Με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο «Κύρωση της από 28.1.2022 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου “Επείγουσες φορολογικές, τελωνειακές και συναφείς ρυθμίσεις, επείγουσες διατάξεις για τη διασφάλιση του δικαιώματος αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας” (Α’14)», εισάγονται ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ειδικότερα:

1.α. Προβλέπεται η υπαγωγή αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων όλων των κατηγοριών, οι οποίες έχουν εκτελεστεί ή εγκατασταθεί πριν από την 28η.7.2011, σε κτίρια και εγκαταστάσεις που αναγνωρίσθηκαν, με δικαστική απόφαση, ως ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου, στον ν. 4495/2017, κατά παρέκκλιση των διατάξεων αυτού περί απαγόρευσης υπαγωγής αυθαιρέτων και ενιαίου ειδικού προστίμου αυθαιρέτων, αλλά σύμφωνα με τις προβλέψεις του ιδίου νόμου για τις αυθαίρετες κατασκευές δημοσίου συμφέροντος.

Για τις ανωτέρω αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης δεν καταβάλλονται από τον πλειοδότη, που εγκαθίσταται σε αυτές, παράβολο και ενιαίο ειδικό πρόστιμο, ενώ δεν ισχύει η σχετική απαγόρευση (άρθρο 82 παρ.1β του ν. 4495/2017) για τις μισθώσεις και παραχωρήσεις αυτών.

Όσον αφορά στις πρόχειρες ή προσωρινές κατασκευές καθώς και στις λυόμενες κατασκευές εφαρμόζεται η διαδικασία οικειοθελούς κατεδάφισης ή απομάκρυνσης.

β. Επίσης, μπορούν να δηλωθούν και να υπαχθούν στον ν. 4495/2017, κατά παρέκκλιση των διατάξεων αυτού περί απαγόρευσης υπαγωγής αυθαιρέτων και ενιαίου ειδικού προστίμου αυθαιρέτων, αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσεων όλων των κατηγοριών, οι οποίες έχουν εκτελεστεί ή εγκατασταθεί πριν από την 28η.7.2011, σε κτίρια και εγκαταστάσεις, που βρίσκονται σε γεωτεμάχια ιδιοκτησίας ή χρήσης της εταιρείας «ΛΑΡΚΟ Γ.Μ.Μ.Α.Ε.».

Τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία παράβολο και πρόστιμο υπαγωγής (άρθρα 99 και 100 του ν.4495/2017) καταβάλλονται από τον πλειοδότη, στον οποίο μεταβιβάζονται τα εν λόγω ακίνητα, ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης αυτού με την εν λόγω υποχρέωση επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις και τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης, εκτός από τη μεταβίβαση της κυριότητας.

γ. Από την έναρξη ισχύος των προτεινόμενων ως άνω διατάξεων και εφόσον πληρούνται οι οριζόμενες προϋποθέσεις, οι προαναφερόμενες κατασκευές και αλλαγές χρήσης τελούν σε καθεστώς αναστολής επιβολής κυρώσεων, δεν επιβάλλονται πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης και δεν ισχύει η απαγόρευση μίσθωσης ή παραχώρησης αυτών.

2. Τροποποιείται το άρθρο 5 του ν. 4710/2020 σχετικά με την υποχρέωση καταβολής περιβαλλοντικού τέλους για παλαιά, ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματα και συγκεκριμένα, επεκτείνεται η υποχρέωση καταβολής του έκτακτου περιβαλλοντικού τέλους, ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης και για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους (άρθρα 121 παρ.1 και 123 παρ.1 περ. β’, γ’ και ε’ του ν. 2960/2001), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5b.

3. Εισάγεται μεταβατικής ισχύος διάταξη, σύμφωνα με την οποία απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους τα οχήματα των προαναφερόμενων περιπτώσεων, για τα οποία έχουν υποβληθεί, κατά τη δημοσίευση της προτεινόμενης ρύθμισης, δήλωση άφιξης οχήματος (Δ.Α.Ο.) ή δηλωτικά εισαγωγής.

