Αριθμ. 54427
(ΦΕΚ Β’ 7047/20.12.2024)
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τον ν. 4921/2022 «Δουλειές Ξανά: Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 75) και ιδίως το άρθρο 24 και την παρ. 6 άρθρου 79.
2. Τον ν. 1545/1985 «Εθνικό σύστημα προστασίας από την ανεργία και άλλες διατάξεις» (Α’ 91) και ιδίως τα άρθρα 3 επ.
3. Τον ν.δ. 2961/1954 «Περί συστάσεως Οργανισμού Απασχολήσεως και Ασφαλίσεως Ανεργίας» (Α’ 197).
4. Την περ. ΙΙΙ της υποπαρ. 1 της παρ. ΙΑ’ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 20132016 – Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016» (Α’ 222).
5. Τον ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) – Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184).
6. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) – δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143).
7. Τον ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’ 137).
8. Τον ν. 4822/2021 «Κύρωση της Σύμβασης Χρηματοδότησης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ελληνικής Δημοκρατίας, της Δανειακής Σύμβασης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ελληνικής Δημοκρατίας και των Παραρτημάτων τους και άλλες διατάξεις για το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Α’ 135).
9. Τον ν. 5101/2024 «Κύρωση του Προσαρτήματος στη Σύμβαση Χρηματοδότησης του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκπροσωπούμενης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και της Ελληνικής Δημοκρατίας και του παραρτήματός του και του Προσαρτήματος στη Δανειακή Σύμβαση του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκπροσωπούμενης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και της Ελληνικής Δημοκρατίας και των παραρτημάτων του» (Α’ 53).
10. Τον ν. 5140/2024 «Νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και συμπληρωματικές διατάξεις» (Α’ 154).
11. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της Οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων), (L 119).
12. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2021/241 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 12ης Φεβρουαρίου 2021, για τη θέσπιση του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΕΕ I 57).
13. Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (Π.Δ.63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
14. Το Π.Δ.80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α’ 145).
15. Το Π.Δ.134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α’ 168).
16. Το Π.Δ.142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).
17. Το Π.Δ.77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων – Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών – Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130).
18. Το Π.Δ.79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131).
19. Το Π.Δ.82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου – Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών – Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού – Τροποποίηση και συμπλήρωση του Π.Δ.77/2023 (Α’ 130) – Μεταβατικές διατάξεις» (Α’ 139).
20. Το Π.Δ.11/2022 «Οργανισμός του «Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού» (Ο.Α.Ε.Δ.)» (Α’ 25).
21. Το Π.Δ.32/2024 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 91).
22. Την υπό στοιχεία Υ 12/7-7-2023 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Νικόλαο Παπαθανάση» (Β’ 4403).
23. Την υπό στοιχεία 102928ΕΞ 2023/10-7-2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Αθανάσιο Πετραλιά» (Β’4441).
24. Την από 13 Ιουλίου 2021 εκτελεστική απόφαση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την έγκριση της αξιολόγησης του σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας για την Ελλάδα (ST 10152/21, ST 10152/21 ADD 1), όπως τροποποιήθηκε με την από 7 Δεκεμβρίου 2023 εκτελεστική απόφαση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την έγκριση της αξιολόγησης του αναθεωρημένου Σ.Α.Α. για την Ελλάδα (ST 15831/23, ST 15831/23 ADD 1).
25. Την από 21 Δεκεμβρίου 2021 Συμφωνία Επιχειρησιακών Ρυθμίσεων C(2021) 9754.
26. Την από 9 Ιουλίου 2024 εκτελεστική απόφαση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την έγκριση της στοχευμένης αναθεώρησης (targeted revision) του ΕΣΑΑ για την Ελλάδα (ST 11858/24, ADD 1).
27. Την υπό στοιχεία 119126ΕΞ2021/28-9-2021 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Σύστημα διαχείρισης και ελέγχου των Δράσεων και των Έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Β’ 4498).
28. Την υπό στοιχεία 120141 ΕΞ 2021/30-9-2021 (ΑΔΑ: 6ΝΞ3Η-ΨΘ0) απόφαση του Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης περί έγκρισης του Εγχειριδίου Διαδικασιών του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου του Ταμείου Ανάκαμψης.
29. Την υπ’ αρ. 25058/29-3-2024 απόφαση της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης «Καθορισμός κατώτατου μισθού και κατώτατου ημερομισθίου για τους υπαλλήλους και τους εργατοτεχνίτες όλης της χώρας» (Β’ 1974).
