Το Ecommerce Europe και το EuroCommerce δείχνουν πλήρη υποστήριξη στα σχέδια που υπέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Δεκέμβριο για την πρόταση ΦΠΑ στην Ψηφιακή Εποχή για περαιτέρω διευκόλυνση της εγγραφής ΦΠΑ στην ΕΕ.

Η νομοθετική πρόταση περιλαμβάνει εκτός των άλλων την επέκταση της πύλης  «ΦΠΑ One Stop Shop» (OSS), που επιτρέπει στις επιχειρήσεις που πωλούν σε καταναλωτές και κατέχουν αποθέματα σε άλλο κράτος μέλος να εγγραφούν μόνο μία φορά για σκοπούς ΦΠΑ σε ολόκληρη την ΕΕ και να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους ΦΠΑ μέσω ενιαία διαδικτυακή πύλη.

Το Ecommerce Europe και το EuroCommerce καλούν τα κράτη μέλη της ΕΕ να επιτύχουν συναίνεση το συντομότερο δυνατό για να μπορέσουν οι πωλητές να κάνουν καλύτερη χρήση της Ενιαίας Αγοράς.

Ο Luca Cassetti, Γενικός Γραμματέας του Ηλεκτρονικού Εμπορίου Ευρώπης, σχολίασε: «Το νέο VAT OSS και το Import OSS είναι μια ιστορία επιτυχίας και ορόσημο στις προσπάθειες της ΕΕ για απλούστευση της νομοθεσίας για τον ΦΠΑ. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις με πολλαπλές αποθήκες σε χώρες της ΕΕ εξακολουθούν να πρέπει να εγγράφονται με ΦΠΑ σε κάθε χώρα αποθήκευσης. Αυτό είναι δαπανηρό και επαχθές, ειδικά για τις ΜΜΕ. Η καθιέρωση ενός ενιαίου Αριθμού Μητρώου ΦΠΑ με την επέκταση του υφιστάμενου OSS ΦΠΑ θα μειώσει σημαντικά τις διοικητικές διαδικασίες και θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις να ευδοκιμήσουν στην ενιαία αγορά της ΕΕ.»

Ο Christel Delberghe, Γενικός Διευθυντής του EuroCommerce, σχολίασε: «Στο 30ό έτος μετά τη δημιουργία της Ενιαίας Αγοράς της ΕΕ, η συμμόρφωση με τον ΦΠΑ στις διασυνοριακές συναλλαγές εξακολουθεί να κατατάσσεται μεταξύ των υψηλότερων φραγμών για τις εταιρείες. Παρά τις καλοδεχούμενες βελτιώσεις μέσω του ΦΠΑ OSS, η εγγραφή ΦΠΑ σε διάφορα κράτη μέλη εξακολουθεί να είναι συχνά χρονοβόρα και δαπανηρή, καθώς οι ΜΜΕ δαπανούν περίπου 8.000 ευρώ για το κόστος συμμόρφωσης ετησίως και σε κάθε χώρα. Η πρόταση της Επιτροπής για μια πρωτοβουλία ενιαίας εγγραφής ΦΠΑ είναι μια ευπρόσδεκτη ευκαιρία για τη διευκόλυνση του εμπορίου εντός της ΕΕ, καθιστώντας τη συμμόρφωση με τον ΦΠΑ απλούστερη, δικαιότερη και πιο αποτελεσματική».

Ενώ έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος με το VAT ONE STOP SHOP 1.0, το τρέχον σύστημα ΦΠΑ της ΕΕ εξακολουθεί να θέτει σε μειονεκτική θέση εκατομμύρια μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, παραλείποντας μια σημαντική πτυχή του εμπορίου της ΕΕ.

Το πρόβλημα

Οι επιχειρήσεις που διαθέτουν τα αποθέματά τους σε πολλές χώρες της ΕΕ πρέπει να εγγραφούν σε ΦΠΑ σε κάθε χώρα στην οποία αποθηκεύουν αποθέματα, ακόμη και πριν από την τελική πώληση. Αυτό είναι δαπανηρό, χρονοβόρο και εντελώς περιττό στην σημερινή εποχή.

Η λύση

Η ΕΕ πρέπει να επεκτείνει το υφιστάμενο σύστημα ΦΠΑ μίας στάσης (OSS) σε όλες τις συναλλαγές αγαθών όπου ο πωλητής δεν έχει έδρα στη χώρα φορολογίας της ΕΕ.

Το VAT One Stop Shop 2.0

Το νέο One Stop Shop 2.0 θα δώσει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις που πραγματοποιούν εξ αποστάσεως πωλήσεις να έχουν μια ενιαία εγγραφή ΦΠΑ στην ΕΕ και να αναφέρουν όλο τον ΦΠΑ μέσω μιας ενιαίας ψηφιακής πύλης ΦΠΑ σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας στην ΕΕ – από τις προμήθειες και την τοποθέτηση αποθεμάτων έως τις πωλήσεις έως τους τελικούς καταναλωτές.

Τα οφέλη

Πιο απλό. Πιο δίκαιο. Πιο αποτελεσματικό.
Η επέκταση του συστήματος One Stop Shop της ΕΕ για τον ΦΠΑ σε όλες τις συναλλαγές θα είναι προς όφελος όλων: για τις κυβερνήσεις, τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές.

Επιχειρήσεις

Το One Stop Shop 2.0 θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις – ιδίως τις μικρές επιχειρήσεις που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας της ΕΕ – να αποκτήσουν καλύτερη πρόσβαση στο ενδοκοινοτικό εμπόριο και να είναι πιο ανταγωνιστικές σε ένα ολοένα πιο παγκοσμιοποιημένο και πολυκαναλικό περιβάλλον λιανικής.

Καταναλωτές της ΕΕ

Το One Stop Shop 2.0 σημαίνει ότι οι πελάτες θα επωφεληθούν από μεγαλύτερη επιλογή για τις αγορές τους, πιο ανταγωνιστικές τιμές και καλύτερη εμπειρία αγορών όταν αγοράζουν αγαθά στο διαδίκτυο.

Πηγή