Επιμέλεια:
Κωνσταντίνος Αντ. Κουλογιάννης
Πτυχιούχος Τ.Ε.Ι.
Λογιστής – Φοροτεχνικός
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven

Καλημέρα, καλή εβδομάδα και καλό μήνα σε όλους.
Αν και είμαι αισιόδοξος άνθρωπος από τη φύση μου (με μια μικρή δόση σχιζοφρένειας είναι η αλήθεια) υπάρχουν στιγμές που αναπόφευκτα συνειδητοποιώ ότι ο νόμος του Μέρφυ έχει πραγματική εφαρμογή στην καθημερινότητά μας.  Δεν υπάρχει πιο απλοϊκή εξήγηση γιατί τα πράγματα στον κλάδο εδώ και μερικά χρόνια πάνε από το κακό στο χειρότερο χωρίς να μπορεί να προσδιοριστεί το πόσο άσχημα τελικά μπορούν να γίνουν. Το ότι για την κατάσταση αυτή φταίει και ο καθένας από μας ξεχωριστά είναι μια παρηγοριά για τους απαισιόδοξους, αλλά και μια πραγματικότητα η οποία συνήθως δεν βρίσκεται μπροστά στο οπτικό μας πεδίο. Εκτός όμως από τις συνέπειες των δικών μας ευθυνών, έχουμε να αναμετρηθούμε και με τις συνέπειες αποφάσεων ανθρώπων, η αλαζονεία των οποίων ξεπερνάει και το ύψος τους και τη θέση τους (και ο νοών νοείτω).    
Βρισκόμαστε στο τέλος της προεκλογικής περιόδου, οι υπουργοί και οι υφυπουργοί κάνουν περιοδείες σε όλη την Ελλάδα για να καθαρίσουν τα οικόπεδα από τα ξερά χόρτα και φυσικά δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για να ασχοληθούν με τα μικροπροβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος σε ότι αφορά την υποβολή των δηλώσεων εισοδήματος και τα οποία μάλλον φέτος είναι περισσότερα από αυτά που γενικά συνηθίζουν να εμφανίζονται κάθε χρονιά. Για να μη ξεχνιόμαστε, το ότι έχουμε προβλήματα κάθε χρονιά δεν το γράφω εγώ, το ανέφερε η  ίδια η (Αν)εξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων με δελτίο τύπου δια χειρός Χατζηδάκη. Η διαφορά σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές είναι ότι φέτος εκτός από τους γνωστούς πρωταγωνιστές (καθυστέρηση στην έκδοση εγκυκλίων και οδηγιών, καθυστέρηση στην ανάρτηση ποσών από διάφορους φορείς κ.λπ.) έχουμε και νέες συμμετοχές προβλημάτων και λαθών τα οποία οφείλονται κατά κύριο λόγο στο νέο σύστημα φορολογίας των ατομικών επιχειρήσεων και στην απόφαση του υπουργείου να οριστικοποιήσει αυτόματα 1.3 εκ. δηλώσεις. Ενδεικτικά :
-Λάθος στην προκαταβολή φόρου σε κάποιες περιπτώσεις (διορθώθηκε),
-Προσαύξηση τζίρου στις ατομικές που πουλούν καπνικά ενώ δεν θα έπρεπε (διορθώθηκε),
-Μη συμπλήρωση εφάπαξ, οχημάτων, κύριας κατοικίας και άλλων πληροφοριών στις προ-συμπληρωμένες δηλώσεις και άλλα ακόμα που έχουν επισημανθεί δημοσίως και δεν χρειάζεται να τα επαναλάβω. Μεγάλη καθυστέρηση στην υποβολή των δηλώσεων ατομικών επιχειρήσεων θεωρώ ότι δημιουργεί η μείωση του τεκμαρτού με εισοδήματα τα οποία δεν είναι προ-συμπληρωμένα (από τρίτους φορείς), αλλά καταχωρίζονται την στιγμή της υποβολής της δήλωσης σε διάφορους κωδικούς (π.χ. κωδ. 659 ή κωδ. 310) και τα οποία για να τα δεις να αφαιρούνται από το τεκμαρτό στην ανάλυση του κωδικού 405, ή θα πρέπει να υποβάλεις οριστικά τη δήλωση ή να αλλάξεις ταχύτητα και να βάλεις όπισθεν ένα βήμα πριν την οριστικοποίηση της.
Με αυτά και με άλλα ευχάριστα από την πλευρά του αθλητισμού, ο χρόνος κυλάει, οι δηλώσεις υποβάλλονται με αργούς ρυθμούς και ο κλάδος παλεύει και με ένα σωρό άλλες υποχρεώσεις που ξεφυτρώνουν εκεί ακριβώς που τις σπέρνουν οι εκάστοτε υπεύθυνοι. Από την 1η Ιουνίου ξεκίνησε η ηλεκτρονική τιμολόγηση B2G σε ορισμένους φορείς (οι οποίοι δεν είναι έτοιμοι ακόμα να δεχθούν ηλεκτρονικά τιμολόγια), εμφανίστηκε νέα πλατφόρμα για το καθάρισμα οικοπέδων, η εφαρμογή για τη δήλωση του πόθεν έσχες δεν έχει ανοίξει ακόμα (και υποτίθεται ότι η καταληκτική προθεσμία για το 2022 λήγει στις 30.6.2024), οι κάτοχοι ERP δεν ξέρουν τι να κάνουν με τη διασύνδεση των pos, η ψηφιακή κάρτα μας περιμένει στη γωνία της 1ης Ιουλίου και πάνω σε αυτόν το πανικό τα mydata κάθονται σε μια γωνιά μαζί με το ψηφιακό δελτίο αποστολής και γελάνε με τα χάος που έχει δημιουργήσει στους λογιστές και στις επιχειρήσεις ο τραχανάς που έχει απλώσει το υπ.Οικονομικών, περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή να ξαναμπούν και αυτά στο παιχνίδι.
Τώρα θα σκεφτείτε γιατί τα αναφέρει όλα αυτά; (μπορεί και να μην το σκεφτείτε, αλλά η φράση ταιριάζει με τη συνέχεια του θέματος). Γιατί απλά απομένουν μόλις 20 εργάσιμες ημέρες έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων των νομικών προσώπων και 40 εργάσιμες αντίστοιχα για την καταληκτική των φυσικών προσώπων, γεγονός που σημαίνει ότι μόνο με κάποιο θαύμα, πολύ ξενύχτι και πολύ «πλάτη» μπορεί να ολοκληρωθεί η υποβολή εντός των προθεσμιών που ισχύουν σήμερα. Να θυμίσω ότι η εφαρμογή για την υποβολή των δηλώσεων νομικών προσώπων άνοιξε την Μεγάλη Τετάρτη (1.5.2024) ενώ πρακτικά η υποβολή ξεκίνησε λόγω των εορτών του Πάσχα από τις 8 Μαΐου και μετά. Στην πραγματικότητα ο συνολικός χρόνος που έχει δοθεί για την υποβολή των δηλώσεων των νομικών προσώπων για φέτος, είναι ακριβώς 37 εργάσιμες ημέρες. Αυτό μάλλον είναι και το μικρότερο χρονικό διάστημα που έχει δοθεί ποτέ για την υποβολή των δηλώσεων των νομικών προσώπων από τότε που ιδρύθηκε η πρώτη ανώνυμη εταιρία στην Ελλάδα. Επιφυλάσσομαι ωστόσο για την πληροφορία αυτή γιατί δεν μπόρεσα να βρω στοιχεία για την υποβολή των δηλώσεων νομικών προσώπων προ του 1992 και επιπροσθέτως η φορολογία των νομικών προσώπων έχει αλλάξει αρκετές φορές. Σε ό,τι αφορά στα φυσικά πρόσωπα ο χρόνος που έχει δοθεί φέτος για την υποβολή των δηλώσεων (συμπεριλαμβανομένης της παράτασης έως 26.7.2024) είναι ο λιγότερος μεταξύ των 10 τελευταίων ετών. Από το άνοιγμα των δηλώσεων έως τη λήξη, είναι συνολικά 91 ημερολογιακές ημέρες (ουσιαστικά 3 μήνες) στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι αργίες του Πάσχα.

