Αριθμ. 7671 ΕΞ 2025
Ηλεκτρονική διεκπεραίωση μέτρων δέουσας επιμέλειας για τα νομικά πρόσωπα μέσω της πλατφόρμας «Know Your Business» («eGov-KYB»).
(ΦΕΚ Β 1142/12.3.2025
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ -ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ – ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ
ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Έχοντας υπόψη:
Α. Τις διατάξεις:
1. Του άρθρου 37 του ν. 5099/2024 «Λήψη μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/2065 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 σχετικά με την ενιαία αγορά ψηφιακών υπηρεσιών και την τροποποίηση της Οδηγίας 2000/31/ ΕΚ (“Πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες”) και άλλες διατάξεις» (Α’ 48).
2. Του ν. 4557/2018 «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/849/EE) και άλλες διατάξεις» (Α’ 139) και ιδίως των άρθρων 13 και 16 αυτού.
3. Του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) – Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184).
4. Του άρθρου 47 του ν. 4623/2019 «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και άλλα επείγοντα ζητήματα» (Α’ 134).
5. Του άρθρου 17 του ν. 4704/2020 «Επιτάχυνση και απλούστευση της ενίσχυσης οπτικοακουστικών έργων, ενίσχυση της Ψηφιακής Διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις» (Α’ 133).
6. Της παρ. 4 του άρθρου 21 του ν. 5104/2024 «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (Α’58).
7. Του άρθρου 37 του ν. 4389/2016 «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (Α’ 94).
8. Του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ.
9. Του ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680» (Α’137).
10. Του π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονο-μασία Υπουργείων – Σύσταση, κατάργηση και μετονομα-σία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών – Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130), σε συνδυασμό με το π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου – Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματείων – Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού – Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 77/2023 (Α’ 130) – Μεταβατικές διατάξεις» (Α’ 139).
11. Του π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131).
12. Του π.δ. 32/2024 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’91).
13. Του π.δ. 5/2022 «Οργανισμός Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων» (Α’ 15).
14. Του π.δ. 40/2020 «Οργανισμός Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α’85).
15. Του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’181).
16. Της υπό στοιχεία Δ.ΟΡΓ. Α 1125859 ΕΞ 2020/ 23-10-2020 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)» (Β’4738).
17. Του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
Β. Την υπ’ αρ. 281/5/17.3.2009 απόφαση της Επιτροπής Τραπεζικών και Πιστωτικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος «Πρόληψη της χρησιμοποίησης των επο-πτευομένων από την Τράπεζα της Ελλάδος πιστωτικών ιδρυμάτων και χρηματοπιστωτικών οργανισμών για τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας» (Β’650).
Γ. Την υπό στοιχεία 84913 ΕΞ 2024/17.6.2024 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστο Δήμα» (Β’3472).
Δ. Την υπό στοιχεία Y12/07.07.2023 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Νικόλαο Παπαθανάση» (Β’4403).
Ε. Την υπ’ αρ. 1/20.01.2016 Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών» (Υ.Ο.Δ.Δ. 18), σε συνδυασμό με το πρώτο εδάφιο της παρ. 10 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016 και την υπ’ αρ. 39/3/30.11.2017 (Υ.Ο.Δ.Δ. 689) απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης της Α.Α.Δ.Ε. και την υπό στοιχεία 7608ΕΞ2025/17.01.2025 απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Ανανέωση της θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)» (Υ.Ο.Δ.Δ. 11).
ΣΤ. Την υπό στοιχεία 102928 ΕΞ 2023/10-7-2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Αθανάσιο Πετραλιά» (Β’4441)
Ζ. Την υπό στοιχεία 139407 ΕΞ 2021/09.11.2021 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Επιχορήγηση της ΚτΠ ΜΑΕ για την υλοποίηση του Έργου “Ανάπτυξη Υπηρεσιών Διαδικτύου (Web Services) για την επίτευξη της διαλειτουργικότητας μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων της Δημόσιας Διοίκησης” (Κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5136659)» (ΑΔΑ: ΨΒΘΛΗ-Θ2Γ).
Η. Την υπό στοιχεία 118944 ΕΞ 2019/23-10-2019 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Λειτουργία Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Β’3990).
Θ. Την υπό στοιχεία 3981 ΕΞ 2020/25-2-2020 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Παροχή Υπηρεσίας Αυ-θεντικοποίησης Χρηστών oAuth2.0 σε Πληροφοριακά Συστήματα τρίτων Φορέων» (Β’762).
Ι. Την υπό στοιχεία 24596 ΕΞ 2023/18-5-2023 κοινή απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Υπουργού Επικρατείας «Λειτουργία Εθνικού Μητρώου Επικοινωνία (Ε.Μ.Επ.)» (Β’3399).
ΙΑ. Το γεγονός ότι με τις διατάξεις της παρούσας θεσπίζεται νέα διοικητική διαδικασία με επίσημο τίτλο «Know Your Business» («eGov-KYB»).