Αιτιολογική έκθεση

Με το προτεινόμενο άρθρο 1 σκοπείται η διευθέτηση του τρόπου, του χρόνου και της διαδικασίας συμμόρφωσης με τις διατάξεις της πολεοδομικής νομοθεσίας κάθε πλειοδότη που θα αναδειχθεί μετά την ολοκλήρωση των αυτοτελών εκκρεμών διαγωνιστικών διαδικασιών που διεξάγονται παραλλήλως από το Ελληνικό Δημόσιο, μέσω του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας (Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ.), για την εκμίσθωση των αναφερομένων, στην υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/114545/10967/27.11.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Β’ 5254), περιουσιακών στοιχείων και από την ειδική διαχείριση για τη μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων διαχείρισης της «ΛΑΡΚΟ Γ.Μ.Μ.Α.Ε.», σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4664/2020 (Α’ 32). Επιπλέον, η προτεινόμενη ρύθμιση συνεισφέρει στη διατήρηση της λειτουργίας του εργοστασίου της Λάρυμνας και των θέσεων εργασίας των μελλοντικών εργαζομένων στην επιχείρηση με τη μεταβίβαση των απαιτούμενων, για τη συνέχιση της δραστηριότητας και τη λειτουργία των εγκαταστάσεων, αδειών.

Ως προς το προτεινόμενο άρθρο 2, διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής της περ. α’ της παρ. 1 και της περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4710/2020 (Α’ 142) και προστίθεται νέα κατηγορία υπόχρεων προς καταβολή του περιβαλλοντικού τέλους οχημάτων, και συγκεκριμένα, αυτών που εμπίπτουν στις προδιαγραφές σχεδιασμού των ευρωπαϊκών προτύπων που ισχύουν για τις εκπομπές ρύπων «Euro 5b»

Ως προς το προτεινόμενο άρθρο 3, εισάγεται μεταβατική διάταξη για την εφαρμογή του άρθρου 2.

Γιατί αποτελεί πρόβλημα;

Όσον αφορά στο προτεινόμενο άρθρο 1, είναι σημαντικό για την εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας, η διευθέτηση των εκκρεμοτήτων που σχετίζονται με τη διαχείριση των κτιρίων και εγκαταστάσεων που θα μισθωθούν αλλά και αυτών που θα μεταβιβαστούν στον πλειοδότη που θα προκόψει από τον διαγωνισμό του Ελληνικού Δημοσίου, αλλά και από αυτόν της ειδικής διαχείρισης της «ΛΑΡΚΟ Γ.Μ.Μ.Α.Ε.», καθώς έχει ολοκληρωθεί η Α’ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας και έχει γίνει η προεπιλογή των υποψηφίων που έχουν δικαίωμα να υποβάλουν προσφορά στη Β’ φάση του διαγωνισμού, με τη διαδικασία να βρίσκεται στο στάδιο πριν την υποβολή δεσμευτικών προσφορών. Με την προτεινόμενη διάταξη παρέχεται στους συμμετέχοντες η απαιτούμενη ασφάλεια συναλλαγών, η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, η αύξηση του τιμήματος που θα προκόψει μετά την ανάδειξη πλειοδότη και θα οδηγήσει στην ανάκτηση των κρατικών ενισχύσεων που είχε λάβει κατά το παρελθόν η «ΛΑΡΚΟ Γ.Μ.Μ.Α.Ε.» από το Ελληνικό Δημόσιο (υπ’ αρ. C (2014) 1818/27.3.2014 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής), σύμφωνα και με την πρόσφατη απόφαση της 20ής Ιανουάριου 2022 του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Δ.Ε.Ε.) στην υπόθεση Επιτροπή κατά Ελλάδας (C-51/20).