30. Την υπό στοιχεία 5031 ΕΞ 2022/13-1-2022 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Ένταξη του Έργου με τίτλο «SUB4: Αναπροσαρμογή επιδομάτων ανεργίας – Σύνδεση επιδόματος ανεργίας με προϋπηρεσία» (κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5161090) στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (ΑΔΑ: 9ΝΟ9Η-ΒΜ7) ,όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία 167630 ΕΞ 2024/12-11-2024 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «1η Τροποποίηση Απόφασης Ένταξης του Έργου «Επιχορήγηση της ΔΥΠΑ για την υλοποίηση του έργου: Αναπροσαρμογή επιδομάτων ανεργίας – Σύνδεση επιδόματος ανεργίας με προϋπηρεσία» (Κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5161090, Κωδικός ΠΔΕ 2022ΤΑ03400002) στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας δράσης με ID “16746 – Μεταρρύθμιση των παθητικών πολιτικών για την αγορά εργασίας και την μετάβαση από την ανεργία στην απασχόληση”» (ΑΔΑ: ΨΞΖΡΗ-ΑΡΕ).
31. Την υπ’ αρ. 11950/22-11-2024 (ΑΔΑ: 9ΨΖ2Η-ΗΚ8) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών περί ένταξης/τροποποίησης του έργου 2022ΤΑ03400002 (ΣΑΤΑ034) στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΑΠΔΕ) 2024.
32. Το υπ’ αρ. 1282452/12-12-2024 έγγραφο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.), με το οποίο διαβιβάστηκε η υπ’ αρ. 3261/115/12-12-2024 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.ΥΠ.Α..
33. Την υπ’ αρ. 53507/12-12-2024 εισήγηση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, σύμφωνα με την περ. ε’ της παρ. 5 του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α’ 143).
34. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας προκαλείται δαπάνη ύψους έως του ποσού των ενενήντα εννέα εκατομμυρίων εξακοσίων δώδεκα χιλιάδων τετρακοσίων ευρώ (99.612.400,00 €), η οποία βαρύνει τον προϋπολογισμό της Δ.ΥΠ.Α., χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΣΑ ΤΑ 034) μέσω του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και αναλύεται ως κατωτέρω:
α) Δαπάνη έως του ποσού των 99.290.000,00 € για την υλοποίηση του κυρίως υποέργου «Αναπροσαρμογή επιδομάτων ανεργίας», η οποία βαρύνει τον ΚΑΕ 9495 «Παροχές Ανεργίας-ΠΔΕ» του προϋπολογισμού της Δ.ΥΠ.Α. και κατανέμεται σε ετήσια βάση ως εξής:
– Για το έτος 2025: 74.468.000,00 € και
– για το έτος 2026: 24.822.000,00 €.
Η επιβάρυνση για τον πλεονάζοντα χρόνο έως τους 24 μήνες θα καλυφθεί από τον τακτικό προϋπολογισμό της Δ.ΥΠ.Α. σε βάρος των εγγεγραμμένων πιστώσεων του ΚΑΕ (ΚΑΕ 0651) «Επιδόματα τακτικής ανεργίας», χωρίς να γίνει υπέρβαση του ανώτατου ορίου δαπανών του οικονομικού έτους 2026,
β) δαπάνη ύψους έως του ποσού των 74.400,00 € για την ανάπτυξη της μεθοδολογίας επιλογής των δικαιούχων, της παρ. 1 του άρθρου 3 της παρούσας, η οποία συνδέεται με το υποέργο 3 «Επιλογή δείγματος των ωφελούμενων και τεχνική βοήθεια»,
γ) δαπάνη ύψους έως του ποσού των 248.000,00 € για την υλοποίηση του πληροφοριακού συστήματος της παρ. 4 του άρθρου 3 της παρούσας, το οποίο συνδέεται με το υποέργο 2 «Ανάπτυξη Πληροφοριακής Υποδομής».
Το σύνολο της δαπάνης είναι εντός των ορίων του τρέχοντος Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής,
αποφασίζουμε:
Τον καθορισμό των όρων και προϋποθέσεων της Πιλοτικής Δράσης της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης για την Τακτική Επιδότηση Ανεργίας, ως εξής:
Άρθρο 1
ΣΚΟΠΟΣ, ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ, ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ – ΑΡΙΘΜΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ
1. Σκοπός της δράσης είναι η αποτελεσματική στήριξη των ανέργων που απώλεσαν την εργασιακή τους θέση, με την επαρκή αναπλήρωση του εισοδήματος τους και παράλληλες ενέργειες για την ταχεία επανένταξή τους στην αγορά εργασίας, μέσω του εκσυγχρονισμού του συστήματος προστασίας από την ανεργία. Αντικείμενο της δράσης αποτελεί η υλοποίηση ενός πιλοτικού προγράμματος για τη χορήγηση της τακτικής επιδότησης ανεργίας με συγχώνευση και του επιδόματος μακροχρονίως ανέργων – εφεξής πιλοτική επιδότηση ανεργίας – που στοχεύει αφενός σε ένα δικαιότερο σύστημα απονομής του τακτικού επιδόματος ανεργίας και αφετέρου στην ενίσχυση της κινητροδότησης για την γρήγορη επαναφορά στην αγορά εργασίας.