Διάρκεια υποβολής φορολογικών δηλώσεων φυσικών προσώπων των τελευταίων 9 ετών

Φορολογικά έτη
  Έναρξη (για φυσικά πρόσωπα) Λήξη * Διάρκεια υποβολής (για φυσικά πρόσωπα)
2022 31.03.2023 31.08.2023 5 μήνες
2021 30.03.2022 30.08.2022 5 μήνες
2020 27.05,2021 15.09.2021 4 μήνες και 18 ημέρες
2019 15.04.2020 31.08.2020 4 μήνες και 15 ημέρες
2018 29.03.2019 30.07.2019 4 μήνες
2017 19.04.2018 30.07.2018 3 μήνες και 11 ημέρες
2016 06.04.2017 21.07.2017 3 μήνες και 15 ημέρες
2015 06.04.2016 18/07/2016 3 μήνες και 12 ημέρες
2014 15.05.2015 30/08/2015 3 μήνες και 15 ημέρες

*Χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι ημέρες που δόθηκαν για υποβολή δηλώσεων χωρίς πρόστιμο με αποφάσεις.

Αναρωτιέμαι λοιπόν πως είναι δυνατόν σε μια χρονιά που τα προβλήματα είναι περισσότερα, να δίνεται λιγότερος χρόνος για την υποβολή των δηλώσεων από την ηγεσία του υπ.Οικονομικών.
Μια εξήγηση θα μπορούσε να είναι ότι αυτή την περίοδο εκτός από τα ξερά χόρτα, τον κο Χατζηδάκη τον απασχολούν οι διάφορες ομιλίες σε εκδηλώσεις τραπεζών, όπως αυτή που έλαβε χώρα την περασμένη εβδομάδα από την τράπεζα Πειραιώς για την παρουσίαση της νέας εταιρικής της ταυτότητας και στην οποία ο υπουργός εξήγησε τι πραγματικά σημαίνουν οι 3 γραμμές στο νέο εταιρικό σήμα της τράπεζας. Δεν σας κρύβω ότι από τη στιγμή που είδα το νέο σήμα της τράπεζας έβαλα λυτούς και δεμένους να μου βρουν πληροφορίες για το θέμα αλλά δυστυχώς οι λυμένοι δέθηκαν και οι δεμένοι λύθηκαν. Θα περίμενα (κακώς θα μου πείτε βάζει προϊστορίας) ο υπουργός να δείξει το ίδιο αν όχι περισσότερο ενδιαφέρον και στον κλάδο των λογιστών ο οποίος αποδεδειγμένα έχει συμβάλει σε δύσκολες για το κράτος και τους πολίτες στιγμές. Αντί όμως να συμβεί αυτό ο κος Χατζηδάκης φαίνεται να θέλει να συνεχίσει την μονόπλευρη «αντιδικία» του με τον κλάδο, επιμένοντας ότι η ανάδειξη των προβλημάτων στην υποβολή των δηλώσεων από την ομοσπονδία υποκρύπτει συντεχνιακές επιδιώξεις.
Μετά από τις γνωστές ανακοινώσεις και αφού είχε ήδη λάβει απάντηση από την ΠΟΦΕΕ, σε ραδιοφωνική εκπομπή στο πρώτο πρόγραμμα ανέφερε : «Δεν είναι έτσι, πρώτα απ όλα να συμφωνήσουμε σε κάτι, τα προηγούμενα χρόνια υπήρχε το σύστημα της προ-συμπλήρωσης για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους γιατί κατά βάση γι αυτούς μιλάμε; Υπήρχε, θυμάστε να υπάρχουν τέτοιες αντιδράσεις; Όχι. Γιατί υπάρχει διαφοροποίηση φέτος, γιατί πέρυσι πήγαιναν προ-συμπληρωμένα ή πρόπερσι τα στοιχεία αλλά απαιτείται η υπογραφή του φορολογουμένου, τώρα αν δεν απαντήσει ο φορολογούμενος μέχρι ενός συγκεκριμένου χρονικού σημείου, θεωρείται ότι συμφωνεί, έχοντας την δυνατότητα βέβαια να κάνει τροποποιητική δήλωση χωρίς πρόστιμο εάν υποτεθεί ότι υπάρχει κάποιο λάθος, άρα σε κάποιο βαθμό υπάρχει μια παράκαμψη του λογιστή, επομένως το πράγμα μιλάει μόνο του, ο νοών νοείτω, η δική μου εντύπωση είναι ότι εάν τα πράγματα ήτανε διαφορετικά, θα υπήρχε αντίδραση και πέρυσι, θεωρώ ότι αυτά που περιγράφω είναι αρκετά βάσιμοι λόγοι για να εξηγήσουν την τοποθέτηση της ομοσπονδίας τους..» (ακούστε εδώ όλη την συνέντευξη).