Ως προς το προτεινόμενο άρθρο 2, η Ελλάδα διαθέτει από τους πιο γερασμένους και ρυπογόνους στόλους αυτοκινήτων της Ευρώπης, με τη μέση ηλικία του στόλου των οχημάτων να είναι περίπου δεκαέξι (16) ετών, των δε ταξί δώδεκα (12). Σύμφωνα με μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (Ι.Ο.Β.Ε.), ο ελληνικός στόλος στην Ελλάδα κυριαρχείται από βενζινοκίνητα επιβατικά, κατά ποσοστό ενενήντα ένα τοις εκατό (91%), το οποίο συνιστά από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.), με χαμηλό μερίδιο πετρελαιοκινήτων, παρά την αύξησή τους μετά το 2011. Στην Ελλάδα, το ζήτημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα μεγάλα αστικά κέντρα, ιδίως στην Περιφέρεια Αττικής, είναι έντονο, μεταξύ άλλων, εξαιτίας του ιδιαίτερα υψηλού μέσου όρου ηλικίας των Ιδιωτικής Χρήσης (Ι.Χ.) οχημάτων και της χρήσης παρωχημένης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Χωρίς την επιβολή αντικινήτρων για την επιβολή συμβατικών οχημάτων, όπως το περιβαλλοντικό τέλος, θα ήταν αντικειμενικά αδύνατον η χώρα να εκπληρώσει τις διεθνείς και ενωσιακές της δεσμεύσεις για μείωση των αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030 και να επιτύχει τους φιλόδοξους στόχους του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (Ε.Σ.Ε.Κ., Β’ 4893/2019).

Ως προς το προτεινόμενο άρθρο 3, εισάγεται η αναγκαία μεταβατική διάταξη, προκειμένου να μην αιφνιδιασθεί το καταναλωτικό κοινό που ολοκλήρωσε την αγορά οχημάτων «Euro 5b», για τα οποία εκκρεμεί μόνο η διαδικασία εκτελωνισμού.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 1

Κτίρια και εγκαταστάσεις της παρ. 7 του άρθρου 55 του ν. 4223/2013 και του άρθρου 21 του ν. 4664/2020
1. Κατά παρέκκλιση των άρθρων 89, περί απαγόρευσης υπαγωγής αυθαιρέτων και 102, περί ενιαίου ειδικού προστίμου αυθαιρέτων του ν. 4495/2017 (Α’ 167) και σύμφωνα με το άρθρο 114 αυτού, περί αυθαίρετων κατασκευών δημοσίου συμφέροντος, αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσεων του συνόλου των κατηγοριών του άρθρου 96 του ως άνω νόμου σε κτίρια και εγκαταστάσεις, που αναγνωρίσθηκαν με την υπ. αρ. 1/2020 απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου της παρ. 7 του άρθρου 21 του ν. 4664/2020 (Α’32), όπως διορθώθηκε με την υπ. αρ. 2/2020 απόφαση του ίδιου Διαιτητικού Δικαστηρίου, ότι ανήκουν στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου, εφόσον έχουν εκτελεστεί ή εγκατασταθεί πριν από την 28η.7.2011, μπορούν να δηλωθούν και να υπαχθούν στον ν. 4495/2017.

Η υπαγωγή πραγματοποιείται εντός έξι (6) μηνών από την εγκατάσταση του πλειοδότη που θα αναδειχθεί από τον ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό που διεξάγεται κατά την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/114545/10967/27.11.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Β1 5254), κατόπιν υποβολής αίτησης, που επέχει θέση εισήγησης, συνοδευόμενης αποκλειστικά από τοπογραφικό διάγραμμα και τεχνική έκθεση μηχανικού, με αναλυτική περιγραφή των αυθαίρετων κατασκευών ή αλλαγών χρήσεων. Η υποχρέωση σύνταξης και υποβολής ηλεκτρονικής ταυτότητας για το σύνολο των εγκαταστάσεων βαρύνει τον μισθωτή. Ειδικά για μισθώσεις και παραχωρήσεις των ως άνω κτιρίων και εγκαταστάσεων, στα οποία έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης, δεν ισχύει η απαγόρευση της περ. β της παρ. 1 του άρθρου 82 του ν. 4495/2017.