2. Με την υλοποίηση της δράσης αναμένεται να επιτευχθούν, ιδίως, οι ακόλουθοι στόχοι:
i. Η δημιουργία κινήτρων και η άρση των όποιων αντικινήτρων για την ταχεία επανένταξη στην αγορά εργασίας,
ii. η περαιτέρω ενθάρρυνση και ενεργοποίηση των ασφαλισμένων,
iii. η ενίσχυση του κοινωνικού ιστού προστασίας από την ανεργία,
iv. η ομαλή μετάβαση από την κατάσταση της απασχόλησης στην κατάσταση της ανεργίας και αντίστροφα,
v. η διασύνδεση της επιδότησης ανεργίας με το ασφαλιστικό ιστορικό και το ύψος των προηγούμενων αποδοχών, καθώς και
vi. η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των παροχών.
3. Η πιλοτική επιδότηση ανεργίας θα εφαρμοσθεί για 16 μήνες σε 15.000 περίπου δικαιούχους του άρθρου 2 της παρούσας. Η δράση εκκινεί με την επιλογή δικαιούχων κατά το άρθρο 3 της παρούσας εντός του πρώτου τριμήνου του 2025.
Άρθρο 2
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ
1. Δικαιούχοι της πιλοτικής επιδότησης ανεργίας είναι εγγεγραμμένοι στο Ψηφιακό Μητρώο της Δ.Υ.Π.Α. αναζητούντες εργασία κατά την έννοια της υποπέρ. αβ’ της περ. α’ του άρθρου 16 του ν. 4921/2022 (Α’ 75), και συγκεκριμένα άτομα ικανά και διαθέσιμα για εργασία που πληρούν τις προϋποθέσεις της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 1545/1985 (Α’ 91), ήτοι μετά από τη λύση ή τη λήξη της εργασιακής σχέσης αναζητούν ενεργά εργασία, αποδέχονται να απασχοληθούν σε εργασία που τους προσφέρεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Δ.ΥΠ.Α. στον ευρύτερο επαγγελματικό τους κλάδο, ή δέχονται να παρακολουθήσουν προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης ή μετεκπαίδευσης και γενικά επωφελούνται από κάθε περίπτωση δυνατότητας για απασχόληση κατά την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 1545/1985 (Α’ 91).
2. Δεν είναι δικαιούχοι της πιλοτικής επιδότησης ανεργίας:
α) Όσοι εντάσσονται στις εξαιρέσεις του τελευταίου εδαφίου της περ. α’ του άρθρου 16 του ν. 4921/2022, και συγκεκριμένα «όποιοι υπάγονται στην παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 1545/1985, ήτοι όποιοι απασχολούνται ή ασκούν οποιοδήποτε ελευθέριο ή άλλο επάγγελμα ή είναι επιχειρηματίες ή η κύρια απασχόλησή τους είναι οι γεωργικές, δασικές ή κτηνοτροφικές εργασίες, εκτός από τους υπαγομένους στην ασφάλιση του τέως Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων Ενιαίου Ταμείου Ασφάλισης Μισθωτών (Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ.), οι σύζυγοι ή τα παιδιά που απασχολούνται σε επιχείρηση ή εκμετάλλευση του ή της συζύγου, του πατέρα ή της μητέρας, οι μαθητευόμενοι των επαγγελματικών σχολών, οι πρακτικά ασκούμενοι χωρίς σχέση εξαρτημένης εργασίας, όποιοι συνταξιοδοτούνται από το Δημόσιο ή από οποιονδήποτε συνταξιοδοτικό οργανισμό κύριας ή επικουρικής ασφάλισης, με εξαίρεση όσους λαμβάνουν σύνταξη λόγω θανάτου, όποιοι υπηρετούν στις ένοπλες δυνάμεις, και όποιοι εκτίουν ποινή στερητική της ελευθερίας ή υποβάλλονται σε μέτρα ασφαλείας ή σε ποινικό σωφρονισμό με αναμορφωτικά ή θεραπευτικά μέτρα, μέσα σε σωφρονιστικά ή αναμορφωτικά ή θεραπευτικά καταστήματα, καθώς και οι απασχολούμενοι στα προγράμματα προεργασίας και απόκτησης εργασιακής εμπειρίας της παρ. 7 του άρθρου 51 του ν. 3693/2008 (Α’ 174) περί του προγράμματος «ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ» και του άρθρου 83 του ν. 4368/2016 (Α’ 21), περί προγραμμάτων απόκτησης εργασιακής εμπειρίας σε συνεργασία με εργοδότες του ιδιωτικού τομέα και Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις.».