Αφήνω όμως τον κο Κ.Χατζηδάκη (πολύ ασχολήθηκα άλλωστε) και πάω στον υπουργό Οικονομικών ο οποίος τυγχάνει την περίοδο που διανύουμε να είναι το ίδιο πρόσωπο. Με ανακοίνωσή που εξέδωσε την περασμένη εβδομάδα το υπουργείο Οικονομικών ενημερωθήκαμε για τις δράσεις του σχετικά με την ενθάρρυνση της ιδιωτικής και δημόσιας αποταμίευσης. Ο υπουργός Οικονομικών πριν πάει στην εκδήλωση της τράπεζας Πειραιώς πέρασε από τη Eurobank (είχε και αυτή εκδήλωση) στην οποία παρουσίασε το πλαίσιο των παρεμβάσεων της κυβέρνησης για την ενίσχυση της αποταμίευσης, τόσο από τους πολίτες όσο και από το Δημόσιο. Η αλήθεια είναι ότι δεν ήμουν εκεί και παρακαλώ όποιος παρευρέθηκε στην συγκεκριμένη εκδήλωση να με ενημερώσει εάν άλλαξε και η eurobank το εταιρικό της σήμα. Επίσης να μου πει εάν άκουσε τον υπουργό υπουργός να αναφέρεται στο κορυφαίο εκ των μέτρων που συμβάλει στην αποταμίευση των πολιτών και το οποίο δεν είναι άλλο από την υποχρεωτική κατανάλωση του 30% τους εισοδήματος των φορολογούμενων με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών.

Μετά από όλα αυτά τι άλλο να πω εγώ, τα λέει όλα ο αξέχαστος Βασίλης και έχει δίκιο,  «η ζωή δεν είναι πρόβα…»

Με αυτή την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχω την εντύπωση ότι η παροιμία «κάθε πέρυσι και καλύτερα» έχει μεταλλαχθεί σε «κάθε του χρόνου και χειρότερα». Εν ολίγοις ξέραμε από πέρυσι ότι φέτος θα είναι τα πράγματα χειρότερα, όπως φέτος ξέρουμε ότι του χρόνου ότι θα είναι ακόμα χειρότερα.


 

  • Tip φορολογικών δηλώσεων ή αλλιώς «όταν έχεις τον κατάλληλο άνθρωπο στη κατάλληλη θέση».
    Αν έχετε δήλωση που έχει επιλεγεί για αυτόματη οριστικοποίηση και ο υπόχρεος δεν έχει iban να δηλώσει, αφήστε τη να οριστικοποιηθεί αυτόματα από την ΑΑΔΕ. Η ανεξάρτητη αρχή δημοσίων εσόδων έχει δικό της άνθρωπο μέσα στο σύστημα υποβολής των δηλώσεων ο οποίος έχει φροντίσει να παρακάμψει τον έλεγχο για τον iban που έχει επιβληθεί από την ΑΑΔΕ .

Σημαντικά θέματα εβδομάδος


✔ Για τις δηλώσεις εισοδήματος :


 Ηλεκτρονικό εμπόριο: Ένα κράτος μέλος δεν μπορεί να επιβάλλει πρόσθετες υποχρεώσεις σε πάροχο ηλεκτρονικών υπηρεσιών εγκατεστημένο σε άλλο κράτος μέλος

  • Το δικαστήριο της Ε.Ε. με σειρά αποφάσεων έκρινε ότι :

    Το άρθρο 3 της οδηγίας 2000/31/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 8ης Ιουνίου 2000, για ορισμένες νομικές πτυχές των υπηρεσιών της κοινωνίας της πληροφορίας, ιδίως του ηλεκτρονικού εμπορίου, στην εσωτερική αγορά («οδηγία για το ηλεκτρονικό εμπόριο»),
    έχει την έννοια ότι:
    αντιτίθεται σε μέτρα λαμβανόμενα από κράτος μέλος, με δεδηλωμένο σκοπό τη μέριμνα για την κατάλληλη και αποτελεσματική εφαρμογή του κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 20ής Ιουνίου 2019, για την προώθηση της δίκαιης μεταχείρισης και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης, δυνάμει των οποίων, για την παροχή των υπηρεσιών τους στο κράτος μέλος αυτό, οι πάροχοι επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης και επιγραμμικών μηχανών αναζήτησης που είναι εγκατεστημένοι σε άλλο κράτος μέλος υποχρεούνται επ’ απειλή κυρώσεων να εγγραφούν σε μητρώο τηρούμενο από αρχή του πρώτου κράτους μέλους, να δηλώνουν σε αυτή σειρά λεπτομερών πληροφοριών σχετικά με την οργανωτική τους δομή και να της καταβάλλουν οικονομική εισφορά.

    Οι αποφάσεις  →  C-662/22 και C-667/22, C-663/22, C-664/22 και C-666/22, C-665/22

    ❖ Περισσότερα για το θέμα σχολιάστηκαν στο briefing της εβδομάδας

Ψηφιακή κάρτα – Οι εργαζόμενοι που κατέχουν θέση εποπτείας, ή διεύθυνσης θα εξαιρούνται από την υποχρέωση σήμανσης, εφόσον αυτό προβλέπεται στην ατομική σύμβαση εργασίας και στον τρόπο που είναι δηλωμένοι στο ΕΡΓΑΝΗ

  • Κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού της, η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, έκανε γνωστό πως οι εργαζόμενοι που κατέχουν θέση εποπτείας, ή διεύθυνσης θα εξαιρούνται από την υποχρέωση σήμανσης της Ψηφιακής Κάρτας, εφόσον αυτό προβλέπεται στην ατομική σύμβαση εργασίας τους και στον τρόπο που είναι δηλωμένοι στο Π.Σ. Εργάνη.

    «Αυτή η αλλαγή που προωθούμε», είπε η Δόμνα Μιχαηλίδου, «είναι αποτέλεσμα του ανοικτού και ειλικρινούς διαλόγου που έχουμε με τους εμπλεκομένους. Στόχος μας και βασικό μας μέλημα είναι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας να λειτουργήσει προς όφελος όλων των εμπλεκομένων».