Η μελέτη στατικής επάρκειας υποβάλλεται μέσα σε προθεσμία τριών (3) ετών από την ημερομηνία υπαγωγής, για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ4, Σ3 και πέντε (5) ετών για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ2. Με την υποβολή της μελέτης ο πλειοδότης υποβάλλει πλήρη φάκελο δικαιολογητικών έγκρισης εγκατάστασης, σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΔΑΠ/Α/Φ.4.2/οικ.171314/429/14.2.2018 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης, Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Β’ 481).

Για τις ανωτέρω αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης δεν καταβάλλονται παράβολο και ενιαίο ειδικό πρόστιμο.

Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, υπό την προϋπόθεση τήρησης των προθεσμιών υπαγωγής και υποβολής δικαιολογητικών της παρούσας, οι αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης τελούν σε καθεστώς αναστολής επιβολής κυρώσεων, δεν επιβάλλονται πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης και δεν ισχύουν οι απαγορεύσεις της παρ. 1 του άρθρου 82 του ν. 4495/2017.

Για τις πρόχειρες ή προσωρινές κατασκευές, καθώς και για τις λυόμενες κατασκευές των παρ. 45, 74 και 75 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 (Α’ 79), εφαρμόζεται η διαδικασία οικειοθελούς κατεδάφισης ή απομάκρυνσης.

2.  α) Κατά παρέκκλιση των άρθρων 89 και 102 του ν. 4495/2017, αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσεων του συνόλου των κατηγοριών του άρθρου 96 του ως άνω νόμου, σε κτίρια και εγκαταστάσεις που βρίσκονται σε γεωτεμάχια ιδιοκτησίας ή χρήσης, δυνάμει συμβάσεων ή πράξεων παραχώρησης της εταιρείας «ΛΑΡΚΟ Γ.Μ.Μ.Α.Ε.», εφόσον έχουν εκτελεστεί ή εγκατασταθεί, πριν από την προβλεπόμενη στο άρθρο 86 του ν. 4495/2017 ημερομηνία, μπορούν να δηλωθούν και να υπαχθούν στον ν. 4495/2017. Η υπαγωγή πραγματοποιείται εντός έξι (6) μηνών από την εγκατάσταση του πλειοδότη που αναδεικνύεται, κατόπιν διενέργειας ενός ή περισσοτέρων ανοιχτών διεθνών διαγωνισμών για τη μεταβίβαση του συνόλου ή τμήματος του ενεργητικού της «ΛΑΡΚΟ Γ.Μ.Μ.Α.Ε», σύμφωνα με τον ν. 4307/2014 (Α’ 246), κατόπιν υποβολής φακέλου που περιλαμβάνει τα δικαιολογητικά των περ. α), β), δ), ε), στ) και ζ) του άρθρου 99 του ν. 4495/2017, σε έντυπη μορφή. Η δήλωση υπαγωγής μπορεί να υποβληθεί και από τον ειδικό διαχειριστή της εταιρείας.

β) Τα δικαιολογητικά των περ. η) και θ) του άρθρου 99 του ν. 4495/2017 υποβάλλονται εντός των προβλεπόμενων στο άρθρο αυτό προθεσμιών.

γ) Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, υπό την προϋπόθεση της τήρησης των προθεσμιών υπαγωγής και υποβολής δικαιολογητικών της παρούσας παραγράφου, οι αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης τελούν σε καθεστώς αναστολής επιβολής κυρώσεων, δεν επιβάλλονται πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης και δεν ισχύουν οι απαγορεύσεις της παρ. 1 του άρθρου 82 του ν. 4495/2017.