β) Όσοι έχουν υπαχθεί στα τελευταία τέσσερα (4) έτη πριν από τη λύση ή τη λήξη της εργασιακής τους σχέσης σε επιδότηση ανεργίας σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ. 2961/1954 (Α’ 197), του ν. 1545/1985 (Α’ 91), της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 2335/1995 (Α’ 185) και του άρθρου 18 του ν. 1836/1989 (Α’ 79), όπως ισχύουν.
3. Οι δικαιούχοι της πιλοτικής επιδότησης ανεργίας δεν δύνανται να λαμβάνουν παράλληλα τακτική επιδότηση ανεργίας δυνάμει των άρθρων 4 και 5 του ν. 1545/1985 (Α’ 91), το επίδομα μακροχρονίως ανέργου της περ. ΙΙΙ, της υποπαρ. 1 της παρ. ΙΑ’ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222), καθώς και οποιαδήποτε άλλη παροχή, επίδομα, βοήθημα ή διευκόλυνση που χορηγείται σύμφωνα με τη νομοθεσία σε ανέργους, πλην των κοινωνικών παροχών που χορηγούνται βάσει των κοινών υπουργικών αποφάσεων της υποπερ. εε’ της περ. β της παρ. 6 του άρθρου 34 του ν. 4144/2013 (Α’ 88).
Άρθρο 3
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ
1. Οι δικαιούχοι για τη συμμετοχή τους στο πιλοτικό πρόγραμμα επιλέγονται από τους αιτούντες τακτικής επιδότησης ανεργίας, με τη μεθοδολογία της «Τυχαιοποιημένης Ελεγχόμενης Δοκιμής (ΤΕΔ)» η οποία αναπτύσσεται στο πλαίσιο του υποέργου: «Επιλογή δείγματος των ωφελούμενων και τεχνική βοήθεια» του Έργου: «Επιχορήγηση της ΔΥΠΑ για την υλοποίηση του έργου: Αναπροσαρμογή επιδομάτων ανεργίας – Σύνδεση επιδόματος ανεργίας με προϋπηρεσία» (Κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5161090, Κωδικός ΠΔΕ 2022ΤΑ03400002) της δράσης με ID “16746 – ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΠΑΘΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ”, του Άξονα 3.1: «Αύξηση των θέσεων εργασίας και προώθηση της συμμετοχής στην αγορά εργασίας» του Πυλώνα «Απασχόληση, Δεξιότητες, Κοινωνική Συνοχή» του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
2. Στους αιτούντες τακτικής επιδότησης ανεργίας παρέχεται κατά την υποβολή των αιτήσεών τους ενημέρωση για την πιθανότητα ένταξής τους στην πιλοτική επιδότηση ανεργίας.
3. Σε κάθε περίπτωση οι επιλεγόμενοι από την ΤΕΔ θα πρέπει να εξασφαλίζουν από την ένταξη στην πιλοτική επιδότηση ανεργίας προστασία τουλάχιστον ιδίου βαθμού με την προβλεπόμενη από το Εθνικό Σύστημα Προστασίας από την Ανεργία του ν. 1545/1985 (Α’ 91), του βαθμού προστασίας κρινομένου από το συνολικό δικαιούμενο ποσό καθ’ όλη τη δυνητική διάρκεια της εγκριθείσας επιδότησης, άλλως η αίτησή τους ανακατευθύνεται στις εξεταζόμενες για την τακτική επιδότηση ανεργίας αιτήσεις δυνάμει των άρθρων 4 έως 5 του ν. 1545/1985 (Α’ 91).
4. Για την επεξεργασία των αιτήσεων και την επιδότηση στο πλαίσιο της παρούσας αναπτύσσεται ειδικό πληροφοριακό σύστημα στο πλαίσιο του υποέργου «Ανάπτυξη Πληροφοριακής Υποδομής» του Έργου «Επιχορήγηση της ΔΥΠΑ για την υλοποίηση του έργου: Αναπροσαρμογή επιδομάτων ανεργίας – Σύνδεση επιδόματος ανεργίας με προϋπηρεσία» (Κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5161090, Κωδικός ΠΔΕ 2022ΤΑ03400002) της δράσης με ID “16746 – ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΠΑΘΗΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ”, του Άξονα 3.1: «Αύξηση των θέσεων εργασίας και προώθηση της συμμετοχής στην αγορά εργασίας» του Πυλώνα «Απασχόληση, Δεξιότητες, Κοινωνική Συνοχή» του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
5. Οι πληροφορίες για την ένταξη στην πιλοτική επιδότηση ανεργίας και τον υπολογισμό αυτής αντλούνται αυτεπαγγέλτως μέσω διαλειτουργικότητας από τους αρμόδιους φορείς και τα πληροφορικά συστήματα ΟΠΣ Δ.ΥΠ.Α. και ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ, ενώ κατά την υποβολή αιτήσεων δύναται να επισυνάπτονται ηλεκτρονικά δικαιολογητικά αποδεικτικά για τη χορήγηση των προσαυξήσεων των περ. α’ και β’ της παρ. 3 του άρθρου 6 της παρούσας. Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η άντληση των πληροφοριών μέσω διαλειτουργικότητας για οποιονδήποτε λόγο, όταν αυτή προβλέπεται σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, εφαρμόζονται τα αναφερόμενα στην παρ. 3 του παρόντος άρθρου περί ανακατεύθυνσης στις εξεταζόμενες για την τακτική επιδότηση ανεργίας αιτήσεις.