ΙΒ. Την υπό στοιχεία ΑΠ 39876 ΕΞ2024/29-11-2024 εισήγηση δημοσιονομικών επιπτώσεων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης από την οποία προκύπτει ότι από την έκδοση της παρούσας απόφασης προκαλείται ετήσια δαπάνη 24.800,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε βάρος των πιστώσεων του Τακτικού Προϋπολογισμού του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης τόσο για το τρέχον οικονομικό έτος όσο και για καθένα από τα επόμενα έτη που περιλαμβάνονται στο εγκεκριμένο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής (Μ.Π.Δ.Σ.), αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Αντικείμενο και σκοπός
Με την παρούσα καθορίζεται η διαδικασία άντλησης από τα πληροφοριακά συστήματα και τις εφαρμογές των φορέων του δημοσίου τομέα, κατά την έννοια της περ. 57 του άρθρου 2 του ν. 4727/2020 (Α’ 184) των δεδομένων που απαιτούνται για την εξακρίβωση και την επαλήθευση των στοιχείων των νομικών προσώπων κατόπιν αίτησης των νόμιμων εκπροσώπων τους, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των άρθρων 13 και 16 του ν. 4557/2018 (Α’ 139) καθώς και τη διαβίβαση αυτών στα πιστωτικά ιδρύματα και τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς της επιλογής τους. Ρυθμίζεται, επίσης, η λειτουργία και τα μέτρα ασφάλειας του πληροφοριακού συστήματος, με ονομασία «Know Your Business» («eGov-KYB»). Ειδικότερα, ρυθμίζονται ο τρόπος και η διαδικασία επιβεβαίωσης της ταυτότητας (αυθεντικοποίησης) των νόμιμων εκπροσώπων των νομικών προσώπων, τα αναλυτικά ανά κατηγορία δεδομένα που δύνανται να διαβιβάζονται, η μορφή και το περιεχόμενό τους, η πρόσβαση των νόμιμων εκπροσώπων στο πληροφοριακό σύστημα eGov-KYB, τα οργανωτικά και τεχνικά μέτρα ασφαλείας, καθώς και κάθε τεχνικό ή άλλο ζήτημα.
Άρθρο 2
Περιγραφή ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Know Your Business – eGov-KYB»
1. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα με την ονομασία «Know Your Business» (εφεξής «eGov-KYB») παρέχεται από πληροφοριακό σύστημα που αναπτύσσεται, συντηρείται και λειτουργεί παραγωγικά στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Μέσω αυτού καθίσταται δυνατή, κατόπιν έγκρισης του φυσικού προσώπου που εκπροσωπεί νόμιμα το νομικό πρόσωπο ή ενός εκ των φυσικών προσώπων που εκπροσωπούν νόμιμα το νομικό πρόσωπο (εφεξής «νόμιμος εκπρόσωπος»), η ηλεκτρονική διάθεση των δεδομένων για την εξακρίβωση και επαλήθευση των στοιχείων των νομικών προσώπων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των άρθρων 13 και 16 του ν. 4557/2018 (Α’139).
2. Σκοπός της ηλεκτρονικής υπηρεσίας eGov-ΚΥΒ είναι η ψηφιοποίηση των διαδικασιών και των μέσων άντλησης στοιχείων που εφαρμόζονται ως προς το νομικό πρόσωπο από τα υπόχρεα πιστωτικά ιδρύματα (εφεξής ΠΙ), όπως αυτά ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 4557/2018 (Α’ 139) και από τους υπόχρεους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς (εφεξής ΧΟ), όπως αυτοί ορίζονται στην παρ. 3 του άρθρου 3 του ιδίου νόμου, για την ασφαλή και αξιόπιστη εξακρίβωση και επαλήθευση των στοιχείων των νομικών προσώπων.
3. Την ηλεκτρονική υπηρεσία μπορεί να χρησιμοποιεί κάθε φυσικό πρόσωπο ενεργώντας με την ιδιότητά του ως νόμιμου εκπροσώπου νομικού προσώπου για το οποίο ισχύουν σωρευτικά τα ακόλουθα:
α) Έχει κωδικούς – διαπιστευτήρια της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. και
β) είναι εγγεγραμμένο στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) και έχει δυνατότητα επιβεβαίωσης δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης.
4. Για την αξιοποίηση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας eGov-ΚΥΒ, κάθε υπόχρεο πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικός οργανισμός που πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές, υποβάλλει σχετικό αίτημα στη Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. Η ένταξη του υπόχρεου προσώπου στην υπηρεσία διαπιστώνεται με πράξη του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
5. Η ηλεκτρονική διεκπεραίωση των μέτρων δέουσας επιμέλειας διενεργείται μέσω των ακόλουθων σταδίων:
α. Άντληση δεδομένων: Η άντληση από τα πληροφοριακά συστήματα των φορέων του δημοσίου τομέα, κατά την έννοια του άρθρου 2 του ν. 4727/2020 (Α’ 184), των δεδομένων που απαιτούνται για την εξακρίβωση και την επαλήθευση των στοιχείων του αιτούντος.