    ❖ Περισσότερα για το θέμα σχολιάστηκαν στο briefing της εβδομάδας


 Διασύνδεση ERP-POS


Φορολογικές δηλώσεις αγροτών 2024: Κωδικοί 037-038 – Βεβαιώσεις εγγραφής ΜΑΑΕ

  • Με νέα εγκύκλιο του Γενικού γραμματέα του ΥΠΑΑΤ διευκρινίζει ποια στοιχεία λαμβάνονται υπόψη για την χορήγηση βεβαίωσης εγγραφής, στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων στην περίπτωση κατά την οποία δεν έχει υποβληθεί η δήλωση ΦεΦΠ, στην περίπτωση που έχει υποβληθεί αλλά και σε άλλες περιπτώσεις.
    Επίσης επισημαίνει ότι :
    Οι επαγγελματίες αγρότες για τους οποίους δεν έχουν προ-συμπληρωθεί οι κωδικοί 037-038 στο έντυπο Ε1
    , κατά την υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος φορολογικού έτους 2023 και πληρούν τις προϋποθέσεις του επαγγελματία αγρότη, δύνανται να απευθύνονται στα αρμόδια Τ.Α.Α.Ε., τα οποία κατόπιν διοικητικού ελέγχου θα χορηγούν τη βεβαίωση του επαγγελματία αγρότη από την ψηφιακή εφαρμογή. Η αποστολή αρχείων στην Α.Α.Δ.Ε. θα συνεχιστεί με αρχεία, τα οποία θα δημιουργούνται από την επεξεργασία των δεδομένων της εφαρμογής Μ.Α.Α.Ε.
    Σχετικά με τους επαγγελματίες αγρότες «νεοεισερχόμενους στον αγροτικό τομέα», στους οποίους έχει χορηγηθεί βεβαίωση εντός τους έτους 2024, απαραίτητη προϋπόθεση για την αποστολή των Α.Φ.Μ. στην Α.Α.Δ.Ε., για περαιτέρω έλεγχο και την απόδοση της έκπτωσης φόρου κατά την υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος φορολογικού έτους 2023, είναι η υποβολή της Ε.Α.Ε. έτους 2023.

    Η Απόφαση    → 424/149317/28-05-2024

    ❖ Περισσότερα για το θέμα σχολιάστηκαν στο briefing της εβδομάδας


 Υποχρεωτική ασφάλιση μεγάλων επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών – Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο

 

Πόθεν έσχες: Μέχρι 1η Ιουλίου η υποβολή ετήσιων καταστάσεων υπόχρεων

  • Δείτε:

    Με την υπ’ αριθμ. 1505/27.05.2024 απόφαση του Συντονιστή Ελέγχων, βάσει της από 11.05.2023 απόφασης της Επιτροπής Ελέγχου, παρατείνεται κατ’ εξαίρεση μέχρι την 1η Ιουλίου 2024 η προθεσμία του άρθρου 17 παρ. 1 του ν. 5026/2023 (Α’ 45) για την καταχώριση και οριστικοποίηση των ετήσιων καταστάσεων υπόχρεων προσώπων, συμπεριλαμβανομένων των συζύγων, των εν διαστάσει συζύγων ή των προσώπων με τα οποία έχει συναφθεί σύμφωνο συμβίωσης. Οι εν λόγω καταστάσεις συντάσσονται και υποβάλλονται από τον αρμόδιο φορέα ή τα όργανα διοίκησης του φορέα στον οποίο υπάγονται ή από τον οποίο εποπτεύονται.

    Επισημαίνεται ότι η μη ύπαρξη υπόχρεων πρέπει να δηλώνεται ηλεκτρονικά με την οριστικοποίηση μηδενικής κατάστασης.

    Μετά την ανωτέρω ημερομηνία δεν θα είναι εφικτές τροποποιήσεις ή/και προσθήκες στα δεδομένα της ηλεκτρονικής κατάστασης υπόχρεων υποβολής Δ.Π.Κ. & Δ.Ο.Σ. 2024. Τυχόν παράλειψη ή ελλιπής καταχώριση των ως άνω στοιχείων επισύρει τις κυρώσεις του ν. 5026/2023 (άρθρο 34).

    Για τον σκοπό της παρ. 1 της παρούσης οι αρμόδιοι εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι εκάστου φορέα εισέρχονται στην εφαρμογή του άρθρου 17 του ν. 5026/2023 στη διεύθυνση www.pothen.gr κατόπιν αυθεντικοποίησης με τους κωδικούς-διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (προσωπικοί κωδικοί TAXISnet), σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ. 2 του ν. 5026/2023.

    Φορείς υπόχρεων που πρέπει να αντικαταστήσουν ή να απενεργοποιήσουν πιστοποιημένους χρήστες, οφείλουν άμεσα να ορίσουν τουλάχιστον έναν υπάλληλο και έναν αναπληρωτή του, ως υπευθύνους για την επικοινωνία και την ηλεκτρονική καταχώριση της κατάστασης υπόχρεων, αποστέλλοντας μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης [email protected], αρμοδίως υπογεγραμμένο ενιαίο έγγραφο συνοδευόμενο από το πρότυπο υπολογιστικό φύλλο που βρίσκεται στον σύνδεσμο «Υπόδειγμα Αρχείου Καταχώρησης Υπόχρεου» και είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα www.pothen.gr. Όμοιες ενέργειες απαιτούνται και από φορείς υπόχρεων που μέχρι σήμερα δεν έχουν καταγραφεί στην ενιαία διαδικτυακή εφαρμογή.

    Στην κατάσταση υπόχρεων υποβολής ετήσιας Δ.Π.Κ. & Δ.Ο.Σ. 2024 (έσοδα και συμφέροντα έτους 2023 & περιουσία κατά την 31.12.2023) πρέπει να συμπεριληφθούν μόνο όσοι, απέκτησαν, διατηρούσαν ή απώλεσαν ιδιότητα από 01.01.2023 έως 31.12.2023 ή από 01.01.2021 έως 31.12.2023 για τους υπόχρεους του άρθρου 4, της περ. α’ του άρθρου 6 και της περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 8, συμπεριλαμβανομένων των συζύγων τους, των εν διαστάσει συζύγων τους ή των προσώπων με τα οποία έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης. Διευκρινίζεται ότι οι ιδιότητες οι οποίες περιλαμβάνονται στους παραμετρικούς πίνακες της εφαρμογής υποβολής καταστάσεων έχουν αλλάξει και είναι αυτές του κεφαλαίου Β’ του ν. 5026/2023 (άρθρα 3 έως 16). Κατά συνέπεια απαιτείται προσεκτικός έλεγχος των κωδικών των ιδιοτήτων με βάση το νέο αρχείο «Παραμετρικοί Πίνακες για Καταστάσεις έτους 2024» που είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα www.pothen.gr.