Άρθρο 4
ΔΟΜΗ ΠΙΛΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ – ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ
1. Η πιλοτική επιδότηση ανεργίας δομείται από τρία οικονομικά μέρη, το «σταθερό», το οποίο χορηγείται σε όλους τους δικαιούχους που υπάγονται στην παροχή υπό την προϋπόθεση της παρ. 2 του παρόντος άρθρου, το «μεταβλητό», το οποίο χορηγείται στους υπαχθέντες στην παροχή υπό τις επιπλέον προϋποθέσεις της παρ. 3 του παρόντος, και το «πρόσθετο», το οποίο ενσωματώνει οικονομικές ενισχύσεις λόγω εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και προσαυξήσεις λόγω προστατευομένων μελών και μονογονεϊκότητας κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 της παρούσας.
2. Προϋπόθεση για την ένταξη στην πιλοτική επιδότηση ανεργίας και τη χορήγηση του σταθερού μέρους αυτής αποτελεί η πραγματοποίηση τουλάχιστον εκατόν εβδομήντα πέντε (175) ημερών ασφάλισης με εισφορές υπέρ του κλάδου ανεργίας της Δ.ΥΠ.Α. κατά τους δεκατέσσερις (14) μήνες που προηγούνται της λήξης ή λύσης της εργασιακής σχέσης, με την επιφύλαξη της παρ. 4 του παρόντος.
3. Για τη χορήγηση του μεταβλητού μέρους της πιλοτικής επιδότησης ανεργίας απαιτείται οι δικαιούχοι:
α) Να έχουν ενταχθεί στην επιδότηση, σύμφωνα με την παρ. 2 του παρόντος,
β) να έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον εννιακόσιες (900) ημέρες ασφάλισης με εισφορές υπέρ του κλάδου ανεργίας της Δ.ΥΠ.Α. κατά τους πενήντα (50) μήνες που προηγούνται της λήξης ή λύσης της εργασιακής σχέσης, με την επιφύλαξη της παρ. 4, συμπεριλαμβανομένων και των ημερών της παρ. 2 και
γ) να έχουν κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα της παρ. 2, αποδοχές ίσες ή ανώτερες κατά μέσο όρο από τον νομοθετημένο κατώτατο μισθό. Ως αποδοχές για τους σκοπούς της παρούσας λογίζονται οι ακαθάριστες αποδοχές οι οποίες υπόκεινται σε ασφαλιστικές εισφορές υπέρ του κλάδου ανεργίας της Δ.ΥΠ.Α..
4. Οι ημέρες ασφάλισης των δύο (2) μηνών πριν από τη λήξη ή λύση της εργασιακής σχέσης δεν λαμβάνονται υπόψη κατά τον υπολογισμό των ημερών της παρ. 2 και της περ. β’ της παρ. 3 του παρόντος.
5. Ημέρες ασφάλισης που έχουν ληφθεί υπόψη για την ένταξη στην επιδότηση σύμφωνα με το παρόν δεν λαμβάνονται εκ νέου υπόψη σε επόμενη επιδότηση.
Άρθρο 5
ΕΝΑΡΞΗ – ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ
1. Ημερομηνία έναρξης της πιλοτικής επιδότησης ανεργίας είναι η επομένη ημέρα του εξαήμερου χρόνου αναμονής του άρθρου 18 του ν.δ. 2961/1954, όπως ισχύει.
2. Με την επιφύλαξη της παρ. 2 του άρθρου 4 της παρούσας, το οποίο αφορά στις ελάχιστες προϋποθέσεις επιλεξιμότητας για το νέο πιλοτικό πρόγραμμα επιδότησης ανεργίας, η επιδότηση δύναται να χορηγηθεί για διάστημα έως 24 μήνες βάσει των ημερών ασφάλισης με εισφορές υπέρ του κλάδου ανεργίας της Δ.ΥΠ.Α. που έχουν πραγματοποιηθεί κατά το χρονικό διάστημα που καταλαμβάνει τους τελευταίους εβδομήντα τέσσερις (74) μήνες πριν από τη λήξη ή λύση της εργασιακής σχέσης, μη λαμβανομένων υπόψη των δύο τελευταίων μηνών και μη συνυπολογιζομένων ημερών που ελήφθησαν υπόψη για προγενέστερη τακτική επιδότηση ανεργίας, ως εξής:
i) Για κάθε δύο (2) πλήρεις μήνες απασχόλησης, καταβάλλεται ένας (1) μήνας επιδότησης και έως δώδεκα (12) μήνες επιδότησης,
ii) πέραν των 12 μηνών επιδότησης, καταβάλλεται ένας (1) μήνας επιδότησης για κάθε τρεις (3) πλήρεις μήνες απασχόλησης.