β. Διαβίβαση δεδομένων: Η διαβίβαση των ανωτέρω δεδομένων (περ. α’) στο υπόχρεο ΠΙ ή ΧΟ, κατά περίπτωση, από την ηλεκτρονική εφαρμογή eGov-KYB.
6. Η άντληση των δεδομένων που αναλύονται στο άρθρο 3 της παρούσας διενεργείται με τη χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.
7. Κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής διάθεσης των δεδομένων της παρ. 1 παρέχεται η έγκριση του νόμιμου εκπροσώπου του νομικού προσώπου, η οποία συνιστά προϋπόθεση για την πρόσβαση, την επεξεργασία και διατήρηση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που είναι αναγκαία για την παροχή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας από την πλατφόρμα eGov-ΚΥΒ. Ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου υποχρεούται, πριν δώσει την έγκριση του προηγούμενου εδαφίου, να έχει ενημερώσει και λάβει την έγκριση όλων των εταίρων, των μελών, των διαχειριστών και των εκπροσώπων του νομικού προσώπου των οποίων τα δεδομένα θα αντληθούν και διαβιβαστούν. Οι δημόσιοι φορείς, από τους οποίους αντλούνται τα δεδομένα δυνάμει έγκρισης, έχουν πρόσβαση, κατόπιν αιτήματος στη Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ., στο σχετικό αρχείο που περιλαμβάνει την αίτηση άντλησης της περ. α. της παρ. 5 και την παροχή έγκρισης διαβίβασης της περ β. της παρ. 5 των αιτούντων νόμιμων εκπροσώπων. Σε κάθε φορέα παρέχονται από τη Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. οι πληροφορίες που αφορούν αποκλειστικά και μόνον τις κατηγορίες των δεδομένων που αντλήθηκαν από τον συγκεκριμένο φορέα.
Άρθρο 3
Κατηγορίες δεδομένων που δύνανται να διαβιβαστούν
1. Οι κατηγορίες των δεδομένων που δύνανται να αντλούνται και να διαβιβάζονται, σύμφωνα με το άρθρο 2, καταγράφονται στο Παράρτημα Α το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.
2. Η εγκυρότητα και η ορθότητα των στοιχείων υπόκεινται στην ευθύνη των δημοσίων φορέων από τους οποίους αντλούνται και που είναι κατά νόμο αρμόδιοι για την τήρηση και την ενημέρωσή τους.
Άρθρο 4
Διαδικασία εξακρίβωσης και επαλήθευσης των στοιχείων των νομικών προσώπων μέσω της πλατφόρμας eGov-KYΒ
1. Το ΠΙ ή ο ΧΟ ενημερώνει τον νόμιμο εκπρόσωπο του νομικού προσώπου για την υποχρέωση εξακρίβωσης και επαλήθευσης των στοιχείων του νομικού προσώπου. Αφού ενημερωθεί για τις κατηγορίες δεδομένων του άρθρου 3 που δύναται να εξακριβώσει και επαληθεύσει μέσω της υπηρεσίας eGov-ΚΥΒ, παρέχεται στον νόμιμο εκπρόσωπο η δυνατότητα να επιλέξει την υπηρεσία eGov-ΚΥΒ ως τρόπο εξακρίβωσης και επαλήθευσης.
2. Η πρόσβαση του νόμιμου εκπροσώπου στην υπηρεσία eGov-ΚΥΒ δύναται να επιτευχθεί με έναν από τους ακόλουθους εναλλακτικούς τρόπους:
α. κατόπιν ανακατεύθυνσης από διαδικτυακή εφαρμογή που λειτουργεί το ΠΙ ή ο ΧΟ,
β. με απευθείας πρόσβαση στην υπηρεσία eGov-ΚΥΒ μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) ή μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης kyb.gov.gr. Στην περίπτωση αυτή, έχει προηγηθεί αίτημα του ΠΙ/ΧΟ προς την υπηρεσία eGov-KYB για υποχρέωση εξακρίβωσης και επαλήθευσης των στοιχείων του νομικού προσώπου. Ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου κατόπιν της εισόδου του στην υπηρεσία eGov-ΚΥΒ συμπληρώνει τον ΑΦΜ του νομικού προσώπου για το οποίο θέλει να διαχειριστεί το αίτημα άντλησης και διαβίβασης δεδομένων στο ΠΙ/ΧΟ.
3. Για την είσοδο στην υπηρεσία ο νόμιμος εκπρόσωπος κάνει χρήση των προσωπικών του κωδικών-διαπι-στευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. και δεύτερου παράγοντα αυθεντικοποίησης που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία και ιδίως στα άρθρα 24 και 25 του ν. 4727/2020.