    Κατόπιν των ανωτέρω, οι φορείς υπόχρεων καλούνται να ολοκληρώσουν άμεσα τις όποιες τυχόν εσωτερικές τους διαδικασίες ως προς:
    1. τη σύνταξη της ετήσιας κατάστασης υπόχρεων Δ.Π.Κ. & Δ.Ο.Σ. 2024,
    2. την ενημέρωση των υπόχρεων για την συμπερίληψή τους σε αυτήν και
    3. την ενημέρωση των υπόχρεων ώστε αυτοί να καταχωρίσουν /επιβεβαιώσουν μέσω της εφαρμογής «Γνωστοποίηση Στοιχείων Συζύγου/ΜΣΣ Υπόχρεου Πόθεν Έσχες» στην ιστοσελίδα www.pothen.gr, τα στοιχεία των συζύγων τους, των εν διαστάσει συζύγων τους και των προσώπων με τα οποία έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, σύμφωνα με τα αμέσως παρακάτω.

    Υπόχρεοι των οποίων έχει μεταβληθεί, εντός του έτους 2023, η οικογενειακή τους κατάσταση σε σχέση με την τελευταία οριστικοποιημένη αρχική ή ετήσια Δ.Π.Κ. έτους 2022, καθώς και όσοι απέκτησαν ιδιότητα υπόχρεου για πρώτη φορά το 2023, απαιτείται να συνδεθούν στην νέα εφαρμογή «Γνωστοποίηση Στοιχείων Συζύγου/ΜΣΣ Υπόχρεου Πόθεν Έσχες» στην διεύθυνση https://www.pothen.gr/syzygos, προκειμένου να γνωστοποιήσουν τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) των συζύγων τους, των εν διαστάσει συζύγων τους ή των προσώπων με τα οποία έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης επιλέγοντας έτος «2024» και τύπο δήλωσης «ετήσια». Υπόχρεοι που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω περιπτώσεις δεν απαιτείται να προβούν στην προαναφερόμενη ενέργεια και τα στοιχεία των συζύγων/ΜΣΣ θα αντληθούν από τη τελευταία οριστικοποιημένη ετήσια ή αρχική Δ.Π.Κ. 2022. Προς τούτο, οι Φορείς Υπόχρεων θα πρέπει να ενημερώσουν αμελλητί τους υπόχρεους αρμοδιότητάς τους για την προαναφερθείσα διαδικασία.

    Η ηλεκτρονική καταχώριση των στοιχείων συζύγου στην εφαρμογή «Γνωστοποίηση Στοιχείων Συζύγου/ΜΣΣ Υπόχρεου Πόθεν Έσχες», θα γίνει μέχρι τις 25/06/2024. Στην συνέχεια οι αρμόδιοι υπάλληλοι των φορέων οφείλουν να εκτελούν τις παρακάτω ενέργειες μέχρι και την 1/7/2024:

    1. Επιλέγουν το πεδίο «Εκτύπωση καταλόγου συζύγων/ΜΣΣ» διαδικασία από την οποία δημιουργείται αρχείο που περιλαμβάνει τους/τις συζύγους/ΜΣΣ.
    2. Ενσωματώνουν ηλεκτρονικά – «φορτώνουν» το αρχείο αυτό, με την μέθοδο της διατήρησης, χωρίς καμία μεταβολή, στην ήδη προσωρινά αποθηκευμένη κατάσταση.
    3. Οριστικοποιούν την κατάσταση.

    ❖ Περισσότερα για το θέμα σχολιάστηκαν στο briefing της εβδομάδας


 Εκλογική άδεια στον ιδιωτικό τομέα

  • Α. Για τους μισθωτούς για τους οποίους εφαρμόζεται καθεστώς εξαήμερης εβδομαδιαίας εργασίας:
    α) Σε όσους μετακινηθούν, για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 100-200 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια 1 εργάσιμης ημέρας.
    β) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 201-400 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια 2 εργασίμων ημερών.
    γ) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και άνω χορηγείται άδεια 3 εργασίμων ημερών, εφόσον μετακινηθούν εξ ολοκλήρου οδικώς, με βάση την υπεύθυνη δήλωσή τους.
    δ) Σε όσους μετακινηθούν από και προς νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που χορηγείται θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς ωστόσο η άδεια στις περιπτώσεις αυτές, να υπερβαίνει τις 3 εργάσιμες ημέρες.

    Β. Για τους μισθωτούς για τους οποίους εφαρμόζεται καθεστώς πενθήμερης εβδομαδιαίας εργασίας:
    α) Σε όσους μετακινηθούν, για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 200-400 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια 1 εργάσιμης ημέρας.
    β) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και άνω, χορηγείται άδεια 2 εργασίμων ημερών, εφόσον μετακινηθούν εξ ολοκλήρου οδικώς, με βάση την υπεύθυνη δήλωσή τους.
    γ) Σε όσους μετακινηθούν από και προς νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που χορηγείται θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς ωστόσο η άδεια στις περιπτώσεις αυτές, να υπερβαίνει τις 3 εργάσιμες ημέρες.

    Η απόφαση → 33195/23-05-2024

    ❖ Περισσότερα για το θέμα σχολιάστηκαν στο briefing της εβδομάδας

 

Κατάργηση της διάταξης περί μετασχηματισμού εταιρειών με αρνητικά ίδια κεφάλαια

  • Με την περίπτωση ε’ του άρθρου 43 του νέου νόμου 5111/2024 «Διατάξεις για την ενίσχυση της προστασίας του καταναλωτή, της ανάπτυξης και της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς, ρυθμίσεις για την ενίσχυση των επιχειρήσεων που πλήττονται από καταστροφές και άλλες διατάξεις.», καταργήθηκε το άρθρο 105 «Μετασχηματισμός εταιριών με αρνητικά ίδια κεφάλαια» του ν. 4849/2021.