Ένας (1) μήνας επιδότησης ισούται με 25 ημερήσια επιδόματα.
3. Η μέγιστη διάρκεια χορήγησης του σταθερού μέρους της επιδότησης είναι είκοσι τέσσερις (24) μήνες.
4. Το μεταβλητό μέρος της επιδότησης χορηγείται κατά το διάστημα που χορηγείται και το σταθερό μέρος και έως δώδεκα (12) μήνες κατ’ ανώτατο όριο.
Άρθρο 6
ΥΨΟΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ
1. Το ύψος της πιλοτικής επιδότησης ανεργίας κατά το σταθερό μέρος αυτής εξαρτάται από τον μέσο όρο των μηνιαίων αποδοχών των δικαιούχων – όπως αυτές ορίζονται στο τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 4 – κατά τη διάρκεια του κρίσιμου χρονικού διαστήματος της παρ. 2 του άρθρου 4 της παρούσας και βαίνει μειούμενο ανά τρίμηνο επιδότησης κατά το πρώτο δωδεκάμηνο (12μηνο) αυτής και ανά εξάμηνο (6μηνο) επιδότησης κατά το δεύτερο δωδεκάμηνο (12μηνο). Συγκεκριμένα, το ύψος της επιδότησης υπολογίζεται ως εξής:
α. Για δικαιούχους με μέσο όρο μηνιαίων αποδοχών ίσο ή μεγαλύτερο από τον νομοθετημένο κατώτατο μισθό, το ημερήσιο επίδομα ισούται με το:
i. Εβδομήντα τοις εκατό (70%) του νομοθετημένου κατώτατου ημερομισθίου (ΝΚΗ), κατά το πρώτο τρίμηνο της επιδότησης,
ii. εξήντα τοις εκατό (60%) του νομοθετημένου κατώτατου ημερομισθίου, κατά το δεύτερο τρίμηνο της επιδότησης,
iii. πενήντα τοις εκατό (50%) του νομοθετημένου κατώτατου ημερομισθίου, κατά το τρίτο τρίμηνο της επιδότησης,
iv. σαράντα τοις εκατό (40%) του νομοθετημένου κατώτατου ημερομισθίου, κατά το τέταρτο τρίμηνο της επιδότησης,
v. τριάντα τοις εκατό (30%) του νομοθετημένου κατώτατου ημερομισθίου, κατά το πρώτο εξάμηνο του δεύτερου δωδεκαμήνου της επιδότησης,
vi. είκοσι τοις εκατό (20%) του νομοθετημένου κατώτατου ημερομισθίου, κατά το δεύτερο εξάμηνο του δεύτερου δωδεκαμήνου της επιδότησης,
β. Για δικαιούχους με μέσο όρο μηνιαίων αποδοχών χαμηλότερο από τον νομοθετημένο κατώτατο μισθό, το ημερήσιο επίδομα ισούται με το:
i. Εβδομήντα τοις εκατό (70%) του ημερομισθίου που αντιστοιχεί στον μέσο όρο των μηνιαίων αποδοχών, κατά το πρώτο τρίμηνο της επιδότησης,
ii. εξήντα τοις εκατό (60%) του ημερομισθίου που αντιστοιχεί στον μέσο όρο των μηνιαίων αποδοχών, κατά το δεύτερο τρίμηνο της επιδότησης,
iii. πενήντα τοις εκατό (50%) του ημερομισθίου που αντιστοιχεί στον μέσο όρο των μηνιαίων αποδοχών, κατά το τρίτο τρίμηνο της επιδότησης,
iv. σαράντα τοις εκατό (40%) του ημερομισθίου που αντιστοιχεί στον μέσο όρο των μηνιαίων αποδοχών, κατά το τέταρτο τρίμηνο της επιδότησης,
v. τριάντα τοις εκατό (30%) του ημερομισθίου που αντιστοιχεί στον μέσο όρο των μηνιαίων αποδοχών, κατά το πρώτο εξάμηνο του δεύτερου δωδεκαμήνου της επιδότησης,
vi. είκοσι τοις εκατό (20%) του ημερομισθίου που αντιστοιχεί στον μέσο όρο των μηνιαίων αποδοχών, κατά το δεύτερο εξάμηνο του δεύτερου δωδεκαμήνου της επιδότησης.