4. Η υπηρεσία eGov-KYB επιβεβαιώνει την ιδιότητα του νόμιμου εκπροσώπου του νομικού προσώπου μέσω διαλειτουργικότητας με το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.) του Υπουργείου Ανάπτυξης και στη συνέχεια προβάλλει σε αυτόν τις κατηγορίες και τα ειδικότερα πεδία των δεδομένων του νομικού προσώπου που δύ-νανται να αντληθούν για να διαβιβαστούν στο οικείο ΠΙ ή ΧΟ ύστερα από έγκριση του.
5. Κατόπιν έγκρισης από τον νόμιμο εκπρόσωπο, η υπηρεσία eGov-KYB αντλεί και προβάλλει τα δεδομένα του νομικού προσώπου, ως έχουν κατά την τρέχουσα χρονική στιγμή, σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 6 του άρθρου 2. Διαφορετικά, η διαδικασία ολοκληρώνεται χωρίς να λάβει χώρα άντληση και κατ’ επέκταση διαβίβαση δεδομένων.
6. Σε συνέχεια της επισκόπησης και εφόσον ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου δώσει έγκριση στην υπηρεσία eGov-ΚΥΒ για την αποστολή των διαθέσιμων στοιχείων, τα δεδομένα διαβιβάζονται ψηφιακά υπογεγραμμένα με την προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο οικείο ΠΙ ή ΧΟ. Τα δεδομένα αυτά φυλάσσονται από τα πιστωτικά ιδρύματα και τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς στη μορφή στην οποία αντλήθηκαν για το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την επίτευξη του σκοπού επεξεργασίας τους, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
7. Εάν ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου αρνηθεί να χορηγήσει έγκριση για τη διαβίβαση των δεδομένων του, η διαδικασία ολοκληρώνεται χωρίς να λάβει χώρα διαβίβαση δεδομένων.
8. Η κάθε έγκριση ισχύει μόνο για τη διενεργούμενη κάθε φορά άντληση ή διαβίβαση δεδομένων και για τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, κατά την οποία χορηγήθηκε.
Άρθρο 5
Διαλειτουργικότητες με πληροφοριακά συστήματα του Δημόσιου Τομέα
1. Για την άντληση των στοιχείων, τα οποία αναφέρονται ρητά στο Παράρτημα Α, αξιοποιούνται από την υπηρεσία egov-KYB οι εξής διαδικτυακές υπηρεσίες μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.:
α. Διαδικτυακές υπηρεσίες:
– «Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου»
– «Στοιχεία από το Ε3»
της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων,
β. διαδικτυακές υπηρεσίες:
– «Βασικές Πληροφορίες»
– «Στοιχεία Διοικητικού Συμβουλίου Επιχείρησης»
– «Στοιχεία Παραμέτρων»
του Γ.Ε.ΜΗ. του Υπουργείου Ανάπτυξης,
γ. διαδικτυακή υπηρεσία:
– «Στοιχεία από Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ)» της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
2. Για τις ανάγκες επικοινωνίας της υπηρεσίας egov-KYB με το νόμιμο εκπρόσωπο χρησιμοποιούνται οι παρακάτω διαδικτυακές υπηρεσίες της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης:
– «Στοιχεία από Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ)»
– «Υπηρεσία αποστολής SMS μηνυμάτων».
Άρθρο 6
Επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και δικαιώματα υποκειμένων
1. Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι υπεύθυνος επεξεργασίας ως προς την άντληση και διαβίβαση των απαιτούμενων δεδομένων με σκοπό την εξακρίβωση και επαλήθευση των στοιχείων των νομικών προσώπων σύμφωνα με τις απαιτήσεις των άρθρων 13 και 16 του ν. 4557/2018 (Α’ 139), περί των μέτρων αυξημένης και συνήθους δέουσας επιμέλειας. Τα πιστωτικά ιδρύματα και οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί είναι ανεξάρτητοι υπεύθυνοι επεξεργασίας.
2. Οι υπεύθυνοι επεξεργασίας λαμβάνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα, προκειμένου να παρέχουν στο υποκείμενο των δεδομένων κάθε πληροφορία που αναφέρεται στα άρθρα 13 και 14 και κάθε ανακοίνωση στο πλαίσιο των άρθρων 15 έως 22 και του άρθρου 34 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (L 119/1), σχετικά με την επεξεργασία, και να διευκολύνουν την άσκηση των δικαιωμάτων που προ-βλέπονται στα άρθρα 15 έως 22 του ιδίου Κανονισμού.
Άρθρο 7
Οργανωτικά και τεχνικά μέτρα των πιστωτικών ιδρυμάτων και των χρηματοπιστωτικών οργανισμών για την ασφάλεια και προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
1. Τα ΠΙ ή ΧΟ έχουν την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων και αναγκαίων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφάλειας των λαμβανόμενων πληροφοριών και, κατ’ ελάχιστον, της καταγραφής και παρακολούθησης των προσβάσεων, της διασφάλισης ιχνηλασιμότητας και της προστασίας των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή. Για τον παραπάνω σκοπό θα πρέπει να τηρούν αρχείο καταγραφής λήψης στοιχείων για κάθε συναλλασσόμενο φυσικό πρόσωπο που λειτουργεί ως νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου.