δ) Το παράβολο της περ. ι) του άρθρου 99 του ν. 4495/2017, καθώς και το πρόστιμο υπαγωγής, σύμφωνα με το άρθρο 100 του ως άνω νόμου, καταβάλλονται από τον πλειοδότη, στον οποίο μεταβιβάζονται τα ακίνητα της περ. α’ της παρούσας. Η μη συμμόρφωση με την εν λόγω υποχρέωση συνεπάγεται αυτοδικαίως τη μη εφαρμογή εφεξής και την ανατροπή των εννόμων συνεπειών της περ. γ) της παρούσας, μη θιγομένης της μεταβίβασης κυριότητας.

3. Οι υφιστάμενες πάσης φύσεως διοικητικές άδειες, γνωστοποιήσεις και εγκρίσεις, που είναι αναγκαίες για τη συνέχιση της δραστηριότητας των εγκαταστάσεων των παρ. 1 και 2, για τη χρήση των εκτάσεων και για την άσκηση της δραστηριότητας από τον πλειοδότη που αναλαμβάνει την εκμετάλλευση των ακινήτων και των εγκαταστάσεων των παρ. 1 και 2 και συνδέονται με τη διαδικασία υπαγωγής στον ν. 4495/2017, θεωρούνται εν ισχύ, υπό την προϋπόθεση της τήρησης των προβλεπόμενων στο παρόν, καθ’ όλο το χρονικό διάστημα έως την πάροδο πέντε (5) ετών από την εγκατάσταση του κάθε πλειοδότη, μετά το πέρας της αντίστοιχης διαγωνιστικής διαδικασίας των παρ. 1 και 2 και μεταβιβάζονται από την υπογραφή της κάθε σύμβασης αυτομάτως στον αντίστοιχο πλειοδότη.

Άρθρο 2
Επέκταση υποχρέωσης καταβολής περιβαλλοντικού τέλους σε παλαιά, ρυπογόνα οχήματα – Τροποποίηση των παρ. 1 και 2 άρθρου 5 του ν. 4710/2020

Στην υποπερ. αβ’ της περ. α’ των παρ. 1 και 2 του άρθρου 5 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), περί επιβολής περιβαλλοντικού τέλους, προστίθεται νέα κατηγορία υπόχρεων αυτοκινήτων και οι παρ. 1 και 2 διαμορφώνονται ως εξής:

«1. Για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001 (Α’ 265), ισχύουν τα εξής:

α) Επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος:

αα) ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 4179/346/21.01.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 182) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,

αβ) ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a και Euro 5b, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008.

β) Απαγορεύεται η ταξινόμηση, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 542) και στην υπ’ αρ. 6765/ 511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 194) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Από την παρούσα εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα άνω των τριάντα (30) ετών, τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος.

2. Για τα φορτηγά αυτοκίνητα των περ. β’, γ’, ε’τηςπαρ. Ιτου άρθρου 123 του ν. 2960/2001 και τις μεταχειρισμένες βάσεις αυτών,

α) επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος:

αα) ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 4179/346/21.1.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 182) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,

αβ) ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a και Euro 5b, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ης Ιουνίου 2007 (L 171) και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008 (L 199),

β) απαγορεύεται η ταξινόμηση, εφόσον υπάγονται εκ κατασκευής στις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 542) και στην υπ’ αρ. 6765/511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 194) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.».

Άρθρο 3

Μεταβατική διάταξη περιβαλλοντικού τέλους οχημάτων

Δεν καταλαμβάνονται από την υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους της υποπερ. αβ’ της περ. α’ των παρ. 1 και 2 του άρθρου 5 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), τα οχήματα που υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων «Euro 5b», για τα οποία έχει υποβληθεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος Δήλωση Άφιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο.) ή δηλωτικά εισαγωγής.

Αθήνα, 7 Φεβρουάριου 2022

Πηγή