    Όπως αναφέρει και η αιτιολογική έκθεση του 5111/2024, το άρθρο 105 καταργείται καθώς με τις διατάξεις του ν. 4601/2019 περί μετασχηματισμού εταιρειών δεν τίθεται ως προϋπόθεση για τη συντέλεση του μετασχηματισμού οι μετέχουσες εταιρείες να έχουν θετική καθαρή θέση, με μόνη εξαίρεση αυτή που αφορά σε μετασχηματισμούς εταιρειών που έχουν λυθεί ή κηρυχθεί σε πτώχευση. Άλλωστε, η διάταξη αυτή δημιουργούσε προσκόμματα στο μετασχηματισμό εταιρειών, χωρίς παράλληλα να επέρχονται έννομες συνέπειες ως προς το κύρος του μετασχηματισμού αν δεν τηρούνταν οι προϋποθέσεις που θέτει. Σε κάθε περίπτωση, εξακολουθεί να λειτουργεί ως ασφαλιστική δικλείδα για την ομαλή λειτουργία των ανωνύμων εταιρειών που μετέχουν σε οποιασδήποτε μορφής μετασχηματισμό η διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 119 του ν. 4548/2018, σύμφωνα με την οποία απαιτείται η σύγκληση από το Δ.Σ. της Γενικής Συνέλευσης της εταιρείας εντός έξι μηνών από τη λήξη της χρήσης για τη λύση της εταιρείας ή η λήψη άλλων μέτρων προς αποκατάσταση των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας από τους μετόχους στην περίπτωση που τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας είναι κατώτερα του ημίσεος του μετοχικού κεφαλαίου.


 Δημοσιεύθηκε η ΚΥΑ για τη ρύθμιση οφειλών έως 30.000 ευρώ στον e-ΕΦΚΑ – Προϋποθέσεις υπαγωγής

  • Από την περασμένη εβδομάδα όσοι υποψήφιοι συνταξιούχοι έχουν χρέη έως 30.000 ευρώ προς τον e-ΕΦΚΑ θα μπορούν να συνταξιοδοτηθούν.
    Ποιες είναι οι προϋποθέσεις υπαγωγής στη ρύθμιση

    Για την υπαγωγή στη ρύθμιση, ο ασφαλισμένος πρέπει να πληροί σωρευτικά τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
    α) οι οφειλές προς τον e-ΕΦΚΑ να μην υπερβαίνουν τις 30.000 ευρώ ή προς τον π. ΟΓΑ τις 10.000 ευρώ.
    β) να έχει συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας του ή εφόσον έχει χρόνο ασφάλισης τουλάχιστον 40 ετών, το 62ο έτος της ηλικίας του,
    γ) να έχει εξοφλήσει τις εισφορές που αντιστοιχούν σε χρόνο ασφάλισης τουλάχιστον 20 ετών ή 6.000 ημερών ασφάλισης ανεξάρτητα από τον πρώην φορέα απονομής της σύνταξης, και
    δ) οι τραπεζικές καταθέσεις του να μην ξεπερνούν τα 12.000 ευρώ ή το ποσό των 6.000 ευρώ, αν είναι οφειλέτης αποκλειστικά προς τον π. ΟΓΑ.

    Τι πρέπει να κάνουν οι οφειλέτες

    Η αίτηση υπαγωγής υποβάλλεται μαζί με την αίτηση συνταξιοδότησης. Μετά την υποβολή της αίτησης υπαγωγής, ο e-ΕΦΚΑ ελέγχει αν οι οφειλές του ασφαλισμένου υπερβαίνουν τα όρια που έχουν τεθεί. Στην περίπτωση που οι οφειλές δεν υπερβαίνουν το ποσό αυτό, η συνταξιοδοτική πράξη εκδίδεται και η σύνταξη καταβάλλεται.
    Στην περίπτωση που από τους ελέγχους προκύψει ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις υπαγωγής στη ρύθμιση, τότε:
    α) Εάν το συνολικό ποσό οφειλών υπερβαίνει τις 20.000 ευρώ αλλά όχι τις 30.000 ευρώ ή τις 6.000 ευρώ αλλά όχι τις 10.000 ευρώ για τον π. ΟΓΑ, τότε η αίτηση γίνεται δεκτή και ο e-ΕΦΚΑ προχωρεί στην έκδοση της συνταξιοδοτικής πράξης.
    β) Εάν το συνολικό ποσό οφειλών υπερβαίνει τις 30.000 ευρώ ή τις 10.000 ευρώ για τον π. ΟΓΑ, τότε κοινοποιείται έγγραφο οφειλής προκειμένου ο ασφαλισμένος να καταβάλει το υπερβάλλον των 30.000 ευρώ ή των 10.000 ευρώ για τον π. ΟΓΑ, εντός διμήνου από την κοινοποίησή του και να υπαχθεί στη ρύθμιση.
    Εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις, ο e-ΕΦΚΑ προχωρεί στην έκδοση της συνταξιοδοτικής πράξης και στην καταβολή της σύνταξης. Ειδικότερα, το υπερβάλλον των 20.000 ευρώ ή των 6.000 ευρώ για τον π. ΟΓΑ, ποσό οφειλής, συμψηφίζεται με το 60% του μηνιαίου ποσού των καταβαλλόμενων συντάξεων, μέχρι τον μηδενισμό του.
    Το μηνιαίως συμψηφιζόμενο υπερβάλλον ποσό δεν μπορεί να υπολείπεται των 333,33 ευρώ γενικά και των 100 ευρώ για τον π. ΟΓΑ. Σε αντίθετη περίπτωση, το ποσοστό παρακράτησης προσαρμόζεται αναλόγως. Μετά το μηδενισμό του υπερβάλλοντος ποσού, για την εναπομένουσα οφειλή εφαρμόζονται οι παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 61 του ν. 3863/2010.

    Η απόφαση  → 32270/17-05-2024

    ❖ Περισσότερα για το θέμα σχολιάστηκαν στο briefing της εβδομάδας

 

  • Το ξέρατε ότι;
    Η ετήσια φορολογική δήλωση φυσικών προσώπων στη Δανία έχει συνολικά 240 πεδία, εκ των οποίων τα 99 είναι προ-συμπληρωμένα και δεν μπορούν να τροποποιηθούν από τον φορολογούμενο. Τα πεδία αυτά συμπληρώνονται αυτόματα μέσω αναφορών τρίτων φορέων. Η Φορολογική Υπηρεσία της Δανίας  είναι υπεύθυνη για την ακρίβεια των δεδομένων τρίτων που προ-συμπληρώνονται στην δήλωση

■ Briefing

Το briefing της εβδομάδας – Πόθεν έσχες, ψηφιακή κάρτα, νέο Taxis κ.ά. (31.05.2024) – Εάν προτιμάτε να ακούτε και όχι να διαβάζετε. Κάτι γκρινιάριδες μιλάνε συνήθως…
 
 

Επισημάνσεις – αρθρογραφία – ΔΕΔ

Άρθρα «Τεχνητή διευθέτηση», ο γενικός κανόνας επιβολής φόρων όταν δεν παραβιάζεται συγκεκριμένος νόμος
 
Διανομή κερδών σε προσωπικές εταιρείες με διπλογραφικά ή απλογραφικά βιβλία

Ανέγερση κτίσματος σε οικόπεδο τρίτου με δαπάνες του μισθωτή: Περίπτωση πρόωρης λύσης της σύμβασης μίσθωσης
 
Καταστρατήγηση διάταξης αφορολόγητου δωρεών – Τριγωνική δωρεά από αδερφή σε αδερφό μέσω μητέρας
 

  • Το ξέρατε ότι;
    Σύμφωνα με πληροφορίες οι οποίες δεν μπορούν να επιβεβαιωθούν (άρα δεν είναι αξιόπιστες), η αυτόματη οριστικοποίηση του 1,3 εκ,. δηλώσεων έχει οριστεί στις 2.7.2024 και όχι στις 26.7.224 όπως προβλέπεται από τον ΚΦΔ, για να φανεί στις επόμενες ημέρες ότι το σύστημα υποβολής των δηλώσεων αντέχει να υποβληθούν πάνω από ένα εκ. δηλώσεις σε μια μέρα!