2. Η πρόσβαση στα χορηγούμενα δεδομένα στο πλαίσιο της παρούσας απόφασης πραγματοποιείται αποκλειστικά από εξουσιοδοτημένους χρήστες που συμμετέχουν στην εκτέλεση της ανωτέρω πράξης.
3. Τα δεδομένα τηρούνται από τα ΠΙ ή ΧΟ για το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την επίτευξη του σκοπού επεξεργασίας τους, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Άρθρο 8
Οργανωτικά και τεχνικά μέτρα της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. για την ασφάλεια και προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
1. Κάθε επεξεργασία διενεργείται, σύμφωνα με την Πολιτική Ασφάλειας Πληροφοριών της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και τις διατάξεις του ν. 4624/2019 (Α’ 137).
2. Η Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. αποθηκεύει σε βάση δεδομένων τα δεδομένα που αντλεί μέσω των διαδικτυακών υπηρεσιών της παρ 1 του άρθρου 5 έως ότου διαβιβαστούν επιτυχώς στο οικείο ΠΙ ή ΧΟ και όχι περισσότερο από 3 ημερολογιακές ημέρες. Με την παρέλευση των προ-αναφερόμενων ημερολογιακών ημερών τα δεδομένα διαγράφονται ακόμα και αν δεν έχει καταστεί δυνατή η διαβίβασή τους στο οικείο ΠΙ ή ΧΟ.
3. Τα δεδομένα που διαβιβάζονται στο οικείο ΠΙ ή ΧΟ φέρουν την προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. με σκοπό τη διασφάλιση της ακεραιότητάς τους.
4. Η Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. έχει την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων και αναγκαίων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφάλειας των λαμβανόμενων πληροφοριών και, κατ’ ελάχιστον, της καταγραφής και παρακολούθησης των προσβάσεων, της διασφάλισης ιχνηλασιμότητας και της προστασίας των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή.
Άρθρο 9
Έναρξη ισχύος
Η παρούσα απόφαση αρχίζει να ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α
Τα προς άντληση και διάθεση στοιχεία πιστοποίησης ταυτότητας νομικών προσώπων βάσει των άρθρων 13 και 16 του ν. 4557/2018 και της Απόφασης ΕΤΠΘ 281/2009 (ΤτΕ) ανά τύπο νομικού προσώπου είναι τα κάτωθι:
Κατηγορία Δεδομένων |
Δεδομένα |
Βασικά στοιχεία νομικού προσώπου | Επωνυμία εταιρείας |
Διακριτικός τίτλος | |
ΑΦΜ εταιρείας | |
Τηλέφωνο εταιρείας | |
Νομική μορφή εταιρείας | |
Σκοπός εταιρείας | |
Λίστα καταχωρίσεων (ΚΑΚ, Θέμα, Ημ/νία Απόφασης του Οργάνου, Αποφασίζον Όργανο, Ημ/νια Ανακοίνωσης ΚΑΚ και url καταχώρισης) | |
Κατάσταση εταιρείας | |
Αρ. Γ.Ε.ΜΗ. | |
Κεφάλαιο εταιρείας | |
Δραστηριότητες εταιρείας | |
Ημ/νία Ίδρυσης Εταιρίας | |
Διάρκεια εταιρίας | |
Στοιχεία επικοινωνίας νομικού προσώπου | Οδός |
Αριθμός | |
Δήμος | |
Νομός | |
ΤΚ | |
Περιοχή | |
Χώρα | |
Φορολογικά στοιχεία νομικού προσώπου | Οικονομική χρήση (έτος) |
Ακαθάριστα έσοδα χρήσης (015) [Κωδ. 047 του Ε3, #2] | |
Κωδικός Αριθμός κύριας δραστηριότητας (ΚΑΔ) | |
Στοιχεία εκπροσώπων νομικού προσώπου | Όνομα εκπροσώπου |
Επώνυμο εκπροσώπου | |
Πατρώνυμο εκπροσώπου | |
Ημ/νία γέννησης εκπροσώπου | |
ΑΦΜ εκπροσώπου | |