Σχηματικά ο τρόπος υπολογισμού του ύψους της πιλοτικής επιδότησης ανεργίας κατά το σταθερό μέρος αυτής αποτυπώνεται στον Πίνακα που ακολουθεί (Πίνακας 1):
ΠΙΝΑΚΑΣ 1: ΣΤΑΘΕΡΟ ΜΕΡΟΣ | ΜΗΝΕΣ 1 ΕΩΣ 12 | ΜΗΝΕΣ 13 ΕΩΣ 24 | ||||
ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ | Α’ΤΡΙΜΗΝΟ | Β’ ΤΡΙΜΗΝΟ | Γ’ΤΡΙΜΗΝΟ | Δ’ΤΡΙΜΗΝΟ | Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ | Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ |
≥ νομοθετημένου κατώτατου μισθού | 70% ΝΚΗ* | 60%ΝΚΗ | 50%ΝΚΗ | 40%ΝΚΗ | 30%ΝΚΗ | 20%ΝΚΗ |
< νομοθετημένου κατώτατου μισθού | 70% Η** | 60%Η | 50%Η | 40%Η | 30%Η | 20%Η |
*ΝΚΗ: ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΕΝΟ ΚΑΤΩΤΑΤΟ ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΟ
**Η: ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΟ ΜΕΣΟΥ ΟΡΟΥ ΜΗΝΙΑΙΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ
2. Το ύψος της πιλοτικής επιδότησης ανεργίας κατά τη διάρκεια του μεταβλητού μέρους αυτής εξαρτάται από τον αριθμό των ετών του ασφαλιστικού βίου των δικαιούχων που καταμετρώνται από το τέταρτο (4ο) και έως το εικοστό (20ο) προ της λύσης ή λήξης της εργασιακής σχέσης έτος και τον μέσο όρο των αποδοχών τους – ως αυτές ορίζονται στο τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 4 της παρούσας – κατά τα έτη αυτά, βαίνει δε μειούμενο ανά τρίμηνο επιδότησης. Ως έτος απασχόλησης νοούνται οι τριακόσιες (300) ημέρες ασφάλισης με εισφορές υπέρ του κλάδου ανεργίας της Δ.ΥΠ.Α.
Ο υπολογισμός του ημερήσιου επιδόματος προκύπτει από το γινόμενο του νομοθετημένου κατώτατου ημερομισθίου επί τα ποσοστά που αντιστοιχούν στα εκάστοτε έτη απασχόλησης ανά τρίμηνο επιδότησης, όπως αποτυπώνονται στον Πίνακα 2 που ακολουθεί, προσαυξανόμενο κατά τα ποσοστά που αντιστοιχούν κατά περίπτωση στις κλίμακες του μέσου όρου των μηνιαίων αποδοχών του συνολικού ασφαλιστικού βίου, όπως αποτυπώνονται στον Πίνακα 3.
ΠΙΝΑΚΑΣ 2 | ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΟΣΟΥ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΕΤΗ | ||||
ΕΤΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ | Α’ΤΡΙΜΗΝΟ | Β’ΤΡΙΜΗΝΟ | Γ’ΤΡΙΜΗΝΟ | Δ’ΤΡΙΜΗΝΟ | |
4 | 8,0% | 6,0% | 4,0% | 2,0% | *ΝΚΗ |
5 | 9,4% | 7,1% | 4,9% | 2,5% | |
6 | 10,8% | 8,3% | 5,8% | 3,0% | |
7 | 12,1% | 9,4% | 6,6% | 3,5% | |
8 | 13,5% | 10,5% | 7,5% | 4,0% | |
9 | 14,9% | 11,6% | 8,4% | 4,5% | |
10 | 16,3% | 12,8% | 9,3% | 5,0% | |
11 | 17,6% | 13,9% | 10,1% | 5,5% | |
12 | 19,0% | 15,0% | 11,0% | 6,0% | |
13 | 20,4% | 16,1% | 11,9% | 6,5% | |
14 | 21,8% | 17,3% | 12,8% | 7,0% | |
15 | 23,1% | 18,4% | 13,6% | 7,5% | |
16 | 24,5% | 19,5% | 14,5% | 8,0% | |
17 | 25,9% | 20,6% | 15,4% | 8,5% | |
18 | 27,3% | 21,8% | 16,3% | 9,0% | |
19 | 28,6% | 22,9% | 17,1% | 9,5% | |
20 ΚΑΙ ΑΝΩ | 30,0% | 24,0% | 18,0% | 10,0% |
ΠΙΝΑΚΑΣ 3 | ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΟΣΟΥ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ | |||
ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ | ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΒΙΟΥ ΣΕ € | |||
ΑΠΟ | ΕΩΣ | ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΕ ΑΠΟΔΟΧΕΣ | ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΠΟΣΟΥ | |
1 | 1α. ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΕΝΟΣ ΚΑΤΩΤΑΤΟΣ ΜΙΣΘΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2002 | 1β. ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΙΣΧΥΟΝ ΝΚΗ *25 | 100% | *ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ
ΣΤΑ ΕΤΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΒΑΣΕΙ ΠΙΝΑΚΑ 2 |
2 | 2α> 1β | 2β. 2α+ 20 ΠΛΑΣΙΟ ΝΚΗ | 125,00% | |
3 | 3α>2β | 3β. 3α+ 20 ΠΛΑΣΙΟ ΝΚΗ | 150,00% | |
4 | 4α>3β | 4β. 4α+ 20 ΠΛΑΣΙΟ ΝΚΗ | 175,00% | |
5 | 5α>4β | 5β. 5α+ 20 ΠΛΑΣΙΟ ΝΚΗ | 200,00% | |
6 | 6α>5β | 6β. 6α+ 20 ΠΛΑΣΙΟ ΝΚΗ | 225,00% |
3. Με την επιφύλαξη της παρ. 4 του παρόντος, η πιλοτική επιδότηση ανεργίας προσαυξάνεται με τη χορήγηση του πρόσθετου μέρους της παρ. 1 του άρθρου 4 της παρούσας, το οποίο απαρτίζεται:
α) Από προσαυξήσεις εμμέσων ασφαλισμένων μελών κατά την έννοια του άρθρου 33 του α.ν. 1846/1951 (Α’ 179), όπως ισχύει, ως εξής:
i) 40,00 € για ένα μέλος
ii) 20,00 € για κάθε επόμενο μέλος.
β) Από προσαύξηση ύψους 40,00 € για την ιδιότητα του γονέα μονογονεϊκής οικογένειας κατά την έννοια του εδαφίου i της παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 3812/2009 (Α’ 234), όπως προστέθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 29 του ν. 3838/2010 (Α’ 49).
γ) Από τις οικονομικές ενισχύσεις λόγω εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα που ισούνται με τρία (3) ημερήσια επιδόματα ανεργίας σταθερού μέρους, όπως αυτά ορίζονται στην παρ. 1 του άρθρου 6 της παρούσας, για κάθε πλήρη μήνα επιδότησης.
Οι προσαυξήσεις των περ. α’ και β’ δεν είναι δυνατόν να υπερβαίνουν μηνιαίως αθροιστικά τα 100,00 €.
4. Το άθροισμα του σταθερού, του μεταβλητού και του πρόσθετου μέρους της πιλοτικής επιδότησης ανεργίας δεν είναι δυνατόν να υπερβαίνει μηνιαίως το διπλάσιο του μηνιαίου επιδόματος που αντιστοιχεί στο πρώτο τρίμηνο του σταθερού μέρους αυτής.
5. Οι προσαυξήσεις των περ. α’ και β’ της παρ. 3 καταβάλλονται μηνιαίως, η δε προσαύξηση της περ. γ’ καταβάλλεται κατά τις περιόδους εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Άρθρο 7
ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ – ΛΟΙΠΟΙ ΟΡΟΙ
1. Η συνέχιση της επιδότησης που ανεστάλη σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις είναι δυνατή, εφόσον υποβληθεί αίτηση εντός τεσσάρων (4) ετών από την αναγνώριση της αξίωσης για επιδότηση.
2. Κατά τα λοιπά, όσον αφορά στη διαδικασία υποβολής αιτήσεων, στον χρόνο αναμονής, στην καταβολή, αναστολή, διακοπή, ανάκληση της επιδότησης, στις αμοιβαίες υποχρεώσεις επιδοτούμενων – Δ.ΥΠ.Α. και στις συνέπειες από τη μη τήρηση αυτών, στην παράταση του επιδόματος ανεργίας του άρθρου 25 του ν. 4921/2022, στις ενδικοφανείς προσφυγές καθώς και σε ό,τι δεν διαφοροποιείται από την παρούσα, ισχύουν οι κείμενες διατάξεις για την τακτική επιδότηση ανεργίας.
Άρθρο 8
ΑΧΡΕΩΣΤΗΤΩΣ ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΝΤΑ ΠΟΣΑ
Τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά καταλογίζονται σε βάρος των λαβόντων μη νομίμως την παροχή, και εισπράττονται κατά τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν. 4978/2022, Α’ 190), με την επιφύλαξη της παρ. 6 του άρθρου 21 του ν.δ. 2961/1954, όπως ισχύει.
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 20 Δεκεμβρίου 2024
Οι Υπουργοί
Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ
Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΛΙΑΣ
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