   
 

■ Εργατικά Ασφαλιστικά

Αναστολή συμβάσεων εργασίας στον κλάδο της Γουνοποιίας – Προθεσμίες υπεύθυνων δηλώσεων για Ιούνιο 2024

Κατασκηνώσεις ΔΥΠΑ: Αναρτήθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα
 
ΚΕΠΕΑ/ΓΣΕΕ: Άδεια άσκησης εκλογικού δικαιώματος

Νέα ΚΣΣΕ για τους εργαζόμενους στα ζαχαροπλαστεία και στα εργαστήρια αυτών
 
Νέο πρότυπο γραφείο ΔΥΠΑ για εξυπηρέτηση πολιτών από ειδικές κοινωνικές ομάδες στην Αθήνα

ΕΔΟΕΑΠ: Ενημέρωση ασφαλισμένων χωρίς εισφορές
 
e-ΕΦΚΑ: Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων έως 02/06 για την ένταξη επτακοσίων ιατρών στο Μητρώο Ειδικού Σώματος Ιατρών του ΚΕΠΑ
 

■Τα νέα της ΑΑΔΕ

✔ Εγχειρίδιο επιλεγμένων λειτουργικών διαδικασιών υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού και Οργάνωσης. Η εγκύκλιος    →Δ.ΟΡΓ.Γ 1059547 ΕΞ 23-05-2024
 
✔ Σύσταση Επιτροπής Ελέγχου του άρθρου 8 ν. 4795/2021 στην ΑΑΔΕ.  Η εγκύκλιος    →Δ.ΟΡΓ.Β 1055971 ΕΞ 15-05-2024

Κατάλογος Δικαιοδοσιών για ανταλλαγή Εκθέσεων ανά Χώρα φορολογικού έτους 2022. Η απόφαση → Α.1083/2024

Σχέδιο δράσης της ΑΑΔΕ για ενίσχυση της ακεραιότητας των υπηρεσιών της
 
Σύλλογος εφοριακών Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Χαλκιδικής: «Ζητάμε την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης διαφθοράς στη ΔΟΥ Χαλκίδας – Δεν επιτρέπουμε τη στοχοποίηση και την απαξίωση όλων των συναδέλφων»

Σύλλογος εφοριακών Αττικής και Κυκλάδων: «Καταδικάζουμε τα φαινόμενα διαφθοράς και κακοδιοίκησης-Δεν θα ανεχτούμε την οριζόντια τιμωρία όλων των συναδέλφων στη ΔΟΥ Χαλκίδας»
 
Φορολοταρία: 30ή Δημόσια Κλήρωση για συναλλαγές Απριλίου

Νέο ΟΠΣ Φορολογίας – Αντικατάσταση TAXIS, TAXISnet και ELENXIS
 
Γ. Πιτσιλής σε Προϊσταμένους υπηρεσιών ΑΑΔΕ: «Μην επιτρέπετε σε κανένα να ακυρώνει τη δουλειά και την προσπάθεια όλων μας»
 
 

■Πλατφόρμες

Επίδομα παιδιού – Α21: Ανοίγει στις 31 Μαΐου η πλατφόρμα
 
Νέα παράταση υποβολής δήλωσης στο μητρώο καθαρισμού οικοπέδων. Η εγκύκλιος    →ΥΠ 790/27-05-2024

Άνοιξε η πλατφόρμα για δηλώσεις καθαρισμού οικοπέδων
 
ΠΟΜΙΔΑ: Οι αναγκαίες αλλαγές στις ρυθμίσεις για τον καθαρισμό αστικών οικοπέδων

 

 
 

  • Το ξέρατε ότι;
    Στο Βέλγιο η προθεσμία υποβολής της φορολογικής δήλωσης με ηλεκτρονικό τρόπο είναι η 15η Ιουλίου 2024. Ωστόσο για τους ελ. επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους η δήλωση υποβάλλεται έως την 15η Οκτωβρίου (για το 2023 έως 16.10.2024). Η εφαρμογή για τις δηλώσεις άνοιξε στις 24.4.2024.
    Για τα νομικά πρόσωπα η εφαρμογή άνοιξε στις 29.4.2024 και η προθεσμία λήξης των δηλώσεων είναι η 30η.9.2024.

Κλαδικά

ΟΕΕ 16ο ΠΤ Ιονίων Νήσων – Προτάσεις για τη δήλωση απασχόλησης συνταξιούχων

ΕΦΕΕ Εύβοιας: Να μην πληρώσουν εργαζόμενοι, επαγγελματίες και πολίτες τα σπασμένα ενός συστήματος που γεννά κυκλώματα διαφθοράς και διαπλοκής
 
ΑΚΙΟΕ: Πρόταση προς την ΚΔ του ΟΕΕ σχετικά με την υπόθεση της Χαλκίδας

ΕΛΦΕΕ Ρόδου: Προτρέπουμε τα μέλη μας σε αποχή από την υποβολή φορολογικών δηλώσεων για το τριήμερο 29-31/05/2024
 
ΠΟΦΕΕ – Κάλεσμα σε δράσεις

Τι ειπώθηκε στη συνέντευξη τύπου του ΛΣΑ για τα μέτρα δέουσας επιμέλειας του ν. 4557/2018
 
ΕΦΕΕΑ: Κάλεσμα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Οικονομικών στις 14 Ιουνίου

■ΣτΕ – ΔΕΕ -Α.Π.

ΣτΕ 2400/2023 Πρόστιμο ΚΒΣ – Έκδοση πιστωτικού εικονικού σημειώματος

ΣτΕ 2232/2023 Συμπληρωματικά στοιχεία οι κινήσεις και τα υπόλοιπα λογαριασμών από τα οποία προκύπτει απόκρυψη φορολογητέας ύλης και τα οποία περιέρχονται με πληροφοριακό δελτίο σε γνώση της αρμόδιας για τη βεβαίωση του φόρου εισοδήματος φορολογικής αρχής μετά την υποβολή της δήλωσης φόρου εισοδήματος περαίωσης/αυτοελέγχου με βάση τις διατάξεις των άρθρων 13-17 του ν. 3296/200
 
ΣτΕ 1404/2023 Διακοπή ασφάλισης ασφαλισμένου ιδιοκτήτη αυτοκινήτου δημόσιας χρήσης σε περίπτωση κλοπής του αυτοκινήτου ΔΧ

ΣτΕ 14/2024 Πενταετής παραγραφή πιστωτικού ΦΠΑ
 
ΣτΕ 357/2022 Παραγραφή φόρου κληρονομιάς

ΣτΕ – Υφίσταται υποχρέωση των επιχειρήσεων πετρελαιοειδών να καταβάλουν στο ΕΤΕΑΠΕΠ εντός του 2015 κοινωνικοασφαλιστική εισφορά 1‰
 
Προσφυγή στο ΣτΕ κατά του φορολογικού νόμου 5073/2023 – Συνέντευξη Τύπου
 

■Λοιπά ενδιαφέροντα

Διευκρινίσεις Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη στήριξη γεωργών σε περίπτωση έκτακτων καιρικών φαινομένων
 
Πρόστιμο 400.000 ευρώ στο ΥΠΕΣ για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων εκλογέων εξωτερικού

Διοικητικό Εφετείο Αθηνών – Προσφυγή κατά απόφασης ΔΕΔ με την οποία απορρίφθηκε ενδικοφανής προσφυγή για πράξη διορθωτικού προσδιορισμού φόρου κληρονομίας
 
Και μέσω gov.gr οι καταγγελίες για παραβιάσεις από πολύ μεγάλες πλατφόρμες
 
Ψηφιακές Συναλλαγές – 4ος κύκλος: Ενεργή η διαδικασία έκδοσης vouchers

Βραχυχρόνιες μισθώσεις: Πλαφόν στις ημέρες ενοικίασης μελετάει η κυβέρνηση
 
ΤΕΠΙΧ III: Ξεκίνησε η λειτουργία του – 2,2 δις ευρώ για μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις για τα μέτρα εξορθολογισμού και διαφάνειας των τιμών
 
Βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας – Διευκρινιστική εγκύκλιος για την έκδοσή τους. Η εγκύκλιος    → 43858/27-05-2024

Μετάφραση των Διεθνών Προτύπων Διαχείρισης Ποιότητας 1 και 2 στην ελληνική γλώσσα
 
Παραχωρήσεις σε αιγιαλό και παραλίες: Από τη Χαλκιδική ξεκίνησαν οι πρώτοι έλεγχοι με drones για πιθανές παραβάσεις

 


 

Φορολογικές και όχι μόνο αποφάσεις (εκτός από αυτές που αναλύθηκαν ανωτέρω)

✏   Διακίνηση προϊόντων υποκείμενων σε ΕΦΚ μέσω ψηφιακού συστήματος EMCS

Λοιπές αποφάσεις

✏  Επέκταση Καταστήματος Αφορολογήτων, Αδασμολογήτων και Φορολογημένων Ειδών στον αερολιμένα Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» . Η απόφαση  →Α.1084/2024

✏  Παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας – Έλεγχοι και διοικητικές κυρώσεις . Η απόφαση  →

✏ Διοικητική κωδικοποίηση του ν.4172/2013 (ΚΦΕ)   . Η απόφαση  →69656 ΕΞ 20-05-2024 Κοινοποίηση ενιαίου κωδικοποιημένου κειμένου με τη διοικητική κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την άμεση φορολογία

✏ Βιβλία νηολογίου: Υποβολή αιτήσεων και ηλεκτρονική τήρηση – Χορήγηση πιστοποιητικών, βεβαιώσεων και άλλων εγγράφων  . Η απόφαση  →2214.1/38196/27-05-2024

✏ Ευρωεκλογές 2024 – Αποζημίωση και οδοιπορικά διοριζομένων Εφόρων, αντιπροσώπων δικαστικής αρχής, αναπληρωτών, γραμματέων και μελών εφορευτικών επιτροπών καθώς και διερμηνέων  . Η απόφαση  →44442/29-05-2024

✏  Ευρωεκλογές 2024 – Αποζημίωση και οδοιπορικά Προέδρων Εφορευτικών Επιτροπών Διαλογής Επιστολικής Ψήφου, αναπληρωτές αυτών, διοριζόμενα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη Εφορευτικών Επιτροπών Διαλογής Επιστολικής Ψήφου καθώς και γραμματείς των Επιτροπών αυτών . Η απόφαση  →44443/29-05-2024

✏   . Η απόφαση  →44447/29-05-2024 Καταβολή ειδικής εκλογικής αποζημίωσης στους δικαστικούς υπαλλήλους για την έκτακτη απασχόλησή τους, κατά την προπαρασκευή και διενέργεια των εκλογών για την ανάδειξη των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 9ης Ιουνίου 2024

✏   . Η απόφαση  →44449/29-05-2024 Καταβολή ειδικής αποζημίωσης σε υπαλλήλους του Εθνικού Τυπογραφείου, για την έκτακτη απασχόλησή τους κατά την προπαρασκευή και διενέργεια των εκλογών για την ανάδειξη των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 9ης Ιουνίου 2024

✏   . Η απόφαση  →44450/29-05-2024 Καταβολή ειδικής εκλογικής αποζημίωσης σε δικαστικούς λειτουργούς των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, για την έκτακτη απασχόλησή τους κατά την προπαρασκευή και διενέργεια των εκλογών για την ανάδειξη των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 9ης Ιουνίου 2024

✏   . Η απόφαση  →44453/29-05-2024 Καταβολή ειδικής εκλογικής αποζημίωσης σε δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς, για την έκτακτη απασχόλησή τους κατά την προπαρασκευή και διενέργεια των εκλογών για την ανάδειξη των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 9ης Ιουνίου 2024

✏  Ενίσχυση για γεωργικούς τομείς που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές . Η απόφαση  →26/150398/28-05-2024

Καλή συνέχεια και μην ξεχνάτε σήμερα είναι η παγκόσμια ημέρα ποδηλάτου.

 

 

Πηγή