Αριθμός και είδος ταυτοποιητικού εγγράφου εκπροσώπου | |
Οδός διεύθυνσης κατοικίας εκπροσώπου | |
Αριθμός διεύθυνσης κατοικίας εκπροσώπου | |
ΤΚ εκπροσώπου | |
Δήμος εκπροσώπου | |
Χώρα εκπροσώπου | |
Τηλέφωνο εκπροσώπου |
Τα προαναφερόμενα στοιχεία προέρχονται από τα κάτωθι έγγραφα:
Όνομα εγγράφου |
Έντυπο Ν |
Έντυπο Ε3 |
Ανακοίνωση Γ.Ε.ΜΗ. περί καταχωρίσεως στο Γ.Ε.ΜΗ. των Πρακτικών Γ.Σ., Εκλογής Δ.Σ. και Δ.Σ. συγκρότησης σε σώμα/εκπροσώπησης (εφόσον έχει εκδοθεί) |
Ανακοινώσεις Γ.Ε.ΜΗ. περί συστάσεως της Α.Ε. |
Ανακοινώσεις Γ.Ε.ΜΗ. περί τροποποιήσεων του καταστατικού της Α.Ε. |
Άλλα νομιμοοποιητικά έγγραφα και στοιχεία που συνοδεύουν τις αιτήσεις στο Γ.Ε.ΜΗ. και τηρούνται στον ηλεκτρονικό φάκελο του υπόχρεου |
Υπάρχουν περισσότερα του ενός στοιχεία για τα δεδομένα όπου έχει σημειωθεί “αστερίσκος”. Πχ στο “‘Ονομα εκπροσώπου εταιρείας” μπορεί να υπάρχουν 3 εκπρόσωποι, συνεπώς και 3 διαφορετικά ονόματα. |
Κατηγορία δεδομένων |
Δεδομένα |
Βασικά στοιχεία νομικού προσώπου | Επωνυμία εταιρείας |
Διακριτικός τίτλος εταιρείας | |
ΑΦΜ εταιρείας | |
Τηλέφωνο εταιρείας | |
Νομική μορφή εταιρείας | |
Σκοπός εταιρείας | |
Κατάσταση εταιρείας | |
Λίστα καταχωρίσεων (ΚΑΚ, Θέμα, Ημ/νία Απόφασης του Οργάνου, Αποφασίζον Όργανο, Ημ/νια Ανακοίνωσης ΚΑΚ και url καταχώρισης) | |
Αρ. Γ.Ε.ΜΗ. | |
Ημ/νία Ίδρυσης Εταιρίας | |
Διάρκεια εταιρίας | |
Στοιχεία διεύθυνσης νομικού προσώπου | Οδός |
Αριθμός | |
Δήμος | |
Νομός | |
ΤΚ | |
Περιοχή | |
Χώρα | |
Φορολογικά
Στοιχεία νομικού προσώπου |
Ακαθάριστα έσοδα χρήσης (015) |
Οικονομική χρήση (έτος) | |
Κωδικός Αριθμός κύριας δραστηριότητας (ΚΑΔ) | |
Στοιχεία εκπροσώπων νομικού προσώπου | Όνομα εκπροσώπου |
Επώνυμο εκπροσώπου | |
Πατρώνυμο εκπροσώπου | |
Ημ/νία γέννησης | |
ΑΦΜ εκπροσώπου | |
Οδός | |
Αριθμός διεύθυνσης κατοικίας εκπροσώπου | |
ΤΚ εκπροσώπου | |
Δήμος εκπροσώπου | |
Αριθμός και είδος ταυτοποιητικού εγγράφου εκπροσώπου | |
Τηλέφωνο εκπροσώπου | |
Στοιχεία εταίρων / μελών νομικού προσώπου | Όνομα / επωνυμία εταίρου |
Επώνυμο εταίρου / μέλους | |
Πατρώνυμο εταίρου / μέλους | |
Οδός διεύθυνσης κατοικίας εταίρου / μέλους | |
Αριθμός διεύθυνσης κατοικίας εταίρου / μέλους | |
ΤΚ εταίρου / μέλους | |
Δήμος εταίρου / μέλους | |
Χώρα εταίρου / μέλους | |
Αριθμός και είδος ταυτοποιητικού εγγράφου εταίρου / μέλους | |
ΑΦΜ εταίρου / μέλους | |
Ημερομηνία γέννησης εταίρου / μέλους | |
Τόπος γέννησης εταίρου / μέλους | |
% μεριδίων/μετοχών εταίρων | |
Ποσοστό συμμετοχής εταίρων | |
Ιδιότητα εταίρων / μελών | |
Στοιχεία διαχειριστών νομικού προσώπου | Όνομα / Επωνυμία διαχειριστή |
Επίθετο διαχειριστή | |
Πατρώνυμο διαχειριστή | |
Ημ/νία γέννησης διαχειριστή | |
Οδός διεύθυνσης κατοικίας διαχειριστή | |
Αριθμός διεύθυνσης κατοικίας διαχειριστή | |
ΤΚ διαχειριστή | |
Δήμος διαχειριστή | |
Αριθμός και είδος ταυτοποιητικού εγγράφου διαχειριστή | |
ΑΦΜ διαχειριστή |
Τα προαναφερόμενα στοιχεία προέρχονται από τα κάτωθι έγγραφα:
Όνομα εγγράφου |
Έντυπο Ν |
Έντυπο Ε3 |
