητικών Φορέων ΓΓΑ . Η απόφαση  →21204 ΕΞ 14-06-2024

 Επιχορήγηση πληγέντων Εύβοιας (πλημμύρες της 9ης Αυγούστου 2020) – Τροποποίηση της 43158/17.03.2023 . Η απόφαση  → 47296/13-06-2024

Εύχομαι σε όλους υγεία, υπομονή και το Άγιο Πνεύμα να σας χαρίσει πνευματική σταθερότητα.

Πηγή