Ανακοίνωση καταχώρισης της απόφασης της Συνελεύσεως των Εταίρων περί διορισμού διαχειριστή (σε περίπτωση που δεν προβλέπεται στο καταστατικό) ή/και παραίτησης ή/και δήλωσης εξόδου διαχειριστών ή/και εταίρων |
Ανακοινώσεις Γ.Ε.ΜΗ. περί συστάσεως της I.K.E. |
Ανακοινώσεις Γ.Ε.ΜΗ. περί τροποποιήσεων του καταστατικού της I.K.E. |
Άλλα νομιμοοποιητικά έγγραφα και στοιχεία που συνοδεύουν τις αιτήσεις στο Γ.Ε.ΜΗ. και τηρούνται στον ηλεκτρονικό φάκελο του υπόχρεου |
Υπάρχουν περισσότερα του ενός στοιχεία για τα δεδομένα όπου έχει σημειωθεί “αστερίσκος”. Πχ στο “‘Ονομα εκπροσώπου εταιρείας” μπορεί να υπάρχουν 3 εκπρόσωποι, συνεπώς και 3 διαφορετικά ονόματα. |
Κατηγορία Δεδομένων |
Δεδομένα |
Βασικά στοιχεία νομικού προσώπου | Επωνυμία εταιρείας |
Διακριτικός τίτλος | |
ΑΦΜ εταιρείας | |
Τηλέφωνο εταιρείας | |
Νομική μορφή εταιρείας | |
Σκοπός εταιρείας | |
Λίστα καταχωρίσεων (ΚΑΚ, Θέμα, Ημ/νία Απόφασης του Οργάνου, Αποφασίζον Όργανο, Ημ/νια Ανακοίνωσης ΚΑΚ και url | |
καταχώρισης) | |
Κατάσταση εταιρείας | |
Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ. | |
Στοιχεία διεύθυνσης νομικού προσώπου | Οδός |
Αριθμός | |
Δήμος | |
Νομός | |
ΤΚ | |
Περιοχή | |
Χώρα | |
Φορολογικά στοιχεία νομικού προσώπου | Οικονομική χρήση (έτος) |
Ακαθάριστα έσοδα χρήσης (015) | |
Αριθμός κύριας δραστηριοτητας (ΚΑΔ) | |
Στοιχεία διαχειριστών νομικού προσώπου | Όνομα / Επωνυμία διαχειριστή |
Επώνυμο διαχειριστή | |
Πατρώνυμο διαχειριστή | |
Ημ/νία γέννησης διαχειριστή | |
Θδός διεύθυνσης κατοικίας διαχειριστή | |
Αριθμός διεύθυνσης κατοικίας διαχειριστή | |
ΤΚ διαχειριστή | |
Δήμος διαχειριστή | |
Αριθμός και είδος ταυτοποιητικού εγγράφου διαχειριστή | |
ΑΦΜ διαχειριστή | |
Στοιχεία εκπροσώπων νομικού προσώπου | Όνομα εκπροσώπου |
Επώνυμο εκπροσώπου | |
Πατρώνυμο εκπροσώπου | |
Ημ/νία γέννησης | |
Αριθμός και είδος ταυτοποιητικού εγγράφου εκπροσώπου | |
ΑΦΜ εκπροσώπου | |
Οδός διεύθυνσης κατοικίας εκπροσώπου | |
Αριθμός διεύθυνσης κατοικίας εκπροσώπου | |
Τηλέφωνο εκπροσώπου |
Τα προαναφερόμενα στοιχεία προέρχονται από τα κάτωθι έγγραφα:
Όνομα εγγράφου |
Έντυπο Ν |
Έντυπο Ε3 |
Ανακοίνωση καταχώρισης της απόφασης της Συνελεύσεως των Εταίρων περί διορισμού διαχειριστή (σε περίπτωση που δεν προβλέπεται στο καταστατικό) ή/και παραίτησης ή/και δήλωσης εξόδου διαχειριστών ή/και εταίρων |
Ανακοινώσεις Γ.Ε.ΜΗ. περί συστάσεως της E.Π.Ε. |
Ανακοινώσεις Γ.Ε.ΜΗ. περί τροποποιήσεων του καταστατικού της E.Π.Ε. |
Άλλα νομιμοποιητικά έγγραφα και στοιχεία που συνοδεύουν τις αιτήσεις στο Γ.Ε.ΜΗ. και τηρούνται στον ηλεκτρονικό φάκελο του υπόχρεου |
Υπάρχουν περισσότερα του ενός στοιχεία για τα δεδομένα όπου έχει σημειωθεί “αστερίσκος”. Πχ στο “Όνομα εκπροσώπου εταιρείας” μπορεί να υπάρχουν 3 εκπρόσωποι, συνεπώς και 3 διαφορετικά ονόματα. |
Κατηγορία δεδομένων |
Δεδομένα |
Βασικά στοιχεία νομικού προσώπου | Επωνυμία εταιρείας |
Διακριτικός τίτλος εταιρείας | |
ΑΦΜ εταιρείας | |
Τηλέφωνο εταιρείας | |
Νομική μορφή εταιρείας | |
Κατάσταση εταιρείας | |
Σκοπός εταιρείας | |
Λίστα καταχωρίσεων (ΚΑΚ, Θέμα, Ημ/νία Απόφασης του Οργάνου, Αποφασίζον Όργανο, Ημ/νια Ανακοίνωσης ΚΑΚ και url καταχώρισης) | |
ΑΡ. Γ.Ε.ΜΗ. | |
Ημ/νία Ίδρυσης Εταιρίας | |
Διάρκεια εταιρίας | |
Στοιχεία διεύθυνσης νομικού προσώπου | Οδός |
Αριθμός | |
Δήμος | |
Νομός | |
ΤΚ | |
Περιοχή | |
Χώρα | |
Φορολογικά στοιχεία νομικού προσώπου | Ακαθάριστα έσοδα χρήσης (015) |
Οικονομική χρήση (έτος) | |
Αριθμός κύριας δραστηριότητας (ΚΑΔ) | |
Στοιχεία εταίρων / μελών νομικού προσώπου | Όνομα / Επωνυμία εταίρου / μέλους |
Επώνυμο εταίρου / μέλους | |
Πατρώνυμο εταίρου / μέλους | |
Ημ/νία γέννησης εταίρου / μέλους | |
Τόπος γέννησης εταίρου / μέλους | |
Αριθμός και είδος ταυτοποιητικού εγγράφου εταίρου / μέλους | |
ΑΦΜ εταίρου / μέλους | |
Οδός διεύθυνσης κατοικίας εταίρου / μέλους | |
Αριθμός διεύθυνσης κατοικίας εταίρου / μέλους | |
ΤΚ εταίρου / μέλους | |
Δήμος εταίρου / μέλους | |
Χώρα μέλους ΔΣ | |
Ποσοστό συμμετοχής εταίρου / μέλους | |
Ιδιότητα εταίρου / μέλους | |
Στοιχεία διαχειριστών νομικού προσώπου | Όνομα / Επωνυμία διαχειριστή |
Επίθετο διαχειριστή | |
Πατρώνυμο διαχειριστή | |
Οδός διεύθυνσης κατοικίας διαχειριστή | |
Αριθμός διεύθυνσης κατοικίας διαχειριστή | |
Ημ/νία γέννησης διαχειριστή | |
ΤΚ διαχειριστή | |
Δήμος διαχειριστή | |
Χώρα διαχειριστή | |
Αριθμός και είδος ταυτοποιητικού εγγράφου διαχειριστή | |
ΑΦΜ διαχειριστή | |
Στοιχεία εκπροσώπων νομικού προσώπου | Όνομα εκπροσώπου |
Επώνυμο εκπροσώπου | |
Πατρώνυμο εκπροσώπου | |
Αριθμός και είδος ταυτοποιητικού εγγράφου εκπροσώπου | |
ΑΦΜ εκπροσώπου | |
Ημ/νία γέννησης | |
Οδός διεύθυνσης κατοικίας εκπροσώπου | |
Αριθμός διεύθυνσης κατοικίας εκπροσώπου | |
Τηλέφωνο εκπροσώπου |
Τα προαναφερόμενα στοιχεία προέρχονται από τα κάτωθι έγγραφα:
Όνομα εγγράφου |
Έντυπο Ν |
Έντυπο Ε3 |
Ανακοίνωση καταχώρισης της απόφασης των Εταίρων περί διορισμού διαχειριστή (σε περίπτωση που δεν προβλέπεται στο καταστατικό) ή/και παραίτησης ή/και δήλωσης εξόδου διαχειριστών ή/και εταίρων |
Ανακοινώσεις Γ.Ε.ΜΗ. περί συστάσεως της O.E./E.E. |
Ανακοινώσεις Γ.Ε.ΜΗ. περί τροποποιήσεων του καταστατικού της O.E./E.E. |
Άλλα νομιμοποιητικά έγγραφα και στοιχεία που συνοδεύουν τις αιτήσεις στο Γ.Ε.ΜΗ. και τηρούνται στον ηλεκτρονικό φάκελο του υπόχρεου |
Υπάρχουν περισσότερα του ενός στοιχεία για τα δεδομένα όπου έχει σημειωθεί “αστερίσκος”. Πχ στο “Όνομα εκπροσώπου εταιρείας” μπορεί να υπάρχουν 3 εκπρόσωπο, συνεπώς και 3 διαφορετικά ονόματα |
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 10 Μαρτίου 2025
Οι Υπουργοί
Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ |
Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ |
Υφυπουργός
Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΛΙΑΣ |
Υφυπουργός
Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ |
Ανάπτυξης
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ |
Ψηφιακής
Διακυβέρνησης ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ |
Ο Διοικητής της Ανεξάρτητης
Αρχής Δημοσίων Εσόδων